Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen Sarkomaa "parilla kympillä ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat"

Vierailija
27.10.2022 |

Pelottavaa jos tulevassa pääministeripuolueessa todella ajatellaan näin.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4503f497-6d4d-488d-87fb-0289daa8a…

Kommentit (409)

Vierailija
341/409 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto leikkaa köyhimmiltä 20€ pois, koska kyseessä on "pieni" raha (vasemmiston mielestä)., Sarkomaa huomautti, että 20€ on köyhille iso raha. Jostain syystä Sarkomaasta onnistuttiin leipomaan tarinan pahis. Vasemmistolehdistön meininki on kuin suoraan Venäjältä.

Vasemmisto lupasi vappusatasen, jota ei koskaan annettu. Nyt kokoomus lupaa vähentää tuon luvatun satasen verran vähävaraisilta jos tilaisuuden vain saavat. Kokoomus pitänee ainakin tuon lupauksensa tunnollisemmin. Molemmissa vaihtoehdoissa varmaa on vain se, että varattomien vähäkin varallisuus vain vähenee!

Kokoomukseen voi luottaa. Kun kokoomus lupaa vähentää vähävaraisten vähääkin varallisuutta, vieläkin vähäisemmäksi, niin kokoomus TODELLA tekee kaikkensa pitääkseen tämän lupauksensa! Kokkareet oppi sdp:n vappusatas-lupauksen pettämisestä, että kannattaa pitää lupaukset köyhien kyykyttämisestä äänestäjilleen. Sitähän äänestäjät ilmeisesti haluvat kun kokoomus noinkin suosittu?Tosin sdp:kin onn ylllättävänn suosittu, vaikka pettäneet äänestäjänsää täysin. Ehkäpä kansa on saanut ansaitsemansa päättäjät, ja kurjuutta kerjäävät?!

Joko näitä äänestetään oikeasti, tai sitten on päätetty, että ketkä on milloinkin vallassa. Ties vaikka eduskuntatalon kassakaapissa olisi jo seuraavien vaalien tulokset valmiina.

Nyt on puurot ja vellit sekaisin. Kokoomus ei ole hallituksessa. Hallitus suunnittelee leikkauksia tukiin. Sarkomaa vastustaa leikkauksia, ja sen yhteydessä puhui siitä, että 20e on köyhälle iso raha. Tämä on irrotettu kontekstista ja käännetty niin, että Sarkomaa vihjaisi 20e kyllä riittävän köyhälle.

Niin. Älähti kun meinataan leikata tuesta, joka kohdentuu varakkaammalle väestönosalle, kun ei köyhällä ole varaa käydä yksityisessä terveydenhoidossa. Sama homma se on monessa muussakin etuudessa, mistä maksetaan melkoisia summia valtion kassasta ja joihin ei vähävarainen ikinä pääse osille. Sitten huudetaan turpa punaisena miten on taas mennyt rahaa tukiin ja syytellään köyhiä. 

No juuri sen tuen ansiosta siellä voi käydä köyhäkin 🤭 nyt hallitus haluaa sitä leikata, mikä tarkoittaa että köyhät jonottavat entistä pidempään julkiselle.

Eikös kokkareet oo jo mehustelleet miten ensi hallituskaudellaan leikkaavat köyhiltä vielä lisää? Siinä ei sitten sitäkään vähää ole mahdollista tällaisia tukia käytellä, kun niissä tosiaan on se omavastuu. En ole tainnut yhden ainoaa kertaa elämässäni nähdä Kokoomuksen puolustavan oikeasti pienituloisia missään asiassa. 

Kokoomushan nimenomaan tätä tukea kannattaa, siitähän Sarkomaankin kommentissa oli kyse.

Vierailija
342/409 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän vaatimattomasti ja uskon hyvinkin että suunnittelemalla 20€ riittäisi perus-ruokaan hyvinkin pariksi viikoksi ja ruoka olisi myös terveellistä. Tekemällä itse raaka-aineista säästää hyvin.

Tuntuu kuitenkin että yhteiskunnan tuilla elävillä ei riitä tarmoa oman ruuan tekemiseen kuten ei työn tekemiseenkään. On se tietynlainen asennevamma,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/409 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö köyhät tässä langassa sanoa, että heiltä voi leikata vaikka 20e koska se on niin pieni raha?

Ei, vaan koettavat sanoa, ettei kahdella kympillä saa edes se yksinäinen monen viikon ruokia, vaikka Kokoomus väittäisi mitä!

Kokoomus ei sellaista väitä. Sarkomaa väittää, ettei ole ok leikata köyhiltä 20 euroa, koska sekin on iso raha.

Mitä jos perehtyisitte asioihin? Hallitus köyhiltä on leikkaamassa. Demarit etunenässä.

"– Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat, Sarkomaa väitti."

Tässä vielä oikein klippi tuosta lauseesta https://www.is.fi/politiikka/art-2000009164550.html

Miksi valehtelet ettei olisi sanonut noin? 

Vierailija
344/409 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö köyhät tässä langassa sanoa, että heiltä voi leikata vaikka 20e koska se on niin pieni raha?

Jos mietitään että vaikka kotitalousvähennystä meinattaisiin leikata, niin ei ne oikeasti köyhät siitä ole tähänkään mennessä hyötyneet, se kun on verovähennys ja jos vaikka jollain mökin mummolla katto vuotaa ja olisi sukan varressa sen verran, että saisi sen korjautettua, niin eihän se pienestä eläkkeestään saisi korvauksia juuri ollenkaan, jos sitäkään. Silti oikeisto olisi huutamassa kitarisat lepattaen miten tässä taas kuritetaan köyhää! :D

Ei ole puhe kotitalousvähennyksestä :) miksi haluat syyttää muita siitä, että vasemmisto leikkaa köyhiltä? Se on fakta. Tekstisi on vain kuvitelmaa.

Edelleenkään ne ihan oikeasti köyhät ei tosiaan pysty käymään yksityisellä. Ihan turha tuutata oikeiston harhaista propagandaa miten köyhien minimaaliset tulot muka taas venyisi aivan kaikkeen ja rahaa virtaisi kuin rännistä. 

Vierailija
345/409 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vehnäjauhot ovat halpoja samoin kuin öljy. Ostaa kerralla isomman määrän jauhoja ja öljyä, esim. 50 eurolla niitä. Sitten leipoo leipää, johon tulee vehnäjauhoja, vettä, öljyä ja suolaa. Niitä paistaa uunissa ja syö sitä leipää. Siinä on kaikki ihmisen tarvitsemat ravintoaineet eli hiilihytraatti, rasva ja valkuainen. Öljy on rasvaa ja vehnäjauhossa on hiilihytraattia ja valkuaista eli proteiinia.

Jos oikeasti luulet, että tuo riittää ja ihminen voi hyvin tuolla ruokavaliolla, niin olet suht pihalla. Ihminen voi ihan oikeasti syödä itsensä sairaalaan ja tulla sairaaksi, jos ei pidä mitään huolta itsestään. Se sitten taas maksaa paljon yhteiskunnalle, kun ei pysty käymään töissä ja kuormittaa terveydenhuoltoa. Mutta ettehän te vehnäjauhoista jauhavat asioita ajattele yhtään pidemmälle. Mitään ihmisarvoakaan ei joillekin suotaisi vaan haluttaisiin kohdella muita kuin jotain karjaeläimiä ja mielellään teuraalle jos ei pärjää pelkillä vehnäjauhoilla, kertoo aika paljon teidän arvomaailmasta myöskin.

Aika monet ihmiset jotka kannattaa kovia arvoja joutuu nöyrtymään jossain vaiheessa elämää ja se on kasvattava kokemus, jotkut eivät valitettavasti opi koskaan.

Vierailija
346/409 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne pitää näemmä linkittää video vähintään joka toinen sivu, kun kokoomuksen kannattajat saa pudotettua todisteet mielestään riittävän kauas ketjussa, alkaa uusi muunnellun totuuden kierros. Oikein valehtelijoiden klubi meillä siinä. 

Vierailija
347/409 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän vaatimattomasti ja uskon hyvinkin että suunnittelemalla 20€ riittäisi perus-ruokaan hyvinkin pariksi viikoksi ja ruoka olisi myös terveellistä. Tekemällä itse raaka-aineista säästää hyvin.

Tuntuu kuitenkin että yhteiskunnan tuilla elävillä ei riitä tarmoa oman ruuan tekemiseen kuten ei työn tekemiseenkään. On se tietynlainen asennevamma,

No laitappa se lista tähän mitä ostaisit 20 eurolla niin että vaikka täysikasvuinen mies pärjää pari viikkoa, niin että se on ravitsevaa, saan tarvittavat vitamiinit jne, sekä tarpeeksi energiaa jotta pystyn elämään, eikä niin että olen puolen vuoden päästä sairaalassa anemian ja laihuuden takia, koska olen laihtunut 20kg. Koska olet niin varma itsestäsi, niin toki voit sellaisen ruokalistan tehdä meille muillekin.

Vierailija
348/409 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto leikkaa köyhimmiltä 20€ pois, koska kyseessä on "pieni" raha (vasemmiston mielestä)., Sarkomaa huomautti, että 20€ on köyhille iso raha. Jostain syystä Sarkomaasta onnistuttiin leipomaan tarinan pahis. Vasemmistolehdistön meininki on kuin suoraan Venäjältä.

Vasemmisto lupasi vappusatasen, jota ei koskaan annettu. Nyt kokoomus lupaa vähentää tuon luvatun satasen verran vähävaraisilta jos tilaisuuden vain saavat. Kokoomus pitänee ainakin tuon lupauksensa tunnollisemmin. Molemmissa vaihtoehdoissa varmaa on vain se, että varattomien vähäkin varallisuus vain vähenee!

Kokoomukseen voi luottaa. Kun kokoomus lupaa vähentää vähävaraisten vähääkin varallisuutta, vieläkin vähäisemmäksi, niin kokoomus TODELLA tekee kaikkensa pitääkseen tämän lupauksensa! Kokkareet oppi sdp:n vappusatas-lupauksen pettämisestä, että kannattaa pitää lupaukset köyhien kyykyttämisestä äänestäjilleen. Sitähän äänestäjät ilmeisesti haluvat kun kokoomus noinkin suosittu?Tosin sdp:kin onn ylllättävänn suosittu, vaikka pettäneet äänestäjänsää täysin. Ehkäpä kansa on saanut ansaitsemansa päättäjät, ja kurjuutta kerjäävät?!

Joko näitä äänestetään oikeasti, tai sitten on päätetty, että ketkä on milloinkin vallassa. Ties vaikka eduskuntatalon kassakaapissa olisi jo seuraavien vaalien tulokset valmiina.

Nyt on puurot ja vellit sekaisin. Kokoomus ei ole hallituksessa. Hallitus suunnittelee leikkauksia tukiin. Sarkomaa vastustaa leikkauksia, ja sen yhteydessä puhui siitä, että 20e on köyhälle iso raha. Tämä on irrotettu kontekstista ja käännetty niin, että Sarkomaa vihjaisi 20e kyllä riittävän köyhälle.

Niin. Älähti kun meinataan leikata tuesta, joka kohdentuu varakkaammalle väestönosalle, kun ei köyhällä ole varaa käydä yksityisessä terveydenhoidossa. Sama homma se on monessa muussakin etuudessa, mistä maksetaan melkoisia summia valtion kassasta ja joihin ei vähävarainen ikinä pääse osille. Sitten huudetaan turpa punaisena miten on taas mennyt rahaa tukiin ja syytellään köyhiä. 

No juuri sen tuen ansiosta siellä voi käydä köyhäkin 🤭 nyt hallitus haluaa sitä leikata, mikä tarkoittaa että köyhät jonottavat entistä pidempään julkiselle.

Eikös kokkareet oo jo mehustelleet miten ensi hallituskaudellaan leikkaavat köyhiltä vielä lisää? Siinä ei sitten sitäkään vähää ole mahdollista tällaisia tukia käytellä, kun niissä tosiaan on se omavastuu. En ole tainnut yhden ainoaa kertaa elämässäni nähdä Kokoomuksen puolustavan oikeasti pienituloisia missään asiassa. 

Kokoomushan nimenomaan tätä tukea kannattaa, siitähän Sarkomaankin kommentissa oli kyse.

Et taida kovinkaan hyvin sisäistää lukemaasi? Tämä tuki, jonka leikkausta Kokoomus vastustaa on nimenomaan sellainen tuki, jonka mm. he itse voivat saada. Vain taivas on rajana kun kahmivat etuja itselleen, köyhälistön selkänahasta ovat valmiit senkin summan sitten repimään.

Vierailija
349/409 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laitappa se lista tähän mitä ostaisit 20 eurolla niin että vaikka täysikasvuinen mies pärjää pari viikkoa, niin että se on ravitsevaa, saan tarvittavat vitamiinit jne, sekä tarpeeksi energiaa jotta pystyn elämään, eikä niin että olen puolen vuoden päästä sairaalassa anemian ja laihuuden takia, koska olen laihtunut 20kg. Koska olet niin varma itsestäsi, niin toki voit sellaisen ruokalistan tehdä meille muillekin.

Sarkomaa ei edes puhunut vain parista, vaan monen viikon ruoista ja käsittääkseni se yleisessä kielenkäytössä tarkoittaisi yli kahta.

Vierailija
350/409 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkomaa ei edes puhunut vain parista, vaan monen viikon ruoista ja käsittääkseni se yleisessä kielenkäytössä tarkoittaisi yli kahta.

Monilla ihmisillä ei ole harmainta aavistustakaan mikä on vaikkapa täysikasvuisen miehen päivittäinen energiantarve, jos on liikkuva terve mies eikä joku sohvaperuna. Puhumattakaan siitä jos tekee raskasta ruummillista työtä, senlisäksi pitäisi saada ravintoaineet, vitamiinit ja kaikki muu tarvittava että pysyy terveenä. Sinä et saa mitään järkevää tehtyä 20 eurolla per 2 viikkoa, niin että se olisi terveellistä. Mitä vanhempi niin sen vaarallisempaa tuollainen pelleily on.

Vierailija
351/409 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin vähävaraisena kyllä pärjään tuolla summalla pari viikkoa, olen oppinut löytämään keinot. Eniten minua kismittää tässä se, että joku rikas, asiasta ja monen todellisuudesta täysin vieraantunut henkilö huutelee tällaisia asioita. En usko, että hän on koskaan elänyt edes yhtä päivää 20 eurolla.

Vierailija
352/409 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla ihmisillä ei ole harmainta aavistustakaan mikä on vaikkapa täysikasvuisen miehen päivittäinen energiantarve, jos on liikkuva terve mies eikä joku sohvaperuna. Puhumattakaan siitä jos tekee raskasta ruummillista työtä, senlisäksi pitäisi saada ravintoaineet, vitamiinit ja kaikki muu tarvittava että pysyy terveenä. Sinä et saa mitään järkevää tehtyä 20 eurolla per 2 viikkoa, niin että se olisi terveellistä. Mitä vanhempi niin sen vaarallisempaa tuollainen pelleily on.

Ei tuolla summalla moni nainenkaan elä. Ihmisillä on erilaisia elimistöjä ja energiankulutuksia. Naisena olen itse sieltä vähemmän energiatehokkaasta päästä, enkä todellakaan pärjää sellaisilla annoksilla millä moni muu nainen tuntuu pärjäävän. Kilot ei silti lisäänny, joten kaikki ravinto menee ihan tarpeeseen. 

Vanhemmiten energiantarve on vähän laskenut, mutta muistan miten nuorempana söin enemmän kuin suurin osa miehistä ja silti olin todella laiha. Pitsallakin saattoi käydä niin, että joku seurueen miehistä ei jaksanut koko pitsaa, niin söin loput omani lisäksi. 

Vierailija
353/409 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätapauksessa pärjäisin 20e 2 viikkoa. Ostaisin kaurapuuroa, halvinta riisiä ja linssejä. Mutta ei 20e voi kovin monipuolista ruokaa ostaa pidemmälle ajalle.

Vierailija
354/409 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessähän oli jonkun eläkeläisen kommentti, jota Sarkomaa lainasi. Eläkeläinen oli väittänyt, että parikymppiä on iso raha, jolla saa monen vkon ruoat. Siksi sitä ei saisi leikata.

Kyseessä oli Sarkomaan puhe eduskuntakeskustelussa liittyen kelakorvauksiin. Ettei nyt vaan vähän värittänyt puhettaan tällaisella keksityllä esimerkillä, joka sopi hänen agendaansa.

Vierailija
355/409 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä täytyy olla joku ajatusvirhe, että kun syö lpunaan päivällä työpaikkaravintolassa ja jonkun kokoustarjoilun iltapäivällä, niin kotona ei tarvitse illalla kuin vähän leipää, tai köyhempi voi tehdä iltapuuron. Sillä lailla ajatellen ehkä pärjää viikon pari 20 eurolla, mutta ei tajua, että päivän mittaan on tullut syötyä ruokaa muualla n. 20 euron arvosta per päivä.

Vierailija
356/409 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa tuo Sari todistaisi puheensa ja eläisi vaikka vuoden 45 euron kuukausiruokabudjetilla.

Vierailija
357/409 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen oppeja tähän asti

- Syökää silakoita (köyhät)

- Kuka muka tienaa alle 2600€/kk? No niitä on niin vähän....

- 20€ voi ostaa muutaman kuukauden ruoat

- Muita?

Vierailija
358/409 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen oppeja tähän asti

- Syökää silakoita (köyhät)

- Kuka muka tienaa alle 2600€/kk? No niitä on niin vähän....

- 20€ voi ostaa muutaman kuukauden ruoat

- Muita?

Meillä kokoomuksessa keskiössä on aina "Minä"

Vierailija
359/409 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saa silakoita 20 eurolla? :D

Vierailija
360/409 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkomaalla menee pelkkiin palavaripulliin päivässä 20e ulkonäöstä päätellen.. Tosin hän ei maksa niitä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme