Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (911)

Vierailija
221/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina erään eksän kanssa jossain ja minulla on hirveän lämmin ja hyvä olla. Lopulta unessa usein myös harrastetaan seksiä, mutta havahdun aina ennen orgasmia.

Vierailija
222/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on unissani kokokaan erilainen maailma. Se on hieman samanlainen kuin oikea maailma, mutta kaikki on erilaista. Yksi toistuva uneni on että olen Lontoossa ja minun pitäisi ostaa tuliaisia ihmisille, mutta en löydä mitään järkevää ostettavaa. Tai joku mies rakastuu minuun ja kun rakastun häneen liehittelyn jälkeen, niin yhtäkkiä mies onkin täysin välinpitämätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen unta, että minulla ei olekaan maisterin tutkintoa, vaan ainoastaan kandin paperit ja työnantajalle maisterin tutkinto oli vaatimus. Kun sitten yritän hätäpäissäni täydentää tutkintoni, opinto-ohjelma on muuttunut enkä löydä edes yliopistoa. Ja nyt olen jo työeläkkeelläkin :D. Älytön uni.

Toinen toistuva teema on matkat, joissa myöhästyn lennoilta/junista jne ja kadotan kaikki matkatavarani ja rahani.

Vierailija
224/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen tenttiunia, joihin mennessä minulla ei ole henkkaria enkä osaa vastata yhteenkään kysymykseen. Oikeassa elämässä tuollaista ei ole koskaan tapahtunut.

Vierailija
225/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toistuu usein uni, jossa olen entisessä pitkäaikaisessa työpaikassani töissä. Siellä ollessa paloin loppuun, sairastuin uupumukseen sekä puhkesi pitkäaikainen perussairaus. Unessa olen joko entisten tai nykyisten työkavereiden kanssa ja fiilis unessa on aina yhtä epätoivonen. Jotenkin ajattelen jo unessa, että ei voi olla totta! Vieläkö olen täällä?

Uneen liittyy aina vahva epätoivon tuntemus. Usein rasittuneena ja väsyneenä uni toistuu. Henkilöt saattavat vaihtua ja teema, mutta paikka on ja pysyy. Tämän unen puitteissa on koettu tulipaloja, ydinvoimalaonnettomuuden jälkeinen sumulaskeuma, leikkaussali ja lukemattomia yövuoroja.

Ja kyllä, hoitoalahan se on. Onneksi nykyinen työ ei tule uniin. Edelleen kuitenkin vierailen usein vanhassa työssä öisin.

Vierailija
226/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huono matikassa. Unessa saatan saada jonkun oivalluksen, ja yhtäkkiä tajuan laskujen "jujun" täydellisesti. Lasken laskuja onnellisena, ja toivon että muistan herättyäni tän "jujun".

Saman tapainrn juttu että tajuan jotain tosi suurta, tyyliin rlämän tarkoituksen. Tässä kohtaa aina havahdun sen verran että tajuan, että asia pitäisi kirjata ylös että muistan sen hereillä. Aina vaan olen liian väsynyt, jatkan uniani ja toiveajattelen että tällä kertaa muistan kyllä asian.

Sitten kun uni toistuu seuraavan kerran, jaksaisitko kirjoittaa muistiin sen elämän tarkoituksen ja kertoa sen meillekin? Kiitos!

Elämän tarkoitus on 42.

Vierailija
227/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on mielenkiintoisia. Minullakin toistuu nämä aiemmin kerrotut murenevat hampaat, lentäminen ja se, että yritän liikkua, mutta en pysty. Lisäksi kiskon kurkustani purkkaa, sitä tulee tosi paljon ja helpottaa oloa, kun saan sen pois. Töistä tai opiskelusta en taas ole tainnut ikinä nähdä unta.

Jos uni on pelottava/ahdistava, saan sen loppumaan, kun unessa totean sen olevan vaan unta. Päätän, etten katso tätä unta loppuun ja sitten se vaihtuu.

Vierailija
228/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen tosi paljon unia, ja useimmiten seikkailullisia ja hyviä. Vaeltelen esimerkiksi hiekkadyyneillä pelastamassa ihmisjoukkoa. Usein näen unta samoista paikoista, esimerkiksi kesäpaikastamme, joka on unessa ihan erilainen, siinä on useita huoneita ja uusia löytyy, ne ovat valkoisia ja vaaleanvihreitä. Paikalla on myös kasvihuone, jossa on unessa kymmeniä talven ajaksi hoidotta jätettyjä kasveja, jotka keväällä yllätykseksi ovat täysin kunnossa ja kukkivat keltaisina.

Usein kävelen kotikaupungin keskustassa läpi vanhan puutaloalueen, joka aiotaan hävittää. Se on melkein autio ja siellä on myös kerrostaloja, joissa on valtavan kauniit ja isot koristeraamilliset ikkunat. Talot ovat kauniita, mutta rapistuneessa maalissa.

Näen myös rakastumisunia, missä olen tosi onnellinen, ja herään iloisena.

Elämäni ei ole ollenkaan helppoa, ehkä nämä unet antavat tasapainoa. Ainakin niitä on kiva nähdä, ja jos herään kesken sellaisen unen, osaan kääntää kylkeä ja jatkaa sen näkemistä.

Vierailija
229/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viimeksi ollut akvaario yli 10 vuotta sitten ja näen unia jossa löydän kotoani yhtäkkiä akvaarion jonka olen unohtanut, leväisen ja likaisen ja ihan täynnä kaloja. 

Mulla oli nuorena gerbiilejä, rakastin niitä tosi paljon ja vietin niiden kanssa joka päivä monta tuntia. Ja viime aikoina just oon nähnyt tosi usein unia, joissa yllättäen tajuan et ainiin mulla on gerbilejä ja niiden elinolot on jo huonot, häkki likasena ja ruuat ja vedet loppu yms...tulee aina hirvee olo herätessä, en ymmärrä mistä nää unet kertoo.

Vierailija
230/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mikä tapahtuu aina jos juoksen jotakin pakoon: jalat lähtee alat ja yhtäkkiä huomaan juoksevani polvillani jossain mutaliejussa enkä etene milliäkään :D

Vierailija
231/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huono matikassa. Unessa saatan saada jonkun oivalluksen, ja yhtäkkiä tajuan laskujen "jujun" täydellisesti. Lasken laskuja onnellisena, ja toivon että muistan herättyäni tän "jujun".

Saman tapainrn juttu että tajuan jotain tosi suurta, tyyliin rlämän tarkoituksen. Tässä kohtaa aina havahdun sen verran että tajuan, että asia pitäisi kirjata ylös että muistan sen hereillä. Aina vaan olen liian väsynyt, jatkan uniani ja toiveajattelen että tällä kertaa muistan kyllä asian.

Sitten kun uni toistuu seuraavan kerran, jaksaisitko kirjoittaa muistiin sen elämän tarkoituksen ja kertoa sen meillekin? Kiitos!

Elämän tarkoitus on 42.

Mistä tuo juttu on? Onko se jostain elokuvasta tai kirjasta?

Vierailija
232/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiunet päättyvät aina kesken kaiken.

Ei välttämättä. Kuvittele ite=D

Vierailija
233/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran mielenkiintoinen kokemus. Minulla oli nukkumaan mennessä paljon lihasjännityksiä stressin takia, ja näin nukahdettuani unta, että olin todella hyvässä kokovartalohieronnassa. Kun heräsin aamulla, kaikki lihasjännitykset olivat poissa ja oloni oli harvinaisen rentoutunut! Olen yrittänyt nähdä saman unen uudestaan, mutta eipä ole onnistunut. Harmi!

Vierailija
234/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nään usein unta että kävelen aukealla pellolla ja yllättäen katson taivaalle ja näen sieltä todella kaukaa putoavan pommin/lentokoneen tai joku vastaava. Kuuluu sellanen ahdistava ääni mikä pommin tippuessa kuuluu, se ääni on tosi voimakas ja se esine lentää aina just mua kohti vaikka mihin menisin. Onneks herään aina kun se on osumassa mutta se odotus on ahdistavaa, pelkään kyllä pommeja muutenkin tosielämässä jostain syystä.

Vierailija
235/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tyypillisiä unia ovat jossain korkealla hilluminen ja vaikeus tulla sieltä alas turvallisesti - hatarat portaat tai kiikkerät tikapuut.

Myrskyunet, jotka ehkä juontuvat siitä, että nautin ukkosmyrskyjen katselusta turvallisesti, mutta unen ukkosmyrskyt ovat todellisuutta hurjempia. Synkkiä tummia alas laskeutuvia pilviä leiskuvia salamoita ja tornadoja. Usein näissä olen pelastamassa itseni lisäksi muita sisätilohin.

Vessaunet, jotka ehkä johtuvat todellisesta tarpeesta käydä vessassa unen hetkellä. Niissä joko on törkyisiä vessan pönttöjä tai ne ovat avoimia ja paikalla on paljon ihmisiä.

Laiva tai hotelli, jonka hyttiä tai huonetta etsin. Aina on numero hukassa ja laivat uskomattoman suuria kuin suurkaupunki, jossa on maastoakin. Siellä sitten yritän löytää kaiken blingblingin keskeltä oikean hytin, jotta ehdin pakkaamaan lähtöä varten matkatavarani, joita on ihan liikaa...

Jouduin lähinnä lentomatkailemaan paljon aiemmissa työpaikoissa, joten matkastressiunet johtunevat siitä. Lentokentillä etsin check-in pistettä ja huomaan passin unohtuneen tai kierrän kerroksia etsien oikeata reittiä koneeseen.

Vierailija
236/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nään usein unta jossa olen kyvytön kävelemään ja kukaan ei auta minua, vaikka pyydän apua. Minulla on ptsd.

Vierailija
237/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kerran mielenkiintoinen kokemus. Minulla oli nukkumaan mennessä paljon lihasjännityksiä stressin takia, ja näin nukahdettuani unta, että olin todella hyvässä kokovartalohieronnassa. Kun heräsin aamulla, kaikki lihasjännitykset olivat poissa ja oloni oli harvinaisen rentoutunut! Olen yrittänyt nähdä saman unen uudestaan, mutta eipä ole onnistunut. Harmi!

Toista tilanne. Mitä mietit?

Vierailija
238/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämän tarkoitus on 42.

Mistä tuo juttu on? Onko se jostain elokuvasta tai kirjasta?

Douglas Adamsin Liftarin oppaasta. Sci-fi kirja josta on myös tehty hauska elokuva.

Vierailija
239/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin näin usein unia, joissa olin myöhästymässä jostakin. Ahdistava tunne. Nyt en hetkeen ole niitä unia nähnyt. Unissani toistuvat jostain syystä seuraavat teemat tai ympäristöt, vaikka ne muuten vaihtelevat: 1) Olen huvipuistossa (etenkin vuoristoradalla) 2) Olen uimahallissa tai kylpylässä uimassa 3) Olen laivalla. Laivauniin liittyy usein jotain vaaran tunnetta, olen joutumassa veteen tms.

Apua, jotenki säikähdin! Mulla on ollu just nämä teemat ja vielä ihan viime aikoina. Huvipuisto, kylpylä ja mulla tosin laivan sijasta metsä/arkeologinen kaivaus/ulkomailla jossain ihme kohteessa ja siellä on aina vaarantunne. Nämä koettu siis viime viikolla. Huvipuistossa meidän turvakaaret ei toiminu, pysyttiin kyydissä mut luulin kuolevani tai että mun läheiset kuolee ja tos kylpyläunessa taisin taas olla perheeni kanssa siellä ja laitoin vahingossa jonkun ison "palikan" laksemaan vesimäkeä ja luulin että murskasin jonkun lapsen. Itseasiassa kaikki nää hyvin outoja ja epämukavia. Noita metsäunia on tyyliin joka yö jossain kohtaa ja ne vaihtelee enemmän mut usein oon jossain pahasti eksynyt tai pulassa, meinaan tippua rotkoa alas tai jotain. Mut se tunnelma noissa, niis on jotain hämärää.

Vierailija
240/911 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen joskus unta että olenkin jälleen aliupseerikoulussa, enkä jotenkaan saa tuotua esille että olen jo käynyt sen mikä on unessa turhauttavaa, ja se uni on kevyttä painajaisunta. Vastaavaa teemaa kuulemma esiintyy suomalaisilla miehillä. Ja siitä on jo 40 v kun tuo on käyty, enkä kokenut sitä mitenkään erityisemmin rasittavaksi silloin. Jäljen se on kumminkin jättänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän