Paras joululahja työpaikalta?
Mikä on paras joululahja, jonka olet työpaikalta / esihenkilöltä / yritykseltä saanut?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
300€ lahjakortti paikalliseen lihakauppaan tulee joka vuosi.
Tää on kyllä kova, mutta mitä saa jos on kasvissyöjä?
Meitä ei paljon lahjota, mutta yksi vuosi saatiin Delicardit ja se oli kyllä kiva,
Yleensä ei siis saada mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa töissä ja joka vuosi liikkeen tuloksesta riippuen joulukuun palkassa maksettu tuloslisää toteutuneen myyntibudjetin mukaan laskettuna. Maksuperuste lasketaan vuotuisten työtuntien mukaan ja parhaana vuotena tuo lisä on ollut jopa lähes yhden kuukausipalkan luokkaa ja taas vastaavasti silloin kun olin reilun vuoden äitiyslomalla se maksettiin minun sijaiselleni.
No puolethan siitä menee tietenkin maksuhetkellä veroa, mutta onpahan tullut sitte seuraavana vuonna taas veronpalautuksena osittain takaisin. Muita lahjoja ei saada.
Myös kaupassa töissä ja meillä lähes samanlainen käytäntö. Kauppias maksaa joulukuun palkan yhteydessä bonuksen, joka määräytyy edellisten kuukausien myynnin ja tehtyjen työtuntien mukaan ja siitä on jäänyt käteen aikaisempina vuosina vielä useita satasia verojen PAMin jäsenmaksun jälkeen.
Miehen työpaikalta taas saavat itselle ja myös puolisolle firman logolla olevat samanlaiset, yleensä vapaa-ajan merkkivaatteen.
Tonttuovi ja tuoksukynttilä. Nippu ylijääneitä joulukortteja.
Aaltovoimalta sai kalenterin jouluna!!! Mut sekin tarvitsi pyytää erikseen !!!!
Ehdottomasti paras lahja, jonka olen saanut esimieheltäni on lahja, jonka sain itse valita! Koko firmamme sai lahjaksi lahjakoodin Lahjasi.fi-verkkokauppaan ( https://www.lahjasi.fi/ ), josta sai valita itselleen sopivan lahjan. Valittavana oli ihania tuotteita Lumoavalta, Aarnilta, Annolta yms. ja jopa hierontalahjakorttia! Valitsin itselleni valikoimasta Lumoavan Nuuskamuikkunen-riipuksen! Kerrankin lahja, joka ei jää pölyttymään laatikoiden pohjalle!
Pussilakanapakkaus: 2pussilakanaa, aluslakanaa ja tyynyliinaa. Kestävä, hauska.
Olen opettaja, joten en ole koskaan saanut mitään. Kertoo mielestäni siitä että työtämme ei arvosteta tipan tippaa. Jonkun pikkuoppilaan ystävällisesti antamasta eiron tuikkukynttilästäkin jaksetaan vinkua lehtienpalstoja myöden, miten siitä pitää maksaa verot ja törkeää lahjontaa. Huokaus.
Ensin ajattelin, etten ole saanut mitään mikä ei olisi mennyt suoraan eteenpäin. Mutta ensimmäisestä vastauksesta tulikin mieleen, että sainhan minä joskus kauan sitten hedelmäveitsen, joka on vieläkin käytössä. Ihan lemppari edelleen, eikä edes montaa kertaa teroitettu. Merkkiä en muista, mutta pitäisikin katsoa saako vielä jostain vastaavaa.
Ainoa oman firman lahja, mikä on enää käytössä, on tupessa oleva sieniveitsi, ei tainnut jouluksi tulla kuitenkaan. En voinut sietää mitään tavaroita, mihin oli painettu firman logo.
Yhteistyökumppaneilta tuli kyllä ihan kivojakin lahjoja, hienot espressokupit vieläkin käytössä, ilman mitään tunnisteita.
Kyseenalaisia olivat kyllä laivayhtiöiden alennuskupongit joulutervehdyksinä, oma lehmä ojassa, hehän niistä eniten itse hyötyivät, kun joku käytti.
Rahalahja taitaisi olla paras, jokainen käyttäköön miten lystää.
Vierailija wrote:
Ehdottomasti paras lahja, jonka olen saanut esimieheltäni on lahja, jonka sain itse valita! Koko firmamme sai lahjaksi lahjakoodin Lahjasi.fi-verkkokauppaan ( https://www.lahjasi.fi/ ), josta sai valita itselleen sopivan lahjan. Valittavana oli ihania tuotteita Lumoavalta, Aarnilta, Annolta yms. ja jopa hierontalahjakorttia! Valitsin itselleni valikoimasta Lumoavan Nuuskamuikkunen-riipuksen! Kerrankin lahja, joka ei jää pölyttymään laatikoiden pohjalle!
No teillä on esimies laittanut kättä taskuun. Todella kalliita tuotteita valikoimaan nähden.
Lahjakortti hierontaan.
Lahjakortti kahvilaketjuun (oli isompi summa).
Nämä olleet kivoimmat, kun ei tule tavaraa kotiin.
Joskus on käyty yhdessä työporukalla ennen joulua myös teatterissa ja joulukonsertissa. Nämä oli myös tosi kivoja tapahtumia, ja korvasi hyvin joululahjan.
Vierailija wrote:
Epämieluisammat lahjat oli halpa glögisetti siis sellainen minkä marketista sai hintaan 19,90 € vai olikin vielä puolet siitä. Myin kirpputorilla 2 eurolla. Toinen oli hopeiset lusikat ja kakkulapio. Tummuivat parissa kuukaudessa, lusikat polttivat käden kuumassa kahvissa ja olivat muutenkin epäkäytännöllisen malliset. Aikansa (20 v) ne pyöri lusikkalaatikossa ja viimeksi kun siivosin keittiön niin kippasin roskiin... Hyvä lahja oli Fiskarsin juustoveitsisetti. Tuollaisia ei tule itse ostettua ja on kestänyt yli 10 v uuden veroisena.
Hopea tummuu helposti. Sitä ei saa säilyttää muusta metalista tehtyjen ruokailuvälineitden kanssa vaan erikseen ja mielellään ilmatiiviisti. Missään tapauksessa ei pidä käyttää hopealusikkaa, kun syö kananmunaa. Itselläkin on pari tummunutta lusikkaa keittiön laatikossa. Kun muistaisi ostaa kiillotusainetta.
Vierailija wrote:
Saatiin joka iikka potkut 22.12 1999. Lomailin 8kk jonka jälkeen aloin hakemaan töitä ja sainkin heti paikan mitä hain. 1000mk parempi palkka ja muutenkin parempi työ.
Melkein joka vuosi saa kahuistella sydämettömiä firmoja,jotka irtisanovat porukkaa juuri jouluksi. Irtisanomiset pitäisi ilmoittaa viimeistään marraskuussa, niin ihmiset eivät sitten ostele lahjoja, joihin joulun tullessa ei olekaan enää varaa. Samoin ei varattaisi ulkomaanmatkoja seuraavalle vuodelle.
Iittalan 3 litran teräskattila. Laadukas ja kestävä.
Vierailija wrote:
Ainoa oman firman lahja, mikä on enää käytössä, on tupessa oleva sieniveitsi, ei tainnut jouluksi tulla kuitenkaan. En voinut sietää mitään tavaroita, mihin oli painettu firman logo.
Yhteistyökumppaneilta tuli kyllä ihan kivojakin lahjoja, hienot espressokupit vieläkin käytössä, ilman mitään tunnisteita.
Kyseenalaisia olivat kyllä laivayhtiöiden alennuskupongit joulutervehdyksinä, oma lehmä ojassa, hehän niistä eniten itse hyötyivät, kun joku käytti.
Rahalahja taitaisi olla paras, jokainen käyttäköön miten lystää.
Jep, logolliset mainostuotteet ja firman ilmaiseksi saamat lahjakortit tms. ovat pohjat. Edes lahjoista ei voi maksaa mitään ilman että saa itse mainosta. Oma työnantajani ostaa työntekijöiden lahjat aina Black Friday -tarjouksesta. Huomaa kun lahjakortin päivämäärä osuu siihen. Eikä siinä mitään, itsekin voisin tehdä saman.
Vierailija wrote:
250€ lahjakortti S-ryhmän kauppoihin. Oli kyl kiva kun sai hoidella jouluostokset sillä pois.
Onko tämä oikeasti tapahtunut? Kun täytin pyöreitä vuosia, työnantaja kysyi mitä toivoisin. Ehdotin
ruokakaupan lahjakorttia, koska jouduin usein laskemaan miten rahat riittävät seuraavaan palkkapäivään. Pomo sanoi, että ruokakaupan lahjakortti ei ole lupa antaa. Ja lahjan hinnan yläraja oli muutenkin tarkkaan määrätty, sillä muuten siitä menisi veroa.
Olen kaupungilla töissä, joten mitään erityisiä muistamisia emme saa, jollei siksi katsota kunnanjohtajan tervehdystä intranetissä.
Yksikköni johtaja on kuitenkin antanut luvan lopettaa työt loman aattona jo klo 14. Virallinen työaika päättyy klo 15.45, joten näin saadaan ruhtinaalliset vajaat kaksi tuntia lahjaksi. Kyllä se tosin minulle kelpaa hyvin.
En haluaisi mitään tavaraa (ainakaan astioita) eikä sitä meillä jaeta. Yleensä ollaan saatu joku herkkukori tai vastaava missä on suklaata, glögiä, pähkinöitä, kahvia, hilloja tms. kaikki pitkään säilyviä tuotteita ja tulee kyllä käytettyä.
Meilläkin yrityksen johto kiillottaa omaa kilpeään laittamalla rahat hyväntekeväisyyteen eli saamme vain nähdä omahyväisen powerpoint-esityksen siitä, mihin tällä kertaa rahat lahjoitettiin ja kuinka johto tuntee tehneensä merkittävän teon. En pidä hyväntekeväisyyttä pahana vaan minun puolestani yritys voi ihan hyvin tehdä lahjoituksia vaikka kuukausittain, kunhan se ei aina tapahtuisi omien työntekijöiden kustannuksella.
Paras joululahja työnantajalta olisi palkallinen vapaapäivä. Itseäni ilahduttaisi jo pelkkä konvehtirasia ja joulukortti työnantajalta.