Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin, miksi minun yh-äitinä pitää kantaa häpeää.

Vierailija
13.11.2022 |

Tämäkin palsta on täynnä kommentteja, joissa kerrotaan, että yh-äitinä en kelpaa kenellekään, ja että olen yhteiskunnan varoilla elävä kuluerä.

Miksi kukaan ei kuitenkaan puhu näistä asioista:

- kasvatan lapseni yksin, ja hyvin kasvatankin. Todella kannan vastuun äitiydestäni.
- Se, miksi minusta tuli yh-äiti, ei ollut edes oma päätökseni; mies halusi uuteen parisuhteeseen toisen kanssa. Minulle jäi automaattisesti vastuu lapsista.
- Yh-äitinä ollessani olen hankkinut itselleni akateemisen koulutuksen a tällä hetkellä aloittelemassa työeämää

Olisi kohtuullista, että myös mies kantaisi vastuun siitä, että perheemme hajosi.

Kysyn vielä: miksi vastuuta kantava ihminen nähdään tässä yhteiskunnassa niin negatiivisessa valossa?

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka valitsee miehet noille yh-mammoille?

Vierailija
142/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista: älä kanna syyllisyyttä tai häpeää. Tiedät mikä kuvio on taustalla joten sinun ei tarvitse. En minäkään hävennyt vastaavassa tilanteessa, eikä minua ole yksikään ihminen tullut arvostelemaan.

En murehdi mitä ihmiset ehkä ajattelevat koska sitä en voi tietää. Ja luultavasti he miettivät omia pikku murheitaan, eivät minun yksinhuoltajuuttani. Luultavasti vain kuvittelet sellaista mielessäsi. Joten lopeta ja elä eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi edes mietit mitä joku alkoholisoitunut mammanpoika oksentaa suustaan. Miksi mietit kelpaatko jollekin idiootille? Käy ulkona, tapaa ihmisiä ja kohtaat sen jonka kanssa on mukavaa ihan vain sen vuoksi, että kemiat natsaa yhteen.

Vierailija
144/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tällä palstalla riehuvat misogyynit ja vanhoilliset yrittävät vain painaa sinua alas. Se on vallankäyttöä ja saa heidät TUNTEMAAN  hetkellistä ylivertaisuutta, kun he oikeasti ovat täysiä luusereita.

Kyse on naisvihasta, joka elää ja voi hyvin suomalaisen vanhoilliston ja oikeiston keskuudessa. Ne on ihmisinä paskaa väkeä.

Vierailija
145/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CuckMiehet valmiina!

Vierailija
146/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisellä tasolla ansaitsevat nykyistä enemmänkin häpeää.

Siinä vaiheessa kun yh:ksi jää, on parinvalinta epäonnistunut (lesket poislukien). Nainen sen lopullisesti päättää tekeekö miehen kanssa lapsia vai ei, ja tämä valinta tulee tehdä harkiten, koska suuri osa miehistä ei todellakaan harkitse asiaa lainkaan, sillä vastuusta pääsee helposti pois etenkin jos ei ole varaa maksaa elareita. Ja vaikka raskaus iskisikin, niin abortti on Suomessa laillista, eli vahingossakaan ei äidiksi voi joutua. yh:eiden lukumäärän perusteella naisilla on kuitenkin miesten suhteen älyttömän huono tutka, kun varsin useassa tapauksessa mies paljastuukin aivan yllättäen vaimonhakkaajaksi, narsistiksi, vastuulta karkaajaksi, tms, tai sitten naisella oli nämä asiat tiedossa, mutta luulivat että mies aidosti muuttuisi paremmaksi syystä tai toisesta. Syy ei ole kuitenkaan ikinä heissä itsessään, vaan vika on aina jossain toisessa.

Asia ei muutu tästä mihinkään niin kauan kun naiset valitsevat itse parinsa, heidän ei tarvitse kantaa vastuuta mikäli epäonnistuu parinvalinnassa ja miehet kykenevat helposti pakenemaan vastuuta. Jos mammoilta kysyttäisiin asiasta, niin he näkisivät ongelman vain viimeisessä kohdassa. Kunhan miehet vaan ottaisivat vastuun niin yksinhuoltajia olisi vähemmän. Kielletäänkö avioero sitten? Aloitteen avioerosta tekee kyllä nainen 70% tapauksissa. Samalla voidaan kieltää vaikka pettäminen avioliitossa. Naisten puolelta voidaan sitten vaikka lopettaa valtion/kelan toimiminen lapsen isänä. Tämä vain edesauttaa yksinhuoltajuuden syntymistä, kun ei miestä varsinaisesti tarvi siinä tapauksessa kun kela toimii taloudellisina isänä.

Tavallinen lukija kuitenkin vain kauhistuu lukiessaan näin auktoritatiivisia juttuja. Nykyään ongelmat ratkaistaan opetuksella, kertomalla että tämä ei ole ok. Se on mukavaa ja kivaa, ja oppi taatusti menee perille niille, jotka ovat se ongelma. Lehteen voidaan kirjoittaa pari juttua, jossa kerrotaan kuinka yksinhuoltajien lapset saavat täsmälleen yhtä hyvän kasvatuksen kuin muut, vaikka kaikki tilastot kertovat päinvastaista.

Onneksi minun ei tarvitse elää niin pitkään, että näkisin tämän aiheuttaman tuhon yhteiskunnassa.

Aloittaisin tilanteessasi sillä, että selvittäisin kausaliteetin ja korrelaation käsitteiden erot. Siitä on apua jo monen asian hahmottamisessa. Sitten voidaan jatkaa vaativampiin.

Vierailija
147/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietit, ketkä tänne palstalle nytkin kirjoittaa - sekakäyttäjä-Kake, naistenvihaaja-Pera ja 53-vuotias Jamppa joka on vielä neitsyt - niiltäkö sitä hyväksyntää haet ja minkä takia? Mieti nyt vähän itsekin, täysin randomeita hulluja ja sekopäitä, ja sinä mietit miten kelpaat jollekin rupusakille. Miksi oi miksi?

Vierailija
148/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta o hauskaa, että tällä palstalla on miehiä, jotka valittavat, etteivät löydä naista. Samaan aikaan haukutaan yh-äitejä.

Olisiko kuitenkin niin, että niitä naisia kyllä on tarjolla, mutta miehille kelpaa vain nuori, lapseton nainen?

Ja laiha, mutta ei kuitenkaan saa käyttää aikaa urheiluun. Ja pitää olla naisellinen, mutta ei saa käyttää aikaa tai rahaa naisellisuuden ylläpitoon. 

Vierailija
149/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incelit yrittävät painaa naisia alas jotta joku vajoaisi heidänkin ulottuvilleen. Ei vajoa. Se on täysin mahdotonta.

Vierailija
150/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksiköhän. Olisit meittinyt sitä silloin kun menit yhteen sen miehen kanssa

ja viimeistään silloin kun päätit porsia

Menepä takaisin kouluun niin opit ettei ihmislapsia kutsuta porsaiksi.

njaa.... ihminen ja ihminen.....

Kotioloistasi ilmeisesti puhut. Sen huomaa täällä, milloin tulee terveisiä sikalasta. Virtuaalisen löyhähdyksesi aistii, vaikka tekstiäsi ei lukisikaan.

Vierailija
151/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, kukaan ei käske.

Minäkin olen ollut useita vuosia yh, työelämässä, hoidan ja kasvatan lapseni hyvin. En välitä mitä muut ajattelevat, se on heidän oma ongelmansa jos häiritsee. Minulle on ollut tärkeää, ettei tarvitse jäädä huonoon suhteeseen mistään syystä vaan tule toimeen myös yksin.

Nykyisin en enää ole yh, minulla on onnellinen parisuhde. Miehiä olisi ollut tarjolla vuosien mittaan jos vaan olisin halunnut eli ihan puppua on etteikö yh kelpaisi. Mutta varmaan riippuu myös elämänhallinnasta ja lasten käytöstavoista tämä asia.

Vierailija
152/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ydinperheen äiti kadehtii meitä ja syystäkin.

Nyt tuli päivän paras vitsi :D

Tutkimusten mukaan nainen on onnellisimmaan ilman miestä. Onnettomimpia naisista olivat parisuhteessa elävät naiset. Parisuhde on naiselle sekä kallis että raskas rasti. Vuoden stressi näkyy sitten vanhempana mm. dementian ja sydän- ja verisuonitautien puhkeamisessa.

tämä tutkimus on julkaistu feministien tiedelehdessä "kaikki miehet ovat sikoja"

Vierailija
153/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yh-isät sitten on sankareita mistä kirjoitellaan juttuja lehtiin? On se kova kun ihan ite hoitaa lapset kouluun ja laittaa ruokaa.

Vierailija
154/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Implikoitko, että naiset ovat valinneet huonoja miehiä? Miehissä on siis ihan valittavaksi asti kelvotonta kuona-ainesta, joka olisi pitänyt jättää yksin mätänemään ja joiden ei missään tapauksessa olisi pitänyt päästä lisääntymään?

Tiedätkö, taitaa olla ihka ensimmäinen kerta, kun olen kanssasi jostain samaa mieltä.

Vierailija
155/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä erotaan naisen aloitteesta, ei "perheensä hylkäävän miehen".

Vierailija
156/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei ajattele muutakuin, että nainen on valinnut itselleen huonon miehen ja ei käy kateeksi hoitaa lasta yksin.

Vierailija
157/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuus ei todellakaan ole aina oma valinta. Omalla kohdallani tuli ihan puun takaa että mies löysi toisen ja päätti erota. Uuden mieheni tapasin parin vuoden kuluttua erosta. Tarjontaa olisi ollut vaikka kuinka, joten en ymmärrä väitettä etteikö yh:t kelpaisi. Koska itse en kuitenkaan kelpuuta ketä tahansa, olin jo valmistautunut siihen, että en ehkä enää tapaa sellaista jonka haluan elämääni. Mutta tapasin. Tiesin heti hänet nähdessäni että hän se on. Nyt ollaan oltu yhdessä 12v.

Vierailija
158/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä minua ainakin hävettäisi olla yh

Miksi?

Mitä hävettävää siinä on?

Vierailija
159/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena ajattelen eronneesta miehestä jolla on lapsia, että hänessä täytyy olla vikaa. Olen hyvin varuillani, vaikka vaikuttaisi miten ihanalta tahansa. Mieshän on jättänyt omat lapsensa. Haluan ehdottomasti tietää syyn tähän, ja haluan seurailla miten mies pitää alpsiinsa yhteyttä, minkälaiset välit heillä on, ja miten mies suhtautuu exäänsä ja päinvastoin. En kovin helposti uskaltaisi sitoutua tällaiseen mieheen. Riski että onkin pohjimmiltaan huono, on aika iso. Jos mies on tehnyt valinnan jättää omat lapsensa, ja varsinkin jos yhtään näyttää siltä, ettei kanna heistä vastuuta, eikä näe heitä elämänsä ykkösprioriteettina, niin ei kelpaa mulle. Sellainen mies on huono, ja pohjimmiltaan ihan liian itsekäs ja tunne-elämältään häiriintynyt.

Vierailija
160/169 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta o hauskaa, että tällä palstalla on miehiä, jotka valittavat, etteivät löydä naista. Samaan aikaan haukutaan yh-äitejä.

Olisiko kuitenkin niin, että niitä naisia kyllä on tarjolla, mutta miehille kelpaa vain nuori, lapseton nainen?

Ei naisillekkaan kelpaa alle 180 senttinen mies, että näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi