Kuka näitä kotiinkuljetuksia ruualle oikein tilaa ja maksaa kympin siitä?
Sitä ei meidän perhe ymmärrä. Kauppias tietysti nauraa partaansa, kun voi laittaa lähellä viimeistä käyttöpäivää olevat tuotteet näihin kasseihin. Hävikin minimointi on kaupoissa tärkeää ja kotikuljetukset ovat niihin hyvä keino. Perheemme nauraa. Me haemme tuoreet tuotteet suoraan kaupasta.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa tapa jolla välttää kauppaan sisään astumisen (kotiinkuljetus tai nouto) säästää rahaa. Kun joudut netissä etukäteen tilaamaan esim. viikon ruuat, tulee hävikkiä huomattavasti vähemmän kun ostokset on harkittuja eikä heräteostoksia. Meillä ainakin hävikki katosi käytännössä kokonaan kun siirryttiin nettiostoksiin. Ennen meni ruokaa yllättävän paljon roskiin mikä kävi kalliiksi.
Vika on alunperin omassa ostoskäyttäytymisessäsi. Jos suunnittelisit viikon ruuat etukäteen ennen kauppaan lähtöä ja kirjoittaisit kauppalapun, ei alunperinkään olisi tullut hävikkiä tai heräteostoksia. Myös aikaa säästyy, kun ei tarvitse kaupassa pohtia, mitä ostaisin.
En koskaan ole heittänyt ruokaa roskiin. Sehåän on sama, kuin heittäisi rahaa roskiin.
Totesin, että auto on liian kallis kauppakassi, kun muuten sitä niin harvoin käytin. Nyt säästyy rahaa ihan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista miten paljon tunteita tämä aihe herättää.
Niin kyse on siitä että me kaikki maksamme niiden keräilijöiden palkat ostoskorissamme ei se 10 € riitä hänen palkkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisillä, jotka eivät käytä eivätkä halua käyttää ruokakauppojen keräily- ja kuljetuspalveluja, on niin valtavan voimakkaat, negatiiviset mielipiteet niistä?
En tajua. Naureskelevat liikuntarajoitteisille, kiireisille, sairaille ja niille ketkä eivät vain pidä kaupoissa pyörimisestä ja kassajonoista. Kai se on jonkinlaista mielen köyhyyttä.
Olette selvästi todella kuivia ja ja tylsiä ihmisiä jos teitä ei koskaan kiinnosta nähdä minkälainen on jonkun tuoretuotteen laatu sinä päivänä tai ette halua syödä esim tuoretta leipää, Sopii toki pakastepizza-sipsi-ihmisille.
Olen käyttänyt kotiinkuljetusta koronan alusta lähtien x 1/viikko. Olen saanut aina tuoretta ja hyvää tavaraa, joissa pitkät säilyvyysajat. Koskaan ei ole tullut mitään vanhaa tavaraa. Citymarketin kotiinkuljetus toimii hyvin. Aion tilata jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä oikeasti herätä tunteita vaan täällä spämmäileen joku alaikäinen jonne jonka mielestä on hauskaa provoilla arkisista asioista.
Tällä syyslomaviikolla on ollut tyypilliseen tapaan valtava määrä noita keltaisilla pikkunaamoilla koristeltuja haistattelukommentteja. Tämä ruoankuljetusaihe on koululaisille riittävän helposti ymmärrettävä juttu. Eihän sitä ihan koko aikaa jaksa kirjoittaa pimppialoituksia, vaikka se leikkaa-liimaa-menetelmällä onkin tosi helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tilasin kaiken kotiin kun olin yli kuukauden koronassa. Kympin kuljetusmaksuhan ei ole yhtään mitään. Tietysti olisin voinut käydä kassajonossakin köhimässä ap:n tapaisen tyhjännaurajan päälle.
No siksihän sitä maskia pidetään, ettei tartuta muita. Kauppaan voisi ihan hyvin mennä yskimään, kun on se maski päässä. Yskänpisarat ei leviä, kun ne jäävät maskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa tapa jolla välttää kauppaan sisään astumisen (kotiinkuljetus tai nouto) säästää rahaa. Kun joudut netissä etukäteen tilaamaan esim. viikon ruuat, tulee hävikkiä huomattavasti vähemmän kun ostokset on harkittuja eikä heräteostoksia. Meillä ainakin hävikki katosi käytännössä kokonaan kun siirryttiin nettiostoksiin. Ennen meni ruokaa yllättävän paljon roskiin mikä kävi kalliiksi.
Vika on alunperin omassa ostoskäyttäytymisessäsi. Jos suunnittelisit viikon ruuat etukäteen ennen kauppaan lähtöä ja kirjoittaisit kauppalapun, ei alunperinkään olisi tullut hävikkiä tai heräteostoksia. Myös aikaa säästyy, kun ei tarvitse kaupassa pohtia, mitä ostaisin.
En koskaan ole heittänyt ruokaa roskiin. Sehåän on sama, kuin heittäisi rahaa roskiin.
Onko sulla isokin perhe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä oikeasti herätä tunteita vaan täällä spämmäileen joku alaikäinen jonne jonka mielestä on hauskaa provoilla arkisista asioista.
Tällä syyslomaviikolla on ollut tyypilliseen tapaan valtava määrä noita keltaisilla pikkunaamoilla koristeltuja haistattelukommentteja. Tämä ruoankuljetusaihe on koululaisille riittävän helposti ymmärrettävä juttu. Eihän sitä ihan koko aikaa jaksa kirjoittaa pimppialoituksia, vaikka se leikkaa-liimaa-menetelmällä onkin tosi helppoa.
Onko Lapissa syysloma? Ja eikö tädin pöytäkoneelta löytyy emojeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä ketjuissa kauhistellaan aina sellaisia kuluja kuin ostosten kotiinkuljetus tai suoratoistopalvelut. Houkuttelevatko nämä ketjut erityisen köyhiä kirjoittajia, joiden täytyy räknätä joka sentti, vai mihin kaikki raha kotitalouksissa uppoaa? Onko valittu sellainen elämäntyyli, johon ei oikeasti ole varaa, kuten liikaa harrastuksia ja kaikki uusimman muodin mukaiset hilavitkuttimet lapsille tai tuloihin nähden liian kallis talo?
Elän itse kahden aikuisen taloudessa. Vuositulomme ovat bruttona noin 90 000 euroa. Asumme kerrostalokolmiossa, jossa asumiskulumme ovat noin 750 e (lainanlyhennys ja vastike). Meillä ei ole autoa. Kävelemme ja pyöräilemme työmatkat. Käymme lähes joka viikonloppu jossain, ulkona syömässä, keikalla, teatterissa tai vastaavassa. Matkustamme lomilla sekä Suomen sisällä että ulkomaille. Meillä on useita suoratoistopalveluita. Rahaa jää joka kuukausi säästöön, vaikka emme millään tavalla tarkkaile tai rajoita kulutusta.
Olen perustanut yhteisen talouden puolisoni kanssa kypsemmällä iällä niin, että kummankin lapset olivat jo aikuisia. Kokemusta on siis myös lapsiperhearjesta, enkä tuolloinkaan kokenut, että rahasta olisi ollut jotenkin tiukkaa. Moni kollegani valittelee, kuinka raha ei riitä, vaikka heillä on varmasti suunnilleen saman suuruiset tulot kuin minulla. Monilla on paremmin tienaavat puolisot kuin minulla. Luulen, että ihmisten käsitykset siitä, mihin rahaa kuluu ja millaisia valintoja voi milläkin tulotasolla tehdä, eivät aina ole täysin realistisia.
Hei kukaan ei lue sun paskaa romaania!
Tekstin herättämien negatiivisten reaktioiden perusteella näköjään aika moni lukee, sinäkin luit. En muunlaisia reaktioita odottanutkaan. Yleensä aina ottaessani esille huolettoman elämäni, ne, joiden elämäntyyliin kuuluu omakotitalo, auto ja vastaavat, menevät puolustuskannalle. Työpaikan kahvipöydässä ei ole viime viikkoina puhuttu muusta kuin bensan ja sähkön hinnasta, mikä muistuttaa minua siitä, että onneksi olen tehnyt elämässä valintoja sen mukaan, mitä oikeasti olen halunnut, enkä lähtenyt tavoittelemaan keskiluokkaisten normien mukaista ihanne-elämää. Tätähän en voi ääneen siellä kahvipöydässä sanoa, ja siksi onkin hyvä, että on anonyymeja nettipalstoja, joissa voi vapaasti avautua.
Suomi on kyykytys ja rahastusyhteiskunta ei palveluyhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä laiska ei keksisi jottei tarvitsisi poistua kotoa.
Minä lähden mieluummin lenkille kuin kauppaan.
Sama, en myöskään halua väen väkisin nähdä räät ilmoille köhiviä ja rumia suomalaisia pallinaamoja.
Vierailija kirjoitti:
Hassu tuo tekosyy: säästyy vapaa-aikaa. Mihin? Ihmiset vaan istuu kännykällä senkin vapaa-ajan. Eniten säästyisi vapaa-aikaa, jos heittäisitte kännykällä vesilintua.
Rahaa ei kiinnosta näköjään säästää, kymppi ei ole muka mitään. Silti sekin on jonkun tuntipalkka, josta pomo vikisee, että se on aivan liikaa.
Mulla säästyy aikaa työntekoon. Olen tuntipalkkainen.
Ja sitten tosiaan kaupassa itse käydessä tulee helposti ostettua listan ulkopuolelta sitä, tätä, tuota... Tilausta tylsästi koneella naputellessa ei ainakaan kaupan tuoksut ole houkuttamassa.
Onkohan tälläinen maksullinen palvelu sosialistin painajainen? Jos itse ei tarvitse tai ei juuri "nyt" tarvitse se on porvarien riistokapitalismia. Muistuu mieleen kuinka Suomen kommunistinen puolue meni konkurssiin, kun ryhtyi pörssisijoittajaksi. Näiltä ei talousosaamista löydy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kauppias laittaisi tilaukseen kohta pilalle meneviä tuotteita? Luuletko, että sama asiakas tilaisi häneltä toisen kerran?
Kaupassa asiakas voi itse päättää ottaako maitopurkin missä 2 päivää vai 5 päivää jäljellä. Kauppias tottakai laittaa sen vanhemman kotiinkuljetukseen.
Minä ainakin tilaan. Syömme terveellisesti ja tilaukseni sisältää pääasiassa kasviksia ja kalatiskin tuotteita. Ja on muuten aina tuoretta ja hyvää, joskus ihan hämmästyn miten kaikki kasviksetkin on niin priimaa, kyseisen marketin keräilijät onnistuvat kyllä aina.
Näillä polttoainehinnoilla kotiin tilaaminen ei ole edes juurikaan kalliimpaa mitä itse kauppaan ajaminen. Joskus käyn noutamassa valmiiksi kerätyt ostokset kaupalta jos olen siellä päin muuten asioilla.
Mahtava palvelu! Se tunti ja stressi jolta säästyn kun ei tarvitse lähteä pienten lasten kanssa kauppaan pitkän päivän päätteeksi on kullan arvoista. Tällainen paljon töitä tekevä ja vähäisen vapaa-aikansa lapsille omistava ruuhkavuosia elävä arvostaa ja maksaa mielellään kympin siitä ilosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla isokin perhe?
Meitä on viisi.
Hyvä provo pelle (AP). Vanhempien rahoilla "osteleva" jonne ei tietenkään voi ymmärtää että on vähän eri tilata viikon ruuat kaupasta ja kuin kolme ES:ää.