Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autolla työpaikan pikkujouluihin. Osallistuisitko?

Vierailija
22.10.2022 |

Ensimmäiset juhlat uudessa työpaikassa. Mietin silti juhlien jättämistä väliin. Tylsää viettää iltaa selvinpäin ja ajella kotiin pilkkopimeässä.

Julkisilla kotiin ei pääse eikä juhlapaikan lähellä ole yöpymispaikkoja. Miten sinä toimisit?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työmatka on 50km. Oon ollut lukuisissa pikkujouluissa autolla, juhlinut loppuun asti ihan pelkän veden ja limun voimalla. Joskus mennyt työkaverille yöksi, joskus menty hotelliin.

Ap;n tapauksessa selvittäisin lähimmän majoituspaikan sijainnin (hotellien lisäksi Airbnb, kaverin kaverit jne) ja siirtyisin sinne taksilla. Jos siis välttämättä haluaa juoda pikkujouluissa.

Voithan myös olla osallistumatta ja sanoa että on joku pakollinen meno, esim sukulaisen tasavuosisynttärit tms toisella puolella Suomea. Näin et vaikuta nuivalta jos et osallistu.

Vierailija
62/112 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen perähikiällä oikein asut, jos matka on yhteen suuntaan 50 km, kuten tuossa aiemmin totesit. Juhlapaikaksi nyt tuskin varta vasten on valittu mikään syrjäkylän mökki, vaan itse asut jossain jumalan selän takana, johon tuskin julkiset kulkee muutoinkaan.

Väärin veikattu. Työmatka vain sattuu olemaan pitkä. Työpaikan ja kodin välillä ei ole toimivia joukkoliikenneyhteyksiä.

Sori, mutta en usko tätä yhtälöä tällaisenaan. Ei nyt pikkujouluja järjestetä paikassa, johon porukalla on keskimäärin vaikea tulla. No sama tuo mulle. En menis joka tapauksessakaan 50 km päähän pikkujouluihin.

Sanoinko että kaikilla on vaikeuksia tulla paikan päälle juhlimaan? Ei ole, mutta minulle matka on pitkä.

Eli se olet sinä itse joka asuu hevonperseessä, johon ei edes joukkoliikenne kulje. Olisit ollut edes heti rehellinen, niin olisi tältäkin turhalta väännöltä vältytty.

Onko sana poikittaisliikenne tuttu? Kaikkien paikkojen välillä ei ole hyviä joukkoliikenneyhteyksiä.

No itse asun täällä pohjoisen perukoilla Oulussa ja täälläkin pääsee lähikuntiin joukkoliikenteellä ja viikonloppuisin yöaikaankin. Ihan oikeasti saa asua ihan hiton syrjässä, jos ei ole joukkoliikennettä pikkujoulupaikan ja kodin välillä :D Tästä on nautettavaa edes inttää, sillä kyllähän asia on näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen perähikiällä oikein asut, jos matka on yhteen suuntaan 50 km, kuten tuossa aiemmin totesit. Juhlapaikaksi nyt tuskin varta vasten on valittu mikään syrjäkylän mökki, vaan itse asut jossain jumalan selän takana, johon tuskin julkiset kulkee muutoinkaan.

Väärin veikattu. Työmatka vain sattuu olemaan pitkä. Työpaikan ja kodin välillä ei ole toimivia joukkoliikenneyhteyksiä.

Sori, mutta en usko tätä yhtälöä tällaisenaan. Ei nyt pikkujouluja järjestetä paikassa, johon porukalla on keskimäärin vaikea tulla. No sama tuo mulle. En menis joka tapauksessakaan 50 km päähän pikkujouluihin.

Sanoinko että kaikilla on vaikeuksia tulla paikan päälle juhlimaan? Ei ole, mutta minulle matka on pitkä.

Eli se olet sinä itse joka asuu hevonperseessä, johon ei edes joukkoliikenne kulje. Olisit ollut edes heti rehellinen, niin olisi tältäkin turhalta väännöltä vältytty.

Onko sana poikittaisliikenne tuttu? Kaikkien paikkojen välillä ei ole hyviä joukkoliikenneyhteyksiä.

No itse asun täällä pohjoisen perukoilla Oulussa ja täälläkin pääsee lähikuntiin joukkoliikenteellä ja viikonloppuisin yöaikaankin. Ihan oikeasti saa asua ihan hiton syrjässä, jos ei ole joukkoliikennettä pikkujoulupaikan ja kodin välillä :D Tästä on nautettavaa edes inttää, sillä kyllähän asia on näin.

Pääseekö siellä hyvin kaukana olevista Oulun lähikuntien syrjäkylästä toiseen syrjäkylään keskellä yötä ilman, että tulee pitkiä vaihtoaikoja keskellä yötä Oulussa? Jos pääsee, niin pohjoisessa ihmisillä ovat asiat hyvin.

Vierailija
64/112 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö siellä hyvin kaukana olevista Oulun lähikuntien syrjäkylästä toiseen syrjäkylään keskellä yötä ilman, että tulee pitkiä vaihtoaikoja keskellä yötä Oulussa? Jos pääsee, niin pohjoisessa ihmisillä ovat asiat hyvin.

Ap sanoi, ettei asu missään syrjässä hevonperseessä, joten ei tämä kysymys ole millään muotoa validi, koska ei kuvasta ap:n tilannetta mikäli hänen omiin sanoihinsa on uskominen.

Vierailija
65/112 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi, ettei asu missään syrjässä hevonperseessä, joten ei tämä kysymys ole millään muotoa validi, koska ei kuvasta ap:n tilannetta mikäli hänen omiin sanoihinsa on uskominen.

Meillä täällä etelän kaupungissa loppuu suhteellisen aikaisin illalla keskustasta liikenne lähiöihin, joten ihmettelen kuinka pohjoisessa asiat ovat niin paljon paremmin. Ehkä pitää muuttaa sinne sitten.

Vierailija
66/112 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, on useinkin ihmisillä pitkiä työmatkoja.

Käydään vaikka naapurikaupungissa töissä.

50km/suunta ei ole harvinaista.

Minun työpaikkani ovat aina sijainneet 30-45km päässä ja julkisia kulkuyhteyksiä ei ole yhteenkään ollut.

Ei myöskään ole ollut kimppakyytiläisiä samaan suuntaan, työnantaja ei koskaan ole pikkujoulukyytejä kustantanut.

Tavallisesti siis olin työpaikan bileissä raittiina.

20v olen työllistänyt itseni, joten eipä enää ole työpaikan pikkujoulujakaan.

Vierailija
67/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin autolla ja olisin selvin päin.

Näin olen itsekin aina tehnyt eikä ole tarvinnut katua. Pikkuisen viiniä voi ruuan kanssa ottaa mutta se riittää ihan hyvin. Ei viina ole eikä saa olla syy firman juhlissa käymiseen tai käymättä jättämiseen, jos on niin silloin on ongelma alkoholin kanssa.

Monella alkoholi kuuluu osaksi iltajuhlaa.

Vierailija
68/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Olen käynyt, jos on hyvää ruokaa.

Vähän tylsäähän se on lähteä aikaisin pois, mutta sellaista se joskus on.

Eihän tässä ollut kyse aikaisin pois lähtemisestä vaan siitä, että ajaa omalla autolla.

Mutta tässä ratkaisuja:

- kimppakyyti (varmaan muitakin , joilla sama ongelma)

- joku hakee ( jos on vaikkapa perheenjäsen tai kaveri, joka voisi hakea)

- taksi (porukalla halvemmaksi)

Vierailija
69/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin autolla ja olisin selvin päin.

Näin olen itsekin aina tehnyt eikä ole tarvinnut katua. Pikkuisen viiniä voi ruuan kanssa ottaa mutta se riittää ihan hyvin. Ei viina ole eikä saa olla syy firman juhlissa käymiseen tai käymättä jättämiseen, jos on niin silloin on ongelma alkoholin kanssa.

Monella alkoholi kuuluu osaksi iltajuhlaa.

Ihan se sama kulkemisongelma on siinäkin tapauksessa, että ottaa alkoholia, jos ei julkisia kulje.

Vierailija
70/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alkoholiriippuvainen, enkä tarvitse sitä pitääkseni hauskaa eli hyvin voisin mennä autolla.

Vierailija
71/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole alkoholiriippuvainen, enkä tarvitse sitä pitääkseni hauskaa eli hyvin voisin mennä autolla.

Minusta on inhottavaa ajella väsyneenä pimeässä. Työtä pitää muutenkin tehdä iltaisin, joten illan istuskelu selvin päin ja kotiin ajelu pimeällä kuulostaa enemmän normivuorolta kuin juhlalta. Joku työnantajan bilepaikalla tarjoama pizza ja jäätelö ei itsessään luo vielä juhlatunnelmaa.

Vierailija
72/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisvaltaisella alalla on ainakin ihan tavallista, että tullaan pikkujouluihin autolla. Itse olen ollut ja usein suuri osa työkavereistakin on.

Tästähän on joskus tullu vitsikin vastaan, että kun naiset lähtevät juhlimaan, valtaisa on liikkeellä omalla autolla ja lähtee ko aikaisin pois. Miehet sitten taas ovat loppuun asti ja lähtevät kotiin taksilla, maksoi mitä maksoi.

Itse en jaksa alkaa yöllä matkustamaan ympäri pitäjää julkisilla. Minulla on työpaikalleni (jossa juhlat yleensä pidetään) lyhyt matka autolla, mutta julkisilla pitäisi eka mennä pitkä matka toiseen kaupunkiin ja sieltä taas pitkä matka kotiin. Poikittaisliikennettä kun ei ole. En viitsi taksiin uhrata n. 70 e pelkkien pikkujoulujen vuoksi.

Vierailija
73/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Olen käynyt, jos on hyvää ruokaa.

Vähän tylsäähän se on lähteä aikaisin pois, mutta sellaista se joskus on.

Eihän tässä ollut kyse aikaisin pois lähtemisestä vaan siitä, että ajaa omalla autolla.

Mutta tässä ratkaisuja:

- kimppakyyti (varmaan muitakin , joilla sama ongelma)

- joku hakee ( jos on vaikkapa perheenjäsen tai kaveri, joka voisi hakea)

- taksi (porukalla halvemmaksi)

Tuntuu aika isolta pyynnöltä pyytää joku ajelemaan yhteensä kaksi tuntia, jotta minä pääsisin juhlimaan.

Vierailija
74/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen työpaikan käytäntöä en tiedä, mutta on vähän tylsää viettää itse ilta vesilasin kanssa, jos muut ovat kohtalaisen naamat.[/quote]

Mitä tylsää siinä on?

Vierailija
75/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai taksikaan ei kulje?

Vain pösilöt käyttävät taksipalveluja. Hinnat ovat todella korkeat ja kuskit ylimielisiä läskejä.

Harmi jos teilläpäin on tuollaisia kuskeja. Täällä ne ovat olleet monenkokoisia ja ok tyyppejä.

Vierailija
76/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen työpaikan käytäntöä en tiedä, mutta on vähän tylsää viettää itse ilta vesilasin kanssa, jos muut ovat kohtalaisen naamat.

Mitä tylsää siinä on?

Selvin päin ei tahdo päästä samalla tavalla juhlatunnelmaan kuin vähän ottaneena. Erityisesti tämä pätee silloin, jos puheenaiheet illan aikana ovat tylsiä. Sitä huomaa ilman lisäboostia silloin vain alkavansa vaipua omiin ajatuksiinsa.

Vierailija
77/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ajattelin mennä ekaa kertaa autolla ja selvinpäin. Hauskanpito selvinpäin on teeskentelyä joten lähden aikaisin kotiin.

Eihän pikkujouluihin pakko ole mennä. l

Vierailija
78/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätpä taida Oulusta yöaikaan Kempelettä kauemmaksi bussit kulkea.

Vierailija
79/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi näillä polttoaineen hinnoilla. Työmatkaa joutuu muutenkin päivittäin sahaamaan, joten ei innosta ajaa vielä iltapimeällä hirvien ja peurojen seassa.

Vierailija
80/112 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen työpaikan käytäntöä en tiedä, mutta on vähän tylsää viettää itse ilta vesilasin kanssa, jos muut ovat kohtalaisen naamat.

Mitä tylsää siinä on?

Selvin päin ei tahdo päästä samalla tavalla juhlatunnelmaan kuin vähän ottaneena. Erityisesti tämä pätee silloin, jos puheenaiheet illan aikana ovat tylsiä. Sitä huomaa ilman lisäboostia silloin vain alkavansa vaipua omiin ajatuksiinsa.

Voi johtua toki siitäkin, etten ole muutenkaan erityisen ihmiskeskeinen. Pitkäaikainen seurustelu ihmisten kanssa vaatii minulta tietoista keskittymistä. Se on tavallista helpompaa, jos olotila on kevyessä nousuhumalassa asteen normaalia riehakkaampi. Silloin on ihan ok jutella muiden kanssa niitä näitä ja parantaa yhdessä maailmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi