Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä rikkaat ihmiset tekee ruokaostoksensa? Sellaset reilusti yli 100.000-200.000 euroa vuodessa tienaavat?

Vierailija
10.11.2022 |

Tilaavatko ruuat kotiin aina suoraan ja mistä? Voisin vaikka vannoa etten ole nähnyt isossakaan ruokakaupassa ikinä yhtäkään juristia, lääkäriä, kiinteistöjohtajaa, sijoittajaa ym. kermapersettä. Anteeksi ilmaisu "kermaperse", mutta olen syvästi kateellinen.

Kun sanotaan että varallisuus näkyy naamasta niin olen tismalleen samaa mieltä. Kyllä se näkyy. Kun katsoo rahasto-alan yritysten apina-galleriaa netistä niin kyllä on kaikilla niin mairea pieni hymy kasvoilla. Sellaista tyytyväisyyttä huokuvat jota en itse ikinä koe kun elän jatkuvasti kädestä suuhun pitkälti myös siksi että olen tuhlari.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulot 180 Teen ruokaostokset Cittarista tai Stockalta. Välillä otetaan kotiinkuljetus. 

Vierailija
82/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiapulaisemme tekee ruokaostokset, miksi minun pitäisi käyttää kallista aikaani ruokakaupassa asiointiin. 

Hän hoitaa myös tilaukset suoraan kotiin tulevien ostosten osalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talouden yhteen lasketut tulot on varmaan jotain 165 000€ vuodessa ja ihan käydään pääasiassa asuinlähiömme S-Marketissa. Tavallisilta kuolevaisilta näytetään ja ihan tavallista ruokaa ostetaan. Samalla linjalla itse asiassa mennään kuin opiskeluaikoinakin, syödään tavallista kotiruokaa. Tosin ei me mitään rikkaita olla, todellakaan, oikeasti ison rahan ihmiset ovat asia erikseen. Asuntokin on ihan tavallinen kaksio, auto melkein kymmenen vuotta vanha, eikä todellakaan mitään hienoa merkkiä. Toki olisi varaa enempään ja ehkä parempaankin, mutta kumpaakaan ei kiinnosta.

Vierailija
84/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni tienaa ylo 100 tonnia vuodessa ja on myös nuukin tuntemani ihminen. Ei rahalla tee mitään, jos sitä ei osaa myös käyttää omaksi ja muidenkin iloksi. Hän käy lidlissä ja nuukailee kaikessa.

Vierailija
85/106 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että yli 100t€ on Suomessa rikas? Verotus pitää huolen siitä, että Lidlissä käydään ruokaostoksilla. Sitäpaitsi, ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot. Kaikki köyhät vissiin luulee, rikkaat kylvää rahaa ympäriinsä. Päinvastoin! Ei rikkaaksi tulla holtittomalla rahankäytöllä, ainakaan me, jotka ollaan tehty varallisuutemme omalla työllä.

Juuri näin! Mun miehen palkkatulot on n. 30t€/vuosi mutta pääomatulot yli 70t€. Kaiken on itse säästänyt tuosta palkasta. Ja ihan lidlissä käydään kaupassa ja Prismassa. Ei tuhlailemalla saa tuollaista varallisuutta kerättyä pienehköstä palkasta.

Miten 30 tonnin palkasta onnistuu säästämään 1,5 miljoonaa plus? Sen verran kun se vaatisi että saisi 70t osinkoja.

Voi teitä mammojen satuja.

Se palkka on ollut myös pienempikin kuin tuo nykyinen. Ei ole mitään satua. Toki vaatii perehtyneisyyttä ja viitseliäisyyttä että tietää mihin kannattaa sijoittaa. Ei ostella mitään turhaa, kotiruokaa syödään, asuimme pitkään myös vaatimattomasti. Nyt ostimme uuden talon lähes velatta. Kyllä se on mahdollista mutta harva viitsii elää ahtaasti tms.

Vierailija
86/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nähnyt, koska sinulla on väärät stereotypiat rikkaista.

T. juristi, joka käy miehensä kanssa lähisupermarketissa, ja kauppaan lähtiessä meillä on kisa siitä, kumpi saa jalkaansa ne mukavimmat reikäiset verskat. Mieheni tulot ovat bruttona n. 8000e/kk.

P.s. juristi ei tienaa sataa tonnia vuodessa, ei välttämättä edes puolta siitä, ellei sitten vedä itseään aivan täysin piippuun tai lähde yrittäjäksi ja työllistä muita juristeja. Älkää lähtekö juristiksi, kukaan ei maksa varsinkaan vastavalmistuneelle läheskään sitä kuukausipalkkaa, mitä lakimiesliitto suosittelee. En tiedä, mistä tulevat nuo tulokyselyihin anonyymina vastaavat juristit, joiden keskiansio on muka 7 tonnia kuussa, mutta tosielämässä en tunne montakaan rivijuristia, joka saisi edes viittä tonnia kuussa. Tiedänpä kymmenen vuotta työelämässä olleitakin, jotka saavat alle nejä tonnia. Varsinkin naisia riistetään. Meidänkin toimistossamme on jatkuva juristirekry käynnissä samalla, kun talossa jo sisällä oleva porukka valittaa työoloista ja takaovi käy samaan tahtiin kuin uutta ehditään rekrytoida. Pomo vieläpä ihmettelee, kuinka uusien työntekijöiden löytäminen on niin hankalaa. Itse olenkin ottanut sen asenteen, että kun kerran maksavat minimin, minä teen minimin. Terveisiä vauvapalstalta, jos pomo luet tämän. 

Vierailija
87/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on omat salaiset marketit, joissa sitten erikostuotteita ja muita herkkuja. Voin paljastaa sen verran, että kaikkien pankkien konttoreissa on itse asiassa myös tällaisia salamarketteja meille vähän varakkaammille. Pääsyyn vaaditaan musta Amex tai vastaava kortti. Kaupassa sitten "tarjoilija" kyselee mitä ostoksia haluaisimme ja keräilee tavarat valmiiksi kun istumme nojatuolissa shampanjaa maistellen. Pankkimarketista ostokset siirretään huomaamattomasti suoraan auton takakonttiin.

Vierailija
88/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana keskustassa asuessa sitä lähinnä käytti Stockan Herkkua. 

Nyt kun elää lapsiperheen elämää Pakilassa niin lähes aina asioidaan Kannelmäen Prismassa. Haetaan suosikkituotteet niin Lidl:stä, Citymarketista, Ruohonjuuresta, aasiakaupoista, kauppahallista ja torilta, myös pientuottajilta ympäri uuttamaata. Rakastetaan ruoanlaittoa ja leipomista. Omalla pihalla kasvaa omenapuita, erilaisia marjapensaita, kasvihuoneessa kasviksia ja yrttejä. Mies kalastaa. 

Ihan tavallisia ihmisiä ollaan, vaikka ollaan juristipariskunta, on sijoituksia ja perintöjä. 5 lasta, kissa ja 2 koiraa, ihan normielämää eletään omakotitalossa. 

Jos menen ruokakauppaan töiden jälkeen olen huoliteltu ja siististi pukeutunut. Tänään menen vapaapäivänä ruokakauppaan suunnilleen peikkona (ei meikkiä, hiukset hutaisunutturalla, vaatteena rennot collarit ja jaloissa lenkkarit). 

Vierailija
89/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis luuleeko Ap että ne toimarit ja kirurgit pyörii siellä kaupoissa joku Armanin mittatilauspuku, tai lääkärintakki päällä ja esittäytyvät myyjille ja muille asiakkaille jotenkin tärkeillen tyyliin, hei olen Jan-Erik, suuren vientiyrityksen toimitusjohtaja ja tässä on ostoskorini, siellä on jogurttia, hammastahnaa, kondomeja, jauhelihaa ja tomaatteja.

:D

Vierailija
90/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisesta S-marketista ostamme. Ei mistään sen kummemmasta.

Tulojen lisäksi on asuntovelkaa. Ei ole mahdollista tuhlailla mihinkään.

Enkä koe olevani rikas, vaikka tulot on suuret. Niin on verotuskin.

Vierailija
91/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan prismassa, mutta usein kotiinkuljetuksella, koska se 10-15e on aika pienihinta säästetystä ajasta.

Vierailija
92/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä brutto 175k vuodessa, ja käydään K-Supermarketissa, Alepassa, S-marketissa, Food Market Herkussa ja erikoisliikkeissä. Jonkin verran tilataan myös kotiinkuljetuksella (Wolt Market, S-kaupat).

Vierailija
93/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaupasta ainoastaan aamupalatarvikkeet, siitä kaupasta, mikä sattuu olemaan matkan varrella, tai sitten tuosta naapuriSiwasta.

Syön yleensä työpaikalla tai ravintolassa.

Vierailija
94/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-supermarketissa, S-marketissa, Lidlissä. Eipä tällä paikkakunnalla muita ruokakauppoja ole. 

Vierailija
95/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni tilaa aina. Peruspaketti tulee mikäli ei ole muuttanut sitä. Aina on minusta liikaa evästä jääkaappi täynnä.

Vierailija
96/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Lidlissä, joskus Prismassa ja Cittarissa (jos esim. tuoretiskin juttuja halutaan), satunnaiset maito yms. täydennykset lähi K-Marketista. Eipä täällä oikein muita vaihtoehtoja ole. "Stokkan Herkku" taitaa olla nykyään yhtä kuin S-Market. Eipä sillä, niihin on meiltä matkaa n. 500 km.

Vierailija
97/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn milloin missäkin, tarpeen ja sijainnin mukaan mennään.

Näin mennään. Ja tarjousten perässä mekin. Säästäväinen luonne, aina ollut. Vaan en kitsas.

Teen tuloillani niin paljon hyväntekeväisyyttä että en edes kehtaa sanoa summaa. Mutta koska talouden hallinta hyvää, tulot reilut ja velkaa vähän, pystyn auttamaan eri järjestöjen kautta monia jotka apua tarvitsevat.

Vierailija
98/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ruuat S-marketista, Lidlistä ja Alepasta ja kaikkein halvimpia merkkejä lisäksi. Esim. pihvejä en osta kuin hyvin harvoin, yleensä jauhelihaa.

T. Verokalenterissa vajaa 200 000 tänä vuonna

Vierailija
99/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on hyvin värittynyt kuva millaista ns rikkaan elämä on. 100-200 te tienaavat ihmiset elävät aivan samanlaista elämää kuin muutkin töissäkäyvät. Vasta kun tulot alkavat olemaan miljoonaluokkaa, niin elämäntapa on selvästi erilaista.

Itse käyn kaikissa peruskaupoissa, S, K ja Lidl.

Vierailija
100/106 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin ahkerasti ja sain hyvän työpaikan. Teen töitä keskimäärin 45 tuntia viikossa eli alallani varsin vähän, työni on vastuullista. Saan palkkatuloja vuodessa vähän yli 100 000 e enkä keksi yhtäkään syytä, miksi olisin kermaperse vain siksi, että teen töitä. Jokaisella meistä on samat mahdollisuudet, toiset vain tarttuvat tilaisuuteen napakammin, vaikka se tarkoittaa omaa vaivannäköä.

Tämä ei ole totta. Itse olen hyvätuloinen mutta melko epävakaista oloista ponnistava ja en olisi tässä ilman kaikkea yhteiskunnan minuun kohdistamaa tukea ja silti on ollut melkoista kärvistelyä edes kyetä työelämään. En pysty edes kuvittelemaan miten olisi käynyt jos olisin huonommista oloista.

Miksi alhaisen sosiaaliluokan porukka kuvittelee, että tavoitteiden saavuttamisen tulee olla helppoa ja siihen tarvitaan maksimaalista yhteiskunnan tukea? Tulevaisuus tehdään itse, vain sinä käyt koulusi, vain sinä teet työsi. Pidän kummallisena sitä oletusta, että väärät valinnat voi aina väittää muiden syyksi.

Ehkä amerikkalaisista televisio-ohjelmista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi