Minkä tuotteen jätät nykyään kaupan hyllylle, koska hinta on noussut?
Itse en koskaan kuvitellut vaihtavani Oivariinia toiseen merkkiin, mutta on sen verran kallis nykyään, että oli pakko vaihtaa.
Kommentit (337)
En mitään. Olen vegetariaani ja edelleen syön monipuolisesti vegetuotteita.
Näin tehnyt 15 vuotta ja aion tehdä vastedeskin. Rahani riittävät koska elän yksin ja päätän yksin.
Ruokavalioni on monipuolinen enkä koe että mikään hinta olisi niin paljoa noussut että olisi jätettävä ostamatta.
Kahvin hinta vähän säikäyttää välillä. Mutta ei olla vaihdettu Juhlamokkaa muihin merkkeihin. Yritettiin kyllä mutta ei siitä mitään tullut. Muut maistuivat niin pahalta.
Kytätään tarjouksia ja ostetaan Juhlamokkaa edelleen.
Se vähän harmittaa että kun olen ekologisista syistä käyttänyt pyykinpesuaineita jotka on pakattu ohueen muovipussiiin, niin näiden hinta on noussut ( esim. A+). Paksuihin pulloihin pakattuja pesuaineita saa 25-30% halvemmalla.
Miksi kaikki valmistajat eivät tarjoa tällaisia muovipusiin pakattuja pesuaineita ??? Miksein Lidl myy pyykipesuaineita ohuissa pusseissa ?
Meillä siis automaattiannostelijalla varustettu pyykinpesukone johon voi kaataa pussillisen pesuainetta kerralla.
Mutta tällaista pussissa myytyä pesuainetta voi myös helposti kaataa vanhaan pulloon jos automaattisesti annostelevaa pesukonetta ei ole.
Ostan myös käsisaippuat ekologisissa ja halvoissa isoissa pusseissa ja täytän saippua-annostelijoita.
Saippua maksaa näin vain 10-25% kuin jos sitä ostaisi erillisissä pulloissa.
Vierailija kirjoitti:
Kurkku ja tomaatti.
Alkoholi.
Karkit.
Sipsit.
Valmisruuat.
Liha.
Siinä taas joku vegaanipelle maksaa järjettömiä summia jostain vegaanipaskasta.
Kaiken ei välttämättömän, just vaikka jäätelön. Kaikki hyvät jäätelöt tosiaan yli 6e paketti ja itse en tee niin että siirtyisin halvempiin ja huonompiin vaan olen sitten mielummin kokonaan ilman jos en raaski ostaa sitä (kallista) ja hyvää! Ennen saatoin huvikseni ostaa jonkun uutuuden testattavaksi, nyt en enää viitsi.
Tuoreen kalan ostan laputettujen hyllystä.
Ylipäätään kaikki ne ylihinnoiteltut tuoteet joiden hintaa on nostettu älyttömästi tyyliin kun viereisen tuoteen hintaa nostettu, niin pitää nostaa tämänkin. Hyvänä ESIMERKKINÄ on tomaattiketsuppi, Kun sinapin hinta nousi, nostettiin ketsupin hintaa. Sisäänostohinta ei edes noussut, mutta joidenkin kauppojen myyntihinta jopa tuplaantui.Lidel tuplasi oman ketsuppinsa hinnan, mutta palasi takaisin 0,49 kun paikallinen Citymarket laski hinnan 0,50. Kyseessä molemmissa1kg pullo. Yllättävän nopeasti myös margariinirasian hinta seilaa 0.35 ja 0.55 euron väliä kun toinen muuttaa hintaa, kyseessä suomessa valmistettu margariini. Summat on pieniä mutta %- ero on huomattava, ei kustannukset varmaan joka viikko noin paljoa heittele.
Siis nää oli esimerkkejä tämän kesän hinnoista.
Tomaatit, jos ne maksavat yli 3 EUR / kilo. Samoin kurkut. Possun sisäfileen hinta on ollut normaalisti 10 EUR / kg ja siitä on saanut hyvän aterian perheelle. Nykyisin lähikaupassa sen hinta on vähän yli 15 EUR.
Onhan noita, vaikka miten paljon!
Vierailija kirjoitti:
Säästääkö itse leipomolla? Jauhot kalliita ja sähkö todella kallista
Itse tehty pataleipä maksaa paistosähköineen noin 60 senttiä.
Kahvista en luovu. Aiemmin ostin suklaalevyn 2-3 kertaa kuussa. Sen olen jättänyt pois. Kalan syönti on vähentynyt paljon. Käytän Floraa margariinina. Kananmunista yritän metsästää laputettuja.
Ostan kaikkea mitä ennenkin, mutta harvemmin ja/tai vähemmän. Esim. kivennäisvesi on melko turhaa juomaa, mutta silloin tällöin ostan yhden pullon. Vrt. aikaisemmat kaksi vuotta ostin jatkuvasti tai viikottain 3 pulloa. Myös limonaatia menee vähemmän.
Kun käy kaupassa harvemmin, niin harvemmin sieltä tulee mukaan myöskään niitä joutavuuksia kuten karkkipussi. Kun tuo karkkipussi on vähän sellainen takiainen, että jostain syystä sellainen usein tarttuu mukaan (outo ilmiö?)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on köyhää porukkaa.
Ettekä käy töissä?
Eikös rikkaalla ole muuta tekemistä kuin lueskella vauvasivua ja rehvastella.
Ostan mitä mieli tekee,Oivariinista,kahvista(kaapissa 15 pkt Juhlamokkaa tarjouksesta) enkä juustoista luovu,katson kyllä tarjoukset. Leivän leivon itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohi ja kirjolohi jäävät kalatiskiin. On tyytyminen lohisuikaleista tehtyihin sapuskoihin ja kalapyöryköihin.
Lohta saa tarjouksesta alle kympin kilo, hinta on tullut taas alas.
Eipä ole näkynyt. Silakoita ostin kun olivat vitosen kilo fileoituina mutta muuten en tänä vuonna ole kalaa syönyt. 6,99 ehkä maksimi millä lohta ostaisin, possua kun ollut vitosella kilo tarjouksessa halvinta, joskus viikonloppuisin sitä raaskinut ostaa.
Silkkaa tyhmyyttä.
juustoja ei enää osteta suomalaisista kaupoista, tilataan ne muualta. Tai pikemmin tuodaan mukanamme, kun käydään toisessa kotimaassamme
karkit tilataan niin ikään muualta
tomaatit kasvatetaan ja säilötään itse, kuten myös kurkut
kaikenkaikkiaan ollan siirrytty "vältetään suomalaista" linjalle, koska suomessa kauppiaat ovat alkaneet liian ahneiksi suomalaisten tuotteiden kohdalla. Ei haittaa yhtään vaikka koko maa menisi konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on köyhää porukkaa.
Ettekä käy töissä?Eikös rikkaalla ole muuta tekemistä kuin lueskella vauvasivua ja rehvastella.
Roikuthan sinäkin täällä,voithan itsekin mennä vaikka lenkille. t.eri
tomaatit
tuore kala (lohi)
Rainbow tiskiaine, kun hinta kaksinkertaistui parissa kuukaudessa
Eipä ole näkynyt. Silakoita ostin kun olivat vitosen kilo fileoituina mutta muuten en tänä vuonna ole kalaa syönyt. 6,99 ehkä maksimi millä lohta ostaisin, possua kun ollut vitosella kilo tarjouksessa halvinta, joskus viikonloppuisin sitä raaskinut ostaa.