Minkä tuotteen jätät nykyään kaupan hyllylle, koska hinta on noussut?
Itse en koskaan kuvitellut vaihtavani Oivariinia toiseen merkkiin, mutta on sen verran kallis nykyään, että oli pakko vaihtaa.
Kommentit (337)
Juusto
Suklaapatukat
Kokolihaleikkeleet
Kirsikkatomaatit
Kurkku
Huomaa kyllä vyötäröstä että suklaapatukan sijaan ostaa kilohinnaltaan huomattavasti edullisemman suklaalevyn ja että ruoissa proteiinien osuus on vähentynyt ja höttöhiilarien määrä kasvanut. Juujuu, papuja saa halvalla vaan kun vatsa ei kestä vaikka kuinka totuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Lohi ja kirjolohi jäävät kalatiskiin. On tyytyminen lohisuikaleista tehtyihin sapuskoihin ja kalapyöryköihin.
Lohta saa tarjouksesta alle kympin kilo, hinta on tullut taas alas.
Vierailija kirjoitti:
Pekonin hinta on noussut ihan älyttömäksi, sitä en enää osta. Samoin nakkipaketti on reippaasti yli 4e, jää kauppaan (aito nakki ja vastaavat lihapitoiset). Lohi, kaikki tuoreet vihannekset, hedelmät ja marjat. Maitorahka. Jossain vaiheessa täällä ei ollut kaupassa kuin yli 3e maksavaa ruokakermaa, litrahinta 12e!! Jäi todellakin hyllyyn. Lihoissa periaatteena että yli kympin kilohintaa en maksa, sama kokolihaleikkeleissä. Juuston hinta kirpaisee, vielä oon sitä ostanut mutta jos hinta alkaa lähentelemään kymppiä kilolta, niin saa jäädä kyllä kauppaan mun puolesta.
Hintojen nousun myötä mun ruokavalio on muuttunut huomattavasti epäterveellisemmäksi ja hiilaripitoisemmaksi: puuroja, perunaa, riisiä, makaronia, leipää. Ja kyllä olossa huomaa, miten nuutunut ja väsynyt ja huonovointinen on. Pskaa. Aiemmin söin runsaasti kasviksia, vihanneksia, lihaa, maitotaloustuotteita, munia, pähkinöitä. Nykyään ei olisi todellakaan varaa enää tuohon ruokavalioon.
Epäterveellisyys on oma valintasi. Se lohi on nyt halpaa. Samoin kaikki juurekset ym. Muutkin esimerkit on ihan hassuja.
Kasvissyöjän ruokakorissa hintojen nousu ei ole näkynyt niin kovasti. Tarjouksia katselemme aktiivisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Siivosin ruokaostoksistani kaiken turhan hötön: karkit, juomat, saunaoluet, keksit, pullat ja sipsit. Näillä säästää jo viikossa niin paljon, ettei varsinaisen ruuan hinnannousu tunnu enää niin kovalta. Kuukaudessa on lähtenyt pari kiloa vyötäröltä ja naamakin on freesimmän näköinen kuin ennen.
Just olin tulossa kirjoittamaan samaa :) Aloitin laihdutuksen silleen varovasti, eli jätin pois vain keksit, karkit, limut, muromyslit yms. "välipalaruuat". En noita edes hirveästi syönyt, mutta niin vaan lähti joka kauppalaskusta se 10-20 euroa pois ja kiloja lähtenyt nyt kolme. Jos hyvin käy, ei tarvitse edes tehdä sen rajumpaa laihdutusliikettä. Olen hyvin tyytyväinen :)
Vierailija kirjoitti:
Kotimaiset tomaatit. Ulkomaisia en ole ostanut koko aikuisikänäni, kun olen töissä ollut. Pari viikko sitten syötiin viimeiset oman pihan tomaatit ja kaupassa totesin, että nyt muuten ostetaan ulkomaisia, puolet halvempi kuin kotimaiset.
Minä en osta koskaan talviaikaan tomaatteja, vain kesäkaudella kun kotimaisia saa kohtuullisella hinnalla (tai ainakin ennen sai).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekonin hinta on noussut ihan älyttömäksi, sitä en enää osta. Samoin nakkipaketti on reippaasti yli 4e, jää kauppaan (aito nakki ja vastaavat lihapitoiset). Lohi, kaikki tuoreet vihannekset, hedelmät ja marjat. Maitorahka. Jossain vaiheessa täällä ei ollut kaupassa kuin yli 3e maksavaa ruokakermaa, litrahinta 12e!! Jäi todellakin hyllyyn. Lihoissa periaatteena että yli kympin kilohintaa en maksa, sama kokolihaleikkeleissä. Juuston hinta kirpaisee, vielä oon sitä ostanut mutta jos hinta alkaa lähentelemään kymppiä kilolta, niin saa jäädä kyllä kauppaan mun puolesta.
Hintojen nousun myötä mun ruokavalio on muuttunut huomattavasti epäterveellisemmäksi ja hiilaripitoisemmaksi: puuroja, perunaa, riisiä, makaronia, leipää. Ja kyllä olossa huomaa, miten nuutunut ja väsynyt ja huonovointinen on. Pskaa. Aiemmin söin runsaasti kasviksia, vihanneksia, lihaa, maitotaloustuotteita, munia, pähkinöitä. Nykyään ei olisi todellakaan varaa enää tuohon ruokavalioon.
Täytyy vähän soveltaa. Miksi ostaisit 3 e ruokakerman kun terveellisemmän kuohukerman saa edelleen alle eurolla? Hedelmiä/kasviksia saa edelleen edullisesti: nyt satsumat 0,99 e kg. Porkkanat halpoja, päärynät, banaanit ym. Pekonin hinta juu noussut, tosin nyt meillä oli Prismassa vähän laskenut onneksi taas.
Itse taas huomaan että hintojen nousu on tehnyt omalle kropalle vaan hyvää. Ei tule syötyä enää niin paljoa. Herkut jää kauppaan.
Kaikissa kaupoissa on eri hinnat.
Täällä kuohukerma 1,15e. Eikä porkkanatkaan ole halpoja, 1,69e/kg.
Tampereen Lidlissä 2 dl kuohukerma 0,8 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy vähän soveltaa. Miksi ostaisit 3 e ruokakerman kun terveellisemmän kuohukerman saa edelleen alle eurolla? Hedelmiä/kasviksia saa edelleen edullisesti: nyt satsumat 0,99 e kg. Porkkanat halpoja, päärynät, banaanit ym. Pekonin hinta juu noussut, tosin nyt meillä oli Prismassa vähän laskenut onneksi taas.
Itse taas huomaan että hintojen nousu on tehnyt omalle kropalle vaan hyvää. Ei tule syötyä enää niin paljoa. Herkut jää kauppaan.
Kaikissa kaupoissa on eri hinnat.
Täällä kuohukerma 1,15e. Eikä porkkanatkaan ole halpoja, 1,69e/kg.Tampereen Lidlissä 2 dl kuohukerma 0,8 euroa.
Taitaa olla karrageenikermaa, joten ei voi käyttää.
Lidlin tuore vehnäsämpylä. Nyt 0,45€, kesällä 0,39 € ja 3v sitten oli 0,19€.
Lihaa ja kalaa ostan vain tarjouksesta. Muutenkin tulee seurattua enemmän, mikä on tarjouksessa, kun ennen ei tullut niihin niin kiinnitettyä huomiota. Herkkuja en enää itselleni osta oikeastaan ollenkaan. Alkoholia ja tupakkaa en ole ostanut aiemminkaan eli niistä ei tarvitse säästää. Eli mitään peruselintarvikkeita ei ole tarvinnut jättää ostamatta, mutta mitään ylimääräisiä juttuja ei ostella, esim. kalliita joulukalentereita tms (olen aiemminkin tehnyt itse lapsille kalenterit)
Kaikkea ostan kuten ennenkin, mutta kotimaiset kurkut ja tomaatit ostan ulkomaisina.
Toki ostan niitä halvimpia merkkejä, esim. Pirkkaa, Rainbowta ja K-menua.
Hyödynnän kaikki tarjoukset. Eilen raaskin ostaa 150g graavilohta, kun oli -50% alennuksessa (hintaa jäi 3€) Kahvikin halvinta mahdollista (pois lukien tarjoukset).
Ostan vaan alennustuotteita. Niitä saa hyvin joistain kaupoista.
Riitan herkun senttipizza Cittarissa 3,49 euroa. En noita nyt älyttömästi ennenkään ostellut, mutta ennen hinta oli noin 2 euroa.
Olisin ostanut tomaatteja tortillojen täytteeksi, mutta en raaskinut.
Valio plus maitokaakaota en raaski ostaa kuin harvoin, myös turkkilaisen jogurtin olen vaihtanut tavalliseen luonnonjogurttiin.
Hevi osaston tuotteet jätetään nyt ostamatta. Jauhelihakastike ja perunat menee kyllä ilman salaattiakin.
Cokis tölkin jätin ostamatta, kun hinta oli muistaakseni ennen 20 senttiä vähemmän. Tomaatit vaihdoin myös halvempaan merkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Riitan herkun senttipizza Cittarissa 3,49 euroa. En noita nyt älyttömästi ennenkään ostellut, mutta ennen hinta oli noin 2 euroa.
Meidän kaupassa 3,95e.
Jätän paljon ,katsonut aina hintaa.Tarjoukset hyödynnän.Käyttää ne ajan kanssa yhteen sopivasti.Aina ollut tarkka.Kaupan hyllyyn jäänyt aina limut,herkkuja,Tänään tortilla sipsi ja guacamole..4€ niihin satsasin.Vaatteita ostan harvoin.Paljon ajattomia.
Viime viikolla kurkku maksoi 3.69/ kg. Ulkomainen.
Kotimaisen hintaa en siinä vaiheessa viitsinyt edes katsoa!
Olen muutenkin aina ostanut edullista sekä vertaillut hintoja. Cittarissa en ole käynyt vuosiin muuta kuin satunnaisia tarjouksia hakemassa, ruokaa en sieltä osta. Keskitän ostokset S-ryhmään ja Lidliin.
Koronan myötä ei ole tarvinnut ostella uusia työvaatteita, koska teen kokonaan etätyötä. Ostan vain alennuksesta sekä nettikirppareilta.
Hintojen nousun myötä kaupasta en osta enää:
- kurkkua
- kotimaisia tomaatteja
- lohta
- naudan jauhelihaa
- vaaleaa leipää
Tofu ja kikherneet sekä soijarouhe ovat korvanneet lihan ruokavaliossani ja porkkanat ja lantut korvaavat tomaatin ja kurkun.