Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä rikkaat ihmiset tekee ruokaostoksensa? Sellaset reilusti yli 100.000-200.000 euroa vuodessa tienaavat?

Vierailija
10.11.2022 |

Tilaavatko ruuat kotiin aina suoraan ja mistä? Voisin vaikka vannoa etten ole nähnyt isossakaan ruokakaupassa ikinä yhtäkään juristia, lääkäriä, kiinteistöjohtajaa, sijoittajaa ym. kermapersettä. Anteeksi ilmaisu "kermaperse", mutta olen syvästi kateellinen.

Kun sanotaan että varallisuus näkyy naamasta niin olen tismalleen samaa mieltä. Kyllä se näkyy. Kun katsoo rahasto-alan yritysten apina-galleriaa netistä niin kyllä on kaikilla niin mairea pieni hymy kasvoilla. Sellaista tyytyväisyyttä huokuvat jota en itse ikinä koe kun elän jatkuvasti kädestä suuhun pitkälti myös siksi että olen tuhlari.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pääosin liiterissä

Vierailija
2/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs veikkaat sitten, minkälaisten ammattien edustajia siellä kaupassa näet? Ja eläkeläiset, mitä työtä ne tekivät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne käy ihan niissä samoissa kaupoissa, kuin me muutkin. Sä et vaan katkeruuksissas huomaa niitä, kun kuvittelet niiden jotenkin automaattisesti näyttävän erilaisilta. 

Vierailija
4/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn milloin missäkin, tarpeen ja sijainnin mukaan mennään.

Vierailija
5/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ei nyt käynyt vastaajille selväksi, niin kirjoitukseni sisälsi toki aimo annoksen ironiaa.. t. ap.

Vierailija
6/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaita yläluokkaisia ihmisiä näkee kaupassa illalla klo 19.00 jälkeen, kun punalappuiset tuotteet tulevat myyntiin alennetuilla hinnoilla. Voi sitä maksalaatikoiden määrää mitä ne kärryihinsä laittaa.

Vierailija
7/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme bruttotulot 140k€/v

Prismasta ja Lidlistä, joskus tarjouksia Cittarista (muuten liian kallis). Kaikki ruoka tehdään itse, eilenkin leivoin sämpylöitä ja pullia pakkaseen kun edullinen sähkösopimus loppuu. 

Ihan ilman ironiaa - luettuani ap aloituksesi en yhtään ihmettele miksi kyselet ja kommentoit tyhmiä.

Vierailija
8/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli käy Lidlissä ja cittarissa. Lidlistä bulkki ja cittarista laatu ja erikoisemmat.

Vierailija
9/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismasta ja Lidlistä, joskus tarjouksia Cittarista (muuten liian kallis). Kaikki ruoka tehdään itse, eilenkin leivoin sämpylöitä ja pullia pakkaseen kun edullinen sähkösopimus loppuu. 

Ihan ilman ironiaa - luettuani ap aloituksesi en yhtään ihmettele miksi kyselet ja kommentoit tyhmiä.

Ironia on vaikea laji, sitä eivät kaikki ymmärrä.

Et myöskään ole kohderyhmääni. Puhuin tuloista per henkilö, en per perhe.

Vierailija
10/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkossa. Jotain herkkuja sitten erikseen erikoisliikkeistä. Ja toki wolt tuo ravintolaruokaa, jos jääkaappi tyhjä. Ei näillä työajoilla ja hallituksesta toiseen juoksemisella kauppaan ehditä.

Vierailija
11/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Prismassa, Citymarketissa, Lidlissä, ihan peruskaupoissa sen mukaan mikä sattuu olevan sijainniltaan ja valikoimaltaan kulloinkin kätevä. Mulla on kyllä kauppareissulla collegehousut ja tuulitakki, en tiedä miltä sä ajattelet että miljonääri näyttää mutta enemmän ne panostaa kulissiin keillä ei oo sit muuhun varaa.

Vierailija
12/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ahkerasti ja sain hyvän työpaikan. Teen töitä keskimäärin 45 tuntia viikossa eli alallani varsin vähän, työni on vastuullista. Saan palkkatuloja vuodessa vähän yli 100 000 e enkä keksi yhtäkään syytä, miksi olisin kermaperse vain siksi, että teen töitä. Jokaisella meistä on samat mahdollisuudet, toiset vain tarttuvat tilaisuuteen napakammin, vaikka se tarkoittaa omaa vaivannäköä.

Vierailija
13/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mieheni  tienaa yli 100k€. EIkös se riitä?

Vierailija
14/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei juuri ole vaihtoehtoja kuin S, K ja Lidl eli jossain näistä.

Vierailija
15/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kuvittelevat näemmä että 100k€/v on jotenkin "rikas". 

Lomarahoineenhan tuo tarkoittaa 8000€ kuukausipalkkaa (12.5x8000). Tästä verotus vie 44% eli käteen jää n 5280€/kk. Onhan se iso palkka mutta yksinasuvan taloudessa tulohan on sama kuin kahden keskituloisen muodostaman pariskunnan tulot. Kuvittele vaikkapa insinööri-sairaanhoitaja pariskunta ja mieti missähän ravintolassa he illallisensa istuvat, vai käyvätkö hekin kenties prismassa?  

Vierailija
16/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mieheni  tienaa yli 100k€. EIkös se riitä?

Jatkan - ja käy välissä hakemassa evästä Salesta

Vierailija
17/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin he tätä palstaa seuraavat saati vastaavat.

Vierailija
18/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat, että yli 100t€ on Suomessa rikas? Verotus pitää huolen siitä, että Lidlissä käydään ruokaostoksilla. Sitäpaitsi, ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot. Kaikki köyhät vissiin luulee, rikkaat kylvää rahaa ympäriinsä. Päinvastoin! Ei rikkaaksi tulla holtittomalla rahankäytöllä, ainakaan me, jotka ollaan tehty varallisuutemme omalla työllä.

Vierailija
19/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin ahkerasti ja sain hyvän työpaikan. Teen töitä keskimäärin 45 tuntia viikossa eli alallani varsin vähän, työni on vastuullista. Saan palkkatuloja vuodessa vähän yli 100 000 e enkä keksi yhtäkään syytä, miksi olisin kermaperse vain siksi, että teen töitä. Jokaisella meistä on samat mahdollisuudet, toiset vain tarttuvat tilaisuuteen napakammin, vaikka se tarkoittaa omaa vaivannäköä.

Tämä ei ole totta. Itse olen hyvätuloinen mutta melko epävakaista oloista ponnistava ja en olisi tässä ilman kaikkea yhteiskunnan minuun kohdistamaa tukea ja silti on ollut melkoista kärvistelyä edes kyetä työelämään. En pysty edes kuvittelemaan miten olisi käynyt jos olisin huonommista oloista.

Vierailija
20/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin he tätä palstaa seuraavat saati vastaavat.

Miksi muka? Ihan tavallisia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi