Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pese hiuksiaan kerran päivässä - eivätkö he siis käy päivittäin suihkussa?
Vierailija kirjoitti:
Pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa samalla kun käyn suihkussakin. Kainalot ym. toki pesen päivittäin. Hiukset ovat hyvässä kunnossa ja harvoin edes rasvaisen tuntuiset ennen pesua. Ympäristö ja lompakko kiittävät, kun ei lotraa joka päivä.
Oletko kysynyt ympäristösi mielipidettä? Et hikoa vain kainaloistasi.
Vierailija kirjoitti:
3 kertaa viikossa. Harvempi pesuväli ei sovi, päänahka alkaa kutista ja hilseillä, joten tällä mennään.
Sama. Tosin nyt kun sähkö on noin 4,5 kertaa kalliimpaa kuin koskaan aiemmin ei vaan ole enää varaa tuohon pesuväliin vaan ihan kaikesta pitää yrittää vähentää kulutusta max 1/3 osaan entisenlaisesta. (enää ei tule palstailuakaan tai muuten roikuttua somessa kuin kerran/kaksi viikossa mikä se taas on erittäin jees)
Pesen siis enää kerran viikossa hiukset vaikka tuntuu kuinka kurjalta jo kolmantena päivänä pesusta eikä tähän tunnu edes tottuvan. Onneksi huomenna on hiustenpesupäivä <3
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pese hiuksiaan kerran päivässä - eivätkö he siis käy päivittäin suihkussa?
Mä kävisin mieluusti suihkussa joka päivä, mutta tuo veden lämmittäminen + lattialämmitys- combo haukkaa sähköä melko mukavasti. Olisi myös ihana saunoa ainakin kerran _mieluummin kaksi_ viikossa, mutta samasta syystä + sähkökiuas ei sekään ole kuin harvinaista herkkua eli saunon kerran kuukaudessa.
Aiemmalla hintatasolla tuo sähkönkulutus ei siis ollut ongelma vaikka ainahan siitä on v-tuttanut maksaa, mutta nyt on pakko leikata kulutuksesta oikein kunnolla ja nimenomaan näistä isoimmista sähkösyöpöistä. Ne pienet purot on ollut aikaa sitten padottuna eli valoja ei ole ollut suotta päällä eikä telkkarikaan ole mölissyt itsekseen.
Noin about neljän päivän välein
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin. Inhoan päänahan rasvoittumisesta tulevaa hajua (omaa ja muiden) sekä latteita hiuksia. En halua laittaa tyynyliinalle likaista päätä mikä on kerännyt päivän ajan muiden sylkipärskeitä, saasteita ja pölyä.
Missä liikut, kun päässäsi on mm. muiden sylkipärskeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin. Inhoan päänahan rasvoittumisesta tulevaa hajua (omaa ja muiden) sekä latteita hiuksia. En halua laittaa tyynyliinalle likaista päätä mikä on kerännyt päivän ajan muiden sylkipärskeitä, saasteita ja pölyä.
Missä liikut, kun päässäsi on mm. muiden sylkipärskeitä?
Clubeilla
Yksi keski-ikäinen nainen vaan kirjoitti:
Olen pyrkinyt siihen, että pesen hiukset kerran viikossa. Pitkien hiusten peseminen ja suihkussa käyminen on minulle iso operaatio, siihen pitää varata aikaa puoli tuntia. Pitkät vaaleat hiukset pestään kampaamon hopeashampoolla, jonka pitää antaa vaikuttaa hiuksissa useita minuutteja. Viidennen päivän jälkeen hiukset alkavat olla hieman rasvoittuneet, mutta ei vielä kuitenkaan järkyttävän näköiset. Jos on esim. juhlat tulossa, enkä ole ehtinyt pesemään hiuksia, niin turvaudun lettikampaukseen tai ponihäntäkampaukseen. En myöskäään lähes koskaan käytä hiustenkuivainta, koska sen haurastuttaa hiusta.
- Välillä tuntuu, että ihmiset puunaavat itseään liiankin paljon, vaikka eivät ole likaisia tai hikisiä.
Kyllä täytyy olla väsynyt ihminen, jos mieltää hiustenpesun isoksi operaatioksi.
Joka aamu. Vaikka en muuten kävisi suihkussakaan, pesen kasvojen pesun yhteydessä hiukset lavuaarissa kylmällä vedellä ja shampoolla. Pesen kylläkin silloin vain tyven, en ponnaria.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä hoitoalalla. Ei pysty menemään puhtaaseen sänkyyn, jos ei ole käynyt kokovartalosuihkussa. Välillä mielellään vielä jossain tehosuihkutuksessa. :D mutta jos olen vapailla, saattaa yksi pesu siellä täällä jäädä välistä.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Joka aamu. Vaikka en muuten kävisi suihkussakaan, pesen kasvojen pesun yhteydessä hiukset lavuaarissa kylmällä vedellä ja shampoolla. Pesen kylläkin silloin vain tyven, en ponnaria.
Ei voi muuta kuin kysyä, että miksi teet asian noin vaikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuta kuin kysyä, että miksi teet asian noin vaikeasti?
Vaikeasti? Ei mene kauaa pidempään kuin pelkkään kasvojen pesuun.
Joka kolmas päivä on paras rytmi. Joskus saatan joutua pesemään jo kahden päivän kuluttua vaikka jonkin tilaisuuden takia (minulla on laineikas tukka, joka suoristuu pikku hiljaa seuraavina päivinä pesun jälkeen), tai toisaalta saatan tarvittaessa venyttää neljänteen päivään. Mutta selkeästi ihanteellinen minun hiuspohjalleni ja hiuksilleni on se kolmen päivän väli.
Pesen hiukset 1-2 kertaa kuukaudessa. Hiukset ulottuvat nilkkoihin saakka ja päänahka ärtyy pesemistä. Superkuiva iho muutenkin. Paksuilta hiuksilta kestää kuivua pari päivää.
Kukaan ei vielä koskaan ole kommentoinut negatiivisesti tai huomannut harvaa pesutaajuutta. Hiukset tuoksuvat lähinnä niihin käytetyltä hoitoöljyltä.
[/quote]
Se pesemätön päänahka niitä hiuksia vasta irroittaakin. Talia kertyy ja kuollutta ihosolukkoa. Pesemätön päänahka myös haisee.[/quote]
Jaa.... kerropa tuo 150 cm pitkille, paksuille kutreilleni, jotka näkevät shampoota max 20 kertaa vuodessa 😂
Tukkani ei vissiin osaa käyttäytyä!
Tai sitten harjaaminen on keksitty.
Mielipide =/= fakta.
Pesen yleensä joka toinen päivä. Tarpeen vaatiessa pesen peräkkäisinäkin päivinä, jos tuntuu pesulle olevan tarvetta. Minulla on hento hiuslaatu ja rasvoittuva iho kasvoissa ja päänahassa, ja en kyllä tarkoituksella ala pesuväliä pidentämään.
Sen sijaan päätin lopettaa kokonaan hiusten raidoittamisen. Olen vuosia ottanut hyvin ohuita vaaleita raitoja, joskus myös hieman tummempia. Nyt on kulunut 8 kuukautta ilman noita käsittelyjä, ja hiukset alkavat olla yhä paremmassa kunnossa kasvaessaan. Epäilen, että oma hiuslaatuni ei vain kestä noita voimakkaita käsittelyjä, hoitanut olen aina huolella ja mm. Olaplex oli käytössä. Pesun tarvetta käsittelyjen lopettaminen ei nyt ainakaan vähennä, mutta mieluummin sitten pesen useammin.
Vierailija kirjoitti:
Oi kamala! Kuka sylkee sun päähän?
Olen pyrkinyt siihen, että pesen hiukset kerran viikossa. Pitkien hiusten peseminen ja suihkussa käyminen on minulle iso operaatio, siihen pitää varata aikaa puoli tuntia. Pitkät vaaleat hiukset pestään kampaamon hopeashampoolla, jonka pitää antaa vaikuttaa hiuksissa useita minuutteja. Viidennen päivän jälkeen hiukset alkavat olla hieman rasvoittuneet, mutta ei vielä kuitenkaan järkyttävän näköiset. Jos on esim. juhlat tulossa, enkä ole ehtinyt pesemään hiuksia, niin turvaudun lettikampaukseen tai ponihäntäkampaukseen. En myöskäään lähes koskaan käytä hiustenkuivainta, koska sen haurastuttaa hiusta.
- Välillä tuntuu, että ihmiset puunaavat itseään liiankin paljon, vaikka eivät ole likaisia tai hikisiä.