Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autolla työpaikan pikkujouluihin. Osallistuisitko?

Vierailija
22.10.2022 |

Ensimmäiset juhlat uudessa työpaikassa. Mietin silti juhlien jättämistä väliin. Tylsää viettää iltaa selvinpäin ja ajella kotiin pilkkopimeässä.

Julkisilla kotiin ei pääse eikä juhlapaikan lähellä ole yöpymispaikkoja. Miten sinä toimisit?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen perähikiällä oikein asut, jos matka on yhteen suuntaan 50 km, kuten tuossa aiemmin totesit. Juhlapaikaksi nyt tuskin varta vasten on valittu mikään syrjäkylän mökki, vaan itse asut jossain jumalan selän takana, johon tuskin julkiset kulkee muutoinkaan.

Väärin veikattu. Työmatka vain sattuu olemaan pitkä. Työpaikan ja kodin välillä ei ole toimivia joukkoliikenneyhteyksiä.

Sori, mutta en usko tätä yhtälöä tällaisenaan. Ei nyt pikkujouluja järjestetä paikassa, johon porukalla on keskimäärin vaikea tulla. No sama tuo mulle. En menis joka tapauksessakaan 50 km päähän pikkujouluihin.

Sanoinko että kaikilla on vaikeuksia tulla paikan päälle juhlimaan? Ei ole, mutta minulle matka on pitkä.

Eli se olet sinä itse joka asuu hevonperseessä, johon ei edes joukkoliikenne kulje. Olisit ollut edes heti rehellinen, niin olisi tältäkin turhalta väännöltä vältytty.

Onko sana poikittaisliikenne tuttu? Kaikkien paikkojen välillä ei ole hyviä joukkoliikenneyhteyksiä.

No itse asun täällä pohjoisen perukoilla Oulussa ja täälläkin pääsee lähikuntiin joukkoliikenteellä ja viikonloppuisin yöaikaankin. Ihan oikeasti saa asua ihan hiton syrjässä, jos ei ole joukkoliikennettä pikkujoulupaikan ja kodin välillä :D Tästä on nautettavaa edes inttää, sillä kyllähän asia on näin.

Oi kuule. Ei tarvi mennä kuin Oulunsaloon Hailuodontien varteen, niin loppuu toimivat joukkoliikenneyhteydet. Ja sekin on Oulua, 13-20 km keskustasta. Päiväsaikaan vielä kulkee (nyt parin vuoden ajan), mutta iltaisin ei mitään, saati yöllä.

Vierailija
102/112 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen perähikiällä oikein asut, jos matka on yhteen suuntaan 50 km, kuten tuossa aiemmin totesit. Juhlapaikaksi nyt tuskin varta vasten on valittu mikään syrjäkylän mökki, vaan itse asut jossain jumalan selän takana, johon tuskin julkiset kulkee muutoinkaan.

Väärin veikattu. Työmatka vain sattuu olemaan pitkä. Työpaikan ja kodin välillä ei ole toimivia joukkoliikenneyhteyksiä.

Sori, mutta en usko tätä yhtälöä tällaisenaan. Ei nyt pikkujouluja järjestetä paikassa, johon porukalla on keskimäärin vaikea tulla. No sama tuo mulle. En menis joka tapauksessakaan 50 km päähän pikkujouluihin.

Sanoinko että kaikilla on vaikeuksia tulla paikan päälle juhlimaan? Ei ole, mutta minulle matka on pitkä.

Eli se olet sinä itse joka asuu hevonperseessä, johon ei edes joukkoliikenne kulje. Olisit ollut edes heti rehellinen, niin olisi tältäkin turhalta väännöltä vältytty.

Onko sana poikittaisliikenne tuttu? Kaikkien paikkojen välillä ei ole hyviä joukkoliikenneyhteyksiä.

No itse asun täällä pohjoisen perukoilla Oulussa ja täälläkin pääsee lähikuntiin joukkoliikenteellä ja viikonloppuisin yöaikaankin. Ihan oikeasti saa asua ihan hiton syrjässä, jos ei ole joukkoliikennettä pikkujoulupaikan ja kodin välillä :D Tästä on nautettavaa edes inttää, sillä kyllähän asia on näin.

Pääseekö siellä hyvin kaukana olevista Oulun lähikuntien syrjäkylästä toiseen syrjäkylään keskellä yötä ilman, että tulee pitkiä vaihtoaikoja keskellä yötä Oulussa? Jos pääsee, niin pohjoisessa ihmisillä ovat asiat hyvin.

Ei pääse, edes Oulun sisällä.

-toinen oululainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne "verkostoitumaan" eli syöt vatsan täyteen hyvää ruokaa ja teet irlantilaisen poislähdön sopivan hetken tullen.

Kyllä pikkujouluihin kannattaa mennä ihan erinomaisen ruuankin takia.

Jotkut menevät jopa seuran takia.

Vierailija
104/112 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu se panija kämpillesi, ei tarvi kummankaan mennä. Tuo varmaan pullotkin mielellään.

Vierailija
105/112 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkiset ei kulje niin siinä saa hyvän tekosyyn olla yön poissa kotoa.

Vierailija
106/112 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hfk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Alkoholittomiin juhliin osallistumista voisin edes harkita.

Tilanne olisi tosiaan silloin erilainen, jos muutkin olisivat selvin päin. Silloin ei ainakaan kukaan yrittäisi tyrkyttää juotavaa tai ihmettelisi miksei muka maistu, ainahan sitä vähän voi ottaa.[/quote

Voihan sitä juoda alkoholittomia juomia ja lähteä sopivan ajan kuluttua kotiin esim. Ruokailun jälkeen. Ei minulle ole ainakaan yritetty tyrkyttää alkoholipitoisia juomia.

Minulle on tyrkytetty ja ihmetelty juomattomuutta. Se on kiusallista. Lisäksi en nauti yleensä ihmisten kanssa seurustelusta kovinkaan paljon. Ilta selvinpäin voi tuntua pitkältä, jos puheenaiheet sen aikana eivät kovin läheisesti kosketa. Humalaisen menon seuraaminen voi myös selvin päin ollessa ärsyttää.

No voi hyvät ...! Se juominen on just se avain, mikä saa mainitsemasi asiat tuntumaan yltiöhauskalta. Kokeile joskus, kannattaa.

Vierailija
107/112 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi uskoa, että pikkujoulut olisi paikassa josta on huonot kulkuyhteydet mihinkään.

Vierailija
108/112 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi uskoa, että pikkujoulut olisi paikassa josta on huonot kulkuyhteydet mihinkään.

Voi ne olla, mutta oletettavasti tässä tapauksessa niihin järjestettäisin yhteiskyyti. AP taitanee kuitenkin asua sen verran syrjässä, ettei hänen kotiinsa mene mitään joukkoliikennevälineitä.

Vierailija
109/112 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ne olla, mutta oletettavasti tässä tapauksessa niihin järjestettäisin yhteiskyyti. AP taitanee kuitenkin asua sen verran syrjässä, ettei hänen kotiinsa mene mitään joukkoliikennevälineitä.

Loppupätkä taksilla. Ei koko matkaa kun tulisi varmaan kalliiksi.

Vierailija
110/112 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni nyt ihan ohi että millä ne muut työtyypit sinne pikkujouluihin menee? Kävellen?

Vierailija
111/112 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs on valittu vaikeasti saatutettava juhlapaikka, jos ei ole edes yöpymismahdollisuutta. Tuleekohan sinne ketään? 

Vierailija
112/112 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet autolla. Syöt ja olet selvinpäin seurallinen. Sopivalla hetkellä huomaattomasti lähdet ajoissa kotiin. Yleensä pikkujouluissa on muitakin selvinpäin olevia. Ei ongelmaa. Jos tulee ihmettelyä niin sanot, että seuraavana päivänä on jo aamusta menoa niin pitää lähteä ajoissa kotiin.

Hauskaa pikkujoulua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan