Paras joululahja työpaikalta?
Mikä on paras joululahja, jonka olet työpaikalta / esihenkilöltä / yritykseltä saanut?
Kommentit (113)
Etelä-pohjanmaan Osuuskaupassa (ehkä muissakin osuuskaupoissa?) oli aina tosi hyvät lahjat. Muistan ainakin yhden joulun kun tuli 6 kpl arabian ruokalautasia, lumi -sarjaa muistaakseni. Ja jonakin vuonna tuli gore-tex ulkoilupuku.
300€ lahjakortti paikalliseen lihakauppaan tulee joka vuosi.
Lisää?
Yritän löytää ideoita työntekijöiden ilahduttamiseksi, :)
Ap
Laadukkaat petivaatteet, jotka vielä 15 v jälkeen kovasta käytöstä huolimatta ovat kuin uudet. Iso vapaa-ajan/urheilu-kassi, joka kulki lähes 20 v joka menossa ja matkassa firman logolla mainostamassa. Nämä olleet kestävimmät ja eniten käytössä.
Epämieluisammat lahjat oli halpa glögisetti siis sellainen minkä marketista sai hintaan 19,90 € vai olikin vielä puolet siitä. Myin kirpputorilla 2 eurolla. Toinen oli hopeiset lusikat ja kakkulapio. Tummuivat parissa kuukaudessa, lusikat polttivat käden kuumassa kahvissa ja olivat muutenkin epäkäytännöllisen malliset. Aikansa (20 v) ne pyöri lusikkalaatikossa ja viimeksi kun siivosin keittiön niin kippasin roskiin... Hyvä lahja oli Fiskarsin juustoveitsisetti. Tuollaisia ei tule itse ostettua ja on kestänyt yli 10 v uuden veroisena.
Saatiin joka iikka potkut 22.12 1999. Lomailin 8kk jonka jälkeen aloin hakemaan töitä ja sainkin heti paikan mitä hain. 1000mk parempi palkka ja muutenkin parempi työ.
Lahjakortti kultasepänliikkeeseen . Oli se maksimiarvo, minkä sai laittaa ja jotenkin vielä ovelasti sain suljattua alvin tms, kanssa niin, että oli vähän enemmän ja puhuin lisäksi valmiiksi alennukset. Olin siis sihteeri silloin ja järjestelin nämä lahjahommat. Miehet saivat lahjakortin jonnekin muualle muistaakseni tai saivat valita
Älä puhalluta Heitä vapaapäivien jälkeen.
Onpa kivoja lahjoja joillain :) me saadaan joka vuosi jouluruokailu, mutta onhan sekin tietysti jotain.
Lopputili olisi paras. Elämäntapatyöttömänä on parasta. Työnantajilla ei ole mitään tarjottavaa, jotta uhraisin niille porvareille 8 tuntia elämästäni joka päivä. Sorry, työnantajat!
Vierailija kirjoitti:
Älä puhalluta Heitä vapaapäivien jälkeen.
Hä?
Kaupunki työnantajana ei anna lahjoja. Sähköpostilla toivotetaan hyvää joulua. Paras oli se viesti, jossa toivotettiin lisäksi hyvää uutta vuottakin.
Kaupassa töissä ja joka vuosi liikkeen tuloksesta riippuen joulukuun palkassa maksettu tuloslisää toteutuneen myyntibudjetin mukaan laskettuna. Maksuperuste lasketaan vuotuisten työtuntien mukaan ja parhaana vuotena tuo lisä on ollut jopa lähes yhden kuukausipalkan luokkaa ja taas vastaavasti silloin kun olin reilun vuoden äitiyslomalla se maksettiin minun sijaiselleni.
No puolethan siitä menee tietenkin maksuhetkellä veroa, mutta onpahan tullut sitte seuraavana vuonna taas veronpalautuksena osittain takaisin. Muita lahjoja ei saada.
Ylimääräinen palkallinen vapaapäivä tai useampikin jos töiden puolesta onnistuu.
Meillä siis välipäivät yleensä hiljaisia niin niissä mennään niin että jotkut saa pitää joulun vähän pidempään ja jotkut sitten taas aloittaa uudenvuoden aikaisemmin.
Jouluun asti meillä onkin täysi kaaos.
Vierailija kirjoitti:
Lisää?
Yritän löytää ideoita työntekijöiden ilahduttamiseksi, :)
Ap
Vai yritätkö kirjoittaa juttua iltalehteen? :)
Kunnalla töissä, joten joulumuistamisia ei juurikaan ole. Mieleen on jäänyt 15 vuoden takaa muisto, kun pomo antoi jokaiselle kaksi tuoksutuikkua ja muutaman karkin. Budjettia ei siis ollut millekään joulumuistamisille, mutta ajatushan se onkin tärkein. Nykyään lahja lähinnä naurattaa.
Mulla on varmaan 10 vuotta sitten saadut Victorinoxin pihviveitset (6 kpl) joita käytän joka päivä kaikkeen leikkaamiseen, tänään esim. päärynän pilkkomiseen. Sahalaitaisena nuo käyvät leipään, tomaattiin yms. kaikkeen silppuamiseen eikä niiden lisäksi meidän talosta löydy kuin iso kokkiveitsi.