Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuuko kenestäkään siltä, että korona-aika varasti elämästänne pari-kolme vuotta?

Vierailija
05.11.2022 |

Siinäpä olikin jo kysymys. Tuntuu siltä, että sitä on viime vuodet elänyt jossain sumussa ja osittaisessa taistele tai pakene -moodissa. Olen kyllä tehnyt asioita, mutta tuntuu siltä, ettei niistä ole jäänyt normaaleja, kunnollisia muistijälkiä kaikki on ollut yhtä harmaata putkea. Harmittaa. Jos nyt vihdoin helpottaisi mitä nyt Ukrainan sotaa ym. kriisiä pukkaa.

Kommentit (243)

Vierailija
81/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pikku vinkkinä ap:lle, että tuon lauseen perässä ei kuulu olla enää kysymysmerkkiä. Muistutat minua eräästä huonosti kirjoittavasta bloggaajasta.

Koronassa on ollut hyviäkin puolia mutta niitä sinä et varmaan tällä otsikolla hae.

Sun mielestä huonoa koronassa on ap:een ja jonkun blogaajan kirjoitusvirheet? Mielenkiintoista! Kerro toki lisää, kuinka tämä harrastus on tuonut hyvää sinulle.

Vierailija
82/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, (sivu)työt oli katkolla joten oli rahat tiukilla. Päätyön osalta sain trauma kun meistä tehtiin koronaosasto 2x! Ja kuopus kun meni ammattikouluun niin kuukausia meni typeränä etänä. Oppikohan muuta kun löysäilemään.

Mies oli työtön ja kotona joten jossain kaupassa jos oli mukana niin aina ihan kujalla käsideseistä ja maskeista, kun itse taas joudun pitämään niitä töissäkin yhä.

Minunkin työpaikasta tehtiin korona-osasto! Saimme paljon positiivista palautetta ja opimme paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut etätöissä ja pienillä reissuilla käytiin aina kun voitiin.

On tämä silti ollut kaikkea muuta kuin normaalia. Elämä oli muutoksessa muutenkin, mutta koen että korona-aika sotki suunnitelmat lopullisesti.

Sen päälle vielä tämä Ukrainan kriisi, niin ettei elämä vain jatkuisi.

Vierailija
84/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pikku vinkkinä ap:lle, että tuon lauseen perässä ei kuulu olla enää kysymysmerkkiä. Muistutat minua eräästä huonosti kirjoittavasta bloggaajasta.

Koronassa on ollut hyviäkin puolia mutta niitä sinä et varmaan tällä otsikolla hae.

Sun mielestä huonoa koronassa on ap:een ja jonkun blogaajan kirjoitusvirheet? Mielenkiintoista! Kerro toki lisää, kuinka tämä harrastus on tuonut hyvää sinulle.

Älä hermostu. Mainitsin vain ap:n kirjoitustaidoista:)

Mikä harrastus?

Vierailija
85/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on yhä ja sairaalassa on enemmän ihmisiä sen takia kuin koskaan, ja siihen kuolee enemmän ihmisiä kuin koskaan. Lisäksi tartuntoja on enemmän kuin koskaan, eikä niitä yritetä Suomessa torjua. Lisäksi on kertynyt iso pino tutkimuksia, joiden mukaan joka tartuntakerrasta 10% sairastuneista saa longcovidin ja tartunnan voi saada uudestaan ja uudestaan. Ja lopuksi on kertynyt iso pino tutkimuksia, että korona toimii hieman kuin HIV, eli se vahingoittaa immuunipuolustusta, aikaansaa tiettyjen valkosolujen katoa pitkällä tähtäimellä. Se johtaa siihen, että myöhemmin elämässä keho ei kykene torjumaan muita tauteja, kuten esim syöpiä.

Eli korona tulee vaikuttamaan sen sairastaneiden elämään todella pitkäkestoisesti ja todennäköisesti lyhentämään elinaikaa sekä aikaansaa, että ihmisistä tulee huomattavasti sairaampia kuin aiemmin.

Tarkoitit varmaankin että piikki aiheuttaa ylikuolleisuuden sydäreinä.

Vierailija
86/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, (sivu)työt oli katkolla joten oli rahat tiukilla. Päätyön osalta sain trauma kun meistä tehtiin koronaosasto 2x! Ja kuopus kun meni ammattikouluun niin kuukausia meni typeränä etänä. Oppikohan muuta kun löysäilemään.

Mies oli työtön ja kotona joten jossain kaupassa jos oli mukana niin aina ihan kujalla käsideseistä ja maskeista, kun itse taas joudun pitämään niitä töissäkin yhä.

Minunkin työpaikasta tehtiin korona-osasto! Saimme paljon positiivista palautetta ja opimme paljon.

Joo mä opin ettei johtoon voi luottaa yhtään.

Vierailija
87/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Näin keski-ikää lähestyvänä pari-kolme vuotta ei tunnu oikein missään, hujahtaa ohi melkein huomaamatta. Lapsille ja nuorille se on varmasti isompi juttu ja vienyt monen elämästä tärkeitä asioita.

Itseäni huolestuttaa se jumalaton lasku joka tästä koronasta on koittanu yhteiskunnalle. Ollaan vasta nähty jäävuoren huippu. Moni yksinasuva työkykyinen nuori on jäänyt mt-syistä pitkälle sairaslomalle näiden vuosien aikana ja jotkut jopa työkyvyttömyyseläkkeelle kun mt on pettänyt. Koulutuksista valmistumiset on vähentyneet koska opiskeluaika pidentynyt, syrjäytymistapaukset ja riskitapaukset ovat räjähtäneet katosta läpi. Lapsia on jäänyt kotiin 24/7 jossa on alkoholisoituneita vanhempia. EI helkkari en halua edes ajatella asiaa. Näille korona on ollut hieman erilainen kokemus kun jollekin keski-ikäiselle vaikityöntekijälle joka kehuu miten ihanaa on ollut kun on saanut mökillä tehdä etätöitä takan äärellä yhdessä kumppanin kanssa.

Suvussa on pari eläkeläistä jotka ovat asuneet melkein koko korona-ajan omilla mökillään ja kehuvat miten ihanaa on ollut. Samaan aikaan nuoret ovat olleet omissa vuokrabokseissaan kerryttämässä pahaa oloa kun on pitänyt suojella näitä samoja eläkeläisiä. Vaikka koko ajan ollaan puhuttu miten tärkeää on suojella vanhuksia niin se on tehty niiden kustannuksella jotka ovat tämän yhteiskunnan tulevaisuus. Tästähän ei tietenkään puhuta ääneen. Se hallituksen nuorille suunnattu "jaksajaa ja jos ette jaksa niin koittakaa jaksaa" heitto oli kyllä legandaarinen.

Lähde näille sinun väittelesi?

Vierailija
88/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tunnu. Etätyömahdollisuus on konkretisoitunut ja toteutunut hyvin ja tehokkaasti. Olen jopa tykännyt maskin käytöstä, kun ei tarvinnut huolehtia huolitellusta meikistä :D Ulkoilla voi niin kuin ennenkin. Kavereita tuli tavattua vähemmän kuin ennen, mutta eipä sosiaalinen elämäni hirmuisen vilkasta aikaisemminkaan ollut. Viestittelyssä keksittiin kyllä kaikkia hauskoja jippoja kavereiden huvittamiseksi eli korona-aika jopa stimuloi kekseliäisyyttä :)

Yritykset ja esimerkiksi sairaalat osaa nyt myös reagoida nopeammin muutoksiin ja kriiseihin.

Kun nyt hoitaisivat ihan perusjutut, kun sekään ei enää onnistu.

Vierailija
89/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, joistain vanhoista suhteista tulee sellainen fiilis, että ne varastivat elämästä vuosia vaikka rationaalisesti ajatellen niissä oli kyllä hyviäkin asioita ja parempia kausia. Mutta korona ei omaa elämää heilauttanut merkittävästi vaikka edelleen käytän päätöissä maskia.

Vierailija
90/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa niistä hyvistä puolista, mitä niitä on ollut? Itsellä tulee vain ja ainoastaan yksi sellainen mieleen: Etätyön tekeminen on aikaisempaa hyväksyttävämpää. Mutta kaikki muut pelkästään huonoja puolia.

Vierailija
91/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan. Sain ihan kivasti kerättyä rahaa. Mies tykkäsi etätöistä. Ei tarvinnut matkustaa mihinkään.

Nyt on taas kriiseihinkin varautuminen aivan toisella tasolla kuin ennen koronaa. Jos vaikka sota syttyy.

Miten varaudut sotaan? Ostat panssarivaununko.

Vierailija
92/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä korona-aika varmaankaan vaikuttanut moneen boomeriin, jotka muutenkin pyörivät koti-oloissa ja eivätkä juurikaan tapaa ihmisiä.

Itseä käy sääliksi erityisesti lapset ja nuoret, sillä kaksi vuotta on hirmu pitkä aika heidän elämästään.

Lisäksi testaaminen, piikitykset, maskit, etäily, rajoitukset ja harrastuspaikkojen sulku ja tämä tehtiin ainoastaan pääosin hauraiden vanhusten suojelemiseksi. Koronaan kuolleiden mediaani-ikä on 84v!! Tauti ei ole millään tavoin vaarallinen lapsille, joita rajoitettiin täysin kohtuuttomasti.

Vierailija
93/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielenterveys on luhistunut. Jouduin muuttamaan uudlle, vieraalle paikkakunnalle koronasulun alussa. Kökötin vai kotona ilman kontakteja.

Nykyään koen jatkuvaa vierautta ja epätodellista oloa. Ihan kuin elämä olisi kadonnut jonnekin. En tunne enää itseäni. Pelottaa ja olen ihan yksin.

Vierailija
94/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu. Paljon menetyksiä, ei tosin koronaan. Ei saanut turvautua muihin ihmisiin. Onneksi nyt on jo vapaampaa.

Vierailija
95/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielenterveys on luhistunut. Jouduin muuttamaan uudlle, vieraalle paikkakunnalle koronasulun alussa. Kökötin vai kotona ilman kontakteja.

Nykyään koen jatkuvaa vierautta ja epätodellista oloa. Ihan kuin elämä olisi kadonnut jonnekin. En tunne enää itseäni. Pelottaa ja olen ihan yksin.

Iso osa kansasta eristettiin ulos yhteiskunnasta eikä päästetä takaisin osan bilettäessä ja hyötyessä tästä kaikesta. Tapahtui lopullinen kahtiajako ihmisroskiin ja paremminvoiviin. Paremminvoivien ahnehtiessa kaiken hyvinvoinnin ja estäessä loppujen pääsyn normaaliin elämään. Purge.

Vierailija
96/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku mainitsikin, korona toi etätyövapauden ja siitä olen edelleen iloinen. Viimeksi kävin toimistolla maaliskuussa 2020 ja enää en sinne mene. Etätyö on mullistanut koko elämäni: olen laihtunut yli 20 kg, säästänyt rahaa, nukkunut paremmin, tehnyt uusia asioita... Eli vastaus otsikon kysymykseen: en koe noin.

Vierailija
97/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä korona-aika varmaankaan vaikuttanut moneen boomeriin, jotka muutenkin pyörivät koti-oloissa ja eivätkä juurikaan tapaa ihmisiä.

Itseä käy sääliksi erityisesti lapset ja nuoret, sillä kaksi vuotta on hirmu pitkä aika heidän elämästään.

Lisäksi testaaminen, piikitykset, maskit, etäily, rajoitukset ja harrastuspaikkojen sulku ja tämä tehtiin ainoastaan pääosin hauraiden vanhusten suojelemiseksi. Koronaan kuolleiden mediaani-ikä on 84v!! Tauti ei ole millään tavoin vaarallinen lapsille, joita rajoitettiin täysin kohtuuttomasti.

Haluan muistuttaa, että nykytiedon valossa tauti ei ole vaarallinen lapsille. COVID-19 ei ole kuitenkaan ollut keskuudessamme tarpeeksi kauaa, jotta pitkän ajan vaikutuksista olisi tietoa kenelläkään. Voiko esim. jäädä kehoon muhimaan ja kuitenkin aiheuttaa jotain vaurioita joita ei ole vielä tullut ilmi jne. Toivotaan toki ettei voi.

Vierailija
98/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että SAIN pari-kolme vuotta. Onneksi näin!

Vierailija
99/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku mainitsikin, korona toi etätyövapauden ja siitä olen edelleen iloinen. Viimeksi kävin toimistolla maaliskuussa 2020 ja enää en sinne mene. Etätyö on mullistanut koko elämäni: olen laihtunut yli 20 kg, säästänyt rahaa, nukkunut paremmin, tehnyt uusia asioita... Eli vastaus otsikon kysymykseen: en koe noin.

Sepä hyväSinulle.

Mutta ylläoleva kirjoitus on hyvä esimerkki ihmisestä joka pyörii omissa oloissaan. Mutta suurinosa ihmisistä ei ole tällaisia. Itse en voisi kuvitellakaan, etten kävisi toimistolla ollenkaan. Täysin käsittämätön ja ei toivottava tilanne..

Vierailija
100/243 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on vallalla erikoinen käsitys että elämän pitäisi olla jatkuvaa iloa ja auvoa ja kaikki vastoinkäymiset on sitten "varastettua" aikaa.