Miksi toimeentulotuella elävät valittavat kaiken kalleudesta. Ovat onnellisessa asemassa.
Mikään ei ole heille kallista. Päinvastoin. Kaikki on heille ilmaista. Pisaraakaan hikeä ei ole valutettu ja raha tulee tilille.
Kommentit (584)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko muualla maailmassa kuin Suomessa yhtä kateellisia ja katkeria köyhille?
Muualla maailmassa ei väkisin riistetä työtä tekevien selkänahasta yhtä suurta osaa palkasta niille köyhille.
Hymm. Ihan tosi? Esim Qtar? Iran? Päiväntasaajan Guinean?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko muualla maailmassa kuin Suomessa yhtä kateellisia ja katkeria köyhille?
Muualla maailmassa ei väkisin riistetä työtä tekevien selkänahasta yhtä suurta osaa palkasta niille köyhille.
Tutustupa niiden maiden rikollisuustilastoihin. Haluatko tännekin aidatut asuinalueet, aseenkantoluvat tavan ihmisille, autot pidettävä lukittuna ajon aikana, ettei liikennevaloissa joudu ryöstetyksi, lukukausimaksut jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Saisi näitä tukia leikata tai laittaa vastikkeelliseksi.
Kyllä siinä on pirusti vastikkeellisuutta, kun joutuu avaamaan koko elämänsä ventovieraalle ja toivomaan armopaloja, joiden määrä on usein hyvin kokemattoman ja ehkä pahantahoisenkin virkalilijan käsissä. Suomea on jo vuosia moitittu liian pienestä ja riittämättömästä perusturvan tasosta. Mitään parannuksia ei kuitenkaan ole nähty, leipäjonot sen sijaan kasvavat koko ajan.
Toivon, että jokainen, joka halveksii toimeentulotuen saajia ja köyhiä, joutuu itse elämään muiden olemattoman hyväntahtoisuuden varassa. Tulkaa sen jälkeen kertomaan, millaista on.
Mä muistan, kun olin pitkään työttömänä, niin Kelan touhu oli hassua. Yksin asuvan hyväksytyt asumismenot oli 416 euroa kuukaudessa, ja mun vuokra oli 504 euroa. Voi kun nuo vuokrat olisivatkin jossain vuoden 2001 tasolla. Sitten tulot katsotaan bruttopalkan mukaan, vaikka se veroihin menevä osuus ei ole ikinä tilillä. Se pitäisi katsoa nettopalkan, eikä bruttopalkan mukaan. Kun verojen jälkeen jää 1400 euroa kuukaudessa käteen, niin on jo sellainen tulokuningas, ettei ole oikeutettu asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustupa niiden maiden rikollisuustilastoihin. Haluatko tännekin aidatut asuinalueet, aseenkantoluvat tavan ihmisille, autot pidettävä lukittuna ajon aikana, ettei liikennevaloissa joudu ryöstetyksi, lukukausimaksut jne?
Sinne suuntaan täälläkin mennään. Ja rikollisuutta täällä riittää.
Hyvin pärjään toimeentulotuella, kun saan samassa kaupungissa asuvilta vanhemmiltani aina ruokaostokset ilmaiseksi ja he maksavat myös puhelimeni ja nettiliittymäni, jolloin koko toimeentulotuki jää kaikkeen ylimääräiseen.
Rällä-Riitta ja kirjoitti:
No oikiasti, aikkas surkiasti pittää asioijen olla jos joutupi tt-tukea anomaan. Vaan se tahtopi usialla olla ettjos tööttömmyystuki kaljaan ja tupakkiin enimmälti mennee niin sossun tukeahan sitä sitten anotaan.
Siistippä kielenkäyttöäsi ,aikuinen ihminen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Mitesppitkä työhistoria sinulla on? Tein 30 vuotta töitä,ja maksoin veroja enben näiden huimien tukien saamista. Lisäksi olen tehny yli kymmenen vuotta vastikkeetonta työtä erilaisissa järjestöissä. Tule uudestaan haukkumaan sitten kun olet tehny saman verran.
Mihin kaikki rahasi 30v työuran jälkeen ovat hävinneet? Minulle riitti 13v työelämässä yrittäjänä yli miljoonan varallisuuteen. Ei tarvitse lokkeilla yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki ja kaikki tuet pitäis ottaa pois ja siirtyä Amerikan malliin.
Vastikkeettomat yritystuet syyniin ,työkokeilijoiden työ laskettava tulona yrityksille ja verotettava.
Että sellainen työttömien haukkumisketju tällä kertaa. Ei pöntölle ole tullut mieleen että osa tt-tukea saava on oikeasti työkyvytön mutta eläkkeelle on melkein m-a-h-d-o-t-o-n päästä nykyään, ei kelpaa esim masennus syyksi enää. Useat ovat olleet palkkatyössä ja makselleet niitä veroja ihan tarpeeksi. Elämässä sattuu ja tapahtuu yllättäviä asioita, sinäkin voit joutua tt-tuelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin nuo sinun listaamat asiat kuin jatkuva aikuisten pummien elättäminen jotka ei suostu töitä tekemään että itse elättäisi itsensä
Sinä sitten varmaan tiedät KAIKKIEN tukia saavien elämäntilanteen ja tavat elää? Jos ei ole heittää faktaa pöytään pidä lärvisi kiinni. Nykyaikana on muutenkin kiellettyä syrjiä ketään joten miksi ihmeessä heikompiosaisia saa herjata täällä?
ps:Minä en ole edes työtön mutta viduttaa kaltaisesi heikompien kiusaajat. Kai ymmärrät ettei KAIKKI ole nisti-niiloja tai sohva-pertsoja eikä sinne töihin vain "mennä" Millä vuosikymmenellä oikein elät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksajalla on oikeus olla vihainen laisskureille.
Suomessa jokainen työssäkäyvä elättää vähintään yhtä työtöntä, isoilla tuloilla useampaa. Maksaa heille asunnon, ruuan, autot ja puhelimet.
Suomessa kuitenkin ilmaiset koulut ja kaikille samat mahdollisuudet, jotkut vain vaativat ilmaista elätystä ja vidduilevat maksajille, onneksi tälle on tulossa loppu (onneksi, vaikka samalla myös terveydenhuolto romahtaa- sosialismi ei voi missään onnistua juuri noiden laiskureiden vuoksi!)Millä nimityksellä kutsuisit itseäsi, jos jäisit työttömäksi etkä löytäisi töitä? Olisitko laiskuri vai jotain muuta?
Varmaan työkyvytön. Uudelleen kouluttauduin hoitajaksi joten ei ole mitään pelkoa työttömyydestä. Sairauden/vammautumisen vuoksi voisin olla pois töistä, en kyllä kutsuisi itseäni silloin laiskuriksi. Terveys voi mennä sekunnissa, sen olen työssäni nähnyt joten en pidä sitä itsestään selvyytenä.
Siinähän se tulikin: sinulla on ollut mahdollisuus kouluttautua työhön, jossa ei ole pelkoa työttömyydestä. Kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta. Mutta hehän ovat laiskureita kaikki tyynni, vai mitä?
En ymmärrä mikä tervettä ihmistä estää? Mun serkku kouluttautui myös hoitajaksi työttömyystuella kun aiemmat tutkinnot ei työllistäneet enää. Opiskelen avoimessa koko ajan lisää työn ohella.
No ihan vaikka luonne. Mun luonteella saisin potkut heti hoitajan töistä.
No mihin työhön luonteesi puolesta sitten sopisit?
No sellaiseen missä ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä.
Postinjakaja. Ei kuule tartte juuri olla ihmisten kanssa tekemisissä. Iltasiivoojana ei myöskään tarvinnut olla kun laitos oli tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Mitesppitkä työhistoria sinulla on? Tein 30 vuotta töitä,ja maksoin veroja enben näiden huimien tukien saamista. Lisäksi olen tehny yli kymmenen vuotta vastikkeetonta työtä erilaisissa järjestöissä. Tule uudestaan haukkumaan sitten kun olet tehny saman verran.
Mihin kaikki rahasi 30v työuran jälkeen ovat hävinneet? Minulle riitti 13v työelämässä yrittäjänä yli miljoonan varallisuuteen. Ei tarvitse lokkeilla yhteiskuntaa.
Ohis. Minä olin 20 vuoden työnteon jälkeen kymmenen vuotta ammatinharjoittajana niillä kahdella alalla, jotka hallitsen erittäin hyvin. Työt siirtyivät vuokratyöfirmoille, eikä yksinyrittäjällä ollut mitään mahdollisuuksia esimerkiksi pärjätä kilpailutuksissa. Koko omaisuuteni meni niinä vuosina, joina yritin pitää pintani ja lopulta päästä suojaverkkoihin. Töihin ei ole toivoakaan päästä. Sinulla kävi tuuri ammatinvalinnassa ja yrittämisolosuhteissa, minulla ei.
t. Hautaan asti toimeentulotuella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa joo... Oon alkanut syömään taas vaan kerran päivässä säästääkseni ruokakuluissa ja kaikkea ruokaa jatketaan jollain halvemmalla. Nyt on kaapissa juureksia 6 kiloa kun oli tarjouksessa 2kg/1e. Tilillä on 20 senttiä, kelalta ei ole tullut rahat ajoissa ja sähkölasku on myöhässä.
Nään unia siitä, että löydän kaduilta jostain pullokassillisia joista saan vähän rahaa.
Onneksi ei ole lapsia tässä pskan keskellä muiden almuilla. Vaihtaisin koska tahansa työelämään minimipalkallakin.
Ja kohta joku katkera alkaa varmaan huutamaan siitäkin että "helppohan se on työttömänä hoikkana pysyä kun on aikaa liikkua ja bongata tarjouksia, toista se on meillä veronmaksajilla!!!"Ai väitätkö ettet saa töitä edes minimipalkalla? En usko. Suomessa on työvoimapula, mutta jos sulla ei ole mitään koulutusta, homma saattaa olla vaikeampi. Siihen taas auttaa opiskelu. Ravinto-alalla on henkilöstöpula, samoin terveydenhuollossa, vanhustenhoidossa, päiväkodeissa ja tietysti sitten enemmän koulutusta vaativissa töissä, kuten lääkärin ammatissa. Jos ei opiskelu kiinnosta, sitten ei kannata valittaa. Työn/opintojen perässä on muutettu iät ajat ja niin voit tehdä sinäkin, jos kotinurkilla ei töitä olisikaan. Jos olet työkykyinen ja -ikäinen, ole hyvä ja mene töihin/opiskelemaan. Sairaat/työkyvyttömät ovat erikseen.
Ei ole mitään työvoimapulaa. Vain muutama paikka auki ja nekin hoitajien paikkoja. Ja ei, kaikista ei ole hoitajiksi.
Ja tuo muuttaminen taas, ei kaikki voi muuttaa eikä tarvitsekaan.Eikä kaikkia tarvitse elättää, jos sikseen on. Sama logiikka. Jos sua ei kiinnosta töitten perässä muutto, niin miksi meitä muita pitäisi kiinnosta onko sulla nälkä vai syökö sua syöpä. Ole ilman muitten rahaa.
Oletpa typerä.
Ei kaikki työttömät ole vuokralla asuvia perheettömiä sinkkuja.
Niinpä. Eniten kusessahan se ihminen onkin jolla on työhistoriaa parikin kymmentä vuotta ja sitten meneekin työ alta. Et saa sitä, etkä saa tätä koska on puoliso joka on töissä. Etkä saisi vaikka ei olisikaan, koska olet hankkinut itsellesi sitä tai tätä omaisuutta ja samalla osallistunut yhteiskunnan pystyssäpitämiseen veroja maksamalla.
Sen sijaan se elämäntapatyötön joka on koko elämänsä ajan ollut saamapuolella onkin oikeutettu yhteen jos toiseenkin tukeen koska mitään omaisuutta ei ole karttunut ja jos onkin, niin ainakaan se ei ole omissa nimissä. Näille maksetaan asuminen ja aivan kaikki, mutta silti kitistään kun on niin tiukkaa.
Koko sosiaalietuusjärjestelmä pitäisi pistää uusiksi ja tehdä mahdottomaksi tuollainen läpielämän kestävä kuppaaminen. Samalla sitten olisi mahdollisuus tukea heitäkin paremmin jotka sitä tukea tarvitseekin vain väliaikaisesti. Eka mistä pitäisi aloittaa on tuo lapsilisäjärjestelmä joka tällaisenaan vaan suosii ns pentutehtailua kun jokaisesta lapsesta saa enemmän rahaa. Siihen pitäisi pistää maksimiksi 3 lasta ja niin, että ekasta saa enemmän kuin tokasta ja kolmannesta vielä vähemmän kuin siitä tokasta. Neljännestä eteenpäin ei lapsilisää pitäisi edes maksaa vaikka olisi kuinka mikä lesta tai vastaava synnytyskone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jokainen työssäkäyvä elättää vähintään yhtä työtöntä, isoilla tuloilla useampaa. Maksaa heille asunnon, ruuan, autot ja puhelimet.
Suomessa kuitenkin ilmaiset koulut ja kaikille samat mahdollisuudet, jotkut vain vaativat ilmaista elätystä ja vidduilevat maksajille, onneksi tälle on tulossa loppu (onneksi, vaikka samalla myös terveydenhuolto romahtaa- sosialismi ei voi missään onnistua juuri noiden laiskureiden vuoksi!)Millä nimityksellä kutsuisit itseäsi, jos jäisit työttömäksi etkä löytäisi töitä? Olisitko laiskuri vai jotain muuta?
Varmaan työkyvytön. Uudelleen kouluttauduin hoitajaksi joten ei ole mitään pelkoa työttömyydestä. Sairauden/vammautumisen vuoksi voisin olla pois töistä, en kyllä kutsuisi itseäni silloin laiskuriksi. Terveys voi mennä sekunnissa, sen olen työssäni nähnyt joten en pidä sitä itsestään selvyytenä.
Siinähän se tulikin: sinulla on ollut mahdollisuus kouluttautua työhön, jossa ei ole pelkoa työttömyydestä. Kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta. Mutta hehän ovat laiskureita kaikki tyynni, vai mitä?
En ymmärrä mikä tervettä ihmistä estää? Mun serkku kouluttautui myös hoitajaksi työttömyystuella kun aiemmat tutkinnot ei työllistäneet enää. Opiskelen avoimessa koko ajan lisää työn ohella.
Postinjakaja. Ei kuule tartte juuri olla ihmisten kanssa tekemisissä. Iltasiivoojana ei myöskään tarvinnut olla kun laitos oli tyhjä.
Tosin sen kerran kun sitten joutuu olemaan tekemisissä niin tuleekin puukosta. Entisenlaisessa yhteiskunnassa postinjakajan työ olisi ollut oikeinkin hyvä ja sillähän tienasikin ihan siinä missä muissakin töissä.
Ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin sen kerran kun sitten joutuu olemaan tekemisissä niin tuleekin puukosta. Entisenlaisessa yhteiskunnassa postinjakajan työ olisi ollut oikeinkin hyvä ja sillähän tienasikin ihan siinä missä muissakin töissä.
Ei enää.
Postia voi jakaa ihan päivällä, voihan sitä puukosta tulla yhtä lailla jos kävelet kauppaan. Luuletko että esim apteekissa (missä itse työskentelen) on toooosi turvallista iltavuorossa? Siellä vasta puukosta voi saadakin. Eihän sitä sitten tosiaan mitään työtä voi tehdä jos tälle linjalle lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki ja kaikki tuet pitäis ottaa pois ja siirtyä Amerikan malliin.
Vastikkeettomat yritystuet syyniin ,työkokeilijoiden työ laskettava tulona yrityksille ja verotettava.
Palkkatuet myös laskettava yritystueksi ja veronalaiseksi tuloksi työnantajalle. Samoin työkokeilijoiden ketjuttaminen eli se työkokeilija on palkattava ainakin vuodeksi normaalipalkkaiseen työsuhteeseen työkokeilijan niin halutessa ja vain jos työkokeilija ei jatkoa halua niin sitten työnantaja voi ottaa uuden kokeilijan vaikka heti.
Siis ihan kaikki nämä työmarkkinoita vääristävät ja työnantajille halpa/ilmaistyöntekijöitä mahdollistavat systeemit pois. Lisäksi palkat sille tasolle että yhteiskunnan tuille ei ole tarvetta. Asia erikseen osa-aikaiset, mutta näidenkin työsuhteiden määrää pitää vähentää hurjasti.
Vaikka ei edes ole porvarihallitusta niin silti kaikki toimet on suunniteltu hyödyttämään työnantajia työntekijöiden edun kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa joo... Oon alkanut syömään taas vaan kerran päivässä säästääkseni ruokakuluissa ja kaikkea ruokaa jatketaan jollain halvemmalla. Nyt on kaapissa juureksia 6 kiloa kun oli tarjouksessa 2kg/1e. Tilillä on 20 senttiä, kelalta ei ole tullut rahat ajoissa ja sähkölasku on myöhässä.
Nään unia siitä, että löydän kaduilta jostain pullokassillisia joista saan vähän rahaa.
Onneksi ei ole lapsia tässä pskan keskellä muiden almuilla. Vaihtaisin koska tahansa työelämään minimipalkallakin.
Ja kohta joku katkera alkaa varmaan huutamaan siitäkin että "helppohan se on työttömänä hoikkana pysyä kun on aikaa liikkua ja bongata tarjouksia, toista se on meillä veronmaksajilla!!!"Ai väitätkö ettet saa töitä edes minimipalkalla? En usko. Suomessa on työvoimapula, mutta jos sulla ei ole mitään koulutusta, homma saattaa olla vaikeampi. Siihen taas auttaa opiskelu. Ravinto-alalla on henkilöstöpula, samoin terveydenhuollossa, vanhustenhoidossa, päiväkodeissa ja tietysti sitten enemmän koulutusta vaativissa töissä, kuten lääkärin ammatissa. Jos ei opiskelu kiinnosta, sitten ei kannata valittaa. Työn/opintojen perässä on muutettu iät ajat ja niin voit tehdä sinäkin, jos kotinurkilla ei töitä olisikaan. Jos olet työkykyinen ja -ikäinen, ole hyvä ja mene töihin/opiskelemaan. Sairaat/työkyvyttömät ovat erikseen.
Ei ole mitään työvoimapulaa. Vain muutama paikka auki ja nekin hoitajien paikkoja. Ja ei, kaikista ei ole hoitajiksi.
Ja tuo muuttaminen taas, ei kaikki voi muuttaa eikä tarvitsekaan.Eikä kaikkia tarvitse elättää, jos sikseen on. Sama logiikka. Jos sua ei kiinnosta töitten perässä muutto, niin miksi meitä muita pitäisi kiinnosta onko sulla nälkä vai syökö sua syöpä. Ole ilman muitten rahaa.
Oletpa typerä.
Ei kaikki työttömät ole vuokralla asuvia perheettömiä sinkkuja.Niinpä. Eniten kusessahan se ihminen onkin jolla on työhistoriaa parikin kymmentä vuotta ja sitten meneekin työ alta. Et saa sitä, etkä saa tätä koska on puoliso joka on töissä. Etkä saisi vaikka ei olisikaan, koska olet hankkinut itsellesi sitä tai tätä omaisuutta ja samalla osallistunut yhteiskunnan pystyssäpitämiseen veroja maksamalla.
Sen sijaan se elämäntapatyötön joka on koko elämänsä ajan ollut saamapuolella onkin oikeutettu yhteen jos toiseenkin tukeen koska mitään omaisuutta ei ole karttunut ja jos onkin, niin ainakaan se ei ole omissa nimissä. Näille maksetaan asuminen ja aivan kaikki, mutta silti kitistään kun on niin tiukkaa.
Koko sosiaalietuusjärjestelmä pitäisi pistää uusiksi ja tehdä mahdottomaksi tuollainen läpielämän kestävä kuppaaminen. Samalla sitten olisi mahdollisuus tukea heitäkin paremmin jotka sitä tukea tarvitseekin vain väliaikaisesti. Eka mistä pitäisi aloittaa on tuo lapsilisäjärjestelmä joka tällaisenaan vaan suosii ns pentutehtailua kun jokaisesta lapsesta saa enemmän rahaa. Siihen pitäisi pistää maksimiksi 3 lasta ja niin, että ekasta saa enemmän kuin tokasta ja kolmannesta vielä vähemmän kuin siitä tokasta. Neljännestä eteenpäin ei lapsilisää pitäisi edes maksaa vaikka olisi kuinka mikä lesta tai vastaava synnytyskone.
Ei vuokrallakaan saa mitään muita tukia, jos puoliso töissä.
Itse olen niin kyllästynyt tähän yhteiskuntaan, että vapaa-ajalla en tule tekemään mitään ilmaiseksi esim. puoliso on ainoa lapsi, eläkkeellä olevaa anoppia en tule ikinä auttamaan enkä tule tekemään mitään vapaaehtoistöitä.
Kotihoitaja auttaa pukemisessa ja aamupalan tekemisessä sekä antaa lääkkeet, mutta maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan eli noin 400 - 1000 euroa kuukaudessa.
Kotihoitaja ei siivoa eikä pese pyykkiä eikä kanna lämmitys puita sisälle.
Kodin siivous on ostettava siivousyritykseltä. Kunnilla ja kaupungeilla ei ole siivouspalveluita eläkeläisille.
Ateriapalvelu tuo lämpimän ruoan, maksaa noin 7,50 annos. Kauppa tuo muut ruoat kotiin, mutta ottaa kotiinkuljetusmaksun.
Monella kunnalla on pyykkipalvelu hinnasto netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo muuttaminen taas, ei kaikki voi muuttaa eikä tarvitsekaan.Ja millä ihmeen rahalla sitä tuon muuton suorittaa? Toiselta paikkakunnalta asunnon hankkiminenkaan ei ole ilmaista eikä edes nopeaa kun ei ole sitä rahaa. Ihmisillä on omituisia kuvitelmia, että muuttaminen onnistuu tuosta noin vaan eikä vaadi kuin korkeintaan vähän viitseliäisyyttä.
Ja varmaan se niin onkin, jos on rahaa millä maksaa se muutto tai paljon ystäviä jotka auttaa. Siinä vaiheessa kun kaupassa saa miettiä ostaako ruisleivän vaiko maidon on aikalailla tekemätön paikka alkaa puuhaamaan muuttoa toiselle paikkakunnalle..
Ja varsinkin työn perässä josta ei tietenkään ole mitään takeita jatkuuko se työsuhde myös koe-ajan jälkeen vaan oletkin joko itse aivan vääränlainen työnantajan mielestä tai sitten se työ ei olekaan yhtään sellainen kuin piti.
Kokemusta on paristakin (toki ihan tässä samassa kaupungissa/naapurikaupungissa) toimivasta yrittäjästä jonka mielestä työntekijä joutaa joustamaan käytännössä kaikesta, jättämään lakisääteiset tauot pitämättä, vaihtamaan työvuoroja ihan lennosta ja tekemään myymälän avaukseen/sulkemiseen kuuluvat työt työajan ulkopuolella. Palkkaa siis maksetaan vain siltä ajalta kun myymälä on auki vaikka esim kassaa ei saa laskea eikä myymälää imuroida sen aukioloaikana.
Siinäpä sitten olet jos tuollaisen työn perässä vaihdoit maisemaa. Rahat meni muuttoon ja todennäköisesti jäi velkaakin, uuteen asuntoon piti taikoa takuuvuokrat ja nyt sitten olet uudessa kaupungissa ja työnantaja kuvittelee sun olevan orja. Ja jos valitat/otat yhteyttä liittoon niin tulee kenkää (ja sen jälkeen karenssia) ja jos jäät niin sitten olet vaan päivä päivältä pahemmin päähän potkittu. Eikä sitten ole edes varaa muuttaa takaisin sinne mistä lähti.
Ja kun avaudut vaikka täällä niin saat vaan v:tttuilua palkaksi kuinka mitäs oot tyhmä etkä pidä puoliasi eikä varmasti ainakaan tule karenssia ja jos vaikka tuleekin niin ne kyllä saa takautuvasti ja aina voi hakea toimeentulotukea ja blaablaaa. Oma vika kuitenkin ja v:tttttuako olet pummimmassa yhteiskuntaa apuun. Missä on puskurirahat ja miksi elät kädestä suuhun?
Vierailija kirjoitti:
Jos aloittajaa tai jotakin muuta kadehdittaa että joku on joutunut hakemaan toimeentulotukea,niin annan hyvän neuvon irtisanoutukaa työstänne niin pääsette toimeentulotuelle ,asumistuelle,työmarkkinatuelle.luontaisetuna huomaatte että rahat eivät riitä edes ruokaan parin viikon kuluttua ja joudutte sen toteamaan kauhuissanne.ne tuet eivät todellakaan ole niin suuria mitä luullaan ja jopa tarkoituksellisesti suurennellaan kirjoituksissa jatkuvasti ja etenkin vaalien alla.kelan sivuilta saa virallista tietoa eri tukien pienentävät vaikutuksista toisiin tukiin,keskustelupalstoilta ette saa oikeaa tietoa.siis nyt heti tekemään elämän järkipäätös! Lopputili ja lomarahat ja muistakaa kertoa samalla työnantajillenne että mepä ruvetaan elämään toimeentulotuella !!! Kertokaa naapureillenne myös!! Työpaikkamme vastaanottavat mielellänsä työttömät työnhakijat sekä kiittävät teitä mielessänsä.myös työnantajat voivat lopettaa työnsä -kerrotte vain pankissa että minäkin rupean elämään toimeentulotuella ja siitä se lähtee !! Kuka kerkeää ensin? Yhtään ei tarvitse ujostella !! Hop hop.
Sekin aina unohtuu näiltä kadehtijoilta, että ei se etuus tipahda samantien kun sitä hakee vaan näissä on käsittelyajat joiden toki pitäisi olla max määrä x päiviä, mutta todellisuudessa harvoin sitä päätöstä saa niin nopeasti. Ainakaan kun kyse ei ole mistään jatkohakemuksesta.
Siinä on sitten kiva miettiä mikä lasku on maksettava ehdottomasti vaikka rahaa ei enää jäisikään ruokaan. Ja soitella sitten muille laskuttajille, että voisiko eräpäivää siirtää tai käykö jos maksankin vaan sen verran nyt ja loput sitten myöhemmin.
Tuollainen on sekä nöyryyttävää että lamauttavaa.
Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko eikä kattoa. Vakuutus ei korvaa 1970 - luvun putkia. Vakuutus voi korvata kastunutta lattiaa jne, mutta kattoremontti ja putkiremontti pitää itse maksaa.