Mietin, miksi minun yh-äitinä pitää kantaa häpeää.
Tämäkin palsta on täynnä kommentteja, joissa kerrotaan, että yh-äitinä en kelpaa kenellekään, ja että olen yhteiskunnan varoilla elävä kuluerä.
Miksi kukaan ei kuitenkaan puhu näistä asioista:
- kasvatan lapseni yksin, ja hyvin kasvatankin. Todella kannan vastuun äitiydestäni.
- Se, miksi minusta tuli yh-äiti, ei ollut edes oma päätökseni; mies halusi uuteen parisuhteeseen toisen kanssa. Minulle jäi automaattisesti vastuu lapsista.
- Yh-äitinä ollessani olen hankkinut itselleni akateemisen koulutuksen a tällä hetkellä aloittelemassa työeämää
Olisi kohtuullista, että myös mies kantaisi vastuun siitä, että perheemme hajosi.
Kysyn vielä: miksi vastuuta kantava ihminen nähdään tässä yhteiskunnassa niin negatiivisessa valossa?
Kommentit (169)
Minusta o hauskaa, että tällä palstalla on miehiä, jotka valittavat, etteivät löydä naista. Samaan aikaan haukutaan yh-äitejä.
Olisiko kuitenkin niin, että niitä naisia kyllä on tarjolla, mutta miehille kelpaa vain nuori, lapseton nainen?
kyllä minua ainakin hävettäisi olla yh
Kyllä minä ainakin kunnioitan kaikkia yksinhuoltajia.
Vierailija kirjoitti:
vaikka ap onkin "aloittelemassa työelämää", niin ei se sitä muuta, että 99,999999999999% yh:oista on tuilla ja elatusmaksuilla eläviä lokkeja
Lokkikin on sisältä kauniimpi kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaikka ap onkin "aloittelemassa työelämää", niin ei se sitä muuta, että 99,999999999999% yh:oista on tuilla ja elatusmaksuilla eläviä lokkeja
totuus on rumaa
Vierailija kirjoitti:
Epäonnistumisen ei tarvitse johtaa häpeään. Mutta jotain vikaa sinussa tietysti on.
Kyllä. Liika kiltteys, veikkaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan lokit kauniita. ei ne muuten olisi saanut saaliiksi useita elatusmaksjen maksajia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksiköhän. Olisit meittinyt sitä silloin kun menit yhteen sen miehen kanssa
ja viimeistään silloin kun päätit porsia
Menepä takaisin kouluun niin opit ettei ihmislapsia kutsuta porsaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta o hauskaa, että tällä palstalla on miehiä, jotka valittavat, etteivät löydä naista. Samaan aikaan haukutaan yh-äitejä.
Olisiko kuitenkin niin, että niitä naisia kyllä on tarjolla, mutta miehille kelpaa vain nuori, lapseton nainen?
Ei tarvitse olla nuori, lapseton kylläkin. Miksi tätä ihmetellään, naiset eivät siedä toisen naisen lapsia senkään vertaa?
Vierailija kirjoitti:
jos haetaan naista, niin ei silloin haeta käytettyä yh mammaa, jonka mukana tulee toisen miehen lapset. ei sellaisten elättäjäksi halua muut kuin pedofiilit.
En kyllä sanoisi, että yh-äitien halveksiminen olisi yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksiköhän. Olisit meittinyt sitä silloin kun menit yhteen sen miehen kanssa
ja viimeistään silloin kun päätit porsia
Menepä takaisin kouluun niin opit ettei ihmislapsia kutsuta porsaiksi.
njaa.... ihminen ja ihminen.....
Meidän lasten luokalla suurempi osa on eroperheistä kuin ydinperheistä joten eipä yh-äitejä ihmetellä. Mehän ollaan sankareita kun hoidetaan yksin niin paljon asioita, jotkut heikot miehet ja kateelliset naiset voi olla ikäviä, mutta kaikki jotka jotain maailmasta ymmärtää tietää että yh-äidit on upeita. Moni ydinperheen äiti kadehtii meitä ja syystäkin.
Vierailija kirjoitti:
ei sitä kohteliaisuudesta yleensä päin naamaa sanota
Vierailija kirjoitti:
kyllä minua ainakin hävettäisi olla yh
Toivottavasti puolisosi joutuu huomenna onnettomuuteen ja kuolee, ja sinä saat ensiviikolla syövän, opit olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Lue kommentti 15. Eikö siinä ole helveksuntaa?
Olisitte silti voineet olla yhteishuoltajia. Kelpaalo hän elättämään lasta?
Jos nostat kaiken maailman tukia olet siinä mielessä kuluerä. Jos teet liian monta lasta varoihisi nähden ties kuin monelle miehelle niin että veronmaksajat elättää teitä en arvosta sinua. Jos sen sijaan käyt töissä ja olet alunperin mitoittanut lasten määrän niin että pystyt ne itse elättämään vaikka yksin (sama olisi miehen kohdalla) niin ei mitään valittamista.
Niinpä, kyllä se lapsensa hylännyt mies on häpeän ansainnut.