Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?

Vierailija
17.11.2022 |

Viikossa siis.

Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.

Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.

Kommentit (1229)

Vierailija
121/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 kertaa viikossa

Vierailija
122/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tai yleensä kaksi kertaa  viikossa. Vaikka pesisin kerran, ei päänahkani tai hiusjuuret ole rasvaiset. Ihmisten ihot ovat nimittäin erilaisia. Pesen vain hieman ihoa lämpimämmällä vedellä, koska kuumempi kuivattaa päänahan. Mitään muita aineita en hiuksiini shampoon lisäksi käytä, en edes hoitoainetta. En käytä hiustenkuivaajaa ikinä. En oikeastaan käytä edes harjaa tai kampaa, setvin hiukseni sormin. Nukun yöt hiukset päälaelle nutturaksi koottuna. Päivät tukka on vapaana ja ulottuu lantioluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen pessyt joka päivä, kun olen halunnut että ne ovat töissä joka päivä hyvin. Ennen pesin joka toinen päivä. Alan varmaan pesemään nyt taas vain joka toinen päivä, kun sähkökin on niin kallista.

Vierailija
124/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuukaudessa t. miäs

Vierailija
125/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kertaa/viikko

Vierailija
126/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen tai kolmas päivä, siinä välissä käytän kuivashampoota.

Vierailija
127/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Hyi olkoon miten te jotkut pesette vain kaksi kertaa viikossa? Haisette yök

Vierailija
128/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kfldmdb kirjoitti:

Joka päivä lähes, rasvoittuvan usein. Kampaaja käski jättämään pesuja välistä mutta alkoi tulla ihottumaa ja kutiamaan. Jatkoin kuitenkin kampaajan ohjeilla ja meni lopulta niin pahaksi ihottuma ja kirvely, että piti mennä lääkäriin xD todettiin että mulla on tali-ihottuma eli ihottyppi sellainen, että ärtyy Jos en pese.

Hiuspohjan tali-ihottuman tavallisin oire on rasvainen tai kuiva hilse, joka saattaa olla kiinnittyneenä hiuspohjaan kakkuina. Usein hiuspohja punoittaa, kutisee ja kirvelee.

Hoito:

Tali-ihottuman perushoito on pesu kerran tai kahdesti päivässä vedellä ja nestesaippualla tai muulla pesunesteellä. Pesu poistaa härskiintyneen talin ja puhdistaa mikrobit iholta. Pesun jälkeen ihoa voi voidella vähärasvaisella perusvoiteella, mikäli iho tuntuu kuivalta.

Pesetkö hiukset siis nestesaippualla et shampoolla?

Luetunymmärtämisestä M? Ihan molemmilla

Luentunymmärtämisessä ei vikaa. Kiinnosti vain tietää pesetkö juuri nestesaippualla. Itsellä päänahan ongelmia, ja ajattelin jos se nestesaippua onkin siis parempaa. Opettele itse vastaamaan ystävällisemmin.

Vierailija
129/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä koska teen likaista työtä.. En halua nukkumaan likaisilla. Toisaalta rasvoittuvat/lässähtävät nopeasti.

Sukellatko viemäreissä vai minkä lasket likaiseksi työksi?

No minä ainakin pesin joka päivä, kun olin liikenteenohjaajana pikityömailla. Varsinkin silloin, kun oli jyrsintätyömailla, niin sitä pölyä oli kilo tukassakin ja oli se myös sen näköinen.

Eri

Vierailija
130/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN ole pessyt pariin kuukauteen tai ehkä ikinä. Tai poistunut kahteen kuukauteen asunnostani.

Vierailija
131/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3

Vierailija
132/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tosi pitkät ja vahvat hiukset.

Pesen ne joka päivä shampoolla ja ne ei ole koskaan likaiset.

Käytän vain parhaita shampoita.

Pesen ja vielä kerran pesen niitä jokaisena päivänä.

Onko se niin vaikea ymmärtää?

Miten ehdit ja miten kuivaat hiukset?

Vierailija
133/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari / kolme kertaa vuodessa.

Vierailija
134/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä shampoota enää lainkaan, jollei hiuksissa ole varsinaista likaa. Viime vuoden keväällä taisin käyttää viimeksi. Hoitoaineella pesen. Riittää ihan hyvin.

Vierailija
135/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tosi pitkät ja vahvat hiukset.

Pesen ne joka päivä shampoolla ja ne ei ole koskaan likaiset.

Käytän vain parhaita shampoita.

Pesen ja vielä kerran pesen niitä jokaisena päivänä.

Onko se niin vaikea ymmärtää?

Miten ehdit ja miten kuivaat hiukset?

Föönillä

Vierailija
136/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää muotoilutuotteita ja/tai hiuslakkaa hiukset pitäisi pestä silloin tällöin syväpuhdistavalla shampoolla. Varsinkin hiuslakasta jää hiuksiin jäämiä, jotka eivät tahdo kaikki lähteä pois tavallisilla shampoolla. Jos et ole ennen käyttänyt syväpuhdistavaa shampoota huomaat kyllä hiuksissasi eron jo ensimmäisen pesun jälkeen. Minä pesen syväpuhdistavalla shampoolla kerran tai kaksi kuukaudessa.

Vierailija
137/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
138/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole? Hoitoaine oin hoitoainetta ja rasva on rasvaa. Ei ne kissat mitään koiria ole vaikka niin väittäisit.

Jos mä käytän hoitoainetta shampoon sijaan niin näyttää siltä kun olisin laittanut ruokaöljyä hiuksiin.

-

Kannattaisi vaihtaa nopsaan hoitoaineesi johonkin asiallisempaan.

Vierailija
139/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä. Olen välillä yrittänyt harventaa väliä, mutta tämä tuntuu parhaalta. Muutenkin ihoni on rasvoittuva.

Vierailija
140/1229 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4