Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä rikkaat ihmiset tekee ruokaostoksensa? Sellaset reilusti yli 100.000-200.000 euroa vuodessa tienaavat?

Vierailija
10.11.2022 |

Tilaavatko ruuat kotiin aina suoraan ja mistä? Voisin vaikka vannoa etten ole nähnyt isossakaan ruokakaupassa ikinä yhtäkään juristia, lääkäriä, kiinteistöjohtajaa, sijoittajaa ym. kermapersettä. Anteeksi ilmaisu "kermaperse", mutta olen syvästi kateellinen.

Kun sanotaan että varallisuus näkyy naamasta niin olen tismalleen samaa mieltä. Kyllä se näkyy. Kun katsoo rahasto-alan yritysten apina-galleriaa netistä niin kyllä on kaikilla niin mairea pieni hymy kasvoilla. Sellaista tyytyväisyyttä huokuvat jota en itse ikinä koe kun elän jatkuvasti kädestä suuhun pitkälti myös siksi että olen tuhlari.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tienaa 250k vuodessa ja itse olen jäämässä äitiysvapaalle. Mies tekee pitkää päivää ja ei kerkeä käymään kaupassa. Itse käyn perjantaisin lasten kanssa Prismassa ja ostan viikon ruuat kerralla. Hedelmiä yms. Saatan käydä hakemassa viikolla lähikaupassa.

Maireaa hymyä minulla ei ole, sillä näistä rahoista en ole itse tienannut senttiäkään. Okei, olemme naimisissa ja mahdollistan mieheni työnteon ja otan vetovastuun perheestämme. Miehelläkään ei ole kauhean maireaa hymyä, kun maksaa veroja satkun vuodessa.

Eli se ihan tavallinen verkkareihin pukeutunut ja hieman homssuinen nainen voi olla vähän isommalla lompakolla ostoksilla. En osta mitään turhaa, mutta en myöskään koskaan (ruokakaupassa) katso hintoja.

Vierailija
42/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn Prismassa, Citymarketissa, Lidlissä, ihan peruskaupoissa sen mukaan mikä sattuu olevan sijainniltaan ja valikoimaltaan kulloinkin kätevä. Mulla on kyllä kauppareissulla collegehousut ja tuulitakki, en tiedä miltä sä ajattelet että miljonääri näyttää mutta enemmän ne panostaa kulissiin keillä ei oo sit muuhun varaa.

Sä oletkin tyylitajuton, etkä ole ainakaan rahoitus- tai kiinteistöalan ihminen. 

Eksä on rahoitusalalla ja pukeutuu halppisvaatteisiin vapaa-ajalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan mieheni kanssa yhteensä n. 240 000 /a.

Viikolla ostetaan ruoat Lidlistä ja viikonloppuna Prismasta tai Citymarketista.

Jätin eilen pakastepinaattikeiton ostamatta hinnan takia. Arvo ei voi olla puolta jauhelihapaketista.

Vierailija
44/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että yli 100t€ on Suomessa rikas? Verotus pitää huolen siitä, että Lidlissä käydään ruokaostoksilla. Sitäpaitsi, ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot. Kaikki köyhät vissiin luulee, rikkaat kylvää rahaa ympäriinsä. Päinvastoin! Ei rikkaaksi tulla holtittomalla rahankäytöllä, ainakaan me, jotka ollaan tehty varallisuutemme omalla työllä.

Juuri näin! Mun miehen palkkatulot on n. 30t€/vuosi mutta pääomatulot yli 70t€. Kaiken on itse säästänyt tuosta palkasta. Ja ihan lidlissä käydään kaupassa ja Prismassa. Ei tuhlailemalla saa tuollaista varallisuutta kerättyä pienehköstä palkasta.

Vierailija
45/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatoit AP olla vieressäni eilen kassalla, kun nostin hihnalle pakasteranskalaisia, 2 olutta, jauhelihapaketin, perunoita ja mandariineja. Tuskin olisit päätellyt yli 100 000 tienaavaksi ostoksista tai vaatetuksesta.

Jos katse seurasi parkkipaikalle ja näit mihin autoon nousin, saatoit hämmästyä.

Vierailija
46/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tienaa 250k vuodessa ja itse olen jäämässä äitiysvapaalle. Mies tekee pitkää päivää ja ei kerkeä käymään kaupassa. Itse käyn perjantaisin lasten kanssa Prismassa ja ostan viikon ruuat kerralla. Hedelmiä yms. Saatan käydä hakemassa viikolla lähikaupassa.

Maireaa hymyä minulla ei ole, sillä näistä rahoista en ole itse tienannut senttiäkään. Okei, olemme naimisissa ja mahdollistan mieheni työnteon ja otan vetovastuun perheestämme. Miehelläkään ei ole kauhean maireaa hymyä, kun maksaa veroja satkun vuodessa.

Eli se ihan tavallinen verkkareihin pukeutunut ja hieman homssuinen nainen voi olla vähän isommalla lompakolla ostoksilla. En osta mitään turhaa, mutta en myöskään koskaan (ruokakaupassa) katso hintoja.

Missä duunissa tienaa 250 tonttua?

Vierailija
47/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että yli 100t€ on Suomessa rikas? Verotus pitää huolen siitä, että Lidlissä käydään ruokaostoksilla. Sitäpaitsi, ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot. Kaikki köyhät vissiin luulee, rikkaat kylvää rahaa ympäriinsä. Päinvastoin! Ei rikkaaksi tulla holtittomalla rahankäytöllä, ainakaan me, jotka ollaan tehty varallisuutemme omalla työllä.

Juuri näin! Mun miehen palkkatulot on n. 30t€/vuosi mutta pääomatulot yli 70t€. Kaiken on itse säästänyt tuosta palkasta. Ja ihan lidlissä käydään kaupassa ja Prismassa. Ei tuhlailemalla saa tuollaista varallisuutta kerättyä pienehköstä palkasta.

Miten 30 tonnin palkasta onnistuu säästämään 1,5 miljoonaa plus? Sen verran kun se vaatisi että saisi 70t osinkoja.

Voi teitä mammojen satuja.

Vierailija
48/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse tienaan juuri pikkasen alle tuon 100 000 vuodessa, ja käyn useimmiten ihan Lidlissä. Mulla on päällä verkkarit ja virttynyt takki ja usein pipo päässä. En ole tosiaankaan rikas, oon kolmen teinin yksinhuoltaja pääkaupunkiseudulla ja vaikka ruuat saan ostettua, ei voi tosiaan hintoja katsomatta ostella. Asuminen, teinien menot ja verotus pitävät siitå huolen

Vierailija
49/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kateuskoneessa juuri, eli tienaa jotain 150 000 ja ylikin. Itse tienaan noin 80 000. 

Asuinalueella sijaitseva sopivan kokoinen K-market on paikka useimmiten asioimme, (emme pidä hehtohalleista), ja lähi-Alepa pikaostoksiin. Satunnaisesti Herkku ja Liiteli. 

Vierailija
50/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Lidlin pihassa näkee keskimääräistä paremmat autot.

Vierailija
51/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkossa. Jotain herkkuja sitten erikseen erikoisliikkeistä. Ja toki wolt tuo ravintolaruokaa, jos jääkaappi tyhjä. Ei näillä työajoilla ja hallituksesta toiseen juoksemisella kauppaan ehditä.

Paljon te varmaan ilmaisia lounaitakin saatte. Ja Kansan kustantamassa kuppilassa omakustannusjinnat. On omaa huonetta, saunaa, uimahallia, kampaajaa jne meidän selkänahasta nekin.

Vierailija
52/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn pääosin liiterissä

Näin muutama vuosi sitten paikallisen Kokoomuksen kansanedustajan tekevän ostoksia Lidlissä. Porvaritkin voivat käyvät siellä hyvin mielin päinvastoin kuin edesmenneessä "edistyksellistä osuustoimintaa" harjoittaneen E-liikkeen myymälöissä.

Vierailija
53/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatoit AP olla vieressäni eilen kassalla, kun nostin hihnalle pakasteranskalaisia, 2 olutta, jauhelihapaketin, perunoita ja mandariineja. Tuskin olisit päätellyt yli 100 000 tienaavaksi ostoksista tai vaatetuksesta.

Jos katse seurasi parkkipaikalle ja näit mihin autoon nousin, saatoit hämmästyä.

Lada vai Skoda?

Vierailija
54/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käy jopa Lidlissä. Mistä tiedät kaikkien muiden asiakkaiden ammatit? Itsellä ei ole sellaisesta mitään käsitystä.

Vierailija
55/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tosi rikkaat edes käy kaupassa. Heillä on siihen henkilökuntaa, jotka rahaa vastaan vastaavat taloudenpidosta. 

Ulkona syömässä sitten niitä päivinä, kun ei ole mitään muuten valmiina kotona. 

Mutta tuohon ei 100K tulot riitä. 

Vierailija
56/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupassa olen käynyt bonusten ja lyhyen etäisyyden vuoksi. Saatan käydä parin viikon välein K-supermarketissa jos haluan jotain laadukasta. Myös Lidl:t ja Prismat ovat listalla silloin tällöin.

Syön eineksiä työviikolla ja lauantaina yritän tehdä jotain parempaa.

Minusta ei näe mitenkään, että tulot ovat aika hyvät. Pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
57/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat tilaa ruuat ja juomat kotiin. Varma tieto. Ei niitä kiinnosta jonottaa kaiken maailman rahvaan keskellä marketeissa kun rikkailla on ihan oikeasti parempaakin tekemistä.

Vierailija
58/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-kaupassa olen käynyt bonusten ja lyhyen etäisyyden vuoksi. Saatan käydä parin viikon välein K-supermarketissa jos haluan jotain laadukasta. Myös Lidl:t ja Prismat ovat listalla silloin tällöin.

Rikkaat eivät käy töissä.

Vierailija
59/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä käyn lähes päivittäin. Kerran parissa vuodessa käyn Stockmanilla ostamassa farkut, villapaidan, kengät ja kauluspaidan.

vuosipalkka noin 86.000 euroa (sis. bonukset)

m36

Vierailija
60/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat eivät käy töissä.

Monet rikkaat tekevät paljon töitä riippumatta siitä miten paljon heillä on rahaa ja omaisuutta. He haluavat olla mielummin mukana pelissä kuin lepäillä eläkkeellä. Moni menestykäs yrittäjä on voinut joutua tekemään keskimäärin enemmän töitä ennen kuin hänen firmansa ja liikeideansa on alkanut todella tuottamaan voittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi