Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähdössä sinkkumatkalle "kaverin seuraksi"

Vierailija
31.10.2022 |

Mieheni kertoi eilen, että olisi ehkä lähdössä päivän sinkkumatkalle kaverinsa (sinkun) kanssa. Ennenkuin me tapasimme reilut kolme vuotta sitten, he kävivät paljon sinkkubileissä ja tapahtumissa, joissa tavoitteena oli selkeästi tutustua muihin ja mahdollisesti löytää kumppani.
Täytyy myöntää, että en suorastaan kiljunut riemusta asiasta kuullessani, ja tuli aika epämukava olo. Vaikka olemme molemmat käyneet ulkona kavereidemme kanssa, olen itse yrittävät välttää menemästä tapahtumiin jotka ovat selkeästi parinhakua varten.
Mies sanoo, että lähtee vain kaverin mukaan pitämään seuraa, mitä en oikein ymmärrä, jos kaverin tarkoitus on tutustua uusiin ihmisiin, samoin en oikein koe kunnioittavana muita sinkkuja kohtaan jos matkalle lähteekin varattuja ihmisiä.
Sanoin miehelleni että on toki kanssani vapaa tekemään mitä haluaa koska en todellakaan aio kieltää häntä lähtemästä. Emme puhuneet asiasta sen enempää koska oli jo myöhä, mutta varmasti siitä tulee puhetta jos ja kun se tulee ajankohtaiseksi.
Minulla on asiasta todella epämukava olo ja mietin, oliko tämä nyt tässä, haluaako mieheni jotain muuta, vai miksi hän haluaa lähteä matkalle mukaan.
(Emme enää ole mitään teinejä, vaan lähempänä viittäkymppiä kuin neljääkymppiä. Mies on myös puhunut naimisiinmenosta.)

Ylireagoinko, mitä itse tekisit tilanteessani?

Kommentit (210)

Vierailija
41/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tietää, mikä on sinkkumatka? Päivän kestävä sinkkumatka? Onko se sinkkumatka vain siksi, että miehen kaveri on sinkku?

Vierailija
42/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aattelen omalle kohdalle, että olisin sun miehen saappaissa, niin mua ei kiinnostaisi mennä mihinkään nimenomaan sinkuille suunnattuun tapahtumaan varattuna.

Vierailija
44/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltäsi: Oletko sinkku? Jos vastaa kyllä, niin silloin asia on selvä. Voit sanoa: Ole sitten oikeasti sinkku. Jos  hän vastaa: En ole sinkku. Silloin voit todeta: Mitä varattu mies tekee sinkkumatkalla valehtelemassa muille olevansa sinkku? Ja vielä: Valehteletko muissakin tilanteissa olevasi sinkku?

Vierailija
45/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilta menee mahikset, kun naiset tajuavat ettei edes yksin uskalla tulla tapahtumaan vaan raahaa varatun kaveriksi.

Vierailija
46/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sinkkumatka? Mihin siis tarkalleen oli menossa? Jos mun mies olisi lähdössä vaikka johonkin sinkkuristeilylle niin pitäisin erikoisena, mutta jos on vaan kyseessä kavereiden reissu ja tää kaveri sattuu olemaan sinkku, niin en jaksaisi loukkaantua.

Mutta ap:lla on oikeus tunteisiinsa ja hyvä että olette viellä puhumassa asiasta ja voit kertoa miltä tuo reissu oikein tuntuu sinusta. Ehkä mies tajuaa itse olla lähtemättä.

Ei ap uskalla, koska mies voisi ärtyä ja perua häät. Ap on jo valmiiksi kynnysmatto, muuten hän ei edes olisi tehnyt koko aloitusta.

Vierailija
47/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue väkivaltaisissa elävien parien kertomuksia. Varominen on ensimmäinen askel kohti pahoinvoivaa suhdetta. Varomisesta siirrytään väistelyyn väistelystä täydelliseen hiljaisuuteen. Lopulta paniikkikohtauksiin. Haluatko elää suhteessa jossa pitää varoa? PTSD:tä tavataan pitkäaikaisesti väkivallalle altistuneilla pariskunnilla.

Vierailija
48/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi, että kiva, minäkin voisin lähteä sinne mukaan. Tai vastaavasti kerro, että lähdet kaveriksi jonkun sinkkuystävättäresi sinkkuristeilylle "jakamaan hytin". Katso mitä sanoo.

Vierailija
49/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru häät. Ei sinällään reissusta johtuen vaan väistelystä. Suhde kuulostaa epäterveeltä. Vetäydy toviksi treffailun ääreltä. Imuta self-care materiaalia ja poikkea Better Helpissä. Syystä ettet joudu toistamiseen tekemiseen henkistä väkivaltaa hyödyntävien partnereiden kanssa.

Vierailija
50/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olen varmaan ajatusmaailmaltani aika samanlainen kuin sinä: on ok jos molemmat juhliin kavereittensa kanssa ilman puolisoa, parisuhde ei tarkoita että kaikki tehdään yhdessä (toisin kuin perus av-mammojen mielestä). Eli pystyn ehkä samaistumaan tilanteeseen paremmin. Hienoa että jätit asian hautumaan. Ehkä lähtisin muotoilemaan asian juuri niinkuin sanoit, ei ole reilua niille sinkuille että sinne lähtee myös varattuja, löytäisikö kaveri jonkun muun seuralaisen mukaan? Ja kertoisin että tuntuu vähän hassulle että toinen lähtee. Mutta toisaalta en alkaisi kieltääkään, koska ajattelen myös että parisuhteen kulmakivi on luottamus siihen ettei toinen halua muita. Jos mies on pettääkseen niin se tilaisuus siihen löytyy kyllä, ei rajoittaminen asiaa auta.

Vierailija
51/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sanoa tuollaisia "olet vapaa tekemään kanssani mitä haluat", kun se ei kuitenkaan sitä tarkoita ja tuollaista on sen miehen sitten helppo käyttää hyväksi. Ei kannata olla liian ymmärtäväinen ja liian lepsu vaan sen takia, että pelkää menettävänsä toisen... Kuten sanoit, ettet itsekään varattuna menisi tuollaisille sinkuille suunnattuihin juttuihin, niin mitä se kertoo miehestä, joka sitten taas haluaa mennä? Niinpä.

Vierailija
52/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että mies oli vain ajattelematon ja meni vaan enempää miettimättä sanomaan kaverillensa, että voi tulla mukaan?

Voi hyvinkin olla. On hirveän seurallinen ja aktiivinen tyyppi, niinkuin minäkin, ja kaverit ovat tärkeitä meille molemmille. Sen takia juuri tuntuu ikävältä valittaa asiasta, enkä oikein tiedä, ovatko tunteeni oikeutettuja.

Ap

Ilmoitat vaan että kappas, kaverisi pyysi juuri samalle päivälle mukaan risteilylle. Sepä sattui. Otanko tämän pitsibodyn vai nuo pinkit stringit mukaan?

Vierailija
53/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi et sanonut miehelle mitä oikeasti ajattelet asiasta?

No ei minulla ole miestä, keksin vaan tämmöisen provon, johon kaikki tyhmät palstalaiset lähtee innolla mukaa. Menkää saatanan lapamadot töihin.

Vierailija
54/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu ei lähtis mun ukko paits sinkkuna. Siis toihannon ihan katastrofi. Lähes 100% varma et pettää. Miehet pettää aina kun tilaisuus ja tuolla niitä tilaisuuksia ja ehdottelijoita on sit mielinmäärin, valitsee vaan mieleisimmät.

Olipa taas sairas kommentti. Tuolla tavalla ajattelevan ihmisen ei pidä koskaan olla parisuhteessa.

Meillä ei kielletä toista menemästä. Molemmat matkustelemme yksin/kavereiden kanssa, vietämme iltaa tai mökkiviikonloppua kavereiden kanssa ilman toista jne. Sinkkumatkalle lähteminen silti ihmetyttäisi minua. Eiköhän sen järjestäjät halua mukaan nimenomaan vain sinkkuja.

Mutta provohan tämä.

Vierailija
55/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että tuommoiset sinkkubileet on vähän tylsät varatulle? Kaveri menee siellä ja iskee naisia ja itse katselee vierestä. En minä halua lähteä edes baariin kahdestaan sellaisen sinkkukaverin kanssa jolla on haku päällä, koska tuohon se menee aina (tosin tää mun kaveri on semmoinen että vientiä riittää).

Vierailija
56/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä sinkkumatka tämä on. Jos nimenomaisesti juuri sinkuille ei ole mielestäni kunnioittavaa kumppania kohtaan. Jos Vain kaverin seurana päivän, siis PÄIVÄN matkalla niin tämä ei kovin ihmeelliseltä musta kuulosta. Käy mun mies kokousmatkoilla järjestötoiminnan puitteissa useamman kerran vuodessa, poissa yhden yön. Viikon humputtelumatkaa pitäisin jo outona.  

Vierailija
57/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksyisi, mies tekisi valintansa. Piste

Vierailija
58/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu ei lähtis mun ukko paits sinkkuna. Siis toihannon ihan katastrofi. Lähes 100% varma et pettää. Miehet pettää aina kun tilaisuus ja tuolla niitä tilaisuuksia ja ehdottelijoita on sit mielinmäärin, valitsee vaan mieleisimmät.

Olipa taas sairas kommentti. Tuolla tavalla ajattelevan ihmisen ei pidä koskaan olla parisuhteessa.

Meillä ei kielletä toista menemästä. Molemmat matkustelemme yksin/kavereiden kanssa, vietämme iltaa tai mökkiviikonloppua kavereiden kanssa ilman toista jne. Sinkkumatkalle lähteminen silti ihmetyttäisi minua. Eiköhän sen järjestäjät halua mukaan nimenomaan vain sinkkuja.

Mutta provohan tämä.

Niinpä. Itse olin just viettämässä mökkiviikonloppua porukassa jossa mukana myös sinkkumiehiä (ja -naisia, ja pariskuntia ja ilman puolisoa olevia varattuja miehiä) ja mies kotona lasten kanssa. Pidin hauskaa ja tanssin kyllä baarissa vaikka kuinka monen kanssa, tilaisuuksia pettämiseen siis olisi ollut sen sata, mutta en pettänyt koska en vaan tee niin (joo jollekin varmaan toisten kanssa tanssiminenkin olisi pettämistä). Oletan että mies pystyy samaan. Seksielämä meillä on hyvää ja pieni erillään juhlimassa käynti vaan piristää sitä.

Vierailija
59/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyse on sinkkuristeilystä, niin johan se nimikin sanoo kaiken. Ei ole kahlitsemista sanoa, ettei hyväksy asiaa.

Vierailija
60/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Vastaan myöhemmin lisää paremmalla ajalla.

Sinkkumatka on siis päivän matka muiden sinkkujen kanssa. Tarkoituksena pitää hauskaa ja tavata uusia ihmisiä parinhakumielessä.

Itsekin ihmettelen että ei kai sitä katsottaisi hyvällä jos matkalle lähtee myös varattuja... Vai esittäisikö mieheni sitten sinkkua siellä... Tätäkin tulen kyllä kysymään.

Kaveri on ihan fiksu, mutta vähän nössö ja perässävedettävä. Tuskin se kuitenkaan auttaa jos on kaveri mukana rohkaisemassa, niinkuin joku jo kirjoittikin.