Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näennäisen normaali ihminen jolla elämänhallinta hukassa

Vierailija
15.11.2022 |

Olen törmännyt useampaan ihmiseen, jotka ovat koulutettuja ja työuraakin löytyy. Silti elämänhallinta täysin hukassa; koti kuin kaatopaikka, laskut maksamatta - jopa ulosotossa, lapsista huolehtiminen vaikeaa. Jopa oman hygienian laiminlyöntiä. Alla ei ole mt-ongelmia tai päihdeongelmaa, jotenkin touhu ei vain luonnistu. Esimerkkeinä psykologi ja lakimies. Mikä näillä ihmisillä *on*?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ulosotot hyvätuloisilla ihmisillä - riskisijoitus, uhkapelaaminen, yllättävä menoerä/menetys, jokin sakko?

Itselläni on mt- ja elämänhallintaongelmia, kulkevat usein käsi kädessä. Lapsia tosin ei ole. Onkohan heillä vain voimavarat loppu?

On aika monia ihmisiä nykyisin jotka eivät välitä siitä mitä tapahtuu kun tekevät joitakin asioita, heitä ei yksinkertaisesti kiinnosta jotkin ulosotot tai muut ongelmat. Kaikki tälläiset ongelmat sysätään syrjään koska ei ole luonnetta tehdä niitä muutoksia tai korjata niitä asioita. Kun ne asiat sitten alkavat kasaantua niin täytyy alkaa uhriutumaan ja valittamaan kaikesta sekä syyttelemään aivan kaikkea mutta omaa vastuuta ei tahdota ottaa kunnes tulee se pakollinen tilanne. Nämä saavat sitä hyväksyntää aina liian paljon. Typeryyttä näissä ihmisissä, ette aina tunnista ulospäin näitäkään ihmisiä.

Vierailija
82/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Obsessice hoardereissa todettiin että usealla hamstraajalla joku kirjaindiagnoosi. Taikka autismia. Selittää mielestäni hyvin ongelman.

Minulla on Asperger, ja olen aivan hirvittävän tarkka ja hygieeninen.

Niin, sinä. Mutta me aspergerit emme ole kaikki tarkkoja samoissa asioissa. Itsekin olen henkilökohtaisesta hygieniasta tarkka, mutta jääkaappini siisteystasosta olen saanut moitteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tarkkaavaisuushäiriö, olen asiantuntijatyössä.

Mullakin on tarkkaavaisuus häiriö, ja koska opiskelut ei oikein onnistuneet, olen ihan duunarityössä. 

En ole luonteeltani siisti, joten on varmaan sotkuista, ja ennenkaikkea paljon tavaraa, olen levoton "tyhjässä" tilassa. 

Mutta lasten hoito, kodinhoito (meillä siis siivotaan säännöllisesti kuitenkin) ym sujuu aivan mainiosti.  Toki AP voi olla joku pedantti tiptop ihminen, joka asettaa kriteerit oman nipotuksensa korkeudelle.

Vierailija
84/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow ihminen ei ole täydellinen. Yllätys! 

Vierailija
85/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim piilevä Adhd,masennus

Vierailija
86/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi monella hyvätuloisella käy kotisiivooja. Ruokaostoksetkin voi tilata kotiovelle. Entisaikaan opettajillakin saattoi olla kotiapulainen, koska yhdellä ihmisellä ei vaan ole aikaa hoitaa kaikkea hyvin.

Vierailija
87/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä!

Älykkäät, fiksut järkevät naiset ymmärtävät mikä on miehekästä.

Miehekästä on huolehtia itsestänsä ja koko elämästänsä. Miehekästä on maksaa laskunsa ja hoitaa kaikki asiansa. On myös miehekästä osata pyytää naiselta apua kun sitä tarvitsee ja osata ottaa sitä apua vastaan kun sitä tarvitsee.

Miehen ei tule esittää mitään supermiestä koska sellainenkin ääripää on typerää pidemmän päälle. Miehekästä on myös osata olla kiitollinen, kiittää ja tarvittaessa myös pyytää anteeksi.

Miehekästä on osata puhua myös tunteista ja kuunnella ihmisiä.

Miehekkyyttä on itsevarmuus ja se että ei välitä ihan kaikista naureskelijoista tai muista kiusanhengistä. Miehekkyyttä on sekin että ymmärtää nämä kateusasiat.

Miehekkyyttä on osata arvostaa itseänsä ja haluta rohkeasti olla oma itsensä koska ymmärtää omat hienoutensa itse.

Tässä nyt jotakin.

Vierailija
88/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä!

Miehekästä on huolehtia itsestänsä ja koko elämästänsä. Miehekästä on maksaa laskunsa ja hoitaa kaikki asiansa. On myös miehekästä osata pyytää naiselta apua kun sitä tarvitsee ja osata ottaa sitä apua vastaan kun sitä tarvitsee.

Miehen ei tule esittää mitään supermiestä koska sellainenkin ääripää on typerää pidemmän päälle. Miehekästä on myös osata olla kiitollinen, kiittää ja tarvittaessa myös pyytää anteeksi.

Miehekkyyttä on itsevarmuus ja se että ei välitä ihan kaikista naureskelijoista tai muista kiusanhengistä. Miehekkyyttä on sekin että ymmärtää nämä kateusasiat.

Miehekkyyttä on osata arvostaa itseänsä ja haluta rohkeasti olla oma itsensä koska ymmärtää omat hienoutensa itse.

Tässä nyt jotakin.

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
89/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyshäiriöitä voi olla vaikka niitä ei ole diagnosoitu. Esim. masennus. Monille se diagnoosin hakeminen on niin suuri kynnys että yritetään vaan selvitä. Sama noissa ADHD ja muissa neurologisissa.

Vierailija
90/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä!

Miehekkyyttä on osata arvostaa itseänsä ja haluta rohkeasti olla oma itsensä koska ymmärtää omat

Elämänhallinta. Se on sekä sisäistä että ulkoista. 

Vierailija
91/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyshäiriöitä voi olla vaikka niitä ei ole diagnosoitu. Esim. masennus. Monille se diagnoosin hakeminen on niin suuri kynnys että yritetään vaan selvitä. Sama noissa ADHD ja muissa neurologisissa.

Eivät kaikki tarvitse masennukseenkaan apua. Täysin henkilökohtaista aina kaikki. 

Moniinkaan ongelmiin ei tarvita sitä diagnoosia ellei tarvitse sairaslomaa hakea jonka yhteydessä tulee asioita esille.

Älkää pakottako ihmisiä diagnosoimaan itseänsä. Turhat diagnoosit vaikeuttavat myös työn saantia.

Adhd ei ole sairaus vaan kasa oireita ja masennuskin on täysin normaali asia. 

Flunssakin on käytännössä häiriötila. Ymmärrystä nyt näihinkin asioihin.

Apua haetaan kun sitä tarvitaan.

Vierailija
92/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta on asenne.

Vierailija
93/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä!

Miehekkyyttä on osata arvostaa itseänsä ja halut

En usko, että kukaan on täydellinen. On mahdotonta hallita kaikkea sisäisesti ja ulkoisesti.

Vierailija
94/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tiedän yhden. Hyvä työ ja palkka, mutta ajattelen että pakko hänellä joku masennus, työuupumus yms olla, koska eihän sitä hitto soikoon terve ihminen anna hiustensa rastoittua, hengitys haisee ruumiilta ja käsilaukusta voi löytyä vaikka homeinen leipäpussi. Raha-asiat myös täysin rempallaan, syö einestä/roskaruokaa, resut vaatteet, enkä halua edes kuvitella miltä hänen asuntonsa näyttää..

Vierailija
95/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan on täydellinen. On mahdotonta hallita kaikkea sisäisesti ja ulkoisesti.

Aika moni ymmärtää toimia oikein ja ainakin yrittää oikeasti parhaansa, sitähän se täydellisyys on. Toiset vain ovat luontevampia näissä asioissa. Onneksi on kuitenkin heitäkin jotka pitävät erilaisista, meille jokaiselle löytyy kyllä oma rakas joka sopii siihen omaan tyyliin. Ei kannata silti ajatella olevansa huonompi, ei me muut teitä pidetä huonompina virheistänne huolimatta.

Vierailija
96/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Obsessice hoardereissa todettiin että usealla hamstraajalla joku kirjaindiagnoosi. Taikka autismia. Selittää mielestäni hyvin ongelman.

Minulla on Asperger, ja olen aivan hirvittävän tarkka ja hygieeninen.

Kaikki eivät ole. Älä ojenna ja jankkaa taas.

Vierailija
97/100 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tiedän yhden. Hyvä työ ja palkka, mutta ajattelen että pakko hänellä joku masennus, työuupumus yms olla, koska eihän sitä hitto soikoon terve ihminen anna hiustensa rastoittua, hengitys haisee ruumiilta ja käsilaukusta voi löytyä vaikka homeinen leipäpussi. Raha-asiat myös täysin rempallaan, syö einestä/roskaruokaa, resut vaatteet, enkä halua edes kuvitella miltä hänen asuntonsa näyttää..

Erikoinen näky varmasti. Jokaisella on oma tyyli. Tässä nyt vain jaellaan vinkkejä kaikille eikä ollut tarkoitus arvostella. Mitään sääntöähän ei ole siihen millaista elämäntyyliä tulisi noudattaa eivätkä kaikki katso niin negatiivisella silmällä kuitenkaan erilaisempiakaan ihmisiä.

Vierailija
98/100 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin avioeron jälkeen, että oikeasti shoppailen liikaa vaatteita kirppareilta ja joskus alesta. Muutenkin oli tullut keräiltyä muutamaan kaappiin tavaraa. 2 vuotta yh:na teki ihmeitä, kun ymmärsin, että siivoan yksin, pyykkään yksin etc, joten lopetin täysin itselleni tavaroiden ostamisen ja laitoin kaiken, siis kaiken turhan mitä en käytä myyntiin. Vieläkin homma ihan vähän kesken vaatehuoneen kanssa, sieltä on varmasti lähdössä vielä pari kassillista pois. On kova homma myöntää itselleen, että toimii väärällä tavalla, joka tuo enemmän töitä kotiin (kuten turha shoppailu).. minulla tämä ei vahingoittanut talouttani, vaan siten että tuli enemmän pyykkäämistä ja tuoleille vaatekasoja, jota sisimmässäni vihaan nyt ihan hirveästi, kun monta vuotta sitä harrastin. Muuten pintapuolisesti olen pyrkinyt pitämään asunnon siistinä. Ja itse käyn suihkussa joka päivä ja kuntoilen jne. Tulot ovat 8000 e kuukaudessa, joten en ole pienituloinen. Silti tällainen raastava turha ongelma taustalla. Tiedän, että tämä on osittain adhd/masennus vuorottelua, jota olen yrittänyt lääkitä shoppailulla (dopamiinin metsästämistä). Mutta se ei ole tekosyy, siksi katsoin itseäni peiliin, myönsin että minulla on shoppailuongelma ja tavallaan osittain hamstrausta niillä. Ja nyt on enemmän tilaa, kun tuoleilla ei ole jatkuvasti kirpparivaatetta odottamassa kaappiin menoa tai pyykkiin menoa. 

Vierailija
99/100 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko äiti hoitanut nuo kuuluisat METATYÖT ja lapsi saanut keskittyä vain omaan uraansa, saanut mahdollisesti tällaisen mallin kotoaan jos ollut kotivaimo

Vierailija
100/100 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tuntemani hyvätuloiset tekevät töitä yli 100h/vko.

Köyhillä&laiskoilla on aikaa ulista täällä rahojen riittämättömyyttä.

Kyllä varmaankin helppoa laittaa pankki pulleaksi esim. asianajajan joka kääntelee kivassa toimistossaan nahkanojatuolilta papereita 100h viikossa, mutta teeppä vaikka metsurina tuo sama tuntimäärä viikossa niin tarjoan jonkun paremman konjakkipullon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi