Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (911)

Vierailija
761/911 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan usein unissani seksiä parhaan miespuolisen ystäväni kanssa. Tätä on jatkunut on/off koko ystävyytemme ajan.

Best friends forever! 🥰

Homo

Oon ihan hetskunainen 🥰

Vierailija
762/911 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unikirjan mukaan akvaario jossa on kaloja tarkoittaa onnea. Kuollut kala tarkoittaa pettymyksiä joita ei ole itselleen tunnustanut. Jos unen kama on pahanhajuinen viittaa se tiedostamattomiininhontunteisiin sukupuolisuutta kohtaan. Tämä lyhennettynä kalan merkityksestä.

Unikirja valveilla tarkoittaa että voi olla turhan herkkäuskoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/911 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös toistuvasti unia, joissa olen joko alasti julkisella paikalla tai pytyllä jossain kummallisessa paikassa johon ihmiset näkee. Se alastomuusuni on vielä yleensä sellaista että nimenomaan alaosa puuttuu, joku toppi tai paita saattaa olla. Ja että jostain syystä olen lähtenyt sillä tavalla esimerkiksi kaupungille ja se alkaa tuntua kiusalliselta vasta siellä. Jännä että tällaisten unien näkeminen on ihmisille kai ihan yleistä. 

Vierailija
764/911 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin parin vuoden ajan on toistunut uni, jossa pelkään myöhästyväni bussista. Joskus katson bussin numeron väärin, jolloin päästän bussin menemään ohi. Tai seison väärällä pysäkillä. Aina unissa on pysäkki tai asema ja tulossa oleva tai jo lähtenyt bussi.

Vierailija
765/911 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toistuvasti, vaan tänään oli  aikamoinen herääminen  unesta , että nyt työpaikalle. Enhän siellä enää ole "kirjoissa".  Ne vuosikymmet tehnyt tehtävänsä :)  (ja se "agile"kyllä jättää jälkensä).

Vierailija
766/911 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus kirjoittanut tänne, että näen useasti eläimistä unia ja eriskummallisista sellaisista.

Tässä viimepäivinä tein havainnon unistani, että parhaiten mä muistan ne eläinunet ja seurustelu-unet jäävät jotenkin pimentoon, että en muista niistä mitään paitsi sen, että tuli jutusteltua ihmisten kanssa unessa.

Levoton olo tulee eläinunista ja aikalailla samantyylisesti, kun näkee muurahaisista unta.

Mä oon välillä unissani kuin Avatar elokuvan Pandorassa, mutta erilaisin olennoin.

Vierailija
767/911 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen vieläkin useita kertoja vuodessa unia nuoruudenrakkaastani joka on unissa joko hyvin välinpitämätön minua kohtaan, tai en jotenkin saa häneen kontaktia hän katsoo poispäin kokoajan tai menee vaan fyysisesti poispäin minusta kavereittensa seuassa, tai jopa niin että näen hänet etäältä jonkun muun naisen seurassa ja minä olen yksin kauempana ja tajuan että hän on taas jättänyt minut.

- kun olen häntä (harvoin) nähnyt tässä vuosikymmenten kuluessa, nämä samat unet alkavat aina uudelleen. Se mitä minulle teki, petti ja jäti 2x, olivat ilmeisen traumatisoivaa minule joten mieli palaa aina vaan häneen.

Tämä kaikki on tapahtunut nuorena n 30v sitten. Hän särki sydämeni enkä ole koskan oikeasti rakastanut ketään muuta niin kuin häntä.

Tämä uni tulee aina niissä elämäntilanteissa kun olen tyytymätön elämääni tai olen sinkku ja yksinäinen.

Kun olen ollut hyvässäkin suhteessa näin aluksi sellaista unta tuosta samaisesta miehestä, että olimme eronneet mutta minä totean unessa itselleni ettei minua haittaa, ero tai se että nään hänen menevän poispäin minusta ei tunnu enää pahalta, ei miltään, minäkin lähden toiseen suuntaan eli käännän siis selkäni hänelle ja usein jopa tajuan unessa että "ai niin tämä on taas tämä sama uni" ja silloin usein herään.

Mutta - kokoelämäksi tämä nuoruudenrakkaani näköjään jollain tapaa jäi elämään mieleeni.

Vierailija
768/911 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen aika usein unta missä hampaani alkavat yksi kerrallaan heilumaan. Ne eivät koskaan irtoa, mutta ovat siinä ihan rajalla ja tiedän hyvin että kohta minulla puuttuu puolet hampaista. Unessa se on aina aivan kammottavaa, mikä on vähän hassua koska hereillä keksin kymmeniä asioita mitkä pelottavat pelkästään terveysosa-alueella enemmän, ja tulisin todennäköisesti pärjäämään ihan hyvin tuossa tilanteessa.

Toinen toistuva uni on myöhästyminen töistä. Eteen tulee koko ajan esteitä miksi en pääse perille asti, aika kuluu hurjaa vauhtia ja kun kello alkaa lähestyä neljää ja työpäivän päättymistä, olen edelleen matkalla töihin. Jostain syystä en voi tiedottaa tästä kellekään ja olen satavarma että tästä sähläyksestä seuraa minulle kaikkea ikävää. Olen tosi tunnollinen ihminen enkä ikinä myöhässä, kai tämä voi vaikuttaa🤪.

Vierailija
769/911 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirpputorilla, jossa näen ties mitä kiinnostavaa, jonka haluan unessa ostaa, mutta en jostain syystä osta vaikka hintakin olisi varsin edullinen. Esimerkiksi viime yönä unessa oli muovikassillinen täynnä vanhoja Valitut palat-lehtiä, jotka olisivat muuten maksaneet 30 euroa, mutta minä olisin saanut ne 10 eurolla. Todella mielelläni ostaisin tuohon hintaan hyväkuntoisia Valitut Palat-lehtiä 1980-luvulta ison muovikassillisen.

Vierailija
770/911 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen armeijassa ja yritän selittää, että en voi mitenkään olla täällä vuotta kun mulla on pieni lapsi ja työt, jotka pitää hoitaa. Silti pitää lähteä rättivarastolta hakemaan kamoja. Intistä on siis 25v.

Istun myös ylioppilaskirjoituksissa ihan hoomoilasena, että enhän mä muista enää mistään mitään. Ylppäreistä on 27v

Vierailija
771/911 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein unissani entisissä työpaikoissa, opiskelemassa. Viime yönä näin elävän unen:

Oli jonkinlainen sukelluskilpailu. En halunnutkaan osallistua pitkälle sukellukselle joten päädyin tuomaristoon. 5-6 osallistujaa eivät palanneet koskaan. Mietin vaan ihan arkisesti, että kauankohan tälläisiä järjestetään, kun noinkin monta kuolee.

Usein unessani osaan liitää, hypätä tosi pitkälle, mitä siinä unessanikin ihmettelen...

Vierailija
772/911 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat irtoavat rapautumalla. Ihmettelen, kuinka tuntuu siltä, kuin jotakin kovia tikkarinpaloja tai vastaavia ilmestyy suuhun. Kun pyörittelen niitä suussani ja sylkäisen ne käteeni, huomaan kauhukseni, että ne ovat hampaan kappaleita.

Usein näen myös hyvin seikkailurikkaita unia, joita en ikävä kyllä usein muista. Niissä on usein monipuolisia tapahtumia, ja ne muistuttavat lähinnä joitakin action-leffoja tai pelejä, joita en kuitenkaan valve-elämässä yleensä katso tai pelaa.

Kolmas toistuva uni on pelottava, eli kiipeän johonkin huteraan rakennukseen tai rakennelmaan, usein vanhaan rakennukseen, jota ollaan remontoimassa. Kiipeilen rakennustelineillä koko ajan ylöspäin, tekemään jotakin tai menemään jonnekin. Kerros kerrokselta telineet ovat entistä huterampia ja lopulta nousen yksinkertaisia tikkaita pitkin työskentelytasolle, jotka on tehty lähinnä parista lankusta. Koko rakennelma usein huojuu. Lopulta jään jumiin, kun en uskalla liikkua ylös enkä alas.

Vierailija
773/911 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen ensirakkautta monesti unissa, erosta yli 10 vuotta

Vierailija
774/911 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen sademetsän/viidakon/metsän läpi. Savun makean veden ääreen äärettömän janoissani. POlvistun juomaan. Nostaessani katseeni näen tumman ( no - eli siis mustan. Onko poc-nykyään korrekti termi? ), kauniin naisen. 

Rakastun välittömästi.

Myöhemmin asumme kylässä ja meille on kaunis lapsi. Yhteisö hyväksyy minut jäseneksi ja teen fyysistä työtä päivät yhteisen hyvän eteen. 

Paikan nimi on Mansala. Asun bambumajassa numero 547 ja olen niin onnellinen. Tunnen, kuinka elämälläni on syvällinen merkitys.

Vierailija
775/911 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan kiihkeää ryhmäseksiä ja miespuolinen paras ystäväni katselee minua kun saan paksua parrua jokaiseen reikään 😍

PS. Meillä on ystäväni kanssa ihan vaan ihana platoninen suhde 😘

776/911 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisiä tilanteita unissani ovat sellaiset, että olen jossain itselleni ennestään tuntemattomassa paikassa, jonka kuitenkin jostain syystä tiedän jollain tavalla. Esimerkiksi kerran olin unessa jossain ulkomailla, lämpimässä maassa ja joen rannalla. Tiesin, että paikassa oli tapahtunut aiemmin jotain hirveää. Kahlailin vedessä, kunnes aloin löytää kuolleille ihmisille kuuluneita esineitä kuten vaatteita, laukkuja, lompakoita, puhelimia ym. Poimin niitä kirkkaasta vedestä ja kaiken yllä leijui uhkaavan hiljainen tunnelma. Kuin tuhansia ihmisiä olisi yhtäkkiä vaiennut tai esim. lentokone olisi pudonnut mereen tmv.

Myös se toistuu, että unessa tiedän jotain tapahtuvan ennalta, ja siihen sisältyy jonkinlainen yliluonnollinen aspekti. Unissa päädyn harrastamaan seksiä tuntemieni naisten kanssa, joiden kanssa minulla ei ole ollut koskaan mitään suhdetta tai sutinaa.

Nuorena näin usein unia, joissa lensin kuin lintu. Ne olivat ihan parhaita unia! Näin esim. entisen kotipaikan ilmasta käsin, vaikka en ollut koskaan nähnyt siitä mitään ilmakuvia tmv. Joskus on ollut myös painajaisia, jotka ovat toistuneet lähes prikulleen samanlaisina, jopa parin viikon ajan sama painajainen joka yö niin, että kerta kerralta se eteni aina pikkuisen aiempaa ahdistavampaan suuntaan. Se oli todella piinaavaa! Oli pakko käyttää alkoholia yrittääkseen turruttaa itsensä niin, ettei olisi nähnyt sitä painajaista. On kauheaa mennä nukkumaan tietäen, että uni ei tuo lepoa ja rauhaa vaan hirveää henkistä painajaista. Sitten se vaan yhtäkkiä loppui. Näitä painajaisia on ollut elämäni aikana ainakin neljä erilaista tyyppiä: yhdessä eräs läheiseni oli vaarassa tai kuoli, toisessa karhu tai karhut vaanivat minua, kolmas oli sotapainajainen, ja viimeisin oli luonteeltaan psykologinen painajainen.

Vierailija
777/911 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin on lentäminen. Aivan huikeita lentoja välillä.

Sellaisia kuin netissä on kun hyppäävät niillä liitopuvuilla vuorelta.

Pari päivää sitten tein sellaisen viiden kilometrin pystysyöksyn, tsiisus. Oikeni onneksi.

Vierailija
778/911 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen usein unta, jossa minulla on kaksi asuntoa. Yksi lämmin ja kodikas, toinen kolkko ja kylmä. Unen alussa saavun aina tähän kolkkoon asuntoon ja istun olohuoneen lattialle. Kalusteita ei ole. On pimeää ja asunnosta tulee koko ajan vain ahdistavampi. Sitten yhtäkkiä muistan, että minulla on se kivakin asunto ja uni loppuu kun päätän lähteä sinne.

Vierailija
779/911 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot kesken, en osaa mitään, lakkiaiset tulossa, puku hukassa. Vanhemmat yhä elossa, lentäminen, pitkät loikat

Vierailija
780/911 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla serkut tulevat usein uniin, vaikka en ole enää oikein koskaan tekemisissä heidän kanssaan enkä pahemmin ajattele heitä. Mietin mikä syy tällä on, en usko että minun on tarkoitus olla yhteydessä heihin, kun hautajaisissa törmätessämme ovat niin etäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä