Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?

Vierailija
17.11.2022 |

Viikossa siis.

Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.

Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.

Kommentit (1229)

Vierailija
41/1229 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turha kysymys, koska hiusten pituus ja paksuus vaikuttaa. Paksuja hiuksia ei tarvitse pestä kuin pari kertaa viikossa, ohuet rasvoittuvat nopeammin.

Vierailija
42/1229 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen nykyisin neljän päivän välein. Pesuvälin pidentäminen on onnistunut minulla pikku hiljaa ja varmaan vieläkin voisin pidentää. Ei missään nimessä niin, että ensin pesee joka päivä ja sitten on monta päivää pesemättä, kyllä silloin on tosi rasvainen päänahka jo. Mutta sillä tavalla on minulla onnistunut, että päivä kerrallaan olen pidentänyt väliä. Ja jos olen hionnut paljon niin sitten toki pesen useammin. Mutta tämä on yksilöllistä, en nyt muutenkaan hikoa paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1229 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä lähes, rasvoittuvan usein. Kampaaja käski jättämään pesuja välistä mutta alkoi tulla ihottumaa ja kutiamaan. Jatkoin kuitenkin kampaajan ohjeilla ja meni lopulta niin pahaksi ihottuma ja kirvely, että piti mennä lääkäriin xD todettiin että mulla on tali-ihottuma eli ihottyppi sellainen, että ärtyy Jos en pese.

Hiuspohjan tali-ihottuman tavallisin oire on rasvainen tai kuiva hilse, joka saattaa olla kiinnittyneenä hiuspohjaan kakkuina. Usein hiuspohja punoittaa, kutisee ja kirvelee.

Hoito:

Tali-ihottuman perushoito on pesu kerran tai kahdesti päivässä vedellä ja nestesaippualla tai muulla pesunesteellä. Pesu poistaa härskiintyneen talin ja puhdistaa mikrobit iholta. Pesun jälkeen ihoa voi voidella vähärasvaisella perusvoiteella, mikäli iho tuntuu kuivalta.

Vierailija
44/1229 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kfldmdb kirjoitti:

Joka päivä lähes, rasvoittuvan usein. Kampaaja käski jättämään pesuja välistä mutta alkoi tulla ihottumaa ja kutiamaan. Jatkoin kuitenkin kampaajan ohjeilla ja meni lopulta niin pahaksi ihottuma ja kirvely, että piti mennä lääkäriin xD todettiin että mulla on tali-ihottuma eli ihottyppi sellainen, että ärtyy Jos en pese.

Hiuspohjan tali-ihottuman tavallisin oire on rasvainen tai kuiva hilse, joka saattaa olla kiinnittyneenä hiuspohjaan kakkuina. Usein hiuspohja punoittaa, kutisee ja kirvelee.

Hoito:

Tali-ihottuman perushoito on pesu kerran tai kahdesti päivässä vedellä ja nestesaippualla tai muulla pesunesteellä. Pesu poistaa härskiintyneen talin ja puhdistaa mikrobit iholta. Pesun jälkeen ihoa voi voidella vähärasvaisella perusvoiteella, mikäli iho tuntuu kuivalta.

Pesetkö hiukset siis nestesaippualla et shampoolla?

Vierailija
45/1229 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa, en muista, milloin siirryin tähän, kuitenkin useampi vuosi sitten. Yllätyksekseni hiukset vaikuttavat viikonkin jälkeen puhtailta. Haluan kuitenkin pestä ne kerran viikossa.

Vierailija
46/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kertaa viikossa eri shampoilla

Vierailija
47/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee shampoopesu kahdesti peräkkäin kolme kertaa viikossa (laadukkalla shampoolla eikä millään prisman marketti halvalla)

Hinta ei takaa laatua :D

"Hinta ei takaa laatua :D" - Köyhien tapa lohduttaa itseään. Onko teidän mielestänne muka sattumaa, että kaikki rikkaat Hollywood-tähdet on kauniita vielä vanhanakin?

Olen kyllä eri mieltä tuosta, että olisivat kauniita vielä vanhoina. Ellet sitten puhu kuvanmuokkauksesta, laadukkaat editoijat maksavat paljon.

coping-keinot:

-fyysisen kunnon kohotus (lenkillä käyminen)

-ajan antaminen (miettiminen rauhassa)

-sosiaalinen tuki (keskustelut hyvien ystävien kanssa)

-uusi harrastus.

Vierailija
48/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen tukkani koirille tarkoitetulla shampoolla. Toimii 5/5

Vierailija
49/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran-pari kertaa viikossa.

Tarvittaessa jos hiukset ovat näkyvästi paskaiset, mutta eivät mielestäni rasvoitu tuossa ajassa.

Tosin tämä pesuväli johtuu lähinnä siitä, että en tykkää märästä tunteesta päässä.

Vierailija
50/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin pesen. Rasvoittuvat nopeasti. Vain pesu pitää hiuspohjani hyväkuntoisena (ei-kutiavana ja näppylättömänä). Ja ei, pesuvälin pidentäminen ei ole auttanut. Ei myöskään sulfaatittomat-, luomu-, jne shampoot. Kaikki on kokeiltu.

Sama minulla, mutta pesen joka toinen päivä. Hyvin pitkään oletin, että mitä harvemmin pesee, sen parempi. Mulla on laineikkaat hiukset, jotka ovat luonnollisesti hieman kuivat. Tästä syystä aloin käyttää erilaisia sulfaatittomia shampoita. Ongelma alkoi näkymään n. 2v sitten, kun tajusin että päänahan kutina alkoi olemaan jokapäiväistä, ja päänahkani myös hilseili (mitä se ei aikaisemmin ole tehnyt).

Siirryin n. Vuosi sitten takaisin sulfaatillisiin shampoisiin, ja hilseily sekä päänahan kutina on kadonnut. Eli minun rasvoittuvalle päänahalle sulfaatittomuus sekä pitkä pesuväli teki vain hallaa... Mitä luultavammin siksi, koska päänahan rasva ei päässyt peseytymään kunnolla. Voi myös olla, että sulfaatittomia tuotteissa oli joitain päänahkaa ärsyttäviä sulfaatin korvaajia.

Vierailija
51/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen tukkani koirille tarkoitetulla shampoolla. Toimii 5/5

Koirista tulikin mieleen, että: Ilmeeni kun entinen koira kantoi aina karvatura koira kantoi sänkyyn kesällä hiekkaa kun makoili ja pyöri tarhassa jotka karisi sitten illalla sisälle kun otettiin koirat sisään.

Vierailija
52/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-3 kertaa viikossa, ei oikein yhtään enempää voi, muuten alkaa kuivua päänahka ja sitten rasvoittua

Taidat käyttää vääränlaista shampoota jos hiukset rasvoittuu 2-3 pesukerrasta.

Vierailija
53/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa viikossa. Ei ehdi juurikaan rasvoittuva siinä ajassa. Pitkät ja paksut hiukset.

Vierailija
54/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 viikkoon tilkka samppoota.

Aina olen pitänyt lyhyitä hiuksia mutta nyt kasvatan pitemmäksi.

Muutama kikka on myös se että peset päähineitäsi lyhyin aikavälein ja et liiemmin koskettele käsillä hiuksia päivän aikana.

Käsien luontainen rasva tarttuu puhtaisiin hiuksiin hyvin.

Vierailija
55/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 kertaa päivässä

Vierailija
56/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 kertaa viikossa, ihan riippuu tilateesta. Rasvoittuvat 3-4 päivässä, mutta eivät yleensä näytä likaisilta. Sitten taas jos tulee urheiltua ja hikoiltua paljon, niin pesenkin useammin.

Vierailija
57/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, koska pää rasvoittuu niin nopeasti.

Vierailija
58/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen päivittäin shampoolla ja hiukseni ovat täydelliset. Ei ole mitään ylipeusa olemassa.

Vierailija
59/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hiukseni olivat lyhyet, pesin joka toinen päivä. Nyt puolipitkät pesen 4-5 pvn välein.

Vierailija
60/1229 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin