Autolla työpaikan pikkujouluihin. Osallistuisitko?
Ensimmäiset juhlat uudessa työpaikassa. Mietin silti juhlien jättämistä väliin. Tylsää viettää iltaa selvinpäin ja ajella kotiin pilkkopimeässä.
Julkisilla kotiin ei pääse eikä juhlapaikan lähellä ole yöpymispaikkoja. Miten sinä toimisit?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osallistu koskaan työpaikan pikkujouluihin. En todellakaan halua viettää vapaa-aikaani työkavereiden kanssa, riittää että hoidan työni ja tapaan heitä töissä.
Mahtaa olla paska työporukka.
Ei, vaan erittäin mukava. Meillä on todella hyvä työilmapiiri. Mutta työ vie ihmisen ajasta valtavan suuren osan, joten vapaa-aikani on omaani, eikä sisällä työkaverien ja pomojen tapaamista ja töistä puhumista.
Ihanaa! Ajattelen juuri samoin. On pakko vaalia omaa kaveripiiriä ja muita suhteita vapaa-ajalla.
Aloittajan tilanne voisi sattua omallekin kohdalle, enkä todellakaan ajaisi 50 km matkaa taksilla. Itse varmaankin menisin autolla, mutta en olisi myöhään. Syrjässä asuvana se 50 km on ihan normi ajomatka, ja jos ei päästä itseään liian väsyneeksi, se ei ole mahdoton uhraus, jos se koeaika mietityttää.
Mä en mene. Vaihtoehdot on ajaa itse tai julkisilla noin noin 5 tuntia yhteensä, siis meno ja paluu.
Ei kiitos.
No entäpä jos kävisit siellä kuitenkin ihan autolla ja selvinpäin? Mun tietämissä pikkujouluissa aina noin 1/3 ellei jopa puolet tekee noin, kaikki ei vaan juo. Tai sitä jopa katsotaan huonosti, jos juo enemmän kuin 1-2annosta. Naisvaltainen ala..
Osallistuisin, koska en juo alkoholia muutenkaan ja ajan ihan työksenikin, joten se ei ole mikään ongelma.
perussettiä... ap "kysyy mielipidettä" ja vänkää vastaan.
Vttuako sä täällä kyselet jollet ole Igor haastamassa riitaa.
Vierailija kirjoitti:
No entäpä jos kävisit siellä kuitenkin ihan autolla ja selvinpäin? Mun tietämissä pikkujouluissa aina noin 1/3 ellei jopa puolet tekee noin, kaikki ei vaan juo. Tai sitä jopa katsotaan huonosti, jos juo enemmän kuin 1-2annosta. Naisvaltainen ala..
Oho. En ole koskaan ollut iltajuhlissa, jossa alkoholia käytettäisiin noin vähän. Aiemmissa työpaikoissa on jaettu viisi lipuketta iltaa varten ja aiemmin tarjottu tervetuliaisdrinkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitä miettimisen aihetta!
Niin on. Millä tekosyyllä sinä kieltäytyisit? Kuulostaa vähän alkoholiongelmaiselta, jos ainoastaan ilmoittaa ettei välitä juhlia selvinpäin ja siksi jättää juhlat väliin.
Tähän kaipaisin hyviä vinkkejä. Mikä on pätevältä kuulostava syy jättää pikkujoulut välistä uutena työntekijänä?
Miksi pitää olla jotain syytä? Sano ettet pääse tulemaan.
No mä olen ollut samassa työpaikassa jo 19 vuotta ja aina pitää omalla autolla tulla. Käyn vain syömässä ja juon sen yhden firman tarjoaman lasin viiniä ja ajan takaisin kotiin. Meillä nämä aina myös ihan tarkoituksella laitetaan keskelle viikkoa, ettei vaan ihmisillä olisi mahdollisuutta juopua edes vähäsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. En ole koskaan ollut iltajuhlissa, jossa alkoholia käytettäisiin noin vähän. Aiemmissa työpaikoissa on jaettu viisi lipuketta iltaa varten ja aiemmin tarjottu tervetuliaisdrinkit.
Nykyisen työpaikan käytäntöä en tiedä, mutta on vähän tylsää viettää itse ilta vesilasin kanssa, jos muut ovat kohtalaisen naamat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen perähikiällä oikein asut, jos matka on yhteen suuntaan 50 km, kuten tuossa aiemmin totesit. Juhlapaikaksi nyt tuskin varta vasten on valittu mikään syrjäkylän mökki, vaan itse asut jossain jumalan selän takana, johon tuskin julkiset kulkee muutoinkaan.
Väärin veikattu. Työmatka vain sattuu olemaan pitkä. Työpaikan ja kodin välillä ei ole toimivia joukkoliikenneyhteyksiä.
Sori, mutta en usko tätä yhtälöä tällaisenaan. Ei nyt pikkujouluja järjestetä paikassa, johon porukalla on keskimäärin vaikea tulla. No sama tuo mulle. En menis joka tapauksessakaan 50 km päähän pikkujouluihin.
Sanoinko että kaikilla on vaikeuksia tulla paikan päälle juhlimaan? Ei ole, mutta minulle matka on pitkä.
Eli se olet sinä itse joka asuu hevonperseessä, johon ei edes joukkoliikenne kulje. Olisit ollut edes heti rehellinen, niin olisi tältäkin turhalta väännöltä vältytty.
Vierailija kirjoitti:
Menisin autolla ja olisin selvin päin.
Näin olen itsekin aina tehnyt eikä ole tarvinnut katua. Pikkuisen viiniä voi ruuan kanssa ottaa mutta se riittää ihan hyvin. Ei viina ole eikä saa olla syy firman juhlissa käymiseen tai käymättä jättämiseen, jos on niin silloin on ongelma alkoholin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen ollut samassa työpaikassa jo 19 vuotta ja aina pitää omalla autolla tulla. Käyn vain syömässä ja juon sen yhden firman tarjoaman lasin viiniä ja ajan takaisin kotiin. Meillä nämä aina myös ihan tarkoituksella laitetaan keskelle viikkoa, ettei vaan ihmisillä olisi mahdollisuutta juopua edes vähäsen.
Todella kuivaa menoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen perähikiällä oikein asut, jos matka on yhteen suuntaan 50 km, kuten tuossa aiemmin totesit. Juhlapaikaksi nyt tuskin varta vasten on valittu mikään syrjäkylän mökki, vaan itse asut jossain jumalan selän takana, johon tuskin julkiset kulkee muutoinkaan.
Väärin veikattu. Työmatka vain sattuu olemaan pitkä. Työpaikan ja kodin välillä ei ole toimivia joukkoliikenneyhteyksiä.
Sori, mutta en usko tätä yhtälöä tällaisenaan. Ei nyt pikkujouluja järjestetä paikassa, johon porukalla on keskimäärin vaikea tulla. No sama tuo mulle. En menis joka tapauksessakaan 50 km päähän pikkujouluihin.
En tiedä missä ap on töissä, mutta itselläni tismalleen sama tilanne. Pikkujoulut järjestetään noin 30 km päässä työpaikaltani. Asuinpaikkani on noin 25 km aivan toiseen suuntaan kuin tämä pikkujoulupaikka.
Liian kaukana, eikä työnantaja tarjoa yöpymistä tai kotimatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko että kaikilla on vaikeuksia tulla paikan päälle juhlimaan? Ei ole, mutta minulle matka on pitkä.
Eli se olet sinä itse joka asuu hevonperseessä, johon ei edes joukkoliikenne kulje. Olisit ollut edes heti rehellinen, niin olisi tältäkin turhalta väännöltä vältytty.
Onko sana poikittaisliikenne tuttu? Kaikkien paikkojen välillä ei ole hyviä joukkoliikenneyhteyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osallistu koskaan työpaikan pikkujouluihin. En todellakaan halua viettää vapaa-aikaani työkavereiden kanssa, riittää että hoidan työni ja tapaan heitä töissä.
Haluaisin koeajalla antaa hyvän vaikutelman, mutta juhlista en ole kovin innostunut.
Vaikkei juhlista niin välittäisikään niin uusiin työkavereihin voi yrittää tehdä hyvän vaikutuksen ja tutustua, niin voi auttaa paikan pitämiseen koeajan jälkeenkin.
Olen käynyt jokaisessa firman pippalossa autolla ja ollut niitä ainoita, joka on ollut selvinpäin. Joten siinä mielessä ei ongelmaa. En oikein ymmärrä oikein tuota "pitkä ajomatka selvinpäin = tylsää". Kännääminen muiden kanssa yhteiskuljetuksella olisi käsityksesi hyvistä juhlista?
Jotkut kommentoijat eivät ilmeisesti ikinä ole käyneet firmojen juhlissa. Tietyt juhlapaikat ovat vähän keskellä ei-mitään. Turha siinä on heti ekaksi haukkua ap korvessa asuvaksi tampioksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt jokaisessa firman pippalossa autolla ja ollut niitä ainoita, joka on ollut selvinpäin. Joten siinä mielessä ei ongelmaa. En oikein ymmärrä oikein tuota "pitkä ajomatka selvinpäin = tylsää". Kännääminen muiden kanssa yhteiskuljetuksella olisi käsityksesi hyvistä juhlista?
Kyllä, se olisi mielestäni paljon parempi vaihtoehto. Jos siis kerran nyt puhutaan juhlimisesta.
50 km:n ajo suuntaansa.