Olenko tosiaan ainoa, jonka mielestä "toinen nainen/mies" on myös syyllinen ja tekee väärin?
Satuin eilen osaksi erikoista keskustelua. Keskustelussa tuotiin ilmi, että yleinen mielipide kuulemma on se, ettei toinen nainen/mies ole syyllistynyt mihinkään väärään, vaan syy on ainoastaan pettäjän.
Minä olen vahvasti eri mieltä.
JOS tämä toinen nainen/mies on tietoinen, että kumppani on varattu, hän tekee myös väärin, vaikka itse olisi vapaa.
Moraali on todellakin kokenut inflaation, samoin kuin epäitsekkyys...
(niin ja olen menneisyydessä myös itse ollut tietoisesti "se toinen nainen", ja kyllä, häpeän ja kaduttaa oma toimintani suuresti!)
Kommentit (465)
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä tietää, jos kaksi ihmistä vain löytää oikeasti toisensa? Ei parisuhde takaa rakkautta.
Jos näin käy, erottakoon ennen kuin alottaa uutta suhdetta.
Molemmat tekevät väärin.
Pahimman teon tekee kuitenkin se osapuoli, joka on avioliitossa. Hän on puolisolleen ja Jumalalle luvannut olla uskollinen avioliitossa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat nykyään entistä itsekkäämpiä, ja omat teot oikeutetaan kaikki, millä tekosyillä tahansa. Harva uskaltaa myöntää tehneensä mitään väärää tai väärin.
Miten niin nykyään? Aloittajan sanoi että on paritellut varattua ja nykyään lypsätytetään onkaloita vähemmän kuin ennen.
Olen jo nuorena, noin 14v, ajatellut asian niin, että jos yksikään nainen ei suostuisi suhteeseen jo valmiiksi varatun miehen kanssa, tulisi homma hiukka vaikeammaksi siinä toisessakin päässä. Niille miehille siis ikäänkuin.
Ja tänäkin päivänä yhä moni nainen uskoo, että se just eläkkeelle USA:n armeijan korkeasta virasta jäänyt (salaisesta, tottakai!) tyyppi on koko ikänsä etsinyt vaan juuri sinua!!
Sinua, Anneli, 54v, terveyskeskuksen osastosihteeri, eronnut. Aikuiset lapset. Asuvat muualla, niillä aina kiire. Tietenkin Anneli ymmärtää.
Ex-mies Marko teki viinan kanssa enemmän urakoita kuin moni menestynyt grynderi - se vaan että siihen samaan suohon uppos sitten paitsi liitto, niin kaikki muukin omaisuus.
Mutta nyt tämä "Art", tuttavien kesken siis, muuten Arthur, on kaikista maailman naisista bongannut juuri sinut, Anneli.
Ja TIETENKIN raukka Art-parka on vastikään jäänyt leskeksi, että kaikenlaista puuhaa siellä Michiganin (tai jossain siellä) suunnalla riittää. Muuten hän olisi TIETYSTI jo halunnut lentää katsomaan sellaista kaunista naista kuin sinä, Anneli.
(Ikävä kyllä videopuhelut eivät - öö... toistaiseksi onnistu, koska "Art" on vielä kiinni muutamissa Top Secret - jutuissa. Government-tasolla tottakai.)
Sitten on vielä nuorin tytär Helen, joka juuri sai oman first borninsa, pikku Lisa Marien (Lisa tulee edesmenneelta mummilta. Joku juntti kysyi että Elviksen tyttären mukaanko? Siis niinku KUKA ELVIS?! Ei meillä Niger....siis tota NIAGARALLA PÄIN kukaan sitä kuuntele...). ja Helen on niin KOVIN, KOVIN herkillä just nyt...että jos annetaan vähän aikaa tottua ajatukseen että daddy onkin löytänyt niinku uuden mommyn...
Tietenkin Artille on ihan just tulossa pari suurta shekkiä, mitkä pitäis saada lunastettua (ja diibadaaba), ja sitten tietenkin ostettaisiin "se meidän unelmatalo" Loimaalta(!), se jonka kuvia Anneli on lähettänyt. "Mä olen aina halunnut asua just Loimaalla", sanoi Art sillä jännällä aksentilla mikä sillä on. Jos Anneli ei tietäisi, niin luulisi että on vaikka peräti Nigeriasta, tai jostain sieltä päin. Niitä on ollu täällä Loimaalla ja lähikunnissa, niitä afrikkalaisia. On Annelikin niitä kauhukertomuksia kuullut.
Onneksi Art on REHELLINEN. Ja komea, rehti, valkoinen mies. (Anneli on nähnyt yhden mustavalkoisen luokkakuvan. Häviksissä ovat vielä valokuvat vaimon kuoleman jälkeen, kyllä Anneli ymmärtää. Ehtiihän niitä sitten yhdessä järjestää. Luotettava, sitä Art on. Kyllä Anneli tietää.)
Naisen vaistoon voi aina luottaa.
Okei, tämä oli nyt ylikärjistetty. Mutta arvatkaa vaan, montako "Annelia" tuolla nytkin kaihoten "suunnittelee tulevaisuuttaan" - ja hyvässä lykyssä ei menetä IHAN KAIKKIA rahojaan siinä samalla. Se rakastetuksi tulemisen kaipuu, se on vaan jotain niin suurta...
Kyllä olen monta kertaa kiittänyt nuorta xx:aa, 14v, joka päätti jo silloin, ettei yhteenkään varattuun mieheen koske.
Ja ihmetellyt, mistä se fiksuus oikein tuli? (Ja myönnettäköön: myöhemmin myös hävisi.)
Vaikka luulen että tiedän: paljon ennen tuota em syntymäpäivää (muistan sen hyvin, koska "pääsin" rippikouluun vuoden 'alaikäisenä'. (- Kun haluaa mennä 6-vuotiaana kouluun, 'vanhenee' ikään kuin sen muun porukan mukana. Eli jos siellä nyt joku viisivuotias lukee tätä, ja on myös miettinyt varhennettua kouluunmenoa, suosittelen lämpimästi harkitsemaan vielä toisenkin kerran.)
Vierailija kirjoitti:
Olen jo nuorena, noin 14v, ajatellut asian niin, että jos yksikään nainen ei suostuisi suhteeseen jo valmiiksi varatun miehen kanssa, tulisi homma hiukka vaikeammaksi siinä toisessakin päässä. Niille miehille siis ikäänkuin.
Ja tänäkin päivänä yhä moni nainen uskoo, että se just eläkkeelle USA:n armeijan korkeasta virasta jäänyt (salaisesta, tottakai!) tyyppi on koko ikänsä etsinyt vaan juuri sinua!!
Sinua, Anneli, 54v, terveyskeskuksen osastosihteeri, eronnut. Aikuiset lapset. Asuvat muualla, niillä aina kiire. Tietenkin Anneli ymmärtää.
Ex-mies Marko teki viinan kanssa enemmän urakoita kuin moni menestynyt grynderi - se vaan että siihen samaan suohon uppos sitten paitsi liitto, niin kaikki muukin omaisuus.Mutta nyt tämä "Art", tuttavien kesken siis, muuten Arthur, on kaikista maailman naisista bongannut juuri sinut, Anneli.
Ja TIETENKIN raukka Art-parka on vastikään jäänyt leskeksi, että kaikenlaista puuhaa siellä Michiganin (tai jossain siellä) suunnalla riittää. Muuten hän olisi TIETYSTI jo halunnut lentää katsomaan sellaista kaunista naista kuin sinä, Anneli.
(Ikävä kyllä videopuhelut eivät - öö... toistaiseksi onnistu, koska "Art" on vielä kiinni muutamissa Top Secret - jutuissa. Government-tasolla tottakai.)Sitten on vielä nuorin tytär Helen, joka juuri sai oman first borninsa, pikku Lisa Marien (Lisa tulee edesmenneelta mummilta. Joku juntti kysyi että Elviksen tyttären mukaanko? Siis niinku KUKA ELVIS?! Ei meillä Niger....siis tota NIAGARALLA PÄIN kukaan sitä kuuntele...). ja Helen on niin KOVIN, KOVIN herkillä just nyt...että jos annetaan vähän aikaa tottua ajatukseen että daddy onkin löytänyt niinku uuden mommyn...
Tietenkin Artille on ihan just tulossa pari suurta shekkiä, mitkä pitäis saada lunastettua (ja diibadaaba), ja sitten tietenkin ostettaisiin "se meidän unelmatalo" Loimaalta(!), se jonka kuvia Anneli on lähettänyt. "Mä olen aina halunnut asua just Loimaalla", sanoi Art sillä jännällä aksentilla mikä sillä on. Jos Anneli ei tietäisi, niin luulisi että on vaikka peräti Nigeriasta, tai jostain sieltä päin. Niitä on ollu täällä Loimaalla ja lähikunnissa, niitä afrikkalaisia. On Annelikin niitä kauhukertomuksia kuullut.
Onneksi Art on REHELLINEN. Ja komea, rehti, valkoinen mies. (Anneli on nähnyt yhden mustavalkoisen luokkakuvan. Häviksissä ovat vielä valokuvat vaimon kuoleman jälkeen, kyllä Anneli ymmärtää. Ehtiihän niitä sitten yhdessä järjestää. Luotettava, sitä Art on. Kyllä Anneli tietää.)
Naisen vaistoon voi aina luottaa.Okei, tämä oli nyt ylikärjistetty. Mutta arvatkaa vaan, montako "Annelia" tuolla nytkin kaihoten "suunnittelee tulevaisuuttaan" - ja hyvässä lykyssä ei menetä IHAN KAIKKIA rahojaan siinä samalla. Se rakastetuksi tulemisen kaipuu, se on vaan jotain niin suurta...
Kyllä olen monta kertaa kiittänyt nuorta xx:aa, 14v, joka päätti jo silloin, ettei yhteenkään varattuun mieheen koske.
Ja ihmetellyt, mistä se fiksuus oikein tuli? (Ja myönnettäköön: myöhemmin myös hävisi.)
Vaikka luulen että tiedän: paljon ennen tuota em syntymäpäivää (muistan sen hyvin, koska "pääsin" rippikouluun vuoden 'alaikäisenä'. (- Kun haluaa mennä 6-vuotiaana kouluun, 'vanhenee' ikään kuin sen muun porukan mukana. Eli jos siellä nyt joku viisivuotias lukee tätä, ja on myös miettinyt varhennettua kouluunmenoa, suosittelen lämpimästi harkitsemaan vielä toisenkin kerran.)
Hauska!
Pitkästä tekstistä sain kyllä silti irti sen ydinajatuksen, uskoisin.
Ellei kukaan nainen suostuisi olemaan varatun miehen kanssa (ja päinvastoin), jäisi tarjontakin vähäisemmäksi.
Mutta sen pitäisi tietysti perustua vapaaehtoisuuteen, puolin ja toisin.
@MeToo sai aikaan jo paljon muutosta hyvään suuntaan mutta vielä riittää työsarkaa.
Sitäkin on jo nähty riittämiin, kun mies kontrolloi ja kieltää naiselta kaiken. Kulissit toki pidetään pystyssä, ja kylillä ollaan kovinkin hurskasta.
Sitten kun paikkakunta on vähänkään pienempi, ja sen myötä naispopulaatio, alkaa siinä naimisissa olevilla kunnanvaltuuston jäsenillä vitsit olla vähissä, kun kylän "annelit" ei enää edes pikkujoulujen jatkoilla suostukaan.....
Jostain syystä tässä ketjussa puhutaan lähinnä vain toisista naisista, toisin kuin aloituksessa jossa sanotaan toinen nainen/mies. Ja ketjun läpi selattuani näyttää siltä että yleisesti toinen nainen tuomitaan.
Mutta entäs toinen mies sitten, onko hänkin syyllinen vai onko naisen pettäessä vain ja ainoastaan tämä nainen itse syyllinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-mies Marko teki viinan kanssa enemmän urakoita kuin moni menestynyt grynderi - se vaan että siihen samaan suohon uppos sitten paitsi liitto, niin kaikki muukin omaisuus.Mutta nyt tämä "Art", tuttavien kesken siis, muuten Arthur, on kaikista maailman naisista bongannut juuri sinut, Anneli.
(Ikävä kyllä videopuhelut eivät - öö... toistaiseksi onnistu, koska "Art" on vielä kiinni muutamissa Top Secret - jutuissa. Government-tasolla tottakai.)Sitten on vielä nuorin tytär Helen, joka juuri sai oman first borninsa, pikku Lisa Marien (Lisa tulee edesmenneelta mummilta. Joku juntti kysyi että Elviksen tyttären mukaanko? Siis niinku KUKA ELVIS?! Ei meillä Niger....siis tota NIAGARALLA PÄIN kukaan sitä kuuntele...). ja Helen on niin KOVIN, KOVIN herkillä just nyt...että jos annetaan vähän aikaa tottua ajatukseen että daddy onkin löytänyt niinku uuden mommyn...
Naisen vaistoon voi aina luottaa.Okei, tämä oli nyt ylikärjistetty. Mutta arvatkaa vaan, montako "Annelia" tuolla nytkin kaihoten "suunnittelee tulevaisuuttaan" - ja hyvässä lykyssä ei menetä IHAN KAIKKIA rahojaan siinä samalla. Se rakastetuksi tulemisen kaipuu, se on vaan jotain niin suurta...
Vaikka luulen että tiedän: paljon ennen tuota em syntymäpäivää (muistan sen hyvin, koska "pääsin" rippikouluun vuoden 'alaikäisenä'. (- Kun haluaa mennä 6-vuotiaana kouluun, 'vanhenee' ikään kuin sen muun porukan mukana. Eli jos siellä nyt joku viisivuotias lukee tätä, ja on myös miettinyt varhennettua kouluunmenoa, suosittelen lämpimästi harkitsemaan vielä toisenkin kerran.)Hauska!
Pitkästä tekstistä sain kyllä silti irti sen ydinajatuksen, uskoisin.
Ellei kukaan nainen suostuisi olemaan varatun miehen kanssa (ja päinvastoin), jäisi tarjontakin vähäisemmäksi.
Mutta sen pitäisi tietysti perustua vapaaehtoisuuteen, puolin ja toisin.@MeToo sai aikaan jo paljon muutosta hyvään suuntaan mutta vielä riittää työsarkaa.
Sitäkin on jo nähty riittämiin, kun mies kontrolloi ja kieltää naiselta kaiken. Kulissit toki pidetään pystyssä, ja kylillä ollaan kovinkin hurskasta.
Sitten kun paikkakunta on vähänkään pienempi, ja sen myötä naispopulaatio, alkaa siinä naimisissa olevilla kunnanvaltuuston jäsenillä vitsit olla vähissä, kun kylän "annelit" ei enää edes pikkujoulujen jatkoilla suostukaan.....
Musta tässä ei ole mitään järkeä. En mä ainakaan halua puolisoa joka on uskollinen vain sen takia ettei saa keneltäkään. Eksäni oli tällainen ja jätin hänet kuultuani useammasta paikasta miten hän oli yrittänyt saada vierasta seksiä. Vaikka nuo vongatut eivät olleet suostuneet, minun näkökulmastani mies oli pettänyt. Halut häntä kohtaan katosivat täysin.
Ei naurattanut myöskään tuo Anneli-juttu. Hyväuskoisia ihmisiä on, kyllä. Ihan samanlaisia ovat ne Reijot 54 v joille käy mielestään ihan uskomaton tuuri kun 23 v Ivana Itä-Euroopasta ottaa yhteyttä koska on umpirakastunut 54 v Reijon ryppyisiin kasvoihin ja roikkuvaan ryhtiin. Musta se on lähinnä surullista että ihmiset haluavat niin kovasti uskoa mahdottomuuksiin että kaikki realiteetit katoavat. En jaksa nauraa heille enkä edes ymmärrä miten he liittyvät ketjun aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä tässä ketjussa puhutaan lähinnä vain toisista naisista, toisin kuin aloituksessa jossa sanotaan toinen nainen/mies. Ja ketjun läpi selattuani näyttää siltä että yleisesti toinen nainen tuomitaan.
Mutta entäs toinen mies sitten, onko hänkin syyllinen vai onko naisen pettäessä vain ja ainoastaan tämä nainen itse syyllinen?
Ihan yhtä paska on se toinen mies.
Ei narsistit näe vikaa itsessään. Täytyy olla luonnehärö, jos sekaantuu varattuun vaikka tietää sen.
Minusta ei voi syyllistää sellaista sinkkuihmistä, joka on hakenut yhden yön ilostusta itselleen varatusta, joka on vapaaehtoisesti päättänyt lähteä leikkiin. Eri asia on, miten tuo sinkkuihminen asiaan suhtautuu. Mulla oli yksi kaveri, joka haki ilmeisesti sitä itsetunnon nostatusta itselleen sillä, miten upeita varattuja miehiä pystyi iskemään ja erityisen suuri ansio oli, mikäli se vaimokin oli joku hänen tuttunsa ja/tai todella kaunis. Tämä oli meriitti, jolla sitten kehuskeltiiin kaikille. Bonuksena toki halusi iskeä kaikki ne miehet, joista minä olin ollut pidemmän aikaa kiinnostunut ihan koska vaan voi. Tai sitten pyysi baariin mukaan vain siipinaiseksi eli jouduin pitämään seuraa sen ajan, että hän löysi jonkun, jonka jälkeen olinkin sitten itsekseni loppuillan. Varmaan ymmärrätte, miksi kyse on EX-kaverista. Lopetin yhteydenpidon. :)
Usein on tärkeää että se toinen tietää olevansa se toinen. Se lisää parittelun kiihottavuutta kun tietää laskevansa maidit halpaan jakorasiaan.
Yleisellä tasolla sellaiset, jotka pettää, eivät pidä sitä toista (sinkkua) syyllisenä.
Vierailija kirjoitti:
Tää koko ketju on täynnä sovinistisia naisia, jotka kylvävät tuota vihaansa syyttömiin naisiin kun taas syyllinen mies jätetään rauhaan.
Onko nykysukupolvi siirtynyt johonkin 50-luvun arvomaailmaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei narsistit näe vikaa itsessään. Täytyy olla luonnehärö, jos sekaantuu varattuun vaikka tietää sen.
Ei hyvää päivää, onko tällasia ihmisiä oikeesti olemassa? vai luonnehäiriöisiä?
Kuulutko johonkin kiihkouskovaiseen lahkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää koko ketju on täynnä sovinistisia naisia, jotka kylvävät tuota vihaansa syyttömiin naisiin kun taas syyllinen mies jätetään rauhaan.
Onko nykysukupolvi siirtynyt johonkin 50-luvun arvomaailmaan?
Eiköhän tämä johdu siitä että täällä on kirjoittaneet lähinnä naiset. Itse olen kirjoittanut toisista naisista koska en osaa asettua miehen sielunelämään enkä tiedä miten he suhtautuisivat vaimonsa sivusuhteeseen.
Ja minusta myös näyttää että valtaosa täällä on sitä mieltä että oma puoliso on se jolla on vastuu, ei tuntemattomilla jotka eivät välttämättä edes tiedä toisen suhdestatusta. Tätä mieltä olen itsekin.
Olen itse huomannut ihan saman. Itsellä ainakin alkaa heti jäykistyä kun olen kertonut olevani naimisissa ja a v i o n r i k k o j a l o r t t o muuttuu entistä halukkaammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse huomannut ihan saman. Itsellä ainakin alkaa heti jäykistyä kun olen kertonut olevani naimisissa ja a v i o n r i k k o j a l o r t t o muuttuu entistä halukkaammaksi.
Usein on tärkeää että se toinen tietää olevansa se toinen. Se lisää parittelun kiihottavuutta kun tietää laskevansa maidit halpaan jakorasiaan.
Tykkään siitä, että ihmisellä on selkärankaa. En tykkää siitä, että hyödytään vääryydestä, kun "ei se mulle kuulu". Samaa sarjaa kuin Teboililla tankkaajat ja Venäjän kanssa kauppaa tekevät.
Ei tässä nyt tuomitsemisesta ole kyse.