Kokoomuksen Sarkomaa "parilla kympillä ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat"
Pelottavaa jos tulevassa pääministeripuolueessa todella ajatellaan näin.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4503f497-6d4d-488d-87fb-0289daa8a…
Kommentit (409)
Niinpä. Tuolla yhden kerran tilattua Woltista ruuat. Ihan kujalla koko eukko
Sarkomaa varmaan ajatteli, että köyhä pärjää kaurapuurolla ja hernekeitolla, jota jatketaan päiväkaupalla vedellä, eikä se köyhä muuta tarvitsekaan.
Onko taas puheita ymmärretty väärin?
Kahdella kympillä saa kyllä muutaman viikon ruoat helposti. Täyttävää ja saa tarvittavat energiat. Maukkaasta ja monipuolisesta saa kyllä vaan haaveilla.
Oikeassa tuo on.
Laskin että yksi annos soijabolognesekastiketta, makaronia ja porkkanaraastetta maksaa noin euron. Eli käytännössä kuukauden työpaikkalounaat saa parillä kympillä.
Sari Sarkomaan ulostulot aiheuttavat useimmiten pelkkää myötähäpeää.
Hänellä pää kesti olla ministerinä n. 1,5 vuotta ja sitten erosi.
No kyllä sillä 20 e oikeasti saa aika paljon ruokaa,jos hyvin suunnittelee. Tilapäisesti tuolla pärjäisin itse pari viikkoa, jatkuvasti en.
Sarkomaa elää itse lihapatojen ääressä. Helppohan siellä on opastaa muita tulemaan toimeen ryppyisillä kymppien seteleillä...
Kun ei se ahdinko itseä koske millään lailla...
Missä kohtaa videolla on se puheenvuoro?
Sari Sarkomaa ei käy itse edes kioskilla 20 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Sarkomaa varmaan ajatteli, että köyhä pärjää kaurapuurolla ja hernekeitolla, jota jatketaan päiväkaupalla vedellä, eikä se köyhä muuta tarvitsekaan.
Mitäs vikaa kaurapuurossa tai hernekeitossa? Saahan tuolla rahalla jo useita kiloja kauraryynejä aamiaiseksi.
Huom köyhät elää tolla Sarkomaan mielestä sen muutaman viikon. Eihän se kellekään tuu yllätyksenä, että kokoomus tulee pistämään köyhät kyykkyyn.
Parillakympillä ei edes Lidlistä saa juuri mitään safkaa nykyään.
Öljy, sokeri, vehnäjauhot. Kai noilla parin viikon energiantarpeen saa täyteen, mutta kovin on epäterveellinen ja yksipuolinen ruokavalio, vaikka pussin porkkanoitakin saisi takuulla lisäksi ostettua.
Paha sammakko poliitikolta. Todella paha. Etenkään näinä aikoina ei heidän kannattaisi lyödä omiin rintoihinsa ja korostaa omaa erinomaisuuttaan suhteessa köyhään rahvaaseen.
"Öljy, sokeri, vehnäjauhot."
Höh, mitä oikeaa ruokaa noista kolmesta nyt pelkästään saisi aikaan? Kertapieraisulla katoavat taivaan tuuliin.
Tyypillistä kokoomusmielipide: Sullle 20e on iso raha, mulle 2000e on pieni raha.
Olin luullut tuota järkevämmäksi. Vaan ei, ei mitään käsitystä normaalielämästä.
Vierailija kirjoitti:
Kahdella kympillä saa kyllä muutaman viikon ruoat helposti. Täyttävää ja saa tarvittavat energiat. Maukkaasta ja monipuolisesta saa kyllä vaan haaveilla.
Oikeassa tuo on.
Ihanko totta? No Kerropa, että miten tämmöinen ruokarajoitteinen ( keliakia, laktoosi-intoleranssi,fodmap) saa, kun aika rajoittunutta on se, mitä voi syödä, ilman että maha on rurvoksissa, ripulilla, siihen koskee koko ajan ja jos syö jotain gluteenia sisältävää,niin voi saada syövän? Paitsi, että, klyhänhön täytyy tyytyä, eikö niin?
No hän korjasi jo puheitaan. Oli yrittänyt sanoa että se pari kymppiä on iso raha kun tekee ruokaostoksia.
Ja onhan se.