Paras joululahja työpaikalta?
Mikä on paras joululahja, jonka olet työpaikalta / esihenkilöltä / yritykseltä saanut?
Kommentit (113)
Juhlakinkku lahjakortti paikalliseen markettiin ja jouluviikolla torttukahvit firman kahviossa. Meillä on henkilökuntaa keskimäärin 15-17 joista miehiä on omistajan lisäksi töissä kolme ja loput ollaan naisia.
Minä sain koko työelämäni ajan joulukuussa kaksinkertaisen palkan. Joulukuussa puolet ja huhtikuussa toinen puoli verotuksen vuoksi. Lisäksi firma maksoi vuoden metrolipun työmatkoihin.
Kyllä se on influenssa. Ensin sairastui pomo aamupäivällä ja tulikin tosi sairaaksi. Ei yleensä jää kotiin sairauden takia, mutta nyt lähti ihan taksilla, kun tuskaisena valitti ettei enää pysty ajamaan autolla. Itse sairastuin jouluaattona iltapäivällä. Kuume heti yli 40 asteen ja sietämättömän sairas olo. Kaksi viikkoa myöhemmin uudenvuoden aattona en enää selvinnyt kotona ja avokki soitti ambulanssin. Kuume 41 astetta edelleen. Oltiin molemmat (minä ja pomo) samassa sairaalassa, mutta eri eristyshuoneissa. Vaikka olin häntä nuorempi, sairastuin pahemmin ja olin sairaalassa kaksi viikkoa pidempään. Toivuttuani melkein työkuntoon oli talviloma edessä. Kevään ajan olin vielä vajaasti työkuntoinen ja keuhkoihin sattui vielä kesällä.
Sain tällaisen tukevan hopean kynttilänjalan https://tinyurl.com/4udjmrny ja voin sanoa että tulee käyttöön tänä talvena. Sähköt ja lämmöt kun lähtee pois joulupöydässä hallituksen sähkökatkon sattuessa kynttilästä on hyötyä niin lämmön kuin valon puolesta. Tulee jouluaaton syömishetkistä romanttisia kynttiläillallisia :D
Kyllä ne on olleet laadukkaat vaatteet. Ainakin pariin kertaan kunnollinen Gore-Tex talvitakki (firman logo bodeerattu niskaan hyvin huomaamattomasti), ulkoilupuku, jne. Ei olisi pitänyt lähteä ko. firmasta pois, siellä henkilöstöstä pidettiin todella huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää?
Yritän löytää ideoita työntekijöiden ilahduttamiseksi, :)
Ap
Vai yritätkö kirjoittaa juttua iltalehteen? :)
En, mutta ei minua haittaa myöskään jos joku toimittaja tähän tarttuu.
Itse toivoisin, että henkilökuntaa palkitaan enemmän - toki tärkeää on huomioida myös sanallisesti arjessa onnistumiset, mutta haluan muistaa työyhteisön jäseniä jouluna.
Ap
Täys setti kodintavaroita tullut viimeisen reilun 20 vuoden aikana. Arabiaa, Iittalaa, Fiskarsia, Hackmannia, Marimekkoa, Finlaysonia, Pentikiä jne. Mm. Sarpaneva pata. Aina vähintään 200€ arvoiset, jos itse olisi joutunut ostamaan. Kalleimmillaan reippaat 300€. Kaikki on ollut hyvää käyttötavaraa ja esim Arabiat ja Iittalat samaa sarjaa, jos niitä on tullut jo aiempina vuosina. Pehmeä ja kova paketti about vuorovuosina.
Meillä samat veitset :) Ihan parhaita!
Mu työpaikkani ei henkilöstölle lahjoja jakele. Eikä mun mielestä tarvitsekaan. Emme ole niin läheisissä väleissä, oon siellä vaan töissä.
Muistelin taaksepäin mitä olen työnantajilta saanut: 10 kilon kinkun tarjosi aina yksi työnantaja, sain sen kolmena jouluna. Vein äidille. Hän oli pieni tuloinen yh ja kolme teinipoikaa. Ylimääräinen kinkku oli kiva lisä niihin jouluihin. Itsehän oli vege jo silloin, että pärjäsin perunalaatikolla, rosollilla ja itsetehdyllä seitanilla.
Sitten useita vuosia, kun tuli konvehtirasia eräältä työnantajalta.
Eräs osti työporukalle fazerin sinisen jaettavaksi kahvilla.
Sitten on lähinnä ollut joulukahvit tyyppisiä lahjuksia.
Näistä lahjuksista sanoisin, tuo työnantajan lahjoittama kinkku. Sain tehtyä jouluiloa itsekin sillä, vaikken kohderyhmää ollutkaan.
Kerron vielä, että mä olen ollut aivan ihastuksissani miehen duuneista saamiin joululahjoihin vuosikymmeniä. Vaikka omat työnantajat ovat olleet nuukan puoleisia, niin it-maailmassa ei ole rahassa säästelty.
Juurikin on tullut arabiaa, iittalaa, kotimaisia liköörejä, kalavalmisteita, vaatteita - toki firman logolla, mutta laadukkaita, veitsiä...
Kun saa dutchoven tyyppisen haudutuspadan kauniin keltaisena, niin kyllähän se hymyä aiheuttaa vielä pitkään. Ehkä kyyneleen satunnaisesti, kun sen kokonaisen kanan on juuri hauduttanut kypsäksi. Tai juurikin niillä noxin veitsillä valmistelee ruokaansa.. Nauttii juomansa laadukkaista iittalan laseista.
Mä en ole edes ole mikään merkkitietoinen ihminen, mutta olen kyllä nauttinut noista joululahjoista. Meillähän on ihan kiva muumimuki kokoelmakin ja kaikki saatuja. Sen verran, että on arkisia kahvikuppeja aikuisillekin.
Osa noista lahjoista ollaan laitettu kiertoon. Mitä ei olla itse tarvittu. Mariskoolit, aaltomaljat ja tuikkukipot. Monet ylioppilaat ja hääparit lahjottu sitten osittain.
Terveyssidepakkauksia, tampooni ja kuukupit, miehille tena men virtsasuojia tai valinnainen libero tai pampers.
100 euron lahjakortti oman firman tuotteisiin ja ylimääräinen palkallinen vapaapäivä 27.12.
En ymmärrä näitä, joiden mielestä PARAS joululahja on ollut lopputili. Loparit voi ottaa itsekin, jos kerran töissä on niin kamalaa. Joojoo, voi olla sarkasmia, mutta silti. Itselleni lopputili olisi huonoin lahja ikinä.
Lahjakortti kirjakauppaan. Hyödynsin tammialet ja hain pinon kirjoja . Toinen on iittalan lasipurkki kastehelmi-sarjaa, on korusäilönå.
Saatiin suomiviinaa 0,7 L:n pullot. Oli mukava vetää pää täyteen
aattoiltana ja riepotella muijaa.
250€ lahjakortti S-ryhmän kauppoihin. Oli kyl kiva kun sai hoidella jouluostokset sillä pois.
Kuntapuolella ei yleensäkään ole mitään lahjoja.
Shampanjaa, suklaata ja palkallista vapaata. Täydellinen lahja.
Pari vuotta sitten muodollisten "YT-neuvottelujen" jälkeen saatu lopputili. 🎅