Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinulle, kiero opettaja

Vierailija
17.05.2023 |

Sinä jäät nyt ilman kukkia,
emme voi ojentaa,
kieroudelle ja valheelle.

Kukan saa lapsi,
joka sen oikeasti ansaitsee,
sillä hän on aito itsensä,
hän ei valehtele.
Lapsi ilmaisee asiat samallalailla
edessä-ja takanapäin,
sinä, opettaja,
valehtelit usein,
puhuit erilailla edessäpäin
ja muutit puheita takanapäin.
Ei reilussa pelissä noin edetä.
Valheesta jää kiinni, niin sinullekkin kävi.
Useasti.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joku äidin pieni lumihiutale pahoittanut todella mielensä.

Vierailija
2/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko opettajat vaan opitun kaavan mukaan eikä loogisesti? Siitä tämä epärehellisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulet sanan opettaja, tuleeko sinulle mieleen sanoja rehti, reilu, rehellinen.

Itselleni ei enään, koulumaailmaan perehtyneenä, silmät ovat auenneet siihen mitä koulun maailma oikeasti on.

Moni kenties uskoo hyväksi mut kun vähän penkasee pintaraapsua syvemmältä niin mieli avartuu ja nähdään asiat todellisuudessa.

On toki joukossa joskus yksittäisiä poikkeuksia mut hyvin usein he eivät voi toimia ammatissaan.

Vierailija
4/21 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanon tämän vakavasti.

Mene kouluun.

Vierailija
5/21 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sanon tämän vakavasti.

Mene kouluun.

Asioita voipi ilmaista rikkaammallakin tavalla mihin massat ovat tottuneet.

Vierailija
6/21 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranpieksut. Jaa ei lapset valehtele. Kuule kyllä valehtelevat, jopa ne olevinaan kiltit ja kunnolliset ja ne, joista ei äiti ikinä uskoisi. Minulle on kirkkain silmin lasketeltu luikuria monet kerrat. Ja äiti uskoo. Nyt viimeisimpänä villityksenä tekoälytekstien esittäminen omina. Mitä, etkö usko, että meidän simopetteri voisi kehittyä kirjoittajana? No ehkä joo, mutta tuskin saman työkansion eri tehtävien välillä...

T. Yläkoulun opettaja

Vierailija
7/21 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka, mitä, häh?

Vierailija
8/21 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranpieksut. Jaa ei lapset valehtele. Kuule kyllä valehtelevat, jopa ne olevinaan kiltit ja kunnolliset ja ne, joista ei äiti ikinä uskoisi. Minulle on kirkkain silmin lasketeltu luikuria monet kerrat. Ja äiti uskoo. Nyt viimeisimpänä villityksenä tekoälytekstien esittäminen omina. Mitä, etkö usko, että meidän simopetteri voisi kehittyä kirjoittajana? No ehkä joo, mutta tuskin saman työkansion eri tehtävien välillä...

T. Yläkoulun opettaja

Oppilaitoksessame oli tapaus, jossa opiskelija oli valehdellut tapahtumien kulkua äidilleen. Äiti nosti melkoisen mylläkän ottaen mukaan lakimiehet ja somen. Lopulta sitten kävi ilmi, että lapsensa oli ihan suoraan valehdellut. Oli melkoisen noloa sekä nuorelle itselleen että huoltajille sen mylläkän jälkeen.

Vierailija
9/21 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun opettaja

Opettajalla meni nyt yksikkö ja monikko sekaisin, meinaan nääs luetun ymmärtäminen.

Vierailija
10/21 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuulet sanan opettaja, tuleeko sinulle mieleen sanoja rehti, reilu, rehellinen.

Itselleni ei enään, koulumaailmaan perehtyneenä, silmät ovat auenneet siihen mitä koulun maailma oikeasti on.

Moni kenties uskoo hyväksi mut kun vähän penkasee pintaraapsua syvemmältä niin mieli avartuu ja nähdään asiat todellisuudessa.

On toki joukossa joskus yksittäisiä poikkeuksia mut hyvin usein he eivät voi toimia ammatissaan.

Et sä oo koulumaailmaan perehtynyt. Et oppinut edes kirjoittamaan: enää.

Vierailija
11/21 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillekkin ajatuksille on oltava tilaa avoimessa keskustelussa.

Kaikki ei todellakaan ole aina sitä mitä esitetään.

Tärkeä tuoda tämäkin puoli esiin.

Vierailija
12/21 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut usean asiantuntijan hämmentyneen opettajien ja koulun epärehellisyydestä.

Monet vanhemmat ovat hyväuskoisia koulua kohtaan, oletetaan että siellä ollaan rehellisiä mutta valitettavasti näin ei ole.

Toki rehellisiäkin vielä joukkoon uppoaa mutta mutta mutta.

Ajattelen näin että moni vanhempi ei edes viitsi paneutua asioihin että meneekö aina oikein.

No, jossakin kohti aina tasaantuu seikat, ne kääntyy vasten kasvoja jos narraa, näin se menöö elämässä.

Eli kukkaa ei tule;)

Vierailija
13/21 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, ettei tule kukkia!

Vierailija
14/21 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois pitänyt kirjoittaa opettajalle peruskoulussa. 😂

15/21 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä aihe, tosin sisältö vihjaa että asia turhankin akuutti ap:lle.

Epärehellinen opettaja... ihan mahdollista. Mutta mahdollista on myös, ettei vanhempi tiedä ja näe ihan kaikkea. Mistä siis on kyse?

Usein, kokemukseni mukaan, seuraavista:

- "vain minun lastani rangaistaan" - ei ope kertoile muiden rangaistuksista kuten ei kertoile sinunkaan lapsesi rangaistuksista muille

- "ope ragee tyhjästä" - on kurinpitoportaiden mukaan edetty aikuisen näkökulmasta, mutta lapsi ei ymmärrä ottaa onkeensa ja/tai on tehty isojakin rikkomuksia, jotka äitiliinille siloitellaan

- "koulu ei tue" - palaverissa paasaa terveydenhuolto ja/tai sosiaalitoimi eikä koulu pysty kertomaan, mikä on lain puitteissa mahdollista ja mihin on resursseja (tyypillisesti sairaanhoitaja kertoo, miten lapsi arvioidaan eikä kukaan tajua antaa opelle mahdollisuutta kertoa, mikä liikkumavara hänellä lain mukaan on)

Oliko ap joku noista?

Vierailija
16/21 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut monta eri opea jotka puhuvat eri tavalla vanhempien kera ja kun heidän esimiehensä on jotenkin sekaantunut asioihin niin opet jopa valehtelevat, alistuneena.

Useampi ope on vaihtanut työpaikkaa keljun johtajan vuoksi.

Tyyppi pitää ohjaksia ja ei kestä open sanoa puolittaista sanaa hälle.Hän on aina oikeassa.....omasta mielestään.Julkisesti mollaa päättäjiä jne.

Ei ketään ihmettele et kaupungin heikommin menestyviä kouluja, eikä vika ole lapsissa.

Vierailija
17/21 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi loppuu tämä saastan sataminen naamalle muutamaksi viikoksi. Ostan kukat itse. Selvitelkää jälkikasvunne sekoilut itse.

Vierailija
18/21 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi loppuu tämä saastan sataminen naamalle muutamaksi viikoksi. Ostan kukat itse. Selvitelkää jälkikasvunne sekoilut itse.

Jos opettaja valehtelee niin asiako selvitellään lapsen kanssa joka ei edes tiedä opettajan puheita.Onko tässä sekoillut opettaja vai lapsi?

Vierailija
19/21 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut usean asiantuntijan hämmentyneen opettajien ja koulun epärehellisyydestä.

Monet vanhemmat ovat hyväuskoisia koulua kohtaan, oletetaan että siellä ollaan rehellisiä mutta valitettavasti näin ei ole.

Ajattelen näin että moni vanhempi ei edes viitsi paneutua asioihin että meneekö aina oikein.

No, jossakin kohti aina tasaantuu seikat, ne kääntyy vasten kasvoja jos narraa, näin se menöö elämässä.

Eli kukkaa ei tule;)

Vai usea asiantuntija. Mä kuolen nauruun.

Vierailija
20/21 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kukkaa ei tule;)

Vai usea asiantuntija. Mä kuolen nauruun.

Aina, uskon että ihan aina

valehteleminen,

kaikenlainen iva ja pilkka

ja toiselle ilkkuvasti nauraminen

tulee elämässä vastaan.