Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden mielestä on ok kutsua naisia kohdullisiksi, menstruoijiksi ym.

Vierailija
28.10.2022 |

Haluaisin tietää, millä nimityksellä lääkäri kutsuisi äitiäni, jolla ei ole kuukautisia eikä kohtuakaan ole ollut sitten vuoden 1998. Tämä on vilpitön kysymys.

Kommentit (678)

Vierailija
381/678 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vähän sekaisin asiat sinulla. Ei ole kyse siitä, ettei ihmiset saa olla naisia tai miehiä.

Vaan siitä, kun puhutaan isosta joukosta ei rajata, että asiat on vain naisille, vaan kaikille joilla on kohtu.

Jos minulla on mielestäsi asia hukassa, kerro toki, mitä termiä äidistäni sitten käytetään. Jos nyt vaikka puhutaan vaihdevuosiasioista (vaihdevuodet ovat toki äidilläni jo takana). Mikä on sellainen sellainen termi, johon äitini mahtuu?

Miten olisi vaikka ihminen?

Mulle käy, mutta eikö tuo ole hieman redundantti, kun lääkärit hoitavat vain ihmisiä? Eikö noiden tekstien ole tarkoitus määritellä potilaan terveydentilaa ja kertoa siitä olennainen?

No eikö lääkäri voi esim kirjata, että potilas on 56-vuotias ja hänellä kohtutulehdus. Parempi on jättää sukupuoli mainitsematta kuin korvata se jollain oudolla kiertoilmaisulla.

Ei, ei, ei. Tässä mennään todella pahasti metsään. Naisten terveys on muutenkin prioriteettilistan hännillä. Jos naisista ei enää puhuta lainkaan niin häivytetään myös naisten erityistarpeet. Monia lääkkeitä ei esimerkiksi ole tutkittu/testattu naisilla ollenkaan.

Ei ole kauaa siitä kun pidettiin ongelmana sitä että naisilla ei ole testattu esim. lääkkeitä. Ja nyt yhtäkkiä vaihdetaankin siihen, että naisista ei saa edes puhua. En ymmärrä. Ilmeisesti on siis vain ihmisiä eli miehiä ja sitten näitä joitain kohtutelineitä.

Heh, kohtuteline:) Tai miten olisi kohdun sisältävä keho tai kohduton keho (joka voi siis olla joko mies tai nainen - näitä vanhanaikaisia termejä käytettäessä).

Ja ovathan jo äiti- ja isä-sanatkin poistolistalla. On synnyttänyt vanhempi ja siittänyt vanhempi.

Kenen poistolistalla ko kauniit sanat. En koskaan alkaisi käyttää noita siittäjäjuttuja. Jo siksikään, että lapsen isä ei välttämättä ole se siitostyyppi. Hyh hyh tommosia.

Ei kenenkään, ihan samat olkiukot palaa täällä taas. Muka halutaan häivyttää naiset ja miehet, sanoa kaikkia kohdullisiksi jokapaikassa ja mitä muuta p skaa. Oikeasti näitä toitottaa totuuksina vain transfoobikot, misogynistit, äärikonservatiivit ja femin tsit.

Joku ihminen voi henkilökohtaisesti opettaa lapsensa sanomaan vanhempi, mutta ei haittaa vaikka valtaosa on äitejä ja isiä. Samoin halutaan inklusiivisempää kielenkäyttöä virallisiin paikkoihin, ei kieltää naisten olemassa oloa.

Ei ole mikään olkiukko! Kumma, jos et ole kuullut uusista suosituksista. On vain synnyttänyt vanhempi ja sitten ei-synnyttänyt vanhempi.

Vierailija
382/678 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli on tärkeä kun viestitään raskauden ja synnytyksen hoidosta. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fgwh.2022.818856/full?fbcl…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/678 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Termit ovat sitä varten, että myös vaikka

transmiehillä ja muunsukupuolisilla voi olla kuukautiset. Se ei ole siis pelkkä naiseuteen liittyvät asia, vaan myös miehellä tai ei-binääriin sukupuoleen kuuluvalla voi olla kuukautiset. Kaikilla naisilla (esimerkiksi vaihdevuosi-ikäisäillä ja transnaisilla) taas ei ole kuukautisia, silti he ovat ihan naisia. Yksinkertaista. Nais- ja miesoletettu ovat myös hyviä termejä.

Ihmislajilla sukupuoli on binäärinen. Ei ole kolmatta vaihtoehtoa. Peruskoulussa jo tämä opetetaan. Se on sitten eri asia miksi kukakin itseään haluaa kutsuttavan. Se ei liity mitenkään sukupuoleen, joka määrittyy kromosomien perusteella. 

Vierailija
384/678 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä se on joidenkin naiseus kiinni.

Vierailija
385/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä kun vähemmistä alkaa määrätä, kuinka enemmistön tulisi puhua ja ajatella.

Vierailija
386/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lgbt on poliittinen liike by punavihreät.

Sen tavoite on aivopestä kansaa, varsinkin nuoria.

Tuloksena heikot, epävarmat ja rikkinäiset yksilöt.

Samalla tuhotaan perinteet, kulttuuri, perheet, perhearvot.

Osa siis nwo agendaa, jossa lisäksi tuhotaan yksilönvapaus, yksityisomistajuus, nationalismi, kristinusko...

Vierailija
387/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti mietityttää että mitkä on sellaisia asioita joita ihmisen pitää vaan elämänsä aikana hyväksyä ja mikä on esim. yhteiskunnan tehtävä niiden muuttamiseksi.

Itselläni on monta asiaa, omaa subjektiivista kokemusta, jotka olen vaan joutunut tässä elämän varrella hyväksymään, näitä ovat esim.

Rumat ja isot kädet

Köyhä ja epäsivistynyt lapsuuden perhe

Epäterve lapsuuden perhe

Vaikea sisarus

Lyhyt ja ruma vartalo

Liian alhainen älykkyysosamäärä

Nämä kaikki haluaisin olevan toisin ja nämä aiheuttavat minulle subjektiivista kärsimystä päivittäin. Onko oikein vaatia näiden muutosta yhteiskunnalta ja muilta ihmisiltä vai täytyykö nämä hyväksyä vaikka en haluaisi?

Vierailija
388/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi loukkaavaa jos minua kutsuttaisiin lääkärissä vaikkapa kohdulliseksi, tai jos menisin sinne korvatulehduksen vuoksi, niin sitten ehkä korvalliseksi. Mieluummin olen papereissa ihan vain nainen. Muuten mulle on ihan ykslysti miten muut kokevat sukupuolensa, mutta minä koen olevani nainen. En kohdullinen.

Vierailija
389/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin sekotransulaki eli käytännössä jos meidän naisten pukkariin tulisi mies joka idenfoituu naiseksi niin sitä ei saa kieltää tulemasta naisten pukkariin koska tuntee itsensä naiseksi? Mitä hittoa!!! Aivan varmasti kirkuisin et miesten puolelle siitä!!! Ja työpaikallani kans,ihan sama vaikka potkut tulisi, kaikki ympärillä sekoaa mutta itse järkevänä pidän edelleen kiinni perinteistä eli 2 sukupuolta on olemassa mies ja nainen kaikki muu on mielisairautta ja turhaa sekoilua, jos lääkäritkin alkaa sekoilla niin sitten mielummin vaikka kuolen kipuihin kuin menen sekolääkärille joka sanoo mua menstroivaksi kohdulliseksi tms sekoa.

Vierailija
390/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lgbt on poliittinen liike by punavihreät.

Sen tavoite on aivopestä kansaa, varsinkin nuoria.

Tuloksena heikot, epävarmat ja rikkinäiset yksilöt.

Samalla tuhotaan perinteet, kulttuuri, perheet, perhearvot.

Osa siis nwo agendaa, jossa lisäksi tuhotaan yksilönvapaus, yksityisomistajuus, nationalismi, kristinusko...

Jep tulokset olleet näkyvillä jo vuosia,väkivaltaa, tuhoa, mt ongelmaisia nuoria, kaikenlisäksi ohittavat just biologiset faktat ja vetoavat tunteisiin se että tuntee olevansa vaikka lentävä kissa ei tee siitä todellista tai biologista faktaa.

Vierailija
391/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ja mies termeinä riittävät kuvaamaan todellisuutta. Sukupuoli-identiteetti terminä on parin likaisen petoviilin "tutkimusten" tulosta. Homoja suurin osa sekä sekcuaalisesti traumatisoituneita helposti manipuloitavissa olevia nykyisistä "transnuorista". Oikeat transihmiset tietävät että heillä on psykiatrinen häiriö ja se oikeasti haluavat "mennä läpi", nämä uuden  polven sosiopaatit terminologisine muutoshaluineen haluaisin työntää tulivuoreen, he tekevät suurta yhteiskunnallista vahinkoa valheineen.

Vierailija
392/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdullisiksi ja menstruoiviksi kutsutaan niitä, joilla on kohtu tai jotka menstruoivat riippumatta siitä, kokevatko henkilöt itsensä naisiksi vai miehiksi vai joksikin muuksi.

Jos äitisi kokee olevansa nainen, niin häntä voi nimittää vaikkapa naiseksi.

Älyvapaa vastaus.

Vierailija
393/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdullisiksi ja menstruoiviksi kutsutaan niitä, joilla on kohtu tai jotka menstruoivat riippumatta siitä, kokevatko henkilöt itsensä naisiksi vai miehiksi vai joksikin muuksi.

Jos äitisi kokee olevansa nainen, niin häntä voi nimittää vaikkapa naiseksi.

Eli jos hän kokisi olevansa mies, niin häntä voisi nimittää vaikkapa mieheksi?

Onneksi et ole lääkäri. Voisit saada pahaa tuhoa aikaan.

Vierailija
394/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia naisia kutsutakaan kohdullisiksi tai menstruoiviksi vaan ainoastaan niitä joilla on kohtu tai jotka menstruoivat DAA

Vierailija
395/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kutsun naista nimellä: en naine

Vierailija
396/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Termit ovat sitä varten, että myös vaikka

transmiehillä ja muunsukupuolisilla voi olla kuukautiset. Se ei ole siis pelkkä naiseuteen liittyvät asia, vaan myös miehellä tai ei-binääriin sukupuoleen kuuluvalla voi olla kuukautiset. Kaikilla naisilla (esimerkiksi vaihdevuosi-ikäisäillä ja transnaisilla) taas ei ole kuukautisia, silti he ovat ihan naisia. Yksinkertaista. Nais- ja miesoletettu ovat myös hyviä termejä.

Ihmislajilla sukupuoli on binäärinen. Ei ole kolmatta vaihtoehtoa. Peruskoulussa jo tämä opetetaan. Se on sitten eri asia miksi kukakin itseään haluaa kutsuttavan. Se ei liity mitenkään sukupuoleen, joka määrittyy kromosomien perusteella. 

Ihan selvästi on kolme vaihtoehtoa. Mies, nainen ja marjanpoimija. Vai mistä muuten tulis ilmaisu "ootsää mies vai marjanpoimija?"

Vierailija
397/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkia naisia kutsutakaan kohdullisiksi tai menstruoiviksi vaan ainoastaan niitä joilla on kohtu tai jotka menstruoivat DAA

Mistä sinä tiedät, onko jollakin kohtu tai menstruoiko tämä?

Vierailija
398/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa sanat kohdullinen ja menstruoiva. Miksi en voisi olla nainen, kun sellainen hyvä sana kuitenkin on olemassa. Olen syntymästäni nainen ja koen kuuluvani siihen joukkoon mielelläni ja vapaaehtoisesti.

Nyt jos joku marginaaliryhmä kipuilee oman ryhmänsä kanssa niin miksi kaikkien pitää muuttua joksikin ihmeellisiksi kohdullisiksi ja menstruoiviksi henkilöiksi. Ovatko miehet sitten kiveksellisiksi ja siemensyöksyllisiä henkilöitä.

Ei helvetti, että nyt aletaan jo loukkaantumaan mies- ja nainen-sanoja. Mistä joku seuraavaksi loukkaantuu?

Vierailija
399/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, onko jollakin kohtu tai menstruoiko tämä?

Missä oon väittäny tietäväni. En aina ihmisen ulkonäöstäkä osaa päätellä edes minkälainen värkki sen jalkojenvälissä on.

Lääkäri varmaan tietää kun sillä on potilastiedot.

Vierailija
400/678 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos en tunne itseäni kohdulliseksi, vain minulla on kohtu? Mitä jos loukkaannun siitä? Voinko haastaa transulääkärin oikeuteen, kun kirjoittaa tietoihini kohdullinen, vaikka en identifioidu sellaiseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi