Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee shampoopesu kahdesti peräkkäin kolme kertaa viikossa (laadukkalla shampoolla eikä millään prisman marketti halvalla)
Hinta ei takaa laatua :D
"Hinta ei takaa laatua :D" - Köyhien tapa lohduttaa itseään. Onko teidän mielestänne muka sattumaa, että kaikki rikkaat Hollywood-tähdet on kauniita vielä vanhanakin?
Nehän on ennemminkin omituisia kuvatuksia: botoxilla tehty ilmeettömyys, silikonilla rinnat, posket, lihakset ja muilla myrkyillä huulet, hampaissa keinokuoret, hiuksia istutettu päähän, keinoripset, tekorusketus jne.
Kertoo surullisesti siitä, etteivät hyväksy vanhenemistaan kuten normaalit, hyväitsetuntoiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa viikossa pesen. Kolmen päivän jälkeen ovat jo likaiset. Silloin on nutturapäivä. Aina pesen juhliin ym erityistilanteisiin kuitenkin. Inhoan sitä, kun hiukset on märät.
Minä taas voin lähteä pyyhekuivilla hiuksilla vaikka töihin.
Pesen joka päivä nykyään palashampoolla ja käytän palahoitoainetta. Välillä annan olla puolitoista tai jopa pari päivää ilman pesemistä, mutta kutiaminen on niin järkyttävää, että päänahka on sen jälkeen verillä kun raavin. Kampaajat myös nakuttavat siitä kun pitäisi antaa olla pesemättä, mutta en todellakaan pysty olemaan. Joko mulla on vääränlaista shampoota tai hoitoainetta, mutta kaikilla versioilla tulee yhtä nopeasti rasvaiseksi ja en siedä päänahan hajua. Sulfaatteja tai sulfiitteja ei iho kestä, joten lähes kaikki markettituotteet jää kaupan hyllylle. Tilaan omat palashampoot Hollannista. Joskus käytin tuota Olaplexiä, mutta totesin sen olevan ihan yhtä tyhjän kanssa. Samalla hinnalla saan monta muuta purkkia samankaltaisen lopputuloksen jättävää shampoota, kuten Kerastasen Curly -sarjasta. En periaatteestakaan maksa noin paljoa yhdestä shampoosta, joka valuu kirjaimellisesti viemäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän turha kysymys, koska hiusten pituus ja paksuus vaikuttaa. Paksuja hiuksia ei tarvitse pestä kuin pari kertaa viikossa, ohuet rasvoittuvat nopeammin.
Miten paksujen hiuksien peseminen eroaa ohuitsa?
Pesen neljän päivän välein ja oon 100% kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Kfldmdb kirjoitti:
Joka päivä lähes, rasvoittuvan usein. Kampaaja käski jättämään pesuja välistä mutta alkoi tulla ihottumaa ja kutiamaan. Jatkoin kuitenkin kampaajan ohjeilla ja meni lopulta niin pahaksi ihottuma ja kirvely, että piti mennä lääkäriin xD todettiin että mulla on tali-ihottuma eli ihottyppi sellainen, että ärtyy Jos en pese.
Hiuspohjan tali-ihottuman tavallisin oire on rasvainen tai kuiva hilse, joka saattaa olla kiinnittyneenä hiuspohjaan kakkuina. Usein hiuspohja punoittaa, kutisee ja kirvelee.
Hoito:
Tali-ihottuman perushoito on pesu kerran tai kahdesti päivässä vedellä ja nestesaippualla tai muulla pesunesteellä. Pesu poistaa härskiintyneen talin ja puhdistaa mikrobit iholta. Pesun jälkeen ihoa voi voidella vähärasvaisella perusvoiteella, mikäli iho tuntuu kuivalta.Pesetkö hiukset siis nestesaippualla et shampoolla?
Luetunymmärtämisestä M? Ihan molemmilla
Pesen kerran päivässä merivedellä
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että menet kunnon osaavalle kampaajalle, joka oikeasti leikkaa hiuksesi siten, että ne sopii. Jos hiukset rasvoittuvat, niin suosittelen shampoon ja hoitoaineen vaihtoa. Äläkä käytä mitään niitä geelejä tai muotovaahtoja, koska jos hiukset on leikattu hyvin niin ne eivät niitä tarvitse. Itse suosin tätä https://tinyurl.com/phyajjzp Olapexia, koska se luo sellaisen kalvon hiuksiin joka juuri estää tuota rasvoittumista ja suojaa niitä.
Minulla on myös Olaplexit toimineet. Ainoa vaan, että sen teho loppuu jonkun kuukauden päästä jos ei käytä sitä kun se "kalvo" häviää.
Pesen kerran kahdessa viikossa t. m26
Kerran viikossa. Pysyy hyvässä kunnossa ja kiiltävinä.
2 kertaa viikossa lasten linna shampoolla.
Vierailija kirjoitti:
2 kertaa viikossa lasten linna shampoolla.
Lasten shampoo on lasten shampoota joten jos olet aikuinen niin ei kannata käyttää
Joka päivä koska teen likaista työtä.. En halua nukkumaan likaisilla. Toisaalta rasvoittuvat/lässähtävät nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä koska teen likaista työtä.. En halua nukkumaan likaisilla. Toisaalta rasvoittuvat/lässähtävät nopeasti.
Sukellatko viemäreissä vai minkä lasket likaiseksi työksi?
Olen pessyt hiukseni marketti shampoolla jo yli 40 vuoden ajan joka päivä ja hiukseni ovat tosi hyvässä kunnossa.
En ymmärrä ollenkaan tätä nykyajan peseytymisen välttelyä! Kohta ollaan loisia täynnä kun.pääsevät jylläämään paskasiin päihin.
Saunon 7 kertaa viikossa ja pesen tukan 7 kertaa viikossa. Yksinkertaista.
Mulle kävi samoin päänahalle.