Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä myytiin viime talvena vihreässä tuubissa vegaanisia käsirasvoja. Paransi ainakin minulla ihon kuntoa. Kovimmilla pakkasilla sekoitin rasvaan illalla pari tippaa kasvoille tarkoitettua öljyä. Nyt en ole muistanut tarkistaa onko myynnissä, taisi olla kausituote.
Itse en uskalla ostaa lidlistä kosmetiikka koska ties missä tehtyjä ja eettisyydestä tietoakaan
Brittien Lidl hommasi Cien-merkille Leaping Bunnyn. Samaa tavaraa myydään Suomessakin, niin uskaltaa niitä ostaa :)
Itsellä auttoi saksanpähkinän syönti, n. kourallinen päivässä. Enää ei kädet kuiva/kutise. Ja tekee myös hyvää kolesterolille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä myytiin viime talvena vihreässä tuubissa vegaanisia käsirasvoja. Paransi ainakin minulla ihon kuntoa. Kovimmilla pakkasilla sekoitin rasvaan illalla pari tippaa kasvoille tarkoitettua öljyä. Nyt en ole muistanut tarkistaa onko myynnissä, taisi olla kausituote.
Itse en uskalla ostaa lidlistä kosmetiikka koska ties missä tehtyjä ja eettisyydestä tietoakaan
Brittien Lidl hommasi Cien-merkille Leaping Bunnyn. Samaa tavaraa myydään Suomessakin, niin uskaltaa niitä ostaa :)
En uskalla vieläkään ostaa :)
Mun lapsella on tämä ongelma. Kädet on kipeet ja ihan karheat, tätä on ollut ihan pienestä pitäen. Rasvataan iltaisin, mutta kun lapsi ei ite koulussa pitkin päivää muista laittaa rasvaa, niin eipä se iltaisin rasvaaminen hirveesti auta. Kotiin tultuakaan ei laita rasvaa, kun kuulemma menee käden nahkeiksi, ei auta vaikka muistuttelee, laittaa viestiä tai soittaa. Sitten itkettää, kun suihkussa käyminen sattuu ja kirvelee. ÄÄÄÄ. jos olisikin joku rasva, joka kerran tai kahdesti päivässä laitettuna auttaisi, niin ois tosi hyvä.
Vitamiinit ja öljykapselit jne. on kokeiltu, niistä ei ollut apua. Yhden talven söi kalaöljyä ja yhden jotain kasvipohjaista, ei auttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla vieläkään ostaa :)
Mjoo, saahan sitä olla neuroottinenkin.
Kyllä vain menee, eikä tahdo oikeen mikään auttaa. Vahvimmilla kortisoneilla saa ihon kuntoon hetkeksi. Mulla tulee vielä semmosta ikävää vesikellukkaa sitten ku on riittävän kuivat.. rasvatessa toiset rasvatkin tekee sen myös. Kesää odotellessa..
Menisikin vain kädet. Mutta mulla menee koko kropasta. Iho menee niin kuivaksi että näyttää esim. säärissä ihan kalan suomuilta, ja pienikin kosketus rikkoo ihan kuin olisi kynsillä raapaissut. "Raapimajälkiä" on siis joka puolella, tisseissä, säärissä, käsivarsissa, niskassa. Ja kutiaa hitosti. Rasvaaminen auttaa aika rajallisesti, kortisonivoide vähän paremmin mutta ei sekään sitä talvi-ihon haperaa perusluonnetta muuta, kun ei sitä voi koko kroppaan laittaa edes. Ei vaan taida sopia tämä ilmasto mulle oikein, kuiva keskuslämmitys-huoneilma tähän kai syynä on. Kesällä ei mitään iho-ongelmia.
Minulla menee ja kädet ovat ihan ruvella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertakäyttökäsineet yöksi. Apteekista sain neuvon ja toimii. Aiemmin olen minäkin puuvillakäsineitä pitänyt, kertakäyttöhanskoilla parempi tulos, vaikka kädet joutuukin aamulla pesemään saippualla. Lisäksi muista rasvata, rasvata ja rasvata!!!!
Missä sellaisia puuvillakäsineitä myydään?
Markettien siivousvälineosaistoilla tai apteekissa.
Olisiko lämpimät käsineet kylmällä mitään?
Kokeile hunajaa ja kertakäyttöhanskat päälle.i61
Dermosilin Extravoide on ainoa, mistä on ollut apua. Kaikkea kokeiltu, reseptillä ja ilman reseptiä saatavia jne. Ja ennen kuin kokeilin tätä Extravoidetta, kädet kuivuvat niin, että olivat jatkuvasti auki ja haavoilla. Tää on auttanut myös perheenjäsenen halkeileviin sormenpäihin.
Vierailija kirjoitti:
Ai kumihanskat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kumihanskat?
Latexiset.
Villakangas hanskoilla paranee
Minulla menee iho rikki heti, kun ilmat syksyllä viilenevät. Mikään määrä voiteita tai muita keinoja ei pysty sitä täysin minun kohdallani estämään. Tilannetta pahentaa se, että pesen käsiäni (liian) usein.
Huolehdin rasvaamisesta ja itselläni Carbalan toimii kaikkein parhaiten. Se muodostaa jonkinlaisen suojaavan kalvon toisin kuin monet muut voiteet, jotka ovat yhtä tyhjän kanssa. Ulkona pidän tuultapitäviä hanskoja tai rukkasia. Neulehanskoja pyrin välttämään ja silloin kun käytän niitä, puen alle puuvillahanskat.