Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lidlin lintumurhat - voiko tämä olla totta??

Kommentit (351)

Vierailija
301/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajille täytyy olla halpaa ruokaa ja sitä täytyy tuottaa kustannustehokkaasti.

Talipyllyt nousisivat kapinaan jos ruuasta tulisi pula.

Nytkin vingutaan että ruoka on muka kallista.

Vierailija
302/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailun takia kaikki moraaliset ja eettiset periaatteet on lakaistava maton alle ja sen tää pulju osaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailun takia kaikki moraaliset ja eettiset periaatteet on lakaistava maton alle ja sen tää pulju osaa!

Kaikki isommat puljut. Ja moni pienempikin.

Vierailija
304/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kuka voi hyvällä omallatunnolla syödä tuotantoeläinten lihaa. Minä en pysty ja omatuntokin on ollut kevyempi kasvisruokavaliolla jo 8 vuotta!

- Minä koska itse kasvatan niitä ja tiedän tasan tarkkaan maatilan arjen ja sen että hoidan eläimet parhaalla mahdollisella tavalla.

Kannattaisi mennä tutustumaan ja jopa koksikin aikaa töihin maatiloille niin saisi oikeaa tietoa asioista toisin kun katsomalla tarkoitushakuisia kettutyttöjärjestöjen videoita ja kuvia.

Vierailija
305/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virerhössöjen kampanja, boikotoikaa Lidliä, älkää syökö lihaa. Pelkästää rehuilla elämiseen tarvitaan kalliita pillereitä,  että ihminen jaksaa sängystä nousta ja tehdä töitä ja lapsi kehittyy. Alkaa pian tulla riisitauti,  hampaat tippua suusta ja hiukset päästä.

Eeeipä tuota erikseen tartte kuin B12-vitamiinipurkin, mitähän tuo maksaa, 8 euroa. Lisättyä B12-vitamiinia sekasyöjätkin syö, se vain lisätään sinne eläimen rehuun (muiden vitamiinien ja lisäravinteiden muassa), josta se siirtyy lihaan ja sen myötä ihmiseen. Ei se sen luonnollisempaa ole. 

Olen ollut vegaani 11 vuotta ja ihan hyvissä ruumiinvoinneissa ja mitoissa olen, ei ole tippunut hampaita eikä hiuksia eikä lihaksetkaan mihinkään ole kadonneet, mutta kiitos huolenpidosta. :)

Vierailija
306/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kuka voi hyvällä omallatunnolla syödä tuotantoeläinten lihaa. Minä en pysty ja omatuntokin on ollut kevyempi kasvisruokavaliolla jo 8 vuotta!

- Minä koska itse kasvatan niitä ja tiedän tasan tarkkaan maatilan arjen ja sen että hoidan eläimet parhaalla mahdollisella tavalla.

Kannattaisi mennä tutustumaan ja jopa koksikin aikaa töihin maatiloille niin saisi oikeaa tietoa asioista toisin kun katsomalla tarkoitushakuisia kettutyttöjärjestöjen videoita ja kuvia.

En ole käynyt ensimmäiselläkään eläintilalla. Voisin mennäkin, jos kutsu kävisi, mutta ei minun tarvitse. Vaikka niitä eläimiä pidettäisiin kuinka ruhtinaallisesti siellä, vaikka niille olisi hierojat ja sorkanputsaajat ja runonlausujat, perusperiaate on silti tuottaa niitä ihmisten hyödykkeiksi. Ja se on se, mitä minä vastustan. Eläimet ovat täällä itseään varten, ei ihmisien kulutusta mahdollistamaan. 

Kiva että teillä pidetään eläimiä hyvin, se on aina seikka mitä arvostan. Mutta meillä on niin erilaiset lähtökohdat asiaan, että sinunkaan tilasi ei saisi minua miettimään, että "ehkä tämä eläinten hyväksikäyttö onkin ihan okei". Ei ole, eikä minun silmissäni sellaiseksi tulekaan. Peace.

Vierailija
307/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla eläinten turvakodeissa jota OE tyypit kannattaa pidetään eläimiä muka paremmin?

Tiedän että niissä on lihotettu sorkkakuumeiseksi ja sairaaksi nauta joka jouduttiin sitten lopettamaan eli tappamaan.

Turvakotiin pelastetiin entinen ravihevonen joka seisoo nyt metaboliasta kärsivänä. sokeutuvana ihraniskana pienessä tarhassa eikä saa hevoselle tarpeellista liikuntaa koska omistajan ideologian mukaan ratsastus tai ajaminen on hevosen hyväksikäyttöä.

Vierailija
308/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ylipäänsä syövät lihaa missään muodossa tai mikseivät osta aina luomulihaa tai pientilallisilta suoraan? Lihateollisuus on nykyään ihan järkyttävän julmaa ja sekopäistä. 

Samaa miettinyt itsekin. Vähemmän on enemmän, ennemmin pieni määrä kunnon laadukasta lihaa kuin kilokaupalla epäeettisesti tuotettua. Sitäpaitsi lihaa syödään muutenkin liikaa, ei ole hyväksi terveydelle.

Vierailija
309/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tekemistä LIDlin kanssa. Samanlaisia kaikki tuottajat ulkomaillla. Suomen kartellimarkettien S ja K alkuperämaat ovat yleensä entisiä itäblokin maita.

Vierailija
310/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa vain Suomalaista niin alkuperä on tiedossa. Jos ei rahat riitä lihaan, kokeilkaa soijarouhetta. Kun maustaa kunnolla, rouhe on kuin jauhelihaa.

Vierailija
311/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että teillä pidetään eläimiä hyvin, se on aina seikka mitä arvostan. Mutta meillä on niin erilaiset lähtökohdat asiaan, että sinunkaan tilasi ei saisi minua miettimään, että "ehkä tämä eläinten hyväksikäyttö onkin ihan okei". Ei ole, eikä minun silmissäni sellaiseksi tulekaan. Peace.

- ymmärrän samoin sinun näkökulman mutta minkään en muuta mielipidettäni siitä että kotieläinten eli tuotantoeläinten pito on ok ja ne ovat ruuantuotantoa varten ja niitä ei olisi missään ellei ihminen pitäisi niitä sitä tarkoitusta varten.

Monella kaltaisellasi on häkkilemmikkejä, sisäkissoja ja se on samalla tavalla "hyväksikäyttöä" ja näiden ruoka on Juri niistä tuotantoeläimistä.

Vierailija
312/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka järkevä syö lihaa? Ihan tyhminä ja juntteina pidän niitä jotka vielä vuonna 2022 syö tehotuotettua lihaa kun tiedetään miten julmasti niitä eläimiä kohdellaan. Hyi! Saisivat hävetä!!!

Siinäpähän pidät. Ei sun mielipiteet paljoa paina.

Vierailija
313/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon Lidlin käyttämän espanjalaistilan käytäntö on vielä pientä verrattuna tapaan, jolla Intiassa tiput hävitetään. Siellä se on suorastaan brutaalia:

Vierailija
314/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ikävää mutta ihnisten määrä on vaan liian suuri. Sitten kun kaikille halutaan ruokaa antaa niin pakko tehotuottaa. Liha on tärkeä ruoka vaikka nykyään muuta väitetään monessa paikassa. Lopettaminen voisi olla asiallisempaa ja muutenkin lihan kohtelu kun menee kuitenkin asiakkaille syötäväksi.

Jotta kaikille riittää ruokaa on ensisijaisen tärkeä suosia kasvispainotteista ruokavaliota. Miksi kierrättää arvokkaita raaka-aineita eläinten kautta rehuna, kun niitä kuluu huomattavasti vähemmän suoraa ihmisravinnoksi tuotettuna?

Kasviksia, marjoja ja hedelmiä voi hyvin syödä. Ovat ihan ok. Lisäksi ihminen tarvitsee lihaa, munia, kalaa jne. Ne ovat paljon laadukkaampaa ravintoa kuin kasviruoat ja myös täyttävät vatsan niin että ei tarvitse koko ajan olla syömässä.

Vierailija
315/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta kiinnostuneille suosittelen katsomaan Netflixistä dokumentit Dominion sekä What the health. Cowspiracy on myös hyvä, samoin Forks over knives.

Jos näistä pitäisi valita "tärkein" , niin se on Dominion: ryhdyin kasvissyöjäksi sen katsomisen jälkeen.

Vierailija
316/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin nuo dokumentit vuosia sitten ja jatkan ihan normaalia syömistä. Eilen söin kanaa ja possua. Sekä tänään nautaa.

Vierailija
317/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin nuo dokumentit vuosia sitten ja jatkan ihan normaalia syömistä. Eilen söin kanaa ja possua. Sekä tänään nautaa.

Ok. Ja kerrot tämän miksi?

Vierailija
318/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimen kohtelun näette ihan suoraan siitä hintalapusta! Voi miettiä, olisiko eettisempää syödä kokolihaa kerran viikossa 30euron kilohintaan vai puputtaa joka päivä sairaaksi jalostettua kanaa. Ihminen ei tarvitse lihaa päivittäin.

Vierailija
319/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta kiinnostuneille suosittelen katsomaan Netflixistä dokumentit Dominion sekä What the health. Cowspiracy on myös hyvä, samoin Forks over knives.

Jos näistä pitäisi valita "tärkein" , niin se on Dominion: ryhdyin kasvissyöjäksi sen katsomisen jälkeen.

"Cowspiracy"

Voin hyvin kuvitella "ARRRRRrrrrrMOOOOOOOOO, you scrurvy landlubbers arrrrMOOOOO"

Vierailija
320/351 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla normal. Halal.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän