Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Orion hydran perusvoide apteekista, iltaisin
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Sama
Käsienpesun viime huuhteluvesi viileää
Ceridal-öljyä yöksi käsiin. Mitään hanskoja ei tarvita.
Hoitaja, joka pesee käsiään jatkuvasti ja läträä käsidesillä pitkin päivää.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, joten en tiedä onko kukaan suositellut Body shopin hamppukäsivoidetta. Se on itselläni auttanut. Myös Ceraven käsivoide apteekista ollut hyvää.
Kyllä kai se ilmankostutinkin voisi jotain auttaa, joskus kun olen kesken talvea päässyt tropiikkiin on iho parissa päivässä tullut todella hyvään kuntoon. Uskon että Suomessa erittäin kuiva sisäilma vaikeuttaa sekä iho- että limakalvo-ongelmia.
en jaksanut lukea viestiäsi
Mulla alkanut halkeilemaan, vaikka olen ollut vain kotona :/ Kipeänä olen, ei löydy tähän hätään käsirasvaa. Oikeasti säikähdin, kun huomasin oikeasta kädestä vuotavan verta.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta luultavasti ongelmasi on jotain täyttä hevonkakkaa. Suihkuun, nukkumaan ja huomenna töihin.
Ihan hirveää, miten joku kehtaa kirjoittaa näin internetissä?
Dermosil auttaa! Toimii ainakin mulla hyvin nuo käsivoiteet
Olen nyt hieronut käsiäni koiran turkkiin ja se ei ole auttanut. Oliko teillä vielä jotain vinkkejä jäljellä?
Minulla auttaa apteekissa myytävä Provisor-käsivoide.
Miesten iho on karkeampi ja paksumpi.
Talvisin, kun iho kuivuu, tuntuma siksi vielä parempi kuin muina vuodenaikoina.
Sormeista irtoilee nahkapalat ja reunat kuivuu. Aaahhh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
Kai se on pakko laittaa testiin kun nyt niin moni on kehunut
Joka päivä täytyy tehdä vain tuoremehua jotta kädet pysyy pehmeinä
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä täytyy tehdä vain tuoremehua jotta kädet pysyy pehmeinä
Hyvin varustelluista k-kaupoista saa suoraan koneesta appelsiini, omena ja pineapple mehua
Vierailija kirjoitti:
Itsellä auttoi saksanpähkinän syönti, n. kourallinen päivässä. Enää ei kädet kuiva/kutise. Ja tekee myös hyvää kolesterolille.
Mikään yksi ruoka-aine ei voi parantaa rikki menevää ihoa varsinkin jos se tulee vain talvella.
Edellisinä vuosina on auttanut ihan vain määrätietoinen kosteuttaminen. Pahimpiin paikkoihin Bepanthen (emulsio toimii minusta paremmin kuin rasvainen voide). Yksi tuttu vannoo neitsytkookosöljyn nimeen, kun hänellä on vastaavaa, mutta minulla se ei ole valitettavasti auttanut. Kannattaa kokeilla kyllä, olisi edullinen vaihtoehto jos vain toimii.
Mutta tänä vuonna on erityisen paha ihottuma käsissä, ja siihen auttoi vain tämä voide, josta olin sattumalta saanut näytteen joskus aiemmin ja kokeilin kun en muutakaan keksinyt.
https://www.yliopistonapteekki.fi/aveeno-dermexa-daily-emollient-cream-…
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta?
Meemisairaus jota ehdotetaan aina kaikkiin ongelmiin.
Te joiden pitää pestä käsiä usein, käyttäkää töissäkin kertishanskoja. Ei tarvitse pestä niin usein. Ja unohtakaa käsidesi.
Yöksi käsiin mahdollisimman paksua voidetta, paksu kerros. Joko kertishanskat tai puuvillahanskat päälle. Toistetaan joka yö. Tämä auttaa mulla.