Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Ompas palsta täynnä kuivia pieruja.
Kerran viikossa shampoo ja hiuksiin jäävä hoitoaine. Kun muuten käyn suihkussa huuhtaisen pelkällä vedellä, joskus kuivashampoo suihkaus.
Kerran kokeillut linna shampoota ja heti tuli hilsettä pää täyteen.
Kerran päivässä riittää, jos on kunnollista. Jos mies on ostanut jotain tokmannin tököttiä, niin silloin pesen aamuin illoin.
^ paljon mensan nettitestissä?
miksei voi vaan pitää sovitusta kiinni..
Pesen hiukset 2 kertaa viikossa, hyvin riittää ei rasvoitu eikä hilseile.
Pesen hiukset joka toinen päivä miedolla shampoolla. Parhaita ovat hieno suomalainen ja linnashampoo. Hiukseni ovat hennot ja ohuet mutta niitä on paljon ja ovat pitkät. Kun lopetin liian hoitavien shampoiden sekä hoitoaineen käytön sekä värjäämisen,muuttui hiukseni huomattavasti parempikuntoisiksi. latvat ei mene enää sumppuun vaan ovat kiiltävät.
Vähemmän on selkeästi enemmän.
Ennen tuli pestyä automaattisesti joka kerta, kun suihkuun meni. Nykyään, riippuen pesuväleistä, ehkä joka toinen kerta, 2-3krt/vko? Tuntuu, että hiukset voivat paremmin, jos ei ihan joka suihkukerta kerta pese. Sekin vaikuttaa vähän missä suihkussa käy, uimahallissa pesen ihan muiden vuoksi, jos en itseni. En haluaisi itsekään uida siellä muiden hiuslakoissa ja päänahkarasvoissa. :)
Tuo tilanne ei tunnu olevan mukava kenellekään teistä!
Todella Reilukerho että Jeesus valitsee ketkä pelastaa....
Kerran viikossa. On liian kallista. Ei rasvoitu onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että menet kunnon osaavalle kampaajalle, joka oikeasti leikkaa hiuksesi siten, että ne sopii. Jos hiukset rasvoittuvat, niin suosittelen shampoon ja hoitoaineen vaihtoa. Äläkä käytä mitään niitä geelejä tai muotovaahtoja, koska jos hiukset on leikattu hyvin niin ne eivät niitä tarvitse. Itse suosin tätä https://tinyurl.com/phyajjzp Olapexia, koska se luo sellaisen kalvon hiuksiin joka juuri estää tuota rasvoittumista ja suojaa niitä.
Miten hiusmalli vaikuttaa päänahan rasvoittumiseen?
Hiusten pesuväli vaihtuu iän mukana. Pitkään pesin joka päivä, joskus plus nelikymppisenä aloin vähentää, koska hiukset eivät enää rasvoittuneet. Nyt pesen hiukset noin kaksi kertaa viikossa. Päänahka voi hyvin samoin hiukset. Otin käyttöön Biozellin Bioplexin shamppoon ja hoitoaineen (joo, on tarkaneuron Olaplex) ja nyt hiukset vasta hyvin voivatkin kahdella viikkopesulla. Hiukseni ovat puolipitkät osin harmaantuneet, kampaaja värjää ja leikkaa reilun kolmen kuukauden välein. Nautin siitä, että ei tarvitse koko aikaa pestä hiuksia ja siitä huolimatta ne näyttävät hyviltä. Nuttura ja kuivapesuaine pelastavat kiireessä.
En minäkään tajua.