Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko tosiaan ainoa, jonka mielestä "toinen nainen/mies" on myös syyllinen ja tekee väärin?

Vierailija
04.11.2022 |

Satuin eilen osaksi erikoista keskustelua. Keskustelussa tuotiin ilmi, että yleinen mielipide kuulemma on se, ettei toinen nainen/mies ole syyllistynyt mihinkään väärään, vaan syy on ainoastaan pettäjän.

Minä olen vahvasti eri mieltä.

JOS tämä toinen nainen/mies on tietoinen, että kumppani on varattu, hän tekee myös väärin, vaikka itse olisi vapaa.

Moraali on todellakin kokenut inflaation, samoin kuin epäitsekkyys...

(niin ja olen menneisyydessä myös itse ollut tietoisesti "se toinen nainen", ja kyllä, häpeän ja kaduttaa oma toimintani suuresti!)

Kommentit (465)

Vierailija
461/465 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tekee väärin! Älä himoitse toisen omaa. Miehet on helposti johdateltavia ja vieteltäviä joten nainen todellakin tekee väärin tullessa kahden kauppaanväliin.

Eli miehet eivät osaa ajatella omilla aivoillaan, vaan ovat johdateltavissa toimimaan omien arvojensa ja moraalinsa vastaisesti? Rakastava aviomies ja perheenisä muuttuu selkärangattomaksi kunhan rietas viettelijä vetelee oikeista naruista? Yksinkertaistaminen on helppoa, mutta onneksi jokainen mies ja nainen tekee ihan itse omat valintansa. Naisen demonisointi on enemmän kuin älyllistä epärehellisyyttä tilanteessa, jossa molemmat pistävät omat tarpeensa muiden ihmisten ja avioliittojen edelle.

Älyllistä epärehellisyyttä on myös se, että aloittaa suhteen/pettää varatun kanssa... ja selittää itselleen tekevänsä ihan oikein.

Vierailija
462/465 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se toinen nainen tai mies näe asiaa niin, että "minä tässä moraalittomasti osallistun pettämiseen". Hän ajattelee löytäneensä elämänsä naisen tai miehen, joka oikeastaan jo kuuluu hänelle, koska he ovat aikojen alusta asti määrättyjä toisilleen. Siitä näkökulmasta se toisen osapuolen parisuhde on enää pelkkä muodollisuus, ohimenevä juttu jolla ei ole enää merkitystä.

Kuulostaa lähinnä harhaiselta mt-ongelmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/465 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ole tuollaisia väärintekijä leimoja. Ihmisten välinen parisuhde voi mennä pieleen. Silloin kuvioon voi astua ulkopuolisia. Kuka siinä nyt syyllinen on? Ne kaksi, jotka antoivat rakkautensa kuolla. Se taitaa olla aika normaalia nykyään.

Vierailija
464/465 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyllä tavalla jännittävää olla se toinen.

Vierailija
465/465 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti molemmat tekevät väärin. Kyllä omista tekemisistä pitää olla vastuussa.