Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähdössä sinkkumatkalle "kaverin seuraksi"

Vierailija
31.10.2022 |

Mieheni kertoi eilen, että olisi ehkä lähdössä päivän sinkkumatkalle kaverinsa (sinkun) kanssa. Ennenkuin me tapasimme reilut kolme vuotta sitten, he kävivät paljon sinkkubileissä ja tapahtumissa, joissa tavoitteena oli selkeästi tutustua muihin ja mahdollisesti löytää kumppani.
Täytyy myöntää, että en suorastaan kiljunut riemusta asiasta kuullessani, ja tuli aika epämukava olo. Vaikka olemme molemmat käyneet ulkona kavereidemme kanssa, olen itse yrittävät välttää menemästä tapahtumiin jotka ovat selkeästi parinhakua varten.
Mies sanoo, että lähtee vain kaverin mukaan pitämään seuraa, mitä en oikein ymmärrä, jos kaverin tarkoitus on tutustua uusiin ihmisiin, samoin en oikein koe kunnioittavana muita sinkkuja kohtaan jos matkalle lähteekin varattuja ihmisiä.
Sanoin miehelleni että on toki kanssani vapaa tekemään mitä haluaa koska en todellakaan aio kieltää häntä lähtemästä. Emme puhuneet asiasta sen enempää koska oli jo myöhä, mutta varmasti siitä tulee puhetta jos ja kun se tulee ajankohtaiseksi.
Minulla on asiasta todella epämukava olo ja mietin, oliko tämä nyt tässä, haluaako mieheni jotain muuta, vai miksi hän haluaa lähteä matkalle mukaan.
(Emme enää ole mitään teinejä, vaan lähempänä viittäkymppiä kuin neljääkymppiä. Mies on myös puhunut naimisiinmenosta.)

Ylireagoinko, mitä itse tekisit tilanteessani?

Kommentit (210)

Vierailija
81/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä taho tuollaisia varttuneempien sinkkumatkoja järjestää, miten niihin pääsee mukaan?

Vierailija
82/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko nykypäivänä olla tällaisia keskusteluja moisesta asiasta! En kyllä ymmärrä, ei minkäänlaista luottoa kumppania kohtaan kenelläkään näitä kommentteja kirjoittaneilla.

Ei mulla ainakaan. Se on esittänyt sinkkua somessa ennenkin, ja kummasti tunkee jotain sex-chat mainoksia puhelimeenkin. Paha niistä sanoa onko tehnyt oikeasti mitään muuta kuin katsonut pöljä jotain videoita ja kerännyt somekavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mikä tällainen sinkkumatka on, tyyliä sinkkuyhdistys ry:n parinhakuretki sinkuille? Vai tietyn sinkuista koostuvan kaveriporukan reissu? Jos sinkkuristeily niin ainahan teemaristeilyillä on muitakin ihmisiä kuin niitä jotka osallistuu siihen teemaan tai ohjelmaan. Olen itsekin päätynyt vahingossa jollekin sinkkuristeilylle kun oltiin menossa päiväksi Tukholmaan kavereiden kanssa. Ei silti ollut pakottavaa tarvetta osallistua sinkkujen speed datingiin, laivalla kun on tilaa.

En nyt ottaisi kauhean vakavasti asiaa jos tilanne ei ole tuon ensimmäisen esimerkkini kaltainen.

Vierailija
84/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko nykypäivänä olla tällaisia keskusteluja moisesta asiasta! En kyllä ymmärrä, ei minkäänlaista luottoa kumppania kohtaan kenelläkään näitä kommentteja kirjoittaneilla.

Ei mulla ainakaan. Se on esittänyt sinkkua somessa ennenkin, ja kummasti tunkee jotain sex-chat mainoksia puhelimeenkin. Paha niistä sanoa onko tehnyt oikeasti mitään muuta kuin katsonut pöljä jotain videoita ja kerännyt somekavereita.

En ymmärrä miksi kukaan haluaa olla kenenkään kanssa johon ei luota pätkääkään ja joutuu suunnilleen kahlitsemaan kotiin ettei pettäisi tai edes näkisi ketään toista naista ikinä? Lähinnä vähän säälittävää. Kyllä ihmiset on suhteissaan vapaaehtoisesti kumminkin, ei niitä voi pakottaa niissä olemaan.

Vierailija
85/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kukaan haluaa olla kenenkään kanssa johon ei luota pätkääkään ja joutuu suunnilleen kahlitsemaan kotiin ettei pettäisi tai edes näkisi ketään toista naista ikinä? Lähinnä vähän säälittävää. Kyllä ihmiset on suhteissaan vapaaehtoisesti kumminkin, ei niitä voi pakottaa niissä olemaan.

Kukaan tuskin pakottaa mihinkään ratkaisuun, mutta siitä voi tehdä monenlaisia johtopäätöksiä sitten.

Vierailija
86/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ylireagoit ;D mitä ihmettä! 

Miksi ihmiset ovat noin epävarmoja itsestään??

Ihmettelee huippuitsevarma.

Vierailija
87/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Vastaan myöhemmin lisää paremmalla ajalla.

Sinkkumatka on siis päivän matka muiden sinkkujen kanssa. Tarkoituksena pitää hauskaa ja tavata uusia ihmisiä parinhakumielessä.

Itsekin ihmettelen että ei kai sitä katsottaisi hyvällä jos matkalle lähtee myös varattuja... Vai esittäisikö mieheni sitten sinkkua siellä... Tätäkin tulen kyllä kysymään.

Kaveri on ihan fiksu, mutta vähän nössö ja perässävedettävä. Tuskin se kuitenkaan auttaa jos on kaveri mukana rohkaisemassa, niinkuin joku jo kirjoittikin.

No onhan toi nyt vähän outoa että haluaa lähteä mukaan reissuun jossa muut etsii seuraa. Ja sitten itse nököttää pöydässä. Luulisi olevan tylsää.

Vierailija
88/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä häntä pakota mihinkään. Itse hän haluaa uuden mahdollisuuden mokiensa jälkeen. Jos ei ehdot kelpaa niin ei sitten.

Vierailija
89/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mielestäni oikein hyvä ja kaikin puolin toimiva suhde, ja mies on yleensä ollut aloitteellisempi osapuoli suhteessamme (pyysi numeroani, pyysi treffeille jne. ja nyt kosi). 

En halua rajoittaa mieheni elämää vaan luotan häneen, ja uskon hänen olevan kanssani rakkaudesta, koska ei siihen mitään muutakaan syytä oikein ole.  Mulla on aina ollut paljon vientiä ja minuun on ihastuttu, mutta en silti ole ollut kuin kahdessa vakavassa ihmissuhteessa (exäni ja nykyinen puolisoni) koko elämäni aikana. Olen luotettava ja haluan myös ihan tietoisesti luottaa puolisooni, joku voi ehkä pitää sitä tyhmyytenä.  

Mustasukkaisuudella ja toisen rajoittamisella ei  mielestäni saavuta mitään. Itselläni on paljon ystäviä ja kavereita, joista ehkä suurempi osa on miehiä kuin naisia, ja se on miehelleni ok (näin on ollut myös ennen suhdettamme) ja hän tuntee kaverini ja he hänet. 

Siksi tämä sinkkureissu tuli jotenkin vähän puun takaa. Mies on käynyt useamman päivän reissuilla kavereidensa kanssa mikä on itselleni tosi ok ja sama toisinpäin. 

Toisaalta olen iloinen että hän kertoi sinkkureissusta ihan näin avoimesti. 

Kiitos kaikille mielipiteistänne ja ajatuksistanne - niitä saa toki lähettää lisää. Juttelen miehen kanssa asiasta ja kerron kyllä hänelle tunteistani.

Ap 

Vierailija
90/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu ei lähtis mun ukko paits sinkkuna. Siis toihannon ihan katastrofi. Lähes 100% varma et pettää. Miehet pettää aina kun tilaisuus ja tuolla niitä tilaisuuksia ja ehdottelijoita on sit mielinmäärin, valitsee vaan mieleisimmät.

Olipa taas sairas kommentti. Tuolla tavalla ajattelevan ihmisen ei pidä koskaan olla parisuhteessa.

Meillä ei kielletä toista menemästä. Molemmat matkustelemme yksin/kavereiden kanssa, vietämme iltaa tai mökkiviikonloppua kavereiden kanssa ilman toista jne. Sinkkumatkalle lähteminen silti ihmetyttäisi minua. Eiköhän sen järjestäjät halua mukaan nimenomaan vain sinkkuja.

Mutta provohan tämä.

Niinpä. Itse olin just viettämässä mökkiviikonloppua porukassa jossa mukana myös sinkkumiehiä (ja -naisia, ja pariskuntia ja ilman puolisoa olevia varattuja miehiä) ja mies kotona lasten kanssa. Pidin hauskaa ja tanssin kyllä baarissa vaikka kuinka monen kanssa, tilaisuuksia pettämiseen siis olisi ollut sen sata, mutta en pettänyt koska en vaan tee niin (joo jollekin varmaan toisten kanssa tanssiminenkin olisi pettämistä). Oletan että mies pystyy samaan. Seksielämä meillä on hyvää ja pieni erillään juhlimassa käynti vaan piristää sitä.

Joutuuko mies varomaan sanojaan? Kutistamaan itseään? Hitusen eri tilanne. Aloittaja myönsi ettei uskalla ilmaista itseään. Suhteessa on muitakin ongelmia.

Vierailija
91/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota oma sinkkukaveri mukaan ja lähde sinne myös. Miltäköhän miehestäsi tuntuisi, miehet kun lähestyisi siellä ihan jonoksi asti.

Joo, ihan ekana itsellenikin tuli tämä mieleen, mutta en nyt kuitenkaan viitsi alentua niin lapselliseksi. Aion kuitenkin kysyä mieheltä, miltä hänestä tuntuisi, jos vastaavasti lähtisin sinkkutapahtumaan kaverin seuraksi.

Musta näissä asioissa toimii aika hyvin se, että "tee niinkuin toivoisit itselleni tehtävän".

Ap

Vierailija
92/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu ei lähtis mun ukko paits sinkkuna. Siis toihannon ihan katastrofi. Lähes 100% varma et pettää. Miehet pettää aina kun tilaisuus ja tuolla niitä tilaisuuksia ja ehdottelijoita on sit mielinmäärin, valitsee vaan mieleisimmät.

Olipa taas sairas kommentti. Tuolla tavalla ajattelevan ihmisen ei pidä koskaan olla parisuhteessa.

Meillä ei kielletä toista menemästä. Molemmat matkustelemme yksin/kavereiden kanssa, vietämme iltaa tai mökkiviikonloppua kavereiden kanssa ilman toista jne. Sinkkumatkalle lähteminen silti ihmetyttäisi minua. Eiköhän sen järjestäjät halua mukaan nimenomaan vain sinkkuja.

Mutta provohan tämä.

Niinpä. Itse olin just viettämässä mökkiviikonloppua porukassa jossa mukana myös sinkkumiehiä (ja -naisia, ja pariskuntia ja ilman puolisoa olevia varattuja miehiä) ja mies kotona lasten kanssa. Pidin hauskaa ja tanssin kyllä baarissa vaikka kuinka monen kanssa, tilaisuuksia pettämiseen siis olisi ollut sen sata, mutta en pettänyt koska en vaan tee niin (joo jollekin varmaan toisten kanssa tanssiminenkin olisi pettämistä). Oletan että mies pystyy samaan. Seksielämä meillä on hyvää ja pieni erillään juhlimassa käynti vaan piristää sitä.

Joutuuko mies varomaan sanojaan? Kutistamaan itseään? Hitusen eri tilanne. Aloittaja myönsi ettei uskalla ilmaista itseään. Suhteessa on muitakin ongelmia.

Missä kohtaa myönsin etten uskalla ilmaista itseäni? Olet varmaan ymmärtänyt asian väärin. 

Ap

93/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku sinkkumatka oikeen sinkkuteemalla, vai vaan kaks kaveria löhdössä etelään lomalle?

siin ainaki kaks täysin

eri asiaa.

Vierailija
94/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä10879 kirjoitti:

Onko tää joku sinkkumatka oikeen sinkkuteemalla, vai vaan kaks kaveria löhdössä etelään lomalle?

siin ainaki kaks täysin

eri asiaa.

Mieheni tapauksessa kyseessä on järjestetty päivämatka joka on tarkoitettu sinkuille (tyyliin sinkkuristeily).

Ap

Vierailija
95/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kysyisin mieheltä mikä on hänen roolinsa tuossa tapahtumassa. Jos hän lähtee tosiaan kaverin seuraksi eikä osallistu varsinaisiin sinkkujuttuihin niin en pitäisi ongelmana.

Kysyisin myös onko muut pelkkiä sinkiuja vai onko mukana muitakin varattuja tai muita joilla ei ole tarkoitus etsiä seuraa.

Jos tällä sinkkukaverilla olisi myös vapaita kavereita lähtemään kysyisin miksi silloin pyysi varattua kaveria.

Riippuu monesta seikasta, mies ja sinä tiedätte paremmin yksityiskohdat ja taustat. Ja itse tunnet miehesi.

Kyseessä on päivän tapahtuma, en ehkä olisi huolissani.

Vierailija
96/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä taho tuollaisia varttuneempien sinkkumatkoja järjestää, miten niihin pääsee mukaan?

En tiedä mikä taho juuri tämän matkan/tapahtuman järjestää. Mutta googlaamalla sinkkutapahtumat löytyy kaikenlaista. Aiemmin mieheni kävi sinkkubileissä juuri tämän kaverin ja toisen kaverinsa kanssa, nyt nämä kaksi muuta ovat jo varattuja, ja mieheni yrittää auttaa tätä kolmattakin löytämään seurustelukumppanin, ehdottelee sokkotreffejä jne. Kaveri on tosiaan naisten suhteen hiukan saamaton (mun makuun vähän turhankin nössö ja "laiska") mutta muuten ihan mukava ja tosi fiksukin.

Ap

Vierailija
97/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi kysyisin mieheltä mikä on hänen roolinsa tuossa tapahtumassa. Jos hän lähtee tosiaan kaverin seuraksi eikä osallistu varsinaisiin sinkkujuttuihin niin en pitäisi ongelmana.

Kysyisin myös onko muut pelkkiä sinkiuja vai onko mukana muitakin varattuja tai muita joilla ei ole tarkoitus etsiä seuraa.

Jos tällä sinkkukaverilla olisi myös vapaita kavereita lähtemään kysyisin miksi silloin pyysi varattua kaveria.

Riippuu monesta seikasta, mies ja sinä tiedätte paremmin yksityiskohdat ja taustat. Ja itse tunnet miehesi.

Kyseessä on päivän tapahtuma, en ehkä olisi huolissani.

Joo, kaiken tämän aion selvittää. Kyseessä on yksi mieheni parhaista kavereista, joten sikäli en ihmettele että on pyytänyt mukaan. Kyseessä olisi päivän matka ilman yöpymistä.

Ap

Vierailija
98/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota oma sinkkukaveri mukaan ja lähde sinne myös. Miltäköhän miehestäsi tuntuisi, miehet kun lähestyisi siellä ihan jonoksi asti.

Joo, ihan ekana itsellenikin tuli tämä mieleen, mutta en nyt kuitenkaan viitsi alentua niin lapselliseksi. Aion kuitenkin kysyä mieheltä, miltä hänestä tuntuisi, jos vastaavasti lähtisin sinkkutapahtumaan kaverin seuraksi.

Musta näissä asioissa toimii aika hyvin se, että "tee niinkuin toivoisit itselleni tehtävän".

Ap

Oma kokemukseni on, että monellekaan miehelle tuollainen teoreettinen toisen saappaisiin astuminen ei ole kovin helppoa. Eli vastaa, ettei häntä haittaisi, jos sinä menisit tuollaiselle, mutta käytännössä jos oikeasti varaisit itsellesi jonkun vastaavan sinkkuristeilyn, niin aivan varmasti miestä haittaisi.

Voit toki koittaa jutella, mutta ilmaisisin asian siten, että ikään kuin olet oikeasti suunnittelemassa reissua. Tyyliin, hei sain tän idean tästä sun reissusta, että oishan toi hauskaa vieläkin ja sinkkukaverini kanssa mietitään, että varattaisko joulukuulle. Veikkaan, että vasta sitten mies tajuaa, kun asia tulee toisin päin konkreettisemmaksi.

Ja joo, et tosiaan voi estää lähtemästä, mut sen voit päättää, että saako mies tuon jälkeen vielä tulla sun sänkyysi.

Vierailija
99/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pettää niin se pettää vaikka kassajonossa. En kyllä itse lähtisi ihan vaan siksi, että on aika kiusallista seisoa siinä vieressä tai istua tiskillä yksin kun kaveri yrittää pokata jotain.

En kieltäisi omaa puolisoani lähtemästä mutta ihmettelisin kyllä!

Vierailija
100/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde säkin jonkun sinkkukaverisi kanssa sinne sinkkuristeilylle! Sehän olisi mukava yllätys vaan, kun paikan päällä huomaisitte, että ai oliko tää teidänkin juttu Viikkarilla? 😲

Kerrot iloisesti yllättyneelle miehellesi paikan päällä että lähdit ex tempore kaverin seuraksi kun kerran oli vapaa ilta.