Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Sama täällä, varsinkin rystyset mutta myös nilkat kuivuvat talvisin. Välillä kuivuvat niin pahasti että vuotavat verta. Voiteet auttavat vain hetkellisesti. Luulen että on joku ravintoon tai hormonitasapainoon liittyvä juttu.
Sama! Mun kädet on ihan pilalla
Kun ilmat kylmenee, niin kädet alkaa kuivumaan ja jopa halkeilee. Pienet haavat on kipeitä.
Varma hoitovinkki:
Bepanthenia ja urheiluteippiä. Laastarikin käy.
Ohje:
Ota muutama pala urheiluteippiä sivuun. Laita yötä vasten paksumpaa Bepanthenia haavakohtaan / kuivuneeseen ihoon. Päälle urheiluteippi ja anna vaikuttaa yön yli. Aamulla iho on herkkä, mutta ehjä.
Kannattaa varoa sotkemista, Bepanthen sottaa jos et ole laittanut teippiä/laastaria, ym kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
Joo ei todellakaan auta tuollainen minulle :D
T: se jolla auttaa vain kortison
Minulla ei edes kahden viikon kortisonikuurikaan auta. Mikä neuvoksi?
Ihotautilääkäri! Minulla aikoinaan halkeili kädet ja jalat. Ei auttanut mikään rasva. Halkeilua kyllä edelsi välillä pienet vesikellot, et en tiedä, onko sitten eri asia. Mut ihotautilääkäri aina kirjoitti reseptin, joka sekoitettiin apteekissa. Ja hanskojen kanssa sitä käytin. Siihen aikaan sain vauvoja, ja heitä ei saanut hoitaa paljain käsin. Kyllä ne kuurit sitten auttoivat. Koskaan ei lääkäri kertonut tarkemmin, mistä on kyse.
Ongelma on jäänyt sittemmin pois. Ihoni on aina vaan kuiva, mutta tämä halkeilu jäi.
Tämä auttaa käsien rikkimenneeseen ihoon ja apteekista saa. Locobase Repair. Erittäin kuivalle ja vaurioituneelle iholle. On omakohtaista kokemusta, kun mikään muu ei auttanut. Valmistettu Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaus, rasvaus, rasvaus!!!!
Ei vaan aina auta. Ja olen päätynyt siihen, että parempi olla rasvaamatta, kuin ihan satunnaisesti. Se säännöllinen rasvaaminen häiritsee ihon omaa rasvantuotantoa.
Omalla kohdalla tarkoittaa sitä, että rasva ei imeydy kolmannen päivän jälkeen, mutta iho kuivuu silti kipeän kireäksi. Talvisin teen silloin tällöin rarvaiskun, joka edeltää kuorinta. Toinen, mikä auttaa, on hunaja. Hunajalla sively ja saunaan. Tehoaa muuhunkin kuivaihottumaan.
Normisti en sit käytä mitään. Harvemmin edes käsineitä ulkona.
Ja tämä sama koskee huulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
Useampi suositus tässä ketjussa, täytyy kokeilla tätä.
Tästä kokemusta sytostaattihoitojen yhteydessä. On siis tehokas, mutta ei kannata käyttää päivittäin. Korkeintaan kuureina.
Tätä siis määrätään mm. sytostaattien aiheuttamaan kuivuuteen.
Jos on atooppinen iho tai epäilet sitä niin suklaa, tomaatti ja sitrushedelmät huonontaa ihon kuntoa. Kannattaa välttää. Muut hedelmät sekä pähkinät taas tekee hyvää iholle.
Syöt liikaa pähkinöitä ja suklaata
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta?
Trendidiagnoosi kaikkeen. Täällä moni kertoo, että kuivuus liittyy nimenomaan kylmään vuodenaikaan. Sopiiko moinen kausivaihtelu kilpirauhasen vajaatoiminnan oirekuvaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta?
Trendidiagnoosi kaikkeen. Täällä moni kertoo, että kuivuus liittyy nimenomaan kylmään vuodenaikaan. Sopiiko moinen kausivaihtelu kilpirauhasen vajaatoiminnan oirekuvaan?
Tuoksuherkkyyteen sopii ainaski
D-vidsku + rasva auttaa huomattavasti
Vierailija kirjoitti:
Käsivoiteena on käytössä CeRaVe voide, mutta onko vinkkejä kylmänkyhmyjen hoitoon? Kädet pidän lämpimänä mutta silti niitä tulee toisen käden sormiin. Keväällä ne sitten häviää.
Tuo ei toimi, huono voide.
Huulirasva ja labello nimenomaan ! Myös kasvoihin
Mulla on kädet ihan hajalla, taas