Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka näitä kotiinkuljetuksia ruualle oikein tilaa ja maksaa kympin siitä?

Vierailija
29.10.2022 |

Sitä ei meidän perhe ymmärrä. Kauppias tietysti nauraa partaansa, kun voi laittaa lähellä viimeistä käyttöpäivää olevat tuotteet näihin kasseihin. Hävikin minimointi on kaupoissa tärkeää ja kotikuljetukset ovat niihin hyvä keino. Perheemme nauraa. Me haemme tuoreet tuotteet suoraan kaupasta.

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kauppias laittaisi tilaukseen kohta pilalle meneviä tuotteita? Luuletko, että sama asiakas tilaisi häneltä toisen kerran?

Kaupassa asiakas voi itse päättää ottaako maitopurkin missä 2 päivää vai 5 päivää jäljellä. Kauppias tottakai laittaa sen vanhemman kotiinkuljetukseen.

Onko asiasta kokemusta? Palvelun käyttäjänä en nimittäin ole koskaan saanut tuoteitta, joissa edes voisi olla pidempi päivämäärä. Joskus olen jopa epäillyt, että se maitopurkki jonka minä saan kotiinkuljetuksessa ei ole vielä edes tarjolla siellä kaupan maitohyllyssä, missä on vielä edellisen satsin maitotölkit.

Vierailija
122/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauttaan menee heittämällä kerralla se kuusikymppiä, jolla saa ilmaisen kotiinkuljetuksen lähes kaikkialla. Itse siinä vain voittaa säästyneessä ajassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on ns yleinen ohjenuora tuotteiden päivämäärien suhteen ja se on se, että mahd tuoreita pakataan asiakkaalle.

Lisäksi tilauskohdassa on lisätietoja-kohta mihin voi asiakkaana vielä napauttaa toiveita, kuten "pvämäärä mahdollisimman pitkälle, kiitos".

Olisiko kauppiaan moraali noin korkealla? Yleensä siellä on tavaraa keräämässä jokin vuokrafirman tekijä jolla ei ole mitään tietoa mistään, kerää vain sen mitä listassa lukee.

Tuskinpa keräilyssä erityisesti pitkiä päiväyksiä jahdataan, mutta kokemus ei myöskään vihjaa siihen, että toimituksiin dumpattaisiin erityisen vanhaa tai viallista tavaraa.

Vierailija
124/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan haettu nyt kolme vuotta ruoat valmiiksi keräiltynä aina viikon satsi kerrallaan ja koskaan ei ole tullut tuotteita joissa päiväys olisi ongelma (K-ketju).

Vierailija
125/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähdössä vuodenvaihteessa kahdeksi viikoksi ulkomaille, kaveri on kateellinen ja kiukkuinen, kun hänellä ei ole rahaa lähteä. Meillä on suunnilleen samat palkat, omistusasunnot, vastikkeetkin aikalailla samat, asunnot jo maksettu.

Kamu hokee, että miten minulla on varaa matkustaa pari kertaa vuodessa kun hän hädin tuskin saa kokoon viikon reissun rahat.

Hän tilaa ruuat kotiin parikin kertaa viikossa, samoin tilaa usein pitsaa jne. kotiinkuljetuksella, ottaa tuon tuosta, mielestäni kalliin, ota mukaan -kahvin, usein pyytää minua yhdelle töiden jälkeen, erittäin harvoin lähden, hän menee. Olen joskus todennut hänelle, että hänen viikkokulutuksensa on huomattavasti suurempi kuin minulla.

Niistä ne minun matkarahani säästyvät. Ei ole minulle ongelma käydä pari kertaa viikossa pyörällä/lenkkeilen kaupassa, pitsan teen itse tai menen pitseriaan syömään. Kahvin otan kotoa mukaan jne.

Kukin tyylillään, minulle on nautinto viettää vuodessa neljä viikkoa auringossa, pari viikkoa kerrallaan.

NYT ei ollut kyse VALMIIN ruuan tilaamisesta vaan kaupan kotiinkuljetetuista tarvikkeista! Kyllä mulla ainakin tulee säästöä kun tilaan kotiin, jää heräteostot tekemättä, käytän aiempaa listaa jossa perustarvikkeet. Syön melkein aina samoja, joten ei tule loikittua listan ulkopuolelle.

Luetun ymmärtäminen!

Vierailija
126/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä polttoaineen hinnoilla kotiinkuljetus on jopa edullinen.

Samaa mieltä , varmaan kohta nousee mutta nouskoon! Ap on katkera köyhä tai mt-kuntoutuja , ei muuta!

Vierailija
127/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä tyhmiä aloituksia oikein tekee ja tuhlaa sähköä !

Vierailija
128/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisillä, jotka eivät käytä eivätkä halua käyttää ruokakauppojen keräily- ja kuljetuspalveluja, on niin valtavan voimakkaat, negatiiviset mielipiteet niistä?

Kateus!

Vierailija
129/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tilaamme ja maksamme kuljetuksesta. Emme ole miettineet ihan niin pientä summaa kuin kuljetusmaksua, vaan kiva kun ei tarvitse rämpiä kaupassa. Emme myöskään ole joutuneet huomauttamaan tuotteista. Päinvastoin mukana on aina jokin pieni lahja/tuotenäyte sekä käsin kirjoitettu tervehdys. JOskus on terkut meidän kissoille ja namipalapussi niille. En tiedä annetaanko tuollaisia kaupan kassoilla joka kerta?

Kyllähän moni kotiinkuljetuspalvelua käyttää ja tarvitsee, sehän on selvä. Niitä kauppojen kotiinkuljetusautoja näkyy usein liikenteessä. Luulen että ap lähinnä ihmetteli että kuka haluaa maksaa siitä sen kympin.

Onhan siinä puolensa ja puolensa. Raha vs vaiva. Mutta itse en maksaisi kymppiä kissojen terveisistä, mutta satunnaisesti voisin ko. palvelua käyttää jos en sairaana pääsisi kauppaan. Toki ensin kilauttaisin kaverille.

Vierailija
130/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo 10 € on liian iso toimitusmaksu. Meidän nelihenkisen perheen budjetti ruokiin on 400 €/kk, eli 10 % (jopa 40 € kk!) menisi pelkkään kuljetusmaksuun .

Minusta kaupassakäynti en ole niin rasittavaa, ettenkö siellä kävisi. Toki ymmärrän vanhukset, vaivaiset, autottomat ja syrjäseudun asukit - heille tuo ehkä on käytännöllistä. Mutta tuolla 40:llä eurolla saa kyllä jo jotakin tärkeämpiä kuluja maksettua. (Rikkaat ja laiskat sitten erikseen.)

En yhtään ihmettele, että ihmiset on P.A., kun heille kertyy huomaamatta kaikenlaisia säännöllisiä piilokuluja: kuntosali, Netflix, äänikirjat, parturi, lehdet... näistä kuukausiveloituksista kertyy suuri summa.

LOgiikkasi ontuu. Itse tilaan kerran kk kaiken, ja vähän päälle. Pakastan ja säilön ja jääkaappiin ym. Sitten työmatkalla haen jos tarvitsen jotain ns loppunutta.

Eikä mene kuin se kymppi per kk.

Voithan ostaa sitä spagettia viisi pussia, riisiä kanssa, tomaattimurskaa kakskymmentä purkkia...

Vierailija
131/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu tilaa leipää ja leikkeleitä niin kauppias laulaen laittaa edellispäivän leivät ja leikkelepaketissa 3 päivää virtaa. Mummulla kestää leikkeleet 2 viikkoa eli vanhenevat jääkaappiin.

Vierailija
132/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tilaan kerran kk. Huonosti liikkuva, nivelrikkoinen, nykyään autoton vanhus - mikäs sen helpompaa kuin saada ostokset kotiin kannettuina! Kymppi sinne tänne ei merkkaa minun taloudessani mitään. Uskon sen kympin hyvinkin säästyvän siinä, ettei tule tehtyä mitään heräteostoksia. Ja tulee kuukauden ateriat suunniteltua etukäteen, mikä helpottaa elämää sekin. Ikinä ei päivämäärissä ole ollut valittamista, aina on ollut runsaasti aikaa viimeiseen käyttöpäivään tai parasta ennen -päivään (jotka eivät ole sama asia, mitä monet eivät tunnu tietävän). Usein kauppias laittaa jonkin kivan yllärin mukaan. Kuljetukset myös toimivat loistavasti, aina tulee täsmällisesti sovittuun aikaan.

Kaikki painavat tavarat ja hyvin säilyvät kuivamuonat sekä pakastuskelpoiset tuotteet ostan tilaamalla. Silloin tällöin käyn toimitusten välillä itse kaupassa hakemassa tuoretavaraa, lähinnä vihanneksia ja hedelmiä, sellaisia määriä, jotka itse pystyn kantamaan.

Kerrassaan loistava palvelu, tästä en luovu!

Vierailija
133/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä maksaisi! Siksi asun ydinkeskustassa että kaikki on kävelymatkan päässä, autoa en omista, en ole koskaan omistanut enkä tule koskaan omistamaan. Naapurini tilaa todella usein, jopa Subwaysta vaikka se on tien toisella puolella! Täysin käsittämätöntä miten laiskoja ihmiset ovat!

Vierailija
134/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä laiska ei keksisi jottei tarvitsisi poistua kotoa.

Kotoa voi poistua niin paljon mukavampiinkin toimiin kuin kaupassa käymään. 

Mieluummin esim. hoidan liikunnan ulkona luonnossa kuin hypermarketin käytävillä. Kun ostokset tilaa kotiovelle, jää enemmän aikaa muuhun.

Vierailija
135/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummu tilaa leipää ja leikkeleitä niin kauppias laulaen laittaa edellispäivän leivät ja leikkelepaketissa 3 päivää virtaa. Mummulla kestää leikkeleet 2 viikkoa eli vanhenevat jääkaappiin.

Mummu voi kirjoittaa keräilijälle ohjeet. JunttiEinari kaivaa sukset äitin komerosta ja menee hiihtämään : D

Vierailija
136/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisillä, jotka eivät käytä eivätkä halua käyttää ruokakauppojen keräily- ja kuljetuspalveluja, on niin valtavan voimakkaat, negatiiviset mielipiteet niistä?

Kateus!

Tämä on hyvä esimerkki ilmiöstä, jossa pakosta on tullut hyve. Kun joutuu miettimään viikkobudjettia kymmenen euron tarkkuudella, voi helposti herätä katkeruus niitä kohtaan, joille tämä ei ole raha eikä mikään. Tällöin on helppo selittää itselle, että muut ovat vain laiskoja ja leväperäisiä raha-asioissa.

Taustalla on varmaan myös suomalaiselle kulttuurille leimallista nöyryyden ja ahkeruuden ihannointia. Suomalaisia ei mikään ilahduta yhtä paljon kuin presidentti tekemässä lumitöitä. Presidentillä olisi oikeasti ongelmitta varaa teettää nämä ulkopuolisilla, mutta huhkimalla kolan kanssa osoitetaan, että ihan tavallisia ihmisiä tässä ollaan, asemasta huolimatta. Samalla tavalla myös pääministeri kertoi tv-ohjelmassa imuroivansa öisin. Monissa Suomea paljon köyhemmissä maissa vaikkapa Afrikassa tai Etelä-Amerikassa keskiluokkaisissa perheissä on kotiapulainen. Suomessa häpeillään jopa satunnaista kotisiivouspalvelun käyttöä.

Vierailija
137/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asuu perähikiällä jonne kotiinkuljetus ei tuo : D

Vierailija
138/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys. Automatkan bensat maksais myös. Aniharvalla on mahis kävellen hakea kaikki, miettikää nyt lapsiperheen ruokamääräkin.

Ei se taaskaan tän kummempi se vastaus ole.

Vierailija
139/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän toimitusmaksua halpana... Omassa tapauksessani tulee halvemmaksi tilata kotiin kuin lähteä itse autolla varta vasten kauppaan. Teen töitä kotona joten kaupassakäynti olisi ihan ylimääräinen reissu eikä yhdistettävissä pakollisiin menoihin kuin harvoin. (Joilloin käyn kaupassa samalla.) Kerralla pystyy hankkimaan tuoretuotteitakin pariksi viikoksi vähintään joten ei tuota palvelua tarvitse käyttää ihan tauotta...

Julkista liikennettä ei ole ja matka sen verran pitkä että auto käytännössä ainoa tapa liikkua. Olenkin ihmetellyt miten kauppa pystyy noin halvalla ostokset tänne kuljettamaan. Pitävät palveluna ja mainoksena itselleen? Toimii kyllä :)

Vierailija
140/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten naurattaa miten pihalla jotkut ovat ihan tavallisista ja nykypäiväisistä asioista ja pitävät niitä naurettavina ja ihmeellisinä.

Juuri niin! Paljon on noita omaan napaansa tuijottelijoita, jotka eivät millään pysty tajuamaan, miksi joku tekee asiaa x, koska minäkään en tee. Luulevatpa vielä olevansa muita fiksumpia kotonaan (tai tässä tapauksessa kauppakassejaan raahatessa) naureskellessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän