Miten jollekin voi olla nykypäivänä ongelma ettei mies maksanut treffeillä?
Jos mies käy useilla treffeillä niin se tekee aikamoisen loven rahapussiin.
Ja mistä sitä tietää että panostus kannattaa?
Ekoilla treffeillä kukin maksakoot omat safkansa.
Kommentit (1374)
Amerikan hömpötystä treffailu. Ei kuulu meidän kulttuuriin.
Myoskin kulttuurikysymys. USAssa on tapana ensin deittaillessa "dinner and a show" ilman taka-ajatuksia.
Jos on nuorista kotona asuvista kysymys niin miehen oletetaan tulevan sisalle hakemaan deittiaan ja samalla vanhempien syyniin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu naisesta. Siksi vien kahvilaan, jossa lasku tulee pöytään. Jos nainen kiinnostaa, niin tarjoudun maksamaan. Jos ei, niin kumpikin maksaa omansa.
Voisit kyllä maksaa sille rumallekkin ja lihavalle , ei ne kahvit nyt niin kalliit ole. Häivyt sit vain vähin äänin treffien jälkeen. Sulkaa vaan hattuun ja uutta matoa koukkuun,
Tuntuisiko teistä reilulta se, että jos siivoojana työskentelevä kahden lapsen yh-faija menee treffeille juristina työskentelevän sinkkunaisen kanssa, että se siivoojamies tarjoaa 50€ illallisen tai edes 10€ leivoskahvit sille itseään yli tuplasti enemmän tienaavalle naiselle vain siksi, että "miehen kuuluu tarjota naiselle treffeillä" ?
En koskaan menisi ensitreffeillä syömään. Ihan jo senkin takia, että siinä menee väkisin paljon aikaa, eikä siitä siis ole luontevaa liueta nopeasti, jos ei kiinnosta. Tuo kustannustenjako on toinen juttu, miksi ei. Eli ettei joudu erikoiseen tilanteeseen laskun tullessa. Myöhemmin, vaikka kolmansilla treffeillä voi vaikka mies jo tarjotakin (toki sitten vaadin saada maksaa neljänsillä treffeillä).
Kuitenkin, jos vaikka kahvilla (n. 3e/hlö) tai lasillisella (8-9 e/hlö) mies selvästi välttelee yhdessä maksamista, esim. yksi jäi selvästi tahallaan odottamaan kauemmas, että olen maksanut oman kahvini ja sitten vasta tuli linjastolle, niin se on todella outoa ja tuollainen piheys tulisi ongelmaksi yhteisessä elämässä myöhemmin. Itse olen paljon suurpiirteisempi (hyvätuloinen) ja ystävienikin kesken homma menee aina siten pikkusummissa, että joku maksaa ja toinen ehkä seuraavalla kerralla. Ei kuitenkaan kukaan jää velkaa, eli ei niitä muistella, kuka nyt jonkun 8e viinin maksoi.
Eli katsoisin vähän kieroon tosi pihiä miestä ja olis varmaan turn-off, jos mies jotain euroja laskisi. Eri juttu sitten, jos ravintolalasku ylittää 100e. Se varmasti jaettaisiin.
Christiiina kirjoitti:
Tuntuisiko teistä reilulta se, että jos siivoojana työskentelevä kahden lapsen yh-faija menee treffeille juristina työskentelevän sinkkunaisen kanssa, että se siivoojamies tarjoaa 50€ illallisen tai edes 10€ leivoskahvit sille itseään yli tuplasti enemmän tienaavalle naiselle vain siksi, että "miehen kuuluu tarjota naiselle treffeillä" ?
Hyväntekeväisyysmielessäkö se juristi suostuu siivoojan treffikutsuun? Ei onnistu. Juristinainen tuskin lähtee köyhille treffeille.
Täähän on nyt aivan tasan tarkkaan miehen laadusta kiinni. Itse en deittaillut persaukisia ammattikoululaisia kun olin sinkku, vaan pudotin heidät suoraan "ei jatkoon" listalle.
Koulutetut, älykkäät herrasmiehet tarjoutuvat aina tarjoamaan. Sellaiset miehet pääsevät naimisiin, saavat kauniita lapsia ja kauniin vaimon, joka rakastaa ja hellii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin viisikymppisenä naisena voin kertoa
Näillä sanoilla kun aloittaa kommenttinsa niin voi olla sataprosenttisen varma että KETÄÄN ei kiinnosta.
Sinäpä se olet varsinainen unelmien poikamies. Käytöstavat on kunnossa. Ei tarvitse ainakaan ihmetellä miksi naisia ei kiinnosta. Minä arvostan miehessä käytöstapoja, sitä että ollaan kohteliaita muille ihmisille. Vaikka joku kaltaisesi mies jonkun k*sisen kahvikupin tarjoaisikin, niin tuo asenne kyllä paistaa ja kauas, joten ehkä tosiaan on parempi olla edes tarjoutumatta maksamaan, hukkaanhan se sinun kohdallasi menisi.
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies haluaa naisen tarjoavan hänelle pillua niin miehen pitää maksuksi siitä maksaa naiselle esim. tarjoamalla hänelle ruokaa.
Maksulliset ( sekä miehet, että naiset) ovat erikseen, ja niiden taksat on jo tiedossa etukäteen. Sinä et pääse edes treffeille naisten kanssa, ja syykin on ihan selvä.
Olen eri mutta Periaatteessa kaikki naiset on maksullisia, yksikään nainen ei miehelle anna ilman että mies panostaa naiseen rahallisesti tai huomioimalla. Vai tunnetko itse yhtään naista joka ei vaadi mieheltä yhtään mitään ennen kuin antaa?
Rahallisesti tai huomoimalla? :D Miten seksin harrastaminen onnistuu niin, että sitä ennen ei huomioi toista mitenkään? Pitäisikö jonkun vastaantulijan vaan mennä makuulle kadulle alasti ja odottaa että sinä tulet päälle, jotta saisit ilman turhaa panostusta?
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin, jos vaikka kahvilla (n. 3e/hlö) tai lasillisella (8-9 e/hlö) mies selvästi välttelee yhdessä maksamista, esim. yksi jäi selvästi tahallaan odottamaan kauemmas, että olen maksanut oman kahvini ja sitten vasta tuli linjastolle, niin se on todella outoa ja tuollainen piheys tulisi ongelmaksi yhteisessä elämässä myöhemmin.
Miten tää voikin mennä näin päin, että mies on pihi silloin kun ei tarjoa naiselle. Olisithan sä itse voinut tarjota miehelle, mistä sä tiedät, vaikka mies ajattelisi sinusta, että onpa tuossa pihi nainen kun ei tarjoa minulle ja mitäköhän seurustelusta tulisi tuollaisen tyypin kanssa.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin, jos vaikka kahvilla (n. 3e/hlö) tai lasillisella (8-9 e/hlö) mies selvästi välttelee yhdessä maksamista, esim. yksi jäi selvästi tahallaan odottamaan kauemmas, että olen maksanut oman kahvini ja sitten vasta tuli linjastolle, niin se on todella outoa ja tuollainen piheys tulisi ongelmaksi yhteisessä elämässä myöhemmin.
Miten tää voikin mennä näin päin, että mies on pihi silloin kun ei tarjoa naiselle. Olisithan sä itse voinut tarjota miehelle, mistä sä tiedät, vaikka mies ajattelisi sinusta, että onpa tuossa pihi nainen kun ei tarjoa minulle ja mitäköhän seurustelusta tulisi tuollaisen tyypin kanssa.
Kyllä minä tietenkin tarjoutuisin ostamaan molempien kahvit, jos linjastolla ekana menisin. Siksi tuollainen edemmäs hiippailemaan jääminen tuntuisi tosi oudolta. Yhdessä ollaan menossa, mutta toinen pakenee paikalta kahvien ostamisvaiheessa - wtf?
-eri
Kysymyshän on vain rahasta. Jos mies on kiinnostunut sinusta; hän kutsuu sinut kahvilaan tai vaikkapa jäätelöbaariin. Hän tarjoaa kahvit ja yleensä sen myös maksaa. Mahd. seuraavalla kerralla sinä voit tarjota vastaavasti hänelle. Eka tapaamisella kumpikin rupeaisi räpläämään kukkaroaan ja laskemaan kolikoita; kyllä siinä tunnelma lässähtäisi. Seuraavaa kertaa ei ehkä sitten tulisikaan. Saman asian voi tehdä tökerösti tai hoitaa sen hienovaraisemmin.
Nykypäivänä on paljon naisia joilla on paha prinsessasyndrooma. Näille naisille on iso ongelma ja provokaatio, jos mies ei maksa treffeillä.
Christiiina kirjoitti:
Kysyin jo keraalleen:; miksi se siivooja-yh-faija pyytää sen juristin illalliselle tai leivoskahveille?
Vierailija kirjoitti:
Kysymyshän on vain rahasta. Jos mies on kiinnostunut sinusta; hän kutsuu sinut kahvilaan tai vaikkapa jäätelöbaariin. Hän tarjoaa kahvit ja yleensä sen myös maksaa. Mahd. seuraavalla kerralla sinä voit tarjota vastaavasti hänelle. Eka tapaamisella kumpikin rupeaisi räpläämään kukkaroaan ja laskemaan kolikoita; kyllä siinä tunnelma lässähtäisi. Seuraavaa kertaa ei ehkä sitten tulisikaan. Saman asian voi tehdä tökerösti tai hoitaa sen hienovaraisemmin.
Onko sulle muukin elämä vaikeaa kuin jätskikiskalla maksaminen? :D Mikset käytä maksukorttia, jos käteisellä pelaaminen on niin hankalaa että treffien tunnelmakin lässähtää?
Kumpikin maksaa treffeillä omansa.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin maksaa treffeillä omansa.
Kerro lisää omista treffeistäsi. Miten usein käyt treffeillä ja millaisissa paikoissa (kahviloissa, ravintoloissa, jotain muuta, mitä)?
Viimeisimmät omat treffini menivät muistaakseni niin, että
- tavattiin ystävän talkoissa, käytiin kävelyllä, mentiin minun luokseni (mies ei tarjoutunut maksamaan teestä ja croissantista, joten oli ilmeisesti maksullinen - on kyllä nykyinen avopuolisoni)
- käytiin kävelyllä Töölönlahdella, mies pyysi sen jälkeen kahville ja tarjosi (en muista, paljonko kahvikuppini maksoi, mutta kun en juo erikoiskahveja niin varmaan noin 2 euroa) - nettideitti, ei jatkoa, koska häntä ei kiinnostanut
- mies pyysi drinkille, tarjosi, minä tarjosin seuraavat - tavattiin muutaman kerran, alunperin ystävän kautta tutustuttiin
- mies pyysi oluelle, istui jo pöydässä juomineen kun minä tulin, ei tehnyt elettäkään tarjotakseen - sovittiin uudesta tapaamisesta, mutta en muista toteutuiko se koskaan, tutustuttiin alunperin erään yhteisön kautta
Eli tuossa käänteisessä aikajärjestyksessä (tuoreimmasta vanhimpaan) kaikki treffini viimeisten reilun kymmenen vuoden ajalta. Entä sinun?
Vierailija kirjoitti:
En suostu siihen, että mies tarjotaa ruoat, koska moni olettaa sen olevan lupaus vastapalveluksista ja siis erityisesti jos en ole kiinnostunut seksistä kyseisen miehen kanssa.
Sitten jos olen heti sitä mieltä, että tuon haluan heti sänkyyn (poikkeuksellista), niin saatan antaa tarjota, tämä on hyvä muistaa, osa miehistä muuttuu hankalissa tilanteissa todellakin hankaliksi ja sitä kannattaa välttää.
Koskaan ei ole mies maksanut kuin työkuvioissa (enemmän tienaava) ja kaverien miehet (jälleen korkeat tulot). Itse kävin joillakin tinder deiteillä pari vuotta sitten ja maksoin miehille, koska ajattelin että jos ei natsaakaan, niin ei jää heitä sitten ainakaan siitä syystä jurppimaan. No - tein selväksi, että halusin parisuhteen ja treffien tarkoitus oli tutustua ja maksoin siis heidän seurastaan. Silti sain nillitystä, kun sanoin, ettei kemiaa nyt ollut, eikä siten toista tapaamista luvassa.. parempi kun kaikki pysytellään sinkkuina, niin ei tule näitäkään ongelmia kun kumpikaan sukupuoli ei näemmä osaa tehdä mitään oikein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä10879 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan että mies tarjoaa, mutta kieltäydyn ja maksan itse kuitenkin. Kyseessä on käytöstavat ja kertoo myös luonteesta. Pihiä ja ahnetta miestä en huoli.
Mutta eikös nainen ole pihi ja ahne jos ei maksa omaa sarkaansa?
Nykypäivänä naiset on koulutettuja ja hyväpalkkaisia niin mihin niitä miehen rahoja tarvitaan?
Maksaa toki, mutta kuvio on, että miehen pitää ensin tarjoutua maksamaan. Siitä erottaa herrasmiehen ja ahneen porsaan. Ahne porsas on ahne kaikilla muillakin elämän osa-alueilla.
Itse taas ajattelen, että nainen on pihi ja porsas jos ei tee elettäkään yhteisen asian takia. Varsinkin jos nainen itse ehdottanut treffejä/paikkaa.
Mulle opetettiin aikanaan kotona sellainen treffisääntö, että se joka kysyy treffeille päättää/ehdottaa paikkaa ja on myös valmis sen maksamaan. Älä vie treffeille sellaiseen paikkaa johon sinulla ei ole varaa.
Tuo ei vain päde nykyään kun naiset ovat alkaneet ilmoittaa että haluisin että viet minut tänne tai tuonne niin nainen pääsee sanomaan että en pyytänyt vaan ilmoitin minne haluan että minut viedään jolloin miehestä tehtiin pyytäjä ja maksaja vaikka todellisuudessa se oli nainen joka pyyti
Ahaa, sotket sokerideittailua nyt oikeaan deittailuun. Kyllä - on olemassa alakulttuuri, jossa on tarkoituksena, että mies maksaa naisen seurasta. Kannattaa valita seura paremmin.
Eikö tätäkin asiaa voisi kysyä etukäteen ja säästää molempien aikaa jos käsitykset eivät kohtaa? Ei ole mitään järkeä tavata ihmisiä, joiden kanssa ei edes näin pienessä asiassa ole mitään yhteistä.
Olen 35-vuotias nainen ja tapaillessani tulevaa puolisoani yli 10 vuotta sitten maksoin aina kaiken omani koska en halunnut jäädä mitään velkaa (hulluja ihmisiä on olemassa enkä kaipaa mitään stalkkeria jonkun juoman tai ruuan hinnan takia). Samoin seurustellessamme köyhinä opiskelijoina teimme kuluista Excel-taulukon. Yhdistimme taloutemme kun päätimme avioitua, hyvässä taloudellisessa tilanteessamme ei ole mitään järkeä miettiä pikkukuluja. Ei koskaan riitaa rahasta sen määrästä riippumatta. Jollekin toiselle toki sopii jokin toinen systeemi. Ideana on olla tässäkin asiassa samalla sivulla puolison kanssa.