Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan hajalla!
kiinnosti ()
ei kiinnostanut(x)Jostain syystä räkänaurut
:-D
Vierailija kirjoitti:
Käsien iho halkeilee talvella yhdestä syystä, verenkiertohäiriöistä. Osalla on geneettiset valmiudet huonoon verenkiertoon, joihin voi itse vaikuttaa vain vähän elintavoilla. Osalla sitten itsehankittujen pitkään kestäneiden huonojen elintapojen vaikutuksesta, eli liikkumattomuus, runsas kaloriensaanti ja alkoholi. Talvikylmät vaikuttavat rajustikin ihoon.
Itselläni on syynä se, että pesen käsiä usein. Olen ollut tunnin hereillä ja pessyt kädet jo 4 kertaa.
On kyllä paha etenkin näin ongelma-ihoiselle useampia eri voiteita joutuu käyttämään talvellakin. Että, saa edes jonkin tason pidettyä. Joillain ehkä vielä jäänyt päälle ne korona ajan alun rutiinit päälle mutta omalla kohdalla kyse ei ole sellaisesta enkä pääosin kauppojen yms. käsidesejä käyttänytkään vaan jos laitoin desiä niin laitoin jotain minkä olin itse jostain ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa joka itselläni toimii on Neutrogenan Norwegian Formula käsirasva. 50mg tuubi n. 5€ ja kestää käytössä pitkään kun sitä ei tarvitse paljoa laittaa, eikä jätä käsiä rasvaiseksi. Toimii myös hyvin huulirasvana enkä ole muuta vuosiin käyttänytkään. Joka käsienpesun jälkeen kun tuota pahimpina aikoina laittaa niin on nopeasti kädet kunnossa ja jos jatkuvasti laittaa eivät pääse edes menemään huonoon kuntoon.
Kokeilematta paskaa
Mä käytän Acon jalkavoidetta käsivoiteena. Imeytyy hyvin ja hoitaa kuin unelma.
Ja keinokuituisten käsineiden alle aina ohuet puuvillahanskat. Parasta ovat kuitenkin merinovillaiset sormikkaat. Ne ei ärsytä ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän Acon jalkavoidetta käsivoiteena. Imeytyy hyvin ja hoitaa kuin unelma.
Ja keinokuituisten käsineiden alle aina ohuet puuvillahanskat. Parasta ovat kuitenkin merinovillaiset sormikkaat. Ne ei ärsytä ihoa.
Jalkavoide on tarkoitettu jaloille
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko jo mainittu (en oikein jaksa 29 sivua käydä läpi), mutta Locobase Repair toimii ainakin itselleni ja vaimolle, molemmilla talvella samaa ongelmaa (rystysiin halkeamia verenvuotoon asti). Ei ole halpaa, mutta erittäin tehokasta ja pieni määrä riittää. En ole muihin kunnolla toimiviin rasvoihin törmännyt.
Riidellä voi pelkillä sanoillakin : (
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja siihen ei auta kuin kortisonivoide.
Tuo ei pidä paikkaansa
Vierailija kirjoitti:
Rasva + kumihanskat niin menee kuntoon
Lateksiset? vai
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
kiitos!
Oliiviöljyä sisältävä käsivoide
Jostain syystä räkänaurut