Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoomuksen Sarkomaa "parilla kympillä ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat"

Vierailija
27.10.2022 |

Pelottavaa jos tulevassa pääministeripuolueessa todella ajatellaan näin.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4503f497-6d4d-488d-87fb-0289daa8a…

Kommentit (409)

Vierailija
401/409 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunoita, makaronia, nakkeja, juureksia, kaurahiutaleita, broilerisuikaleita tai koipireisiä, porkkanoita, sipulia, jne. Täysin mahdollista kahden viikon ruuaksi, jos itse tekee ruuan. Vaatii viitseliäisyyttä, pullamössöt!

Eihän Sari Sarkomaa puhunut kahdesta viikosta vaan monesta viikosta. "Monta viikkoa" on paljon enemmän kuin kaksi viikkoa.

Mainitsemiesi tuotteiden hinnat halvimmillaan:

- 1 pussi (2,3 kg) perunoita on n. 2 euroa

- 1 pussi  (400 g) makaronia on n. 50 centtiä

- pienin ja halvin nakkipaketti (300 g) on 2 euroa

- juurekset ovat halvimmillaan noin 10 centtiä kappale

- kaurahiutaleet 1 kg noin 2 euroa

- broilerituotteet halvimmat noin 6-10 euroa/kilo

Eli 20 eurolla saisi 1 yhden kilon broileria, 1 kg kaurahiutaleita, 1 pienen (300 g) nakkipaketin, noin 2 kg perunoita, 1 kg makaronia, noin 30 kappaletta erilaisia juureksia.

Ja yrität väittää, että tuolla ihminen elää monta viikkoa?Ja tuosta puuttuu muuten kaikki mausteet, suola, vihannekset, maito, voi, juusto, yms.

Myös tee ja kahvi puuttuvat. Askeettista on se köyhän elämä jos tuolla mennään.

Aamupalaksi pari lusikallista suolatonta kaurapuuroa.

Lounaaksi yksi peruna, pieni viipale nakkia ja kenties yksi porkkana. Ilman suolaa tai mausteita.

Iltaruoaksi pari lusikallista makaronia. Ilman edes ketsuppia tai tomaattimurskaa, kun nehän eivät tuohon budjettiin mahtuneet.

Mutta ai niin, se on köyhän itsensä vika kun sukulaiset eivät lahjoita riistaa eikä pihalla kasva omenapuita.

Köyhä voi istuttaa omenapuun parvekkeelle. Se on itsestä kiinni, kasvattaako omenapuita.

Tämä oli hauska :-D Ja sitten voi kuokkia kaupungin puistoon kasvimaan. Pieni kanala olkkariin.

Vierailija
402/409 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse elän vaatimattomasti ja uskon hyvinkin että suunnittelemalla 20€ riittäisi perus-ruokaan hyvinkin pariksi viikoksi ja ruoka olisi myös terveellistä. Tekemällä itse raaka-aineista säästää hyvin.

Tuntuu kuitenkin että yhteiskunnan tuilla elävillä ei riitä tarmoa oman ruuan tekemiseen kuten ei työn tekemiseenkään. On se tietynlainen asennevamma,

No laitappa se lista tähän mitä ostaisit 20 eurolla niin että vaikka täysikasvuinen mies pärjää pari viikkoa, niin että se on ravitsevaa, saan tarvittavat vitamiinit jne, sekä tarpeeksi energiaa jotta pystyn elämään, eikä niin että olen puolen vuoden päästä sairaalassa anemian ja laihuuden takia, koska olen laihtunut 20kg. Koska olet niin varma itsestäsi, niin toki voit sellaisen ruokalistan tehdä meille muillekin.

Sarkomaa ei edes puhunut vain parista, vaan monen viikon ruoista ja käsittääkseni se yleisessä kielenkäytössä tarkoittaisi yli kahta.

Tuo parikymppiä taitaisi riittää yhdelle ihmiselle kuukauden maitoannokseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/409 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse elän vaatimattomasti ja uskon hyvinkin että suunnittelemalla 20€ riittäisi perus-ruokaan hyvinkin pariksi viikoksi ja ruoka olisi myös terveellistä. Tekemällä itse raaka-aineista säästää hyvin.

Tuntuu kuitenkin että yhteiskunnan tuilla elävillä ei riitä tarmoa oman ruuan tekemiseen kuten ei työn tekemiseenkään. On se tietynlainen asennevamma,

No laitappa se lista tähän mitä ostaisit 20 eurolla niin että vaikka täysikasvuinen mies pärjää pari viikkoa, niin että se on ravitsevaa, saan tarvittavat vitamiinit jne, sekä tarpeeksi energiaa jotta pystyn elämään, eikä niin että olen puolen vuoden päästä sairaalassa anemian ja laihuuden takia, koska olen laihtunut 20kg. Koska olet niin varma itsestäsi, niin toki voit sellaisen ruokalistan tehdä meille muillekin.

Sarkomaa ei edes puhunut vain parista, vaan monen viikon ruoista ja käsittääkseni se yleisessä kielenkäytössä tarkoittaisi yli kahta.

Jos maitoa oikeasti juomalla juo, ei riitä. Pelkästään maitoon menisi 100€ kuukaudessa, eikä sekään kaikille riittäisi. Jotkut juo 3 litraa päivässä, se tekisi kuukaudessa lähemmäs 150€. Ruoka on sitten vielä ostamatta, siihenkin menee helposti toinen 150€.

Vierailija
404/409 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musti ja Mirri kiittävät!

Vierailija
405/409 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maitoa oikeasti juomalla juo, ei riitä. Pelkästään maitoon menisi 100€ kuukaudessa, eikä sekään kaikille riittäisi. Jotkut juo 3 litraa päivässä, se tekisi kuukaudessa lähemmäs 150€. Ruoka on sitten vielä ostamatta, siihenkin menee helposti toinen 150€.

Totta realismi puuttuu täysin, "parilla kympillä ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat", tarkoittaa alle euron päiväbudjettia.

Vierailija
406/409 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain päin maailmaa saa muttei Suomessa .

Vierailija
407/409 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä te ostaisitte tuolla 20eurolla kahdeksi viikoksi? Ja siis ihan aamupalasta iltapalaan? Pakastin, jääkaappi ja kuivakaapit olisivat tyhjänä. Eikä lähdettäis omalle kasvimaalle tai metsään mustikoita poimimaan.

Entä jos perheeseen kuuluu vielä kissa? Kumman ruuat ostetaan, vai pärjääkö ihminen kissanraksuilla?

Vierailija
408/409 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunoita, makaronia, nakkeja, juureksia, kaurahiutaleita, broilerisuikaleita tai koipireisiä, porkkanoita, sipulia, jne. Täysin mahdollista kahden viikon ruuaksi, jos itse tekee ruuan. Vaatii viitseliäisyyttä, pullamössöt!

Eihän Sari Sarkomaa puhunut kahdesta viikosta vaan monesta viikosta. "Monta viikkoa" on paljon enemmän kuin kaksi viikkoa.

Mainitsemiesi tuotteiden hinnat halvimmillaan:

- 1 pussi (2,3 kg) perunoita on n. 2 euroa

- 1 pussi  (400 g) makaronia on n. 50 centtiä

- pienin ja halvin nakkipaketti (300 g) on 2 euroa

- juurekset ovat halvimmillaan noin 10 centtiä kappale

- kaurahiutaleet 1 kg noin 2 euroa

- broilerituotteet halvimmat noin 6-10 euroa/kilo

Eli 20 eurolla saisi 1 yhden kilon broileria, 1 kg kaurahiutaleita, 1 pienen (300 g) nakkipaketin, noin 2 kg perunoita, 1 kg makaronia, noin 30 kappaletta erilaisia juureksia.

Ja yrität väittää, että tuolla ihminen elää monta viikkoa?Ja tuosta puuttuu muuten kaikki mausteet, suola, vihannekset, maito, voi, juusto, yms.

Myös tee ja kahvi puuttuvat. Askeettista on se köyhän elämä jos tuolla mennään.

Aamupalaksi pari lusikallista suolatonta kaurapuuroa.

Lounaaksi yksi peruna, pieni viipale nakkia ja kenties yksi porkkana. Ilman suolaa tai mausteita.

Iltaruoaksi pari lusikallista makaronia. Ilman edes ketsuppia tai tomaattimurskaa, kun nehän eivät tuohon budjettiin mahtuneet.

Mutta ai niin, se on köyhän itsensä vika kun sukulaiset eivät lahjoita riistaa eikä pihalla kasva omenapuita.

Köyhä voi istuttaa omenapuun parvekkeelle. Se on itsestä kiinni, kasvattaako omenapuita.

Tämä oli hauska :-D Ja sitten voi kuokkia kaupungin puistoon kasvimaan. Pieni kanala olkkariin.

Sota-aikaan ja vielä sen jälkeenkin, kun oli pulaa lähes kaikesta, onnekkaimiilla oli sika puuliiterissä. Millä se sitten ruokittiin, en tiedä.

Vierailija
409/409 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt oikein rupisammakko hypähti Sarkomaan suusta! Ja naapurin sanoihin vetoaa että sanonut että 20e:lla elää monta viikkoa. Ruoan hinnat nousseet ja jos ennen sain VIIKON ruoat ( mukana punalaputettuja) 20 eurolla niin nyt maksaa 30 - 35 euroa enkä osta tuoretta kalaa tai muita herkkuja. Ja potut omasta maasta.

Tulevissa vaaleissa tytöt ja pojat tarkkoina ketä äänestetään.

Hyvin tienaavilla ei ole aavistustakaan kuinka vähällä ihmiset yrittävät pärjätä. Ruoan hinnan lisäksi muut kulut, suuret sähkölaskut ja vielä nousevat kiinteistöverot ym. Tuovat lisää väkeä ruokajonoihin ja Kelalle.