Paras joululahja työpaikalta?
Mikä on paras joululahja, jonka olet työpaikalta / esihenkilöltä / yritykseltä saanut?
Kommentit (113)
Mies sai vuosia sitten työpaikassaan milloin Finlaysonin lakanat, Fiskarsin kattilaa jne. Hyvää käyttötavaraa joka 15-20 vuoden jälkeen edelleen käytössä. Siihen aikaan myös työ sisälsi maahantuontia niin päämiehet lahjoi jouluna (herkkukoreja, 15 kiloa käsintehtyä pastaa Italiasta, viinejä jne.)
Itse en ole saanut työnantajalta joululahjoja kai ikinä tai no yhtenä jouluna 2000-luvun alussa saatiin firman mustekynät.
Joulumuistamiset on olleet pikujoulujuhlia (todella hyviä sellaisia), torttuglögit toimistolla ja joululounas. Yksi asiakas lahjoi muutamana vuonna viinipullolla ja alihankkijalta sain yhtenä vuonna langattomat kuulokkeet.
Vanhempani (nyt 80 vuotiaita) saivat omissa työpaikoissaan nk. 13. kuun palkan joulukuussa ja kassillisen jouluruokaa ja herkkuja.
Vierailija wrote:
Mies sai vuosia sitten työpaikassaan milloin Finlaysonin lakanat, Fiskarsin kattilaa jne. Hyvää käyttötavaraa joka 15-20 vuoden jälkeen edelleen käytössä. Siihen aikaan myös työ sisälsi maahantuontia niin päämiehet lahjoi jouluna (herkkukoreja, 15 kiloa käsintehtyä pastaa Italiasta, viinejä jne.)
Itse en ole saanut työnantajalta joululahjoja kai ikinä tai no yhtenä jouluna 2000-luvun alussa saatiin firman mustekynät.
Joulumuistamiset on olleet pikujoulujuhlia (todella hyviä sellaisia), torttuglögit toimistolla ja joululounas. Yksi asiakas lahjoi muutamana vuonna viinipullolla ja alihankkijalta sain yhtenä vuonna langattomat kuulokkeet.
Vanhempani (nyt 80 vuotiaita) saivat omissa työpaikoissaan nk. 13. kuun palkan joulukuussa ja kassillisen jouluruokaa ja herkkuja.
Unohtui ihan että viime jouluna sain Delicard -lahjakortin työnantajalta.
Ylimääräinen palkallinen vapaapäivä 23.12. (tai jos 23. päivä on vapaa viikonlopun vuoksi, niin olemme saaneet valita otammeko vapaapäivän ennen joulua vai välipäivinä)
Tämä käytäntö ollut meillä töissä jo useamman vuoden ja se on todella upea lahja
käyttötavaraa, lahjakassi,suklaata, lahjakortti tai elokuvalippu
Joitain vuosia sitten saatiin Fazerin suklaarasian. Sen paremmasta ei ole tietoa.
Pikkujouluissa pomon vaimo antoi minulle kun pomo ryyppäsi liikaa ja sammui.
Hyvinvointialue: seinäkalenteri ja joskus jouluruoka. Repikää siitä 😄
Muistan kun vanhempani saivat työpaikoistaan lahjaksi mm. lakanat, ruoka padan, herkkukoreja, lahjakortteja, pyyhkeitä ym. Kaikki laadukkaita tavaroita, ei mitään yrityksen mainostuotteita. Niistä oli paljon iloa pienituloiselle perheelle
Nykyään työpaikat lahjoittavat henkilökunnan joululahjarahat hyväntekeväisyyteen ja kiillottavat sädekehäänsä. Työntejöistä huolehtiminen on toissijaista. Aika moni työntekijä perheineen kamppailee nyt nousseiden kulujen kanssa, eikä palkatkaan nouse, tulospalkkioita ei makseta eikä edes jouluruokaa tarjota. Eräs työnantaja kehtasi kerätä joulun alla myös työntejöiltään rahaa hyväntekeväisyyteen ja lahjoitus tehtiin tottakai yrityksen nimissä.
Lahjoitan itsekin hyväntekeväisyyteen, mutta valitsen kohteet itse.
Iso herkkupaketti joka sisälsi myös 2x Iittalan mukit ja lautaset.
Niin ruma pipo, että siitä riitti työyhteisössä hupia pitkälle seuraavaan vuoteen. Perinteiseksi vitsiksi on muodostunut laittaa pipo päähän talven liikunnalliseen tyhy-päivään.
Olen yksityisessä tekniikan alan yrityksessä töissä. Yrityksellä menee hyvin. Silti ensin lopetettiin joululounaat, nyt myös joululahjat. Pikkujoulut oli työpaikan tiloissa, jotain perussyötävää oli. Itseäni ei huvita viettää juhlat aina työpaikan tiloissa kun muutenkin ollaan siellä päivittäin. Ei tule juhlafiilistä. Positiivisena puolena on sentään työpaikka olemassa ja saa palkkaa, vaikkei se hyvä olekaan.
Kun olin kunnalla niin me saatiin ennen joulua töissä riisipuuroa ja torttukahvit ja sitten pomo vielä kävi tarjoamassa suklaarasiasta juhlallisesti jokaiselle yhden konvehdin.