Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Eikö kouluttamaton mies kelpaa naisille?
Tällä hetkellä pesen päänahan ma, ke, pe ja su. Olen taas mukana kuntoiluryhmässä, jolla treenit ke-iltana ja su-aamuna. Lisäksi käyn yleensä salilla pe itsenäisesti. Sillä tavalla kun hikoilun jälkeen heti pesee, ei tule päänahan ongelmia, kutinaa tai hilsettä. En pese hiuksia koskaan kokonaan shampoolla. Vyötärölle ulottuvat pitkät hiukset. Levitän shampoon vain päänahkaan ja huuhdellessa puhdistuu latvatkin. Aiemmin muutama vuosi sitten hiuksissa oli 10 cm vähemmän pituutta, mutta latvat kuivui. Nyt kun en pese latvoja shampoolla ja peitän hiukset esim. pakkaskelillä, eivät hiukset kuivu niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin pesen. Rasvoittuvat nopeasti. Vain pesu pitää hiuspohjani hyväkuntoisena (ei-kutiavana ja näppylättömänä). Ja ei, pesuvälin pidentäminen ei ole auttanut. Ei myöskään sulfaatittomat-, luomu-, jne shampoot. Kaikki on kokeiltu.
Pesen joka päivä ja ajattelen kauhulla sitä jos minusta tulee vanhana sellainen ettet pese hiuksiani kuin kerran viikossa ja pidän samoja vaatteitakin viikon. Tiedän, että vanhemmiten hajuaisti heikentyy, joten toivon muistavani vanhana ettei omaan hajuaistiin kannata luottaa.
Jos tarvitset vanhana apua, niin ikävä kyllä aika mahdotonta saada suihkuapua enempää kuin kerran viikossa. Olen omaiselleni yrittänyt taistella, mutta se on kerran viikossa, kotihoito (ulkoistettu yksityinen firma) käy. Kotitalousvähennyksen turvin yritettiin saada toinen kerta samasta firmasta, mutta aina ne perui tulonsa, kun niiden tehtävä on ensisijaisesti tuottaa kunnalle jo luvatut sopimuksen mukaiset palvelut ja nuo ylimääräiset ne hoitaa, kun tilanne sallii. Meille sanottiin, että kyllähän omalla rahalla saa ostettua, kun on niin paljon kotitalousyrityksiä, pitkä lista. Vaan kun ei saa omalla rahallakaan! Työvoimapula. Siivoojaa ei laiteta huonosti liikkuvia ihmisiä suihkuttamaan ja hoivahenkilöstöä rajallisesti.
Olet ihan kuin yksi mun tuttu!
Miksi palsta on niin outo paikka? Koska kaikki kirjoittajat ovat anonyymejä ja he eivät ole vastuussa sanomisistaan.
En ole pessyt shampoolla kahteen vuoteen. Eka kuukausi oli kamalaa, mut sitten hiuksista tuli aivan upeat. Pesen vesipesulla hiuksia 2-3 kertaa viikossa.
Meidän lapinkoira Nemo haukkuu näin syksyllä myös lentävät lehdet.
Radiosta soi Phil Collinsin Another day in paradise.
Onko teillä esittää jotain tutkimustietoa tästä asiasta vai perustuuko väitteenne vain yleiselle öyhötykselle ja omalle tuntumalle?
Ei hitto et me voimaannuttiin! Kaikki stagella inspiroitu ihan SAIRAASTI!
Kuulostaa kyllä ällöttäviltä.
Shampoolla vai kerran kuukaudessa sekä kerran kuukaudessa hoitoaineella.
Vedellä pesen joka päivä ja täyrtyy sanoa että hiukseni voivat tosi hyvin
Hienoa pojat jatkakaa samaan malliin.
Nosto up