Ahdistaa sen varusmiehen vahingonlaukauskuolema.
Oma ainoa poika parhaillaan armeijassa ja pelkään yli kaiken, että jotain sattuu. Voi vaan kuvitella läheisten tuskan. Ei tuollaista saisi sattua.
Kommentit (140)
Kaikilla pitäisi olla päätäntävalta haluaako syntyä kuolemaan vai ei. Se ei vain käytännössä ole mahdollista kun joku muu halua mahdollistaa että kuolet joskus.
Ukrainassa kuolee tuhansia siivilejä sekä armeijan väkeä!
Ikävä juttu, oli syy mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, ja tuo on ihan kamalaa, mutta ei kyllä lohduta minua yhtään pelkoni suhteen. Ap.
No ei ole välttämättä im. Vahinkoja voi sattua aseiden kanssa.
Mun veljen luokkakaverille 80-luvulla sattui kanssa vahingonlaukaus kotonaan - silloin ei vielä ollut netissä ip-lehtiä ja kukaan ei antanut juttuvinkkiä paperilehdille. Mutta kukaan ei oikeasti uskonut, että se oli vahinko. Oli yksin kotona puhdistamassa piippua kivääristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, ja tuo on ihan kamalaa, mutta ei kyllä lohduta minua yhtään pelkoni suhteen. Ap.
Älä ala liikaa pelätä. Nuoria kuolee paljon enemmän liikenteessä siviilissä kuin armeijassa rauhan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein haavoittuvimmassa asemassa on venäläiset pakkovärvätyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuolisi meilläkin jos Helsinki ja Turku ja Lahti hyökkäisivät Itä-Suomeen ja mesoisivat tyeillään 8v siellä, joku puuttuisi tilanteeseemme varmasti, etenkin jos ntsit siellä riehuisivat mrhata. Mietihän nyt vähän.
Äläkä sano että itsenäinen maa, ei ne itsenäisetkään maat saa omiaan alkaa tappamaan, ja USA on vihonviimeinen sanomaan niin Irakin sodan jälkeen.
Googlaa mitä tapahtui Suomessa vuonna 1918 ja opi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, palveluksessa saatetaan toimia esim. väsyneenä, niin varmaan silloin vahingot voi olla mahdollisia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on rynnäkkökiväärilla melko mahdoton itseään vahingossa ampua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, melko.
Kyllä tuo hyvin vahvasti itsemurhalta kuulostaa... olen käynyt itse armeijan ja kertausharjoituksissa kahdesti. Kertaakaan ei ole ollut tilannetta, että rynnäkkökiväärin piippu olisi osoittanut itseäni kohti. Asetta ei koskaan käsitellä niin, että piippu osoittaisi itseä päin. On aika astronomisen pieni todennäköisyys sille, että kyseinen varusmies olisi kurkistellut piippuun tai jostain muusta oudosta syystä osoittaisi asella itseä kohti + ase olisi ladattu + painaisi liipasinta.
Spekulointi on toki turhaa, mutta vaikea kuvitella tilannetta, jossa tapahtuma olisi "onnettomuus" eikä tarkoituksellinen ampuminen.
Pitkällä pyssyllä ei tapahdu sellasta vahinkoa että itsensä ampus. Ei vaikka puhdistais piippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuolisi meilläkin jos Helsinki ja Turku ja Lahti hyökkäisivät Itä-Suomeen ja mesoisivat tyeillään 8v siellä, joku puuttuisi tilanteeseemme varmasti, etenkin jos ntsit siellä riehuisivat mrhata. Mietihän nyt vähän.
Äläkä sano että itsenäinen maa, ei ne itsenäisetkään maat saa omiaan alkaa tappamaan, ja USA on vihonviimeinen sanomaan niin Irakin sodan jälkeen.
Googlaa mitä tapahtui Suomessa vuonna 1918 ja opi.
Opi itse. Tiedät ihan hyvin mitä Ukrainassa tapahtui vuosia ennen sotaa. Olisko ne It-Ukrainalaiset pitänyt vaan tappaa kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, melko.
Miksi pitää yrittää kaunistella totuutta?
Sinäkö sen totuuden tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo hyvin vahvasti itsemurhalta kuulostaa... olen käynyt itse armeijan ja kertausharjoituksissa kahdesti. Kertaakaan ei ole ollut tilannetta, että rynnäkkökiväärin piippu olisi osoittanut itseäni kohti. Asetta ei koskaan käsitellä niin, että piippu osoittaisi itseä päin. On aika astronomisen pieni todennäköisyys sille, että kyseinen varusmies olisi kurkistellut piippuun tai jostain muusta oudosta syystä osoittaisi asella itseä kohti + ase olisi ladattu + painaisi liipasinta.
Spekulointi on toki turhaa, mutta vaikea kuvitella tilannetta, jossa tapahtuma olisi "onnettomuus" eikä tarkoituksellinen ampuminen.
Asetta puhdistaessakin ase on koko ajan niin, että piippu ei missään vaiheessa osoita puhdistajaa päin. Sen voisi jotenkin ymmärtää, että puhdistaja tupeloisi niin, että ampuisi jotain sivullista, mutta ei itseä.
Ihan kauhea juttu =( Mun poika kävi armeijan 2020 ja tuli kyllä todella surullinen olo tuosta uutisesta. Yhden perheen elämä on muuttunut lopullisesti.