Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Dermosil käsirasva ja saippua auttaa
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä maininnut tätä: kosmetologilta käsille parafiinihoito.
Auttaa pitkäksi aikaa ja tekee tosi hyvää myös nivelille (mulla on nivelrikkoa sormissa). Suosittelen lämpimästi!Rasvoista yöksi Locobase (rasvainen emulsiovoide, saa apteekista tuubissa ja myös 350g purkissa) sekä ne puuvillahanskat käsiin rasvauksen jälkeen. Puuvillahanskoja saa edullisesti esim. Prismasta siivousosastolta.
Ceridal -ihoöljy on myös hyvä. Sitä saa suihkepullossakin. Apteekista tämäkin.
Saippuaksi Urtekram sensitive skin fragrance free hajusteeton käsisaippua.
Jokaisen käsienpesun jälkeen pitäisi rasvata kädet mikäli mahdollista.
Siihen on hyvä Aqualan L (keltainen putkilo) apteekista. Imeytyy kohtuu nopeasti.
Tiskatessa/siivotessa/aina kumihanskat käsiin ja kumihanskojen sisähanskoiksi ne puuvillahanskat. Ei saa uittaa käsiä missään kemikaaleissa.Näillä konsteilla pärjää jo hyvin. Se Locobase toimii myös halkeileviin kantapäihin, rasvauksen jälkeen puuvillasukat jalkaan.
Kuinka usein tuollaista parafiinihoitoa pitäisi käydä ottamassa? Riippuu tapauksesta tietysti, mutta riittääkö kerran kuukaudessa?
Mulla on kädet taas ihan verillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
Kai se on pakko tilata kun jo useampi suositus tässä ketjussa
Dermosilin voiteet ei auta mun veresliha-käsiin, mutta toki kannattaa testata, niin monella tuntuu kuiviin käsiin auttavan.
Mulla ollut tämä ongelma vuosia aina kun vuodenaika vaihtuu. Ainut mikä auttaa on La Roche-posay LIPIKAR BAUME AP+M hoitovoide (paksumpi huom!). Paras rasva ikinä! Hieman kalliimpi mutta kestää kauan. Laitan joka ilta käsiin ja iho ei mene vereslihalle. Pidä myös aina ulkona hanskoja!!! Käytän bliwin vaalpun saippuaa, jotkut muut ärsyttää ihoa.
Mulla aina loppusyksystä alkoi sama ongelma. Käsien ja sormien iho halkeili niin pahasti, että minulla oli kymmenittäin verta vuotavia haavoja käsissä ja sormissa. Ja ai että ne teki kipeää! Itkin melkein tuskasta... Minulla ei tuohon vaivaan auttanut mikään, kunnes muutin Espanjaan. Koko ongelma on nyt muisto vain. Kaikki muutkin ihon oireilut ovat nyt historiaa. Lapseni atooppinen ihottuma on myös nyt mennyttä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla aina loppusyksystä alkoi sama ongelma. Käsien ja sormien iho halkeili niin pahasti, että minulla oli kymmenittäin verta vuotavia haavoja käsissä ja sormissa. Ja ai että ne teki kipeää! Itkin melkein tuskasta... Minulla ei tuohon vaivaan auttanut mikään, kunnes muutin Espanjaan. Koko ongelma on nyt muisto vain. Kaikki muutkin ihon oireilut ovat nyt historiaa. Lapseni atooppinen ihottuma on myös nyt mennyttä aikaa.
Unohtui mainita, että en tarvitse enää mitään voiteita kropalle tai kasvoillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla johtuu rankasta käsien pesusta koska siivoan työkseni. Myös johtuu hanskoista, jossa iho menee kosteaksi. Keinoina yritän hikoilla mahdollisimman vähän, pestä käsiä harvemmin ja rasvaan aqualan perusvoiteella. Tämän lisäksi pidän erittäin lämpimiä hanskoja ulkona.
Siivoustyössä mikrokuituliina ilman hanskoja hajottaa käden ihon tosi pahasti
Sebamed hand relief on tosi kosteuttava
Itselläni aukeavat kädet, jos käytän villalapasia tai käsineitä joissa on sellainen paksu, lämmin fleecemainen vuori. Kuivuuteen minulla auttaa Oriolan Carbalan. 6
Varatkaa jo se parafiinihoito käsille kosmetologilta! Auttaa👌🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä maininnut tätä: kosmetologilta käsille parafiinihoito.
Auttaa pitkäksi aikaa ja tekee tosi hyvää myös nivelille (mulla on nivelrikkoa sormissa). Suosittelen lämpimästi!Rasvoista yöksi Locobase (rasvainen emulsiovoide, saa apteekista tuubissa ja myös 350g purkissa) sekä ne puuvillahanskat käsiin rasvauksen jälkeen. Puuvillahanskoja saa edullisesti esim. Prismasta siivousosastolta.
Ceridal -ihoöljy on myös hyvä. Sitä saa suihkepullossakin. Apteekista tämäkin.
Saippuaksi Urtekram sensitive skin fragrance free hajusteeton käsisaippua.
Jokaisen käsienpesun jälkeen pitäisi rasvata kädet mikäli mahdollista.
Siihen on hyvä Aqualan L (keltainen putkilo) apteekista. Imeytyy kohtuu nopeasti.
Tiskatessa/siivotessa/aina kumihanskat käsiin ja kumihanskojen sisähanskoiksi ne puuvillahanskat. Ei saa uittaa käsiä missään kemikaaleissa.Näillä konsteilla pärjää jo hyvin. Se Locobase toimii myös halkeileviin kantapäihin, rasvauksen jälkeen puuvillasukat jalkaan.
Kuinka usein tuollaista parafiinihoitoa pitäisi käydä ottamassa? Riippuu tapauksesta tietysti, mutta riittääkö kerran kuukaudessa?
Varmaan riittää. Mutta tosiaan riippuu tapauksesta. Kosmetologilta voi ostaa sarjahoitojakin jolloin tulee edullisemmaksi. Itse sain lahjaksi parafiinihoidon, en edes ollut tiennyt sellaisesta ennen. Oli kyllä niin hyvä mun rutikuiville käsille ettei mikään sitä voita. Tätä kyllä voin lämpimästi suositella varsinkin jos kaikki muu on jo kokeiltu! Vaikutus kestää mulla ainakin sen kuukauden, ehkä jopa pitempäänkin kun muistaa kotona rasvailla käsiä myös. Haavoille asti halkeilu on loppunut
Bevita tai joku dermalogin rasvainen paksu voide. Tai Ceraderm , kirkas vaseliinipohjainen hyvä rasva, apteekista nää kaikki.
Tytölle laitan valkovaseliini+bepanthenis sekaisin , eli oman mixin teen
Halvimmalla pääsee, jos tilaa jonkun parafiinihoitosetin Saksan Amazonilta. Maksaa 50-70 euroa ja sillä teet itsellesi useammat hoidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös käsisaippualla on väliä. Dove on hyvä käsisaippua. Itse luotan ihan marketin doveen ja nivea rasvoihin. Kuiva ja kutiseva iho on talvipakkasilla. Ennen oli pahempi, kun ei tiennyt noista tuotteista miten hyvät on.
Käytän kanssa Doven saippuaa, se ei pese nitisevän puhtaaksi ja kädet jäävät pehmeäksi. Mökille ostin erikseen biohajoavaa saippuaa, ja oikein järkytyin millaiseksi kädet siitä jäi. Kun katsoin pH-arvon, järkytyin lisää että niin emäksistä litkua saa edes myydä iholle laitettavaksi.
Hyvä, jos auttaa Dovet. Halpaa onneksi jokaisen testata ja saatavilla usein lähikaupassakin :)
Mulla Doven tuotteista tulee pieniä näppysiä ihoon, ml. deodorantit, shampoot ja voiteet. Joku raaka-aine varmaan, jota käyttävät tuotteissa. En ole saanut kiinni, että mikä niin välttelen koko sarjaa.
Täällä mainittu Dermosil niin sen pesuneste ja voidesaippua tuntuvat sopivilta pesuun. Sopiva käsivoide talveen on vielä hakusessa.
Joo Doven "neljännes kosteusvoidetta" ja "voidesaippua" kuulostavat samankaltaiselta idealta, ettei saippuassa ole pelkästään peseviä ainesosia. Ja eikös perusvoiteellakin neuvota että voisi pestä kädet.
Joo, käsienpesu perusvoiteella on auttanut mulla ja lisäksi Acon Miniderm duo toimii käsivoiteena. (Välillä pesen toki myös saippualla.)
Yöksi Orionin Hydran perusvoidetta reilusti ja puuvillakäsineet suojaksi. On meinaan todella rasvainen voide. Tämä toimii tehohoitona käsille, päivällä ahkera rasvaus käsivoiteella, aina pesun jälkeen ja muulloinkin.
Minulla on verille kuivuvat kädet ja nyt olen pärjännyt jotenkin, kun käytin pari viikkoa kortisonivoidetta, jonka jälkeen aloin laittamaan yöksi puuvillakäsineet ja niiden päälle kertakäyttökäsineet. Puuvillakäsineiden alle tietysti kerros käsirasvaa, tai minun tapauksessani rasvoja; aloin laittamaan joko Aqualania tai Aqualan L:ää ensin ja hieroin hyvän tovin käsiäni. Tämän rasvakerroksen päälle sitten Lipolania. (Aqualan L kirvelee haavoilla olevissa käsissä, mutta mulla helpotti kun laittoi Lipolania päälle.)
Itsekin ajattelin, että Aqualanit ovat liian litkuja mun halkeileville käsille, mutta päätin kuitenkin kokeilla niitä Lipolanin alle. Kannattaa siis kokeilla.
Mä en itse usko, että mun käsille ikinä löytyykään sellaista ihmevoidetta, että kädet olisivat oikeasti kunnossa, niin monet rasvat olen kokeillut. Nyt on kuitenkin tuo kaksikko käytössä ja kädet eivät ole vereslihalla koko ajan.