Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?

Vierailija
17.11.2022 |

Viikossa siis.

Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.

Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.

Kommentit (1229)

Vierailija
61/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa viikossa sulfaatittomalla shampoolla. Hiukset puoliselkään, eivätkä ole koskaan rasvaiset.

Vierailija
62/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka päivä ja ei ole ongelmia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvoittuu helposti, pesen kuitenkin n. 2-3 kertaa viikossa shampoolla eli joka kerta kun käyn pesulla.

Vierailija
64/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin pesen. Rasvoittuvat nopeasti. Vain pesu pitää hiuspohjani hyväkuntoisena (ei-kutiavana ja näppylättömänä). Ja ei, pesuvälin pidentäminen ei ole auttanut. Ei myöskään sulfaatittomat-, luomu-, jne shampoot. Kaikki on kokeiltu.

Sama minulla, mutta pesen joka toinen päivä. Hyvin pitkään oletin, että mitä harvemmin pesee, sen parempi. Mulla on laineikkaat hiukset, jotka ovat luonnollisesti hieman kuivat. Tästä syystä aloin käyttää erilaisia sulfaatittomia shampoita. Ongelma alkoi näkymään n. 2v sitten, kun tajusin että päänahan kutina alkoi olemaan jokapäiväistä, ja päänahkani myös hilseili (mitä se ei aikaisemmin ole tehnyt).

Siirryin n. Vuosi sitten takaisin sulfaatillisiin shampoisiin, ja hilseily sekä päänahan kutina on kadonnut. Eli minun rasvoittuvalle päänahalle sulfaatittomuus sekä pitkä pesuväli teki vain hallaa... Mitä luultavammin siksi, koska päänahan rasva ei päässyt peseytymään kunnolla. Voi myös olla, että sulfaatittomia tuotteissa oli joitain päänahkaa ärsyttäviä sulfaatin korvaajia.

Mulla on sulfaatiton ollut käytössä yli 2 vuotta, mutta vähintään kerran kuussa pesen syväpuhdistavalla sulfaattishampoolla hiukset, jotta muotoilutuotteiden yms jäämät lähtee. . Mulle toimii näin.

Vierailija
65/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeen ymmärrä sitä, että yritetään väkisin pestä hiukset niin harvoin ku mahdollista, usein kuulee sitä että hiukset on likaiset, mutta en voi vielä pestä niitä, ku menny vasta 3 päivää

Vierailija
66/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt noin 4-5 kertaa viikossa ja hiukseni eivät ole olleet rasvaiset.

Vierailija
67/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä.

Kannattaa laittaa puhtaisiin hiuksiin kuivashampoota niin ei rasvoitu niin nopeasti.

Vierailija
68/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin

Vierailija
69/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vikossa

Vierailija
70/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vikossa

Päänahkasi on varmaan kivikova

Vierailija
71/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhashäiriöt vaikuttaa hiuksiin ja samoin stressi

Vierailija
72/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa shampoolla ja toisen kerran hoitoaineella

Vierailija
73/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeen ymmärrä sitä, että yritetään väkisin pestä hiukset niin harvoin ku mahdollista, usein kuulee sitä että hiukset on likaiset, mutta en voi vielä pestä niitä, ku menny vasta 3 päivää

Mulla ei ole mitään tuollaisia sääntöjä ja voin pestä vaikka peräkkäisinä päivinä. Mut lähinnä siksi koetan pestä harvemmin, että näissä on pesemistä, ovat pitkät ja paksut. Ja sitten kuivaaminen kestää kauan ja inhoan mennä nukkumaan märillä hiuksilla. Eikä kylmään vuodenaikaan halua mennä uloskaan märillä hiuksilla.

Vierailija
74/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen mahdollisimman syväpuhdistavaa shampoota käytettäväksi säännöllisin väliajoin esimerkiksi kerran kuussa, jos haluatte upean kuohkeat hiukset!!

Vierailija
75/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä kyllä erilaisia ihmisiä kun tuntuu, että monet saattavat pitää monta päivää väliä hiusten pesemisessä. Jos minun hiukset olisivat esim neljä päivää pesemättä, niin ne olisivat niin likaisen näköiset, että niitä luulisi päälle päin märiksi, tai vähintäänkin selvästi kosteiksi.

Vierailija
76/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä kyllä erilaisia ihmisiä kun tuntuu, että monet saattavat pitää monta päivää väliä hiusten pesemisessä. Jos minun hiukset olisivat esim neljä päivää pesemättä, niin ne olisivat niin likaisen näköiset, että niitä luulisi päälle päin märiksi, tai vähintäänkin selvästi kosteiksi.

Sama täällä. Ja hirveä kutina ja hilsettä tulee.

Vierailija
77/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen helposti rasvoittuvat hiukseni 4 kertaa viikossa niille tehdyllä, rasvoittuville hiuksille tarkoitetulla shampoolla

Vierailija
78/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän turha kysymys, koska hiusten pituus ja paksuus vaikuttaa. Paksuja hiuksia ei tarvitse pestä kuin pari kertaa viikossa, ohuet rasvoittuvat nopeammin.

Ei vaikuta. Mulla on pitkä ja paksu tukka. Rasvoittuu nopeasti. Pesen joka toinen päivä. Likaisella tukalla ei ole kiva olla. Päänahka voi tulehtua. Myös ihotyyppi on rasvainen.

Vierailija
79/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa.

Vierailija
80/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin. Inhoan päänahan rasvoittumisesta tulevaa hajua (omaa ja muiden) sekä latteita hiuksia. En halua laittaa tyynyliinalle likaista päätä mikä on kerännyt päivän ajan muiden sylkipärskeitä, saasteita ja pölyä.

Minulla aivan sama syy, mutta en pese shampoolla joka päivä, vaan huuhtelen haalealla vedellä ja laitan hoitoainetta latvoihin. Shampoopesu pari kertaa viikossa ja ajoitan sen yleensä kuntosalipäiville.