Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen jätät nykyään kaupan hyllylle, koska hinta on noussut?

Vierailija
18.11.2022 |

Itse en koskaan kuvitellut vaihtavani Oivariinia toiseen merkkiin, mutta on sen verran kallis nykyään, että oli pakko vaihtaa.

Kommentit (337)

Vierailija
141/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on AINA pöytäkynttilöitä kotona. Ollut viimeiset 20v ja tulee aina olemaan. Kun niiden hinta nousi yhden yön aikana 2,15€ -> 3,40€ niin kyllä kirpaisi. Onneksi Tigerissa on vielä suhteellisen järkeviä kynttilähintoja ja Normalista bongasin parit pienet pöytäkynttilät euron kappale.

Vierailija
142/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiset tomaatit. Ulkomaisia en ole ostanut koko aikuisikänäni, kun olen töissä ollut. Pari viikko sitten syötiin viimeiset oman pihan tomaatit ja kaupassa totesin, että nyt muuten ostetaan ulkomaisia, puolet halvempi kuin kotimaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekonin hinta on noussut ihan älyttömäksi, sitä en enää osta. Samoin nakkipaketti on reippaasti yli 4e, jää kauppaan (aito nakki ja vastaavat lihapitoiset). Lohi, kaikki tuoreet vihannekset, hedelmät ja marjat. Maitorahka. Jossain vaiheessa täällä ei ollut kaupassa kuin yli 3e maksavaa ruokakermaa, litrahinta 12e!! Jäi todellakin hyllyyn. Lihoissa periaatteena että yli kympin kilohintaa en maksa, sama kokolihaleikkeleissä. Juuston hinta kirpaisee, vielä oon sitä ostanut mutta jos hinta alkaa lähentelemään kymppiä kilolta, niin saa jäädä kyllä kauppaan mun puolesta. 

Hintojen nousun myötä mun ruokavalio on muuttunut huomattavasti epäterveellisemmäksi ja hiilaripitoisemmaksi: puuroja, perunaa, riisiä, makaronia, leipää. Ja kyllä olossa huomaa, miten nuutunut ja väsynyt ja huonovointinen on. Pskaa. Aiemmin söin runsaasti kasviksia, vihanneksia, lihaa, maitotaloustuotteita, munia, pähkinöitä. Nykyään ei olisi todellakaan varaa enää tuohon ruokavalioon. 

Vierailija
144/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-luomutuotteet

-oivariini ja oltermanni

-naudanjauheliha vaihtunut sikanautaan

-juhlamokka vaihtunut halpikseen

-limsat, karkit jne jää kauppaan

-kalliiksi hedelmät vaihtunut porkkanaan

-leipä vaihtunut jauhoksi eli leivon ite

Säästääkö itse leipomolla? Jauhot kalliita ja sähkö todella kallista

Vierailija
145/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortonkit vetelen paljaalla..

Vierailija
146/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohtahan saa taas nykyisin oikein edullisesti. Juuri ostin9.90 e/kg norjan lohta.

Mistä saa lohta noin halvalla?

Täällä 14,90e/kg.

Vierailija
147/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekonin hinta on noussut ihan älyttömäksi, sitä en enää osta. Samoin nakkipaketti on reippaasti yli 4e, jää kauppaan (aito nakki ja vastaavat lihapitoiset). Lohi, kaikki tuoreet vihannekset, hedelmät ja marjat. Maitorahka. Jossain vaiheessa täällä ei ollut kaupassa kuin yli 3e maksavaa ruokakermaa, litrahinta 12e!! Jäi todellakin hyllyyn. Lihoissa periaatteena että yli kympin kilohintaa en maksa, sama kokolihaleikkeleissä. Juuston hinta kirpaisee, vielä oon sitä ostanut mutta jos hinta alkaa lähentelemään kymppiä kilolta, niin saa jäädä kyllä kauppaan mun puolesta. 

Hintojen nousun myötä mun ruokavalio on muuttunut huomattavasti epäterveellisemmäksi ja hiilaripitoisemmaksi: puuroja, perunaa, riisiä, makaronia, leipää. Ja kyllä olossa huomaa, miten nuutunut ja väsynyt ja huonovointinen on. Pskaa. Aiemmin söin runsaasti kasviksia, vihanneksia, lihaa, maitotaloustuotteita, munia, pähkinöitä. Nykyään ei olisi todellakaan varaa enää tuohon ruokavalioon. 

Täytyy vähän soveltaa. Miksi ostaisit 3 e ruokakerman kun terveellisemmän kuohukerman saa edelleen alle eurolla? Hedelmiä/kasviksia saa edelleen edullisesti: nyt satsumat 0,99 e kg. Porkkanat halpoja, päärynät, banaanit ym. Pekonin hinta juu noussut, tosin nyt meillä oli Prismassa vähän laskenut onneksi taas.

Itse taas huomaan että hintojen nousu on tehnyt omalle kropalle vaan hyvää. Ei tule syötyä enää niin paljoa. Herkut jää kauppaan.

Vierailija
148/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vähän soveltaa. Miksi ostaisit 3 e ruokakerman kun terveellisemmän kuohukerman saa edelleen alle eurolla? Hedelmiä/kasviksia saa edelleen edullisesti: nyt satsumat 0,99 e kg. Porkkanat halpoja, päärynät, banaanit ym. Pekonin hinta juu noussut, tosin nyt meillä oli Prismassa vähän laskenut onneksi taas.

Itse taas huomaan että hintojen nousu on tehnyt omalle kropalle vaan hyvää. Ei tule syötyä enää niin paljoa. Herkut jää kauppaan.

Kaikissa kaupoissa on eri hinnat.

Täällä kuohukerma 1,15e. Eikä porkkanatkaan ole halpoja, 1,69e/kg.

Vierailija
149/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te köyhäksi haukkujat, ei mulla ole kyse siitä etteikö olisi varaa ostaa, mutta on ihan periaatekysymys että en osta ryöstöhinnoilla. Kauppiaat tekevät isoa voittoa. Suomalaiset vaan kiltisti maksavat? 

Ajattelet asian väärin.

Eipä toi osta-matto-muus "protesti?" paljon vaikuta. Kysehän ei ole kauppiaista vaan nykyhallituksen päätöksistä jotka nostaneet hintoja muuallakin kuin ruokakaupassa. Jos joku syyllinen nimetä se on Marinin hallitus. Kyllä hallitus päätöksillään voi vaikuttaa hyvinkin paljon ruuan kuin bensan hintaan jos ne haluaa. Ei missään ilmastohömpissä ole pakko olla mukana. Mutta ne nyt haluaa leikkiä suurta johtajaa ja kurjistaa kansaa kuin tehdä päätöksiä jotka alentaisi hintaa.

Juupa juu. Kesko on ilmoittanut ennätystuloksesta , enkä usko että prisma on myöskään tappiota tehnyt. Mutta hallituksen vikahan se on kun sika-ahneet keskusliikkeet kuppaa kuluttajaa ja käyttää tekosyynä sotaa.

Kesko ja kauppiaat eivät ole sama asia. Kauppioilla on oma yrityksensä ja omat tuloksensa.

Vierailija
150/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WC-paperin jätän minäkin hyllyyn. Ostin kumihanskat ja nykyään pesen itseni pöntöllä bidee - suihkulla hanskakädellä hangaten. Meillä vesimaksu kuuluu vastikkeeseen joten säästyy rahaa ja paikat tulevat puhtaammiksi kuin paperilla pyyhkien.

Seinässä pöntön vieressä on pyyhekoukku, josta roikkuu narun päähän kiinnitetty pyykkipoika. Kumihanska roikkuu siinä kuivumassa kun sitä ei käytetä. Kannattaa ostaa liian isot kumihanskat niin se saa käteen ja kädestä pois helpommin.

Entäs teillä vierailevat? Käyttääkö ne samaa kumihanskaa?😱

Vierailija
151/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei vielä ole perusostoksiin vaikuttanut, mutta eräät broilerin paistinleikkeet maksavat nykyään yli 10e 600g. Heidän tuote jää hyllyyn. Kilpailijoilla edelleen joku 6e.

Kotimaisuudessa tingin ainoastaan tomaateissa, jos ei mitään kohtuullista ole tarjolla. Lohi on ostettu alesta aina.

Vierailija
152/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin ostamaan kaupan omia halpismerkkejä eli kalliimmat merkkituotteet jäävät hyllyyn monen tuotteen osalta. Merkkituotteita ostan ainoastaan silloin kun maun vuoksi en tyydy halvempaan mutta silloinkin pyrin hyödyntämään tarjouksia.

Olen tosin huomannut että monen halpismerkin hinta on noussut todella lähelle kalliimpia merkkejä joten tarkkana saa olla. Maun vuoksi ostan aina esim. kalliimpia kahvimerkkejä tarjouksesta koska halpismerkkejä ei pysty juomaan. Mieluummin olen juomatta kahvia kuin ostan niitä.

Vierailija
153/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut. Olen laihtunut 4 kg. En ole jättänyt ostamatta mutta harventanut ostoväliä näissä: lohi, kalliimmat leivät, liha.

Ostin myös usein kukkia ruokakaupasta ihan huvikseni, nyt en ole ostanut. Lisäksi olen siirtynyt halvempiin tuotteisiin esim. saippuassa ja papereissa.

Ajattelin vielä kiristää kun vtuttaa maksaa ryöstöhintoja ja lihottaa kaupan jättimäisiä voittoja vielä suuremmiksi. Menisi edes osa tuottajille niin vähän tuntuisi reilummalta. Sota = lupa korottaa kaikkia hintoja.

Vierailija
154/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistopisteestä olen ostanut nyt harvemmin.

Kaikkien hintojen tasaisesta noususta johtuen kauppaan saattaa jäädä sipsipussi, suklaalevy tai kynttilät.

Vierailija
155/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan pekonia niin kauan kun yksi paketti pekonia ja kerma 2dl tulee jauhelihapakettia edullisemmaksi.

Vielä saa paketista pekonia perheelle kermapekonipastan jauheloharuokaa edullisemmin.

Vierailija
156/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto, liha ja kala jää nyt hyllyyn. Kaikki herkut. Ihan perusjutuilla mennään kilohintojen mukaan.

Vierailija
157/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut hintojen nousua.

Et ole ainut. Näkyy suht. monia olevan nuita jotka ostavat sossun lapulla paikallisesta K-marketista.

Vierailija
158/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto, liha ja kala jää nyt hyllyyn. Kaikki herkut. Ihan perusjutuilla mennään kilohintojen mukaan.

Lohi alle 10e/kg välillä fileenäkin, peratut muikut 5-10e/kg, silakkafile 7e/kg. Ei nuo nyt kullan hinnoissa.

Vierailija
159/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohi alle 10e/kg välillä fileenäkin, peratut muikut 5-10e/kg, silakkafile 7e/kg. Ei nuo nyt kullan hinnoissa.

Kauppias ostaa vaan sitten itse. Hesassa mennään 20 euroa / kg. Mieletön riistohinta koska sota. Ihan periaattesta nyt laihdutetaan ja köyhäillään. Miljonäärikauppias saa pitää tunkkinsa.

Vierailija
160/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tuli hamstrattua isot ruokavarastot sodan uhan takia. Nyt syön niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi