Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei maksanut treffeillä!

Vierailija
29.10.2022 |

Iso pettymys, kun itse panostat ja laitat itsesi kauniiksi. Ekat treffit pitkän suhteen jälkeen ja heti näin. Tavat on muuttuneet selvästi. Mietin nyt, kannattaako edes jatkaa tuon tyypin kanssa, kun jäi paha maku alusta.

Kommentit (310)

Vierailija
21/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota tarjoamaan. Olen homo ja muutama mies on minullekin tarjonnut ja en nyt ilmaisesta juomasta kieltäydy. Tämä asetelma, kun itse olen se femmempi.

22/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh-hoijaa.. Kuinkahan mones keskustelu tästä (ikuisuus)aiheesta. IMuutama viikko sitten tunsin itseni idiootiksi kun satuin sadepäivänä kahvilaan samaan aikaan puolitutun naisen kanssa. Siinä peräkkäin molemmat seiskolimme ja harmittelimme keljua säätä mutta kuinka olimme onnekkaita kun olimme kuitenkin sisällä, eikä mitään erityistä kiirettä kiiruhtaa seuravaan paikkaan. Satuin olemaan kassalla lähempänä ja kun vuoroni tuli (naine olsi ollut seuraava minusta) niin sanoin kassalle, että voisin maksaa meidän molempien kahvit ja syömiset. - Ennen kuin ehdin maksuani viedä loppuun nainen kiljaisi, että mitä v-t-ua kuvittelen, että maksaisin hänenkin kahvinsa. Sanoin, että niin aattelin, vai onko jokin erityinen este miksi en niin saisi tehdä? -  Sain vastauksena katseen,  josta päätteöin, että  olsin tehnyt jotain rikollista ja hyvin loukkaavaa. 

Anteeksi vaan, mutta olisi minustakin tuntunut kiusalliselta, jos joku puolituttu mies maksaisi minun ostokset kahvilassa. En minäkään maksaisi puolitutun kaverin kahvilaostoksia, hyvä kun itsekin raaskin käydä kahvilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö edes maksanut seksistä?🤭

Seksiä ei tipu. Romanttinen suhde menee niin, että mies yrittää enemmän ja sitten jne jne jne, katso Disneyä, siitä saat paremman janan, miten. 

Jos seksiä tapahtuu, se on molemminpuolista transaktiota. Kumpikin saa ja antaa seksissä. Maksamisia ei suoriteta. 

Sen sijaan mies maksaa enemmän suhteen kulussa, koska mies on mies. Se että pystyy huolehtimaan enemmän naisesta kuin nainen miehestä on enemmän ylpeyden aihe, kuin sellainen että mies haluaa olla neiti neidin tilalla.

Tässä totuuksia. Ennen saunaa. 

Nainen tekee enemmän kotitöitä, koska nainen on nainen. Se että pystyy huolehtimaan enemmän kodista on enemmän ylpeyden aihe kuin sellainen että nainen haluaa olla mies äijän tilalla.

Vierailija
24/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata jatkaa. Mies joka ei tarjoa/tee elettä tarjoamiseen ensitreffeillä on : ei. Tarkoitan normaaleja treffejä, en siis luksustyylin kustantamisia. Vaan että Tonttulatte tarjotaan ja ollaan kuin mies.

Kuka nykyajan moderni suomalainen nainen on tuota mieltä? Mä ymmärrän, että ehkä jossain Venäjällä tai Italiassa miehet tarjoavat naiselle, kun se kuuluu kulttuuriin, mutta ei täällä Pohjolassa.

Tai ehkä sitten, jos joku juristimies vie treffeille ravintolaan kahden lapsen myyjänä työskentelevän yh-mutsin, niin silloin mun mielestä olisi kohteliasta tarjota, kun ei se 30-40€ ole iso summa sille juristille, mutta sille yh-mutsille on. Ja sama juttu myös sukupuolet toisinpäin.

Minä. Muista en tiedä. En ole yh. Pystyn maksamaan myös itse Tonttulaten, kuten epäilen että myös yh pystyisi. Kyse on _yrittämisestä_, siitä että mies yrittää. Kun mies tekee tarjoamisen eleen, sanon, voin maksaa omasta puolestani, ja maksankin, mutta jos mies ottaa kunnia-asiakseen maksaa Tonttulaten, niin kiitän. 

Kyse on yrittämisestä.

Vierailija
25/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kuka nykyajan moderni suomalainen nainen odottaa miehen maksavan treffeillä molempien laskun?

Mä olen 14kk aikana käynyt Tinder-treffeillä 18 eri miehen kanssa. Näistä treffeistä kaksi oli Espresso house -kahvilassa ja 16 ravintolassa illallisella. Vain yhden kerran mies tarjoutui maksamaan minun loppulaskuni, joka oli n. 30€, mutta minä kieltäydyin, kun en ollut yhtään kiinnostunut näkemään häntä uudelleen eikö hän edes ollut mikään suurituloinen. Ja kerran kun olin ensitreffeillä Rossossa, pyysin tarjoilijaan tuomaan laskun ja sanoin hänelle, että maksetaan erikseen. Tähän mies sanoi, että olisin mä voinut tarjota kun mä olen perinteinen mies, mutta sitten kun tarjoili toi erilliset laskut meille, olisi mies voinut tässäkin kohtaa sanoa, että hän maksaa molemmat, jos siis hän olisi oikeasti halunnut tarjota. Ja suurin osa noista minun treffikumppaneista on ollut minua selvästi isotuloisempia (olen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja) ja jopa paria lääkäriäkin olen treffannut, silti kukaan ei ole kokenut halua tarjota minulle.

Eli sanoisin, että on tosi harvinaista, että mies tarjoaa ensitreffeillä edes kahvia ja leivosta.

Kävitkö ap treffeillä ravintolassa vai missä?

Olet suurin piirtein keskituloinen. Mistä johtuu "sattuma" että suurin osa miehistä on ollut sinua huomattavasti suurempituloisia?

Christiiina hakee perinteistä pk-seudun sairaanhoitaja ja parempituloinen mies-asetelmaa.

Vierailija
26/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa:-) Kun ei itsellä käy flaksi tinderissä niin olen usein miettinyt että minkähänlaisia miehiä naiset sitten deittailevat. Näköjään juuri sellaisia kuin kuvittelinkin, heh.

Minä maksan aina ravintolalaskun olipa sitten kyse treffeistä tai lasten kanssa aterioimisesta. Aina. Suurin lasku tainnut olla noin 800eur

Vierailija
27/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata jatkaa. Mies joka ei tarjoa/tee elettä tarjoamiseen ensitreffeillä on : ei. Tarkoitan normaaleja treffejä, en siis luksustyylin kustantamisia. Vaan että Tonttulatte tarjotaan ja ollaan kuin mies.

Kuka nykyajan moderni suomalainen nainen on tuota mieltä? Mä ymmärrän, että ehkä jossain Venäjällä tai Italiassa miehet tarjoavat naiselle, kun se kuuluu kulttuuriin, mutta ei täällä Pohjolassa.

Tai ehkä sitten, jos joku juristimies vie treffeille ravintolaan kahden lapsen myyjänä työskentelevän yh-mutsin, niin silloin mun mielestä olisi kohteliasta tarjota, kun ei se 30-40€ ole iso summa sille juristille, mutta sille yh-mutsille on. Ja sama juttu myös sukupuolet toisinpäin.

Minä. Muista en tiedä. En ole yh. Pystyn maksamaan myös itse Tonttulaten, kuten epäilen että myös yh pystyisi. Kyse on _yrittämisestä_, siitä että mies yrittää. Kun mies tekee tarjoamisen eleen, sanon, voin maksaa omasta puolestani, ja maksankin, mutta jos mies ottaa kunnia-asiakseen maksaa Tonttulaten, niin kiitän. 

Kyse on yrittämisestä.

Juuri näin. 

Kyse ei ole siitä kenellä on rahaa ja kenellä ei. Kyse on käytöstavoista. Näin olen myös omia poikiani kasvattanut. 

28/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on. Minullekaan miesystävä ei ole ostanut tässä vuoden aikana mitään. Ei joulu- ei synttärilahjaa.

Miehillehän on tyypillistä olla pihi, ainakin mitä tulee naisystävän synttäri- ja joululahjoihin. Esimerkiksi kun minä olin reilunparikymppinen, seurustelin puoli vuotta erään samanikäisen miehen kanssa. Hän jätti minut muutama päivä ennen minun syntymäpäivää, arvatenkin siksi, ettei tarvitsisi ostaa minulle synttärilahjaa. Ja olin siis vihjannut hänelle, että Nomination-rannekoru, joka siihen aikaan maksoi 30€, olisi mieluinen lahja. Mutta se oli ilmeisesti hänen mielestään liian kallis. Hän oli kuitenkin kuukautta aiemmin ostanut veljentytölleen 2-vuotiasynttärilahjaksi samalla summalla leluja, vaikka eihän hänen olisi välttämättä tarvinnut ostaa mitään, kun hän olisi voinut laittaa nimensä vanhempiensa ostamaan lahjaan.

Ja muistan, kun kerran olin seurustellut miehen kanssa puoli vuotta, kun oli joulu tulossa, hän itse ehdotti, että sovitaanko, ettei osteta mitään lahjoja toisillemme, kun kuulemma hän ei keksi minulle mitään sopivaa lahjaa. Ikään kuin ei puolessa vuodessa olisi tutustunut minuun edes sen verran, että tietäisi, mistä jutuista pitäisin. Se on vaan niin helppo tekosyy sanoa, ettei keksi mitään joululahjaa.

Vierailija
29/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö edes maksanut seksistä?🤭

Seksiä ei tipu. Romanttinen suhde menee niin, että mies yrittää enemmän ja sitten jne jne jne, katso Disneyä, siitä saat paremman janan, miten. 

Jos seksiä tapahtuu, se on molemminpuolista transaktiota. Kumpikin saa ja antaa seksissä. Maksamisia ei suoriteta. 

Sen sijaan mies maksaa enemmän suhteen kulussa, koska mies on mies. Se että pystyy huolehtimaan enemmän naisesta kuin nainen miehestä on enemmän ylpeyden aihe, kuin sellainen että mies haluaa olla neiti neidin tilalla.

Tässä totuuksia. Ennen saunaa. 

Nainen tekee enemmän kotitöitä, koska nainen on nainen. Se että pystyy huolehtimaan enemmän kodista on enemmän ylpeyden aihe kuin sellainen että nainen haluaa olla mies äijän tilalla.

Niinhän naiset tutkimusten mukaan tekevätkin enemmän kotitöitä miehiin nähden, yhä nykyään. :D Miehet sen sijaan eivät enää osaa edes kahvia tarjota miehekkäästi. :D 

Mutta joo. Roolit eivät ole orjuuttamiseen, ei ole kankeita rooleja. Esim että naisen pitää olla kotona, tai tehdä enemmän kotitöitä. Mutta miehen tulee ottaa vähän enempi vastuuta ja tosiaan kahvi tarjota. Eri suhteissa asiat menevät siten, kuin ne osapuolille sopivat. Tämä tärkeää. Minä vaan sanon, että minä en lähde jolpin mukaan, joka ei halua olla mies minuun nähden. Toisaalta jos mies haluaa minun olevan synnytyskone ja kotiorja, niin ei käy, voin olla lämmin ja feminiininen nainen mutta orjuus ei käy. Vapaasti...

Vierailija
30/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh-hoijaa.. Kuinkahan mones keskustelu tästä (ikuisuus)aiheesta. IMuutama viikko sitten tunsin itseni idiootiksi kun satuin sadepäivänä kahvilaan samaan aikaan puolitutun naisen kanssa. Siinä peräkkäin molemmat seiskolimme ja harmittelimme keljua säätä mutta kuinka olimme onnekkaita kun olimme kuitenkin sisällä, eikä mitään erityistä kiirettä kiiruhtaa seuravaan paikkaan. Satuin olemaan kassalla lähempänä ja kun vuoroni tuli (naine olsi ollut seuraava minusta) niin sanoin kassalle, että voisin maksaa meidän molempien kahvit ja syömiset. - Ennen kuin ehdin maksuani viedä loppuun nainen kiljaisi, että mitä v-t-ua kuvittelen, että maksaisin hänenkin kahvinsa. Sanoin, että niin aattelin, vai onko jokin erityinen este miksi en niin saisi tehdä? -  Sain vastauksena katseen,  josta päätteöin, että  olsin tehnyt jotain rikollista ja hyvin loukkaavaa. 

Tässäkin kyse oli käytöstavoista. Sinulla oli niitä, kyseisellä naisella ei. Nainen oli idiootti, et sinä.

31/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä kenellä on rahaa ja kenellä ei. Kyse on käytöstavoista. Näin olen myös omia poikiani kasvattanut. 

Mitenkäs tämä käytöstavat koskee vain miehiä ? Eikö sitten naisella tarvitse olla samanlaisia käytöstapoja ? Minkä ikäinen sä olet? Et varmasti alle 50.

Jotkut sanoo, että protokollan / etiketin mukaan se henkilö (sukupuolesta riippumatta), joka ehdottaa treffeillä käymistä, tulee tarjota molempien ruoka treffeillä.

Vierailija
32/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo v-tyylin käyttäminen puheessa on kyllä niin alle kaiken arvostelun. Ei sovi edes miehelle.

Vierailija
33/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tämä käytöstavat koskee vain miehiä ? Eikö sitten naisella tarvitse olla samanlaisia käytöstapoja ? Minkä ikäinen sä olet? Et varmasti alle 50.

Jotkut sanoo, että protokollan / etiketin mukaan se henkilö (sukupuolesta riippumatta), joka ehdottaa treffeillä käymistä, tulee tarjota molempien ruoka treffeillä.

No hieman nuorempi olen, mutta onneksi hyvät käytöstavat ei ole ikäkysymys. :)

Ps. Olin laittamassa viestiini tuon mainitsemasi protokollan, mutta tulkitsin, että nyt keskustelimme tilanteesta jossa mies oli kutsunut.

Vierailija
34/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka juristinainen vie treffeille kahden lapsen myyjänä työskentelevän yh-faijan?

Vierailija
35/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta olisi minustakin tuntunut kiusalliselta, jos joku puolituttu mies maksaisi minun ostokset kahvilassa. En minäkään maksaisi puolitutun kaverin kahvilaostoksia, hyvä kun itsekin raaskin käydä kahvilassa.

Sama juttu. Ja tuossa tulee väistämättä sellainen olo että on sitten istuttava samaan pöytään jutustelemaan niitä näitä, vaikka haluaisi olla omassa rauhassa.

Tosin tuo nainenkin on ollut törkeä jos on jotain v-sanaa viljellyt.

Vierailija
36/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllähän siinä vähän kaverifiilis tulee, jos mies ei noudata perinteitä.

Tämä. Kyllä naisen paikka perinteisesti on keittiössä. Eivät he mitään ydinvoimaloita suunnittele vieläkään.

Vierailija
37/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli etsimässä parisuhdetta, Ap elättäjää.

Vierailija
38/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän sinua. - Voi olla kiusallista saada jotain josta ei oikein tiedä miten kiittää/ tai sanoa seuraavaksi. Hämmentynyt olo saattaa tuntua kiusallsielta. - Yhtä lailla minä olin häne anteeksi sana valintasni rääkäsisystään. Olsi sanonut vaikka, että kiitos mutta maksaisin omani, että tarjoa joku toien kerta tms.

Ja vaikka ketään ei kiinnosta niin tarkennan tuota kun edellä luonnehdin häntä puolitutuksi, niin tavallaan kai me olemme tuttuja koska useamman vuoden ajan opiskelimme samalla vuosikurssilla mutta opintojen jälkeen emmekä oikein niiden aikanakaan pitäneet koskaan yhteyttä toisiimme. Mutta monta kertaa olimme samassa paikassa myös viihteellä.  Ja ellei hän tuolloin olisi ollut parisuhteessa, niin olisin saattanut kiinnostua hänestä enempikin. - En tiedä hänen parisuhde kuvioistaan muuta kuin, ettei hän ainakaan saman kumppnin kanssa ole yhdessä,kuin opiskeluaikana, vajaa pari vuotta sitten. Itse olen sinkku   

Vierailija
39/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan ongelma on se, että ei eroteta käytöstapoja ja tasa-arvoa toisistaan. 

Käytöstavat EIVÄT ole tasa-arvoisia. Esim. 16 -vuotiaan tytön tulee nousta seisomaan, jos seniorikansalainen häntä kättelee. 60 -vuotiaan naisen ei, jollei kättelijä ole 80 -vuotias nainen. 

Vierailija
40/310 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle miehet tarjoaa noin lähes aina. Miksi? Koska tuon aika rehellisesti ilmi, että kannatan ''mies maksaa'' arvoja. Turhaa se on treffeille lähteä ja olettaa miehen maksavan, jos asiata ei puhuta etukäteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi