Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: "Ulla ampui hirven ja julkaisi kuvan someen"

Vierailija
28.10.2022 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009160783.html

Vieläkö vuonna 2022 jollekin tulee yllätyksenä, että kuolleilla raadoilla ylpeily saattaa aiheuttaa närää?😅

Kommentit (252)

Vierailija
121/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei teurastajatkin pistä hauskoja kuvia kun juuri annettiin sähköisku vain-eläimelle?

Tämä.

Vierailija
122/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku murhaa ihmisen ja sen jälkeen ottaa ylpeän poseerauskuvan vainajan äärellä, 99,9% pitää sitä sairaalloisena.

Kun saman tekee eläimelle, sekö on jotenkin eri asia, koska "vain" eläin.

Kyllä. Koska se on täysin eri asia. Ihminen ja eläin eivät ole samalla tasolla ollenkaan.

Ei tosiaan, ihminen on alhainen ja haitallinen luonnolle, eläin ei.

Kyllä on lapsellista ajattelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on eettisempää poseerata somessa jonkun kosteusvoiteen kanssa jonka takia tuhannet ja taas tuhannet koe-eläimet ovat kuolleet. Se on sitä "eettisempää" poseerausta. Kun sen tappamisen tekee joku poseeraajan puolesta.

Whataboutismia. Älä vaihda puheenaihetta.

Vierailija
124/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako loukkaantujat nähdä kuvan metsäkauriista joka tömähti kuorma-autoni etupuskuriin kesällä? Tuli meinaan aika sottaista jälkeä ja oli pakko ottaa kuvia vakuutusyhtiötä varten. Jos haluatte niin voin iloksenne laittaa niitä.

Olet vastenmielinen

Millä perusteilla? Silläkö että elukkaparka oli niin tyhmä että koitti ottaa kuormurin syliinsä vai sen perusteella että vakuutusyhtiö ei usko ilman kuvia?

Sinä olet tyhmä kun ajat päälle ja vielä kehuskelet .Kaikenlaisia idareita näköjään löytyy...

Vierailija
125/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kasvissyöjä, mutta minua ihmetyttää enemmänkin liten jollekin tulee yllätyksenä, että liha tulee eläimestä. Metsästys on eettisin tapa lihaa hankkia, joten hienoahan se on, että joku hankkii itse ruokansa metsästämällä. Miksi sillä ei vähän brassailisikin.

Jokainen tietää , että liha tulee eläimestä, täysin naurettavaa toistaa fraasia, että tappo pitää nähdä tai kuollut eläin pitää nähdä. Minun isä kertoi mulle jo alakoululaisena, mistä tulee maito, leipä ja liha. Silti en halua nähdä tappoa enkä veisi lastani semmoista katsomaan. Vastenmielisiä on myös kuvat, jossa ampuja on polleana kuolleen eläimen vierellä. Silti hirvikantaa täytyy tietysti harventaa.

Vierailija
126/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka puolustatte noita kuvia, muistakaa sitten ottaa virnuilukuva ruumiin kanssa kun seuraavan kerran joku läheinen kuolee.

Olen nähnyt aika paljon materiaalia Ukrainan sodasta Redditin ja muidenkin lähteiden kautta ja voin sanoa, että ihmiset nauttii siitä, että saa poseerata tapetun vihollisen ruumiin ympärillä. Ihmiset on tosi alkeellisia elukoita. 

Vierailija
127/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka puolustatte noita kuvia, muistakaa sitten ottaa virnuilukuva ruumiin kanssa kun seuraavan kerran joku läheinen kuolee.

Slaavikyykyssä mummuvainaan vierellä ja tukasta pitäen pää ylös niin että mummon kuolinilme näkyy.

Vierailija
128/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta ampumista ja mulla ei ole aseenkantolupaa, mut jos harrastaisin/olisi ja kaataisin hirven, niin saattaisin itsekin ottaa siitä kuvan. Onhan se noissa piireissä ihailtava suoritus. Itse toki kaataisin vain jos lihalle olisi käyttöä joko minulle tai jollekin tutulle. En ymmärrä miksi ihmiset suuttuu tämmöisestä kun samalla laittavat palvikinkkua suuhun ja uunissa kananugetit paistuu. 

Pitää olla aika tyhmä jos ei näe eroa.Toinen on elävä olento jonka sadisti tappaa ja toinen on jo "kinkku".Menis se sadistikin ostamaan lihansa kaupasta !

Vierailija
129/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla periaatteella kuvat joulukinkuista ja sisäfileistä ja nahkavaatteista ja porontaljoista voisi aiheuttaa somemyrskyn. Ei taida hirvennahkatakki tai kypsennetty hirvipaisti herättää kauhistuneita reaktioita?

Kaadon kanssa poseerataan/siitä jaetaan kuva someen koska se on pitkän työn tulos että on saanut sen kaadon. Omalta osalta voin sanoa, että kuvan ottaminen ei vähennä saaliin kunnioittamista. Mutta mikäli kuvassa on koko parvellinen hanhia tai sata kyyhkyä - se on mielestäni jo puistattavaa lahtaamista eikä hyvien tapojen mukaista saati luontoa kunnioittavaa.

Nämä "parvellinen" hanhia ja "sata" kyyhkyä -kuvien linnut jaetaan koko metsästysporukan kesken jokaiselle tarvitsemansa määrä pakkaseen. Yhdessä kuvassa voi olla kymmenenkin henkilön ampumat linnut, toinen on osunut kolmeen ja toines osunut kymmeneen, mutta jokainen saa lintuja pakkaseen. Näin ainakin meillä, koska jokainen osallistuu ruokkimiseen, mutta välttämättä ampumaonnea ei ole, varsinkaan kokemattomammilla. Itse en harrasta somettamista, mainittakoon vielä sekin tässä.

Vierailija
130/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei teurastajatkin pistä hauskoja kuvia kun juuri annettiin sähköisku vain-eläimelle?

Niinpä. Siinä olisi hyvä sauma tulla sometähdeksi. Kuvia kurkunleikkauksesta ja verenlaskusta. Sitten sisälmysten poisto ja lähikuvia lehmän kielestä ja sukupuolielimistä.

Lopuksi intiimi hetki irtileikattujen utareiden kanssa!

Vierailija
131/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä palsta-kohdulliset olette siitä että kaverini ampui söpön ilveksen ja julkaisi siitä kuvan someen? Ilves ei aiheuttanut mitään varaa eikä ollut mitään tuotanto/kotieläimiä mitä se uhkasi.

Vierailija
132/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on edelleenkin ihmisiä jotka poseeraavat kuolleen kanssa. Itse sitä en oikein ymmärrä mutta ymmärrän että se on osa toisten ihmisten suruprosessia. Hyväksyn sen mutta en valita siitä.

Ymmärrän metsästäjänä saaliin kanssa poseerauksen, mutta ymmärrän myös että tunne-elämältään kehittymättömät ja herkät ihmiset eivät sitä ymmärrä joten pidän suotavana että ko. kuvat pidettäisiin vain metsästäjien keskinäisinä.

Vierailija
133/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Aika pönttö saa olla jos a) ylipäätään laittaa tuollaisia kuvia someen

Miksi? Laitetaan sinne kaikkea muutakin. Metsästyksellä on pitkät perinteet.

Vierailija
134/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää brassailla tapetulla ELÄIMELLÄ?!!

Mitä brassailua se on, että laittaa kuvan?

Vierailija
135/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno idea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Slaavikyykyssä mummuvainaan vierellä ja tukasta pitäen pää ylös niin että mummon kuolinilme näkyy.

Tämä! Taustalla pauhaa ensin Kikan ikivihreä Anna mulle raju hetki ja sitten Sukkula veenukseen!

Vierailija
136/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kasvissyöjä, mutta minua ihmetyttää enemmänkin liten jollekin tulee yllätyksenä, että liha tulee eläimestä. Metsästys on eettisin tapa lihaa hankkia, joten hienoahan se on, että joku hankkii itse ruokansa metsästämällä. Miksi sillä ei vähän brassailisikin.

Jokainen tietää , että liha tulee eläimestä, täysin naurettavaa toistaa fraasia, että tappo pitää nähdä tai kuollut eläin pitää nähdä. Minun isä kertoi mulle jo alakoululaisena, mistä tulee maito, leipä ja liha. Silti en halua nähdä tappoa enkä veisi lastani semmoista katsomaan. Vastenmielisiä on myös kuvat, jossa ampuja on polleana kuolleen eläimen vierellä. Silti hirvikantaa täytyy tietysti harventaa.

Hankalaa on metsästää silmät kiinni ja nykyään niitä lapsia kulkee metsällä vanhempien mukana. Opettelevat kärsivällisyyttä, sääntöjä ja riistan käsittelyä, myös riistan kunnioitus on iso osa tätä harrastusta.

Ensimmäinen kaato yleensäkin halutaan ikuistaa tai jos saa merkittävän sarvipään, sekin harvinaista sillä niitäkin varjellaan. Ne kuvat ei ole mässäilyä, metsästysmuisto. Ennenhän teetettiin trofeita mutta harva haluaa niitä seinälle.

Vierailija
137/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En harrasta ampumista ja mulla ei ole aseenkantolupaa, mut jos harrastaisin/olisi ja kaataisin hirven, niin saattaisin itsekin ottaa siitä kuvan. Onhan se noissa piireissä ihailtava suoritus. Itse toki kaataisin vain jos lihalle olisi käyttöä joko minulle tai jollekin tutulle. En ymmärrä miksi ihmiset suuttuu tämmöisestä kun samalla laittavat palvikinkkua suuhun ja uunissa kananugetit paistuu. 

Pitää olla aika tyhmä jos ei näe eroa.Toinen on elävä olento jonka sadisti tappaa ja toinen on jo "kinkku".Menis se sadistikin ostamaan lihansa kaupasta !

En ole metsästäjä, mutta moni metsästäjä, jotka töiden kautta tunnen, ovat sanoneet, että se ampuminen ja tappaminen ei ole se tärkein juttu siinä. Tärkeintä on se, että saa viettää aikaa luonnossa.... esim. nukkua teltassa, tehdä nuotio ja muutenkin käyttää omia selviytymiskykyjä. Heille monesti se oleminen sään armoilla ja päivien ajan paskalta haiseminen on se oma juttu. Tottakai kaato toimii kirsikkana kakun päällä, mutta sitä ei aina edes tapahdu vaan kotiin lähdetään tyhjin käsin. Moni ihminen oikeasti nauttii siitä, että saa olla keskellä metsää vaikka kaatosateella pimeässä.

Vierailija
138/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako hirven vasan surmata vasaralla?

Vierailija
139/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako hirven vasan surmata vasaralla?

Luomuteurastaja?

Vierailija
140/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole metsästäjä, mutta moni metsästäjä, jotka töiden kautta tunnen, ovat sanoneet, että se ampuminen ja tappaminen ei ole se tärkein juttu siinä. Tärkeintä on se, että saa viettää aikaa luonnossa.... esim. nukkua teltassa, tehdä nuotio ja muutenkin käyttää omia selviytymiskykyjä. Heille monesti se oleminen sään armoilla ja päivien ajan paskalta haiseminen on se oma juttu. Tottakai kaato toimii kirsikkana kakun päällä, mutta sitä ei aina edes tapahdu vaan kotiin lähdetään tyhjin käsin. Moni ihminen oikeasti nauttii siitä, että saa olla keskellä metsää vaikka kaatosateella pimeässä.

Täysin typerää, vaikka puollan metsästystä. Miksi eivät lähde metsälle muuten vain ilman aseita pas-k.alle haisemaan? Vai eikö tule lähdettyä ilman että saa metsästää? Kumpihan siinä nyt sitten oli se tärkeämpi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi