Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä täytyy tehdä vain tuoremehua jotta kädet pysyy pehmeinä
Mitä tarkoitat tällä?
Liotatko käsiä hedelmän kuorissa ja mehussa, vai tarkoitatko että juomalla mehua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nivean käsivoide, tuubissa, on ainoa joka auttaa mulla. Ei apteekin tai muutkaan, kaikki muut jää "kalvoksi" pintaan mutta tuo oikeasti auttaa.
Ei auta nuo niveat
Mulla aivan sama! Kädet on yhä ihan rutikuivat
Käsivoiteena on käytössä Dermosil tehovoide, mutta onko mitään vinkkejä kylmänkyhmyjen hoitoon?
La Roche-Posay Cicaplast mains auttaa mulla parhaiten halkeileviin käsiin. Pysyy atooppinen ihottumakin poissa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko lämpimät käsineet kylmällä mitään?
EI johdu siitä
Luin että kassien iho ja mietin, että ei minulla ole koskaan mennyt. M48
Vierailija kirjoitti:
Luin että kassien iho ja mietin, että ei minulla ole koskaan mennyt. M48
Lukihäiriö? Kannattaa mennä tutkimaan lukiseulaan
Kyllä! Tuo O'Keeffe's Working Hands hand cream toimii ainakin itellä, ja kuivaa nopeasti jättämättä käsiä lähmäisiksi. Vihreä pyöreä purkki, vähän matalampi, kuin esim. tonnikalaputeli.
Mulla menee ympäri vuoden kädet halkeamille ja todella kuiviksi. Syy on se, että pesen niitä ehkä liiallisestikkin saippualla.
Joillakin ihmisillä käsien kuivuminen voi johtua allergiareaktiona käsineistä, joiden koko sisäpuoli tai pelkkä vuori on valmistettu akryylista tai polyuretaanista.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja siihen ei auta kuin kortisonivoide.
Ja heti ensimmäinen vastaus on täyttä paskaa. No mitäpä vauva-foorumilta voi olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?
Onha noita vaikka mitä
Tärkein ohjeeni on ettei pese käsiä saippualla joka välissä, toki wc:n jälkeen muttei kämmenselkiä kuin huuhdellen. Siskollani on se tapana & perheellään, ja heillä aina kädet rikki talvella.
Koitan välttää mm. käsitiskiä (sehän sopii)/hanskat käteen siivoushommissa. En käytä voiteita käsiin (kuin silloin kun haluan poikkeuksellista hemmottelua), ei tarvi sitten pestäkään niin hinkkaamalla. En myöskään pese muuten ihoa saippualla erikseen kuin strategisilta alueilta, shampoopesu pitkiin hiuksiin ja hyvä hoitoaine toki. Kun pitää ihon bakteerit elossa pysyy ihokin kunnossa.
Harrastan liikuntaa paljon, käyn siis suihkussa päivittäin vähintään, ja uimassa 2-3x/vk.