Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka näitä kotiinkuljetuksia ruualle oikein tilaa ja maksaa kympin siitä?

Vierailija
29.10.2022 |

Sitä ei meidän perhe ymmärrä. Kauppias tietysti nauraa partaansa, kun voi laittaa lähellä viimeistä käyttöpäivää olevat tuotteet näihin kasseihin. Hävikin minimointi on kaupoissa tärkeää ja kotikuljetukset ovat niihin hyvä keino. Perheemme nauraa. Me haemme tuoreet tuotteet suoraan kaupasta.

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan haettu nyt kolme vuotta ruoat valmiiksi keräiltynä aina viikon satsi kerrallaan ja koskaan ei ole tullut tuotteita joissa päiväys olisi ongelma (K-ketju).

Meille on yleensä tullut hyviä päiväyksiä, mutta yhdestä K-supermarketista toistuvasti lyhyitä tai omituisesti korvattuja tuotteita. Tilattiin sieltä koronassa, kun muualla oli liian pitkät toimitusajat. Että kyllä tätäkin sattuu. Toki huomautimme asiasta.

Vierailija
142/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten naurattaa miten pihalla jotkut ovat ihan tavallisista ja nykypäiväisistä asioista ja pitävät niitä naurettavina ja ihmeellisinä.

Juuri niin! Paljon on noita omaan napaansa tuijottelijoita, jotka eivät millään pysty tajuamaan, miksi joku tekee asiaa x, koska minäkään en tee. Luulevatpa vielä olevansa muita fiksumpia kotonaan (tai tässä tapauksessa kauppakassejaan raahatessa) naureskellessaan.

Samat tyypit varmaan naureskelevat myös vaikkapa kahvilassa käynnille. Kahvia voi keittää kotonakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu tässä ketjussa olettavan, että tavaroita tilataan kerran viikossa, jolloin toimitusmaksuja kuukaudessa tulee tuo 40 €. Minun tuntemistani henkilöistä ne, jotka tätä palvelua käyttävät (minä itse mukaanlukien) tilaavat kerran kuussa, jolloin tuo kymppi ei tunnu missään.

Vierailija
144/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukako tilaa, no tietysti me 7-8-kymppiset. Aloitimme tilaamaan keväällä 2020 , emmekä taatusti lopeta. Loistavaa kun kauppakassit kannetaan eteiseen. Kaikki on todella tuoretta ja kymppi ei ole mikään summa. On kaksi jk/pk yhdistelmää, sinne mahtuu paljon.

Sitten vaan järjestelmällisyyttä ruuan laittoon.

Mikäpä sen hauskempaa, kun lähteä vapaasti pitkille kävely/juoksulenkeille , eikä tarvitse raahata kauppakasseja. Jotain tyoretavaraa voi lähikaupasta napata lenkkireissuilla jos tarvitsee.

Ei ikinä enää kauppakasseja raahata. Siinä säästää reippaasti.

Helppoa- kerran kun tekee kunnon listan , sitä on helppo sit muunnella.

Vierailija
145/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä käyttää ihmiset joilla on ihan sama minkälainen tomaatti omena peruna tai kivikova kuiva mandariini sieltä kaupasta tulee.

Väärin! Minä ostan ainoastaan Lapin puikula -perunoita ja Nams-tomaatteja, muita en käytä. Kauppalistasta kruksi pois kohdasta saa korvata, ja asia on sillä selvä. Jos Namseja ei ole, ei tule tomaatteja. Tätä ei kyllä koskaan ole tapahtunut.

Vierailija
146/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätys. Automatkan bensat maksais myös. Aniharvalla on mahis kävellen hakea kaikki, miettikää nyt lapsiperheen ruokamääräkin.

Ei se taaskaan tän kummempi se vastaus ole.

Tämä

Vierailija
147/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se AP-jonne hävisi? Huhuu? Tule takaisin provoamaan ja alapeukuttamaan viestejä!!

Vierailija
148/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tuntuu tässä ketjussa olettavan, että tavaroita tilataan kerran viikossa, jolloin toimitusmaksuja kuukaudessa tulee tuo 40 €. Minun tuntemistani henkilöistä ne, jotka tätä palvelua käyttävät (minä itse mukaanlukien) tilaavat kerran kuussa, jolloin tuo kymppi ei tunnu missään.

Mukava tietää, että on muitakin kerran kuussa tilaajia. Se onnistuu hyvin, ainakin sinkulta. Pitää vain tilata pitkään jääkaapissakin säilyviä tuotteita, jotta riittää kuun loppuun asti esim. hedelmiä.

Vierailija
149/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta ei ole ruokien kotiinkuljetuksesta Suomessa, mutta Keski-Euroopassa on jo runsaan kymmenen vuoden ajalta. Joka perjantai tulee noin 200 euron tilaus ruokaa, eli mitä viikossa kuluu. Pientä täydennystä haetaan lähikaupasta mutta 90 % ruokatarvikkeista siis tulee tuolla kuljetuksella.

Yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun jokin on ollut huonolaatuista tai lähellä viimeistä käyttöpäivää. Ja siis tilaamme kalaa, lihaa, vihanneksia, hedelmiä yms. yms. Laatu on erittäin hyvää.

Ei kauppiaan kannata laittaa huonolaatuista tavaraa kotiinkuljetukseen koska siten menettää asiakkaan.

Vierailija
150/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätys. Automatkan bensat maksais myös. Aniharvalla on mahis kävellen hakea kaikki, miettikää nyt lapsiperheen ruokamääräkin.

Noh, harvemmat ovat lapsiperheitä.

Olen sinkku ja minulla periaatteessa olisi kävellen mahdollisuus hakea kaikki (autoa en omista), mutta en enää halua. En halua roudata painavaa hiostavaa reppua ja kädessä kylmäkassia, joka juuri ja juuri pitää pakasteet jäässä. 

Enimmät ostokset siis nykyään tilaan kotiin. Riittää että tuodaan joka toinen viikko, joten  ei tule edes kovin kalliiksi. Lihaa ja kalaa pakastan, juurekset, perunat, omenat ja kaalinkerä säilyvät jääkaapissakin tuon aikaa. Leipäsuosikkini on pakastamisen kestävä ruisleipä, joten sitäkään ei joka päivä tarvitse saada tuoreena.

Ruokaan menevä rahasumma on pienentynyt enemmän kuin mitä kuljetuksiin menee. 

Vierailija
151/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ainakin 1 kerran tilannut ruokaa pari laatikkoa kotiin.

Plussat:

Ruokaa tuli kerralla enempi kotiin, ei tarvinnut kuljettaa itse autottomana.

Miinukset:

Olen hitaampi klikkaamaan ja valikoimaan tuotteita netissä.

Tuli turhaa pahviroskaa laatikoista.

Luultavasti voisin tilata uudestaan jos olen esim. kipeänä. Mutta yleensä on kiva itse käydä kaupassa ja valikoida tuotteita.

Tyhjät pahvilaatikot voi antaa kuljettajalle seuraavalla kerralla. Menevät kierrätykseen.

Itse olen pyytänyt, että ruuat pakataan muovikasseihin ja kuljettaja vie tyhjät laatikot pois. Toimii.

Vierailija
152/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava tietää, että on muitakin kerran kuussa tilaajia. Se onnistuu hyvin, ainakin sinkulta. Pitää vain tilata pitkään jääkaapissakin säilyviä tuotteita, jotta riittää kuun loppuun asti esim. hedelmiä.

Helpostikin voi tilata kahden ihmisen ruuat kerran kuukaudessa, jos on pakastimissa tilaa. Toki se vaatii järjestelmällisyyttä , ja jotain puuttuvaa voi aina ostaa kaupan ohi kulkiessa.

Vierailija
153/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu tuo tekosyy: säästyy vapaa-aikaa. Mihin? Ihmiset vaan istuu kännykällä senkin vapaa-ajan. Eniten säästyisi vapaa-aikaa, jos heittäisitte kännykällä vesilintua.

Rahaa ei kiinnosta näköjään säästää, kymppi ei ole muka mitään. Silti sekin on jonkun tuntipalkka, josta pomo vikisee, että se on aivan liikaa.

Äkkisiltään veikkaisin että sulla ei ole useampaa alle 10-vuotiasta lasta. Siinä on mielekästä vapaa-ajan tekemistä niin että ei tartte sohvaan juuttua vaikka ruokakaupan isommat ostokset jättäisikin väliin.

Vierailija
154/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen iloinen, että tällainen palvelu on olemassa. Minun toki pitää mennä ainanitse ostoksille, koska allergiat rajoittaa todella paljon ostoksia. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tämä auttaa monia ruuhkaavuosissa olevia. Tilaamalla myös voi säästää jos se mahdollistaa ison marketin käytön. Päivämääristä olen erimieltä monien kanssa on syytä laittaa aina rasti säilyttävä pitkään, muuten saa mitä sattuu. Toki kyllä hihittelen woltin kirsikkatomaattipaketin hintaa pikkukaupoissa, mutta aivan toinen ääripää.

Vierailija
155/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan mielelläni siitä että joku toinen kantaa. Olisipa palvelu keksitty aiemmin.

Kyllä jo 60-luvulla kauppias toi ruoat kotiin mummolleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi